Skocz do zawartości
passat101avb

Zasprzęglanie. Półsprzęgło. Ruszanie. Odgłos.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam na ten temat odpowiedzi na forum już prawie rok.

Mianowicie.

Wiosną tamtego roku w pewnym momencie coś zaczęło mi dziwnie grzęzić, ocierać podczas ruszania. Na początku, było to ledwo zauważalne, ale z czasem, zrobiło się uciążliwe.

Szukałem odpowiedzi, lecz nie znalazłem.

Miesiąc temu wsadziłem nowy komplet z sachsa i problem pozostał ku mojemu zdziwieniu. Mechanik wsadził jeszcze dwa inne na próbę i było to samo.

Podejrzenie padło więc na skrzynię biegów. Zregenerowałem, ją. Wymienili wszystkie łożyska, oprócz tych po synchronizatorami.

i co?. I problem pozostał. Jestem trochę załamany, nie ukrywam.

Kasy poszło fest, a coś dalej ociera i tak jaby grzęzi przy zasprzęglaniu. Sprzęgło wciśnięte - cisza. Wyciśnięte - cisza. Na luzie - cisza. A przy ruszaniu coś grzęzi. Wystarczy jednak, by samochód zaczął się toczyć i wtedy można zasprzęglać i rozsprzęglać

 

do wo li i też jest cisza. Konia z rzędem temu kto to rozkmini. Pozdrawiam szanowne forum i wszystkich użytkowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło wymieniałeś z dwumasa ? Ja odkąd kupiłem swojego Paska to miałem dziwne buczenie podczas hamowania silnikiem np. podczas zjazdu z ostrego wzniesienia, nic z tym nie robiłem chociaz było to dość uciążliwe. Przyszedł czas na wymianę sprzęgla, wsadzony komplet z dwumasa LUK-a i nastała cisza przy hamowaniu silnikiem, byłem prawie pewny, że to skrzynia a tu taka niespodzianka. U Ciebie raczej problem jest ze skrzynią, regenerowałeś w jakimś znanym warsztacie, czy pierwszy lepszy? Oczywiście domniemam, że sprzęgło jest fabrycznie nowe, mi mechanik powiedział, że tylko LUK, do Sachsa nie ma zaufania.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość inferno

Robił to mechanik. Poprostu wymienił wszystkie łożyska, plus łożysko w wale korbowym reszta była nieuszkodzona. Pisze z drugiego konta. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego na skrzyniach to się trzeba znać niestety, jak dla mnie to coś nie tak ze skrzynią, współczuje poniesionych kosztów niestety dobrego mechanika ze swieca szukać, większość to zwykli wymieniacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na inne sugestie, mogące pomóc w wyjaśnieniu sprawy. Mechanik aktualnie zobowiązał się do zmiany ostatniego łożyska w skrzyni, które podejrzewa o ten dźwięk. Potrzebował do niego ściągacz, dlatego będę wiedział dopiero jutro, czy coś się zmieniło. Co jeszcze innego w skrzyni mogłoby powodować wyżej opisany dźwięk? Czy jest możliwe, by 3 różne koła dwumasowe, to powodowały? Wszystkie nowe z pudełka 2 sachs i jedno LUK. Czekam na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy podczas hamowania słyszysz takie charakterystyczne buczenie? Bo być może problem nie jest w samym sprzęgle tylko trzeba poszukać go w zamieszeniu. U mnie np oznaczało to bardzo skrzywione łożysko, plus opona tylna do wymiany, która odpowiadała właśnie za buczenie, sprawdź ich stan. Podczas hamowania odczuwasz drgania kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety buczenia żadnego nie ma, a przy hamowaniu drgania również nie występują. To występuje tylko na półsprzęgle przy zasprzęglaniu, gdy ruszam z miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pier.... rozumiem, że 4 raz będzie zrzucana skrzynia? Domyślam sie, że nie liczy za każdy demontaż i montaż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, 4 razy. Oczywiście nie płacę, za to bo inaczej bym tego nie robił. Problem jest taki, że za łożyska będę musiał płacić. Pozmieniane są, a poprawy nie ma. Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobny problem i było to łożysko igiełkowe na końcu wałka sprzęgłowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moga być to przeguby wewnętrzne? łożysko to nie jest, bo próbowałem na innej skrzyni i jest to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś Łożysko igiełkowe wału korbowego od strony sprzęgła? :luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to łożysko też jest wymienione. Naprawdę brak już mi pomysłów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam coś dodatkowego. Do tyłu przy ruszaniu dźwięk jest słabszy o połowę, czasem, go nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności