Skocz do zawartości
Wojtek-Ka

Obroty silnika moc - nie chce jechać.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po odpaleniu auto nie ma siły jechać - od 2000 obrotów do 3000 jak by mu przyczepę dołączyło. Auto bardzo wolno przyspiesza albo wcale. Wcześniej pomagało wyłączenie i włączenie silnika - nawet podczas jazdy.

Teraz pomaga wciśniecie pedału sprzęgła tak żeby obroty wskoczyły na 3000 i powoli puszczam - auto odmula i zaczyna jechać. Z komputera błędów nie widać poza błędem od pedału gazu (potencjometru gazu) - ale to raczej nie jest z tym związane. Nie wiem nawet gdzie zacząć szukać. zastanawiam się czy to może nie zawaliło zaworu recyrkulacji jakimś syfem, ewentualnie może sprężarka - nie wiem może komuś coś przyjdzie do głowy.

Edytowane przez Wojtek-Ka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest tryb awaryjny silnika.

Sam sobie odpowiedziałeś. Jak masz błąd pedału gazu to go napraw i dopiero szukaj problemów.

Jak nie będzie błędów to zrób logi dynamiczne a prawdy się dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie to jest tryb awaryjny silnika.

Sam sobie odpowiedziałeś. Jak masz błąd pedału gazu to go napraw i dopiero szukaj problemów.

Jak nie będzie błędów to zrób logi dynamiczne a prawdy się dowiesz.

 

1Z nie daje takich objawów w trybie awaryjnym.Sprawdź węże podciśnienia i przepływomierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A panowie wiecie czy może gdziekolwiek można jeszcze dostać nowy potencjometr gazu do passata , nigdzie niestety nie mogę tego znaleźć.

 

Węże podciśnienia sprawdzałem - co tam mi sie nie podobało to naprawione było - natomiast faktycznie one są chyba jeszcze oryginalne także chyba trzeba by to powymieniać żeby być pewnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A panowie wiecie czy może gdziekolwiek można jeszcze dostać nowy potencjometr gazu do passata , nigdzie niestety nie mogę tego znaleźć.

 

Węże podciśnienia sprawdzałem - co tam mi sie nie podobało to naprawione było - natomiast faktycznie one są chyba jeszcze oryginalne także chyba trzeba by to powymieniać żeby być pewnym.

 

ETKA : NR VW 028907475

 

https://www.google.pl/search?q=028907475&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=83ILWN6cG8yv8wfQ_4CoDw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja wczesnej szukałem po jeszcze innym numerze. Stwierdziłem ze to wyciagne i sprawdze co u nie tam siedzi.

Także u mnie jest 0205001012.

 

czy po wymianie trzeba coś przeprogramować w kompie ?

 

większość wężyków podciśnienia w moim Passacie wygląda niezbyt zachęcająco i będę chciał to wszystko wymienic, znalazłem na allegro weze silikonowe niezbrojone tylko czy takie sie nadają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A będziesz to wszystko robić samodzielnie czy u mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy trzeba coś więcej robić. Jako ze już dzisiaj przez 45 minut wyciągałem ten potencjometr to nie widzę sensu angażowania mechanika. widziałem ze trzeba zrobic adaptacje. mam w piwnicy gdzies vag-a to chyba dam rade to ogarnąć.

 

Ponadto mam pytanie odnośnie tego czy mogę zastosować potencjometr z innym numerem. np 0205 001 031 bo taki mogę dostać nowy a wszystkie inne niestety używki.

Edytowane przez Wojtek-Ka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ten pedał vag com-em czy wraz ze wzrostem siły nacisku liniowo rośnie % wciśnięcia pedału na komputerze.

Może wciskasz na 100% a ecu widzi to jako 20%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wczoraj przejrzałem wszystkie przewody podciśnienia, wszystko jest ok - można się pokusić o wymianę bo są stare. Natomiast zmieniłam akumulator i auto przynajmniej dzisiaj nie miało objawu muła po odpaleniu. Tyko nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało no i nie wiem czy to nie chwilowa poprawa.

 

Co do potencjometru to jest do wymiany ponieważ od czasu do czasu auto jak gdyby przeciąga obroty po puszczeniu pedału a czasami to w kosmos polecą. Także o i tak do robienia i chyba nie ma co tego wiązac z tą usterką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zależy czy trzeba coś więcej robić. Jako ze już dzisiaj przez 45 minut wyciągałem ten potencjometr to nie widzę sensu angażowania mechanika. widziałem ze trzeba zrobic adaptacje. mam w piwnicy gdzies vag-a to chyba dam rade to ogarnąć.

 

Ponadto mam pytanie odnośnie tego czy mogę zastosować potencjometr z innym numerem. np 0205 001 031 bo taki mogę dostać nowy a wszystkie inne niestety używki.

 

Przecież podałem Ci numer z etki , nie rozumiem po co kombinujesz ?

 

Potencjometr gazu Audi A4 A6 , VW Passat , Seat Cordoba 0281002286 028907475 / 0 281 002 286 , 028 907 475

 

https://www.romatronic.pl/pl/p/Potencjometr-gazu-Audi-A4-A6-,-VW-Passat-,-Seat-Cordoba-0281002286-028907475AJ-0-281-002-286-,-028-907-475-AJ-/77

 

W sieci ciężko o nowy dlatego numerek na kartkę i podskocz do jakiegoś motoryzacyjnego.

Edytowane przez serwomechanizm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zamiast używki która może mieć taki sam problem wolał bym zamontować nowy - jeśli oczywiście jest to w rozsądnej cenie.

 

Wiem ze można dostać nowe w cenie 2000 ale to sie mija z celem chyba.

 

Poza tym jak pisałem u mnie w aucie jest niestety inny potencjometr niż wynika z etyki (przepisałem górny numer)

 

Zgodnie z powyższym tokiem myślenia zastanawiam się czy czujniki z wyższym numerem nie będą miały innej oporności bądź też czegoś innego co uniemożliwiło by mi podpięcie. Dlatego pytam czy ktoś próbował ? I czy to działało - może to tylko adaptacja.

 

Natomiast oczywiście można iść po najmniejszej linii oporu i wziąć porostu taką samą używke jak mam w aucie tj 020500101 może nawet adaptacji nie będzie trzeba robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ zamiast używki która może mieć taki sam problem wolał bym zamontować nowy - jeśli oczywiście jest to w rozsądnej cenie.

 

Wiem ze można dostać nowe w cenie 2000 ale to sie mija z celem chyba.

 

Poza tym jak pisałem u mnie w aucie jest niestety inny potencjometr niż wynika z etyki (przepisałem górny numer)

 

Zgodnie z powyższym tokiem myślenia zastanawiam się czy czujniki z wyższym numerem nie będą miały innej oporności bądź też czegoś innego co uniemożliwiło by mi podpięcie. Dlatego pytam czy ktoś próbował ? I czy to działało - może to tylko adaptacja.

 

Natomiast oczywiście można iść po najmniejszej linii oporu i wziąć porostu taką samą używke jak mam w aucie tj 020500101 może nawet adaptacji nie będzie trzeba robić.

 

Ja u siebie robię tak.Przepisuje numer z części lub szukam w etce,ewentualnie pytam tutaj na forum.Jeżeli za oryginał koszt jest masakratycznie wysoki biorę kartkę,idę do motoryzacyjnego i kupuje nowy zamiennik.Jak nie mają,biorę używkę.Ta część rzadko jest zmieniana,naprawiana stąd mało odpowiedzi od kolegów z forum.Posłuchaj i zrób jak piszę.Jak nie będą mieć w sklepie,bierz używkę i nawet się nie zastanawiaj,natomiast szukaj aukcji z gwarancją rozruchową lub otwórz paczkę przy kurierze.

 

Spisz sobie 2 numery bo w audi siedzi to samo ale numer ma troszkę inny.Czasami można się nieźle zamotać w sklepach internetowych przy doborze części,szczególnie jak poprzednik nakombinował w aucie.Na przykład u mnie siedział automat,został zajechany przez poprzednika i wsadzili manuala od Vento,nie mogłem dobrać części bo takowa nie występowała w dziale passata. itd itd ;-)

Edytowane przez serwomechanizm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po wwianie potencjometru gazu - zeszło mi z godzinka na rozmienianiu jak to podłączając.

 

Stary potencjometr gazu działał tak - przy puszczonym miał jakieś 2.8 %

następnie szło do zero i od zera do 100 %

 

Było to powodem tego ze zawsze miałem wyższe obroty silnika - nie wiązałem tego z ta usterką (wymieniłem najpierw czujnik temperatury) oraz tego ze auto zawsze ciągnęło do przodu.

 

nie musiałem nawet adaptacji robić .

 

na mulenie auta pomogła wymiana akumulatora - od kąd podmieniłem stary na nowszy usterka z muleniem nie występuje.

 

To tyle co chciałem napisać na szybko od razu po wymianie- robiłem to sam na podwórku - diagnoza vag toolem przy pomocy obd 2 kkl

 

po wymianie obroty wskakują na niskie -tak jak kiedyś - czy to wszystko pomoże na samoczynne przegazowywanie auta to się zobaczy i wymaga to jeszcze czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności