passat101avb Zgłoś #1 Napisano 19 Października 2016 Witam. Szukam na ten temat odpowiedzi na forum już prawie rok. Mianowicie. Wiosną tamtego roku w pewnym momencie coś zaczęło mi dziwnie grzęzić, ocierać podczas ruszania. Na początku, było to ledwo zauważalne, ale z czasem, zrobiło się uciążliwe. Szukałem odpowiedzi, lecz nie znalazłem. Miesiąc temu wsadziłem nowy komplet z sachsa i problem pozostał ku mojemu zdziwieniu. Mechanik wsadził jeszcze dwa inne na próbę i było to samo. Podejrzenie padło więc na skrzynię biegów. Zregenerowałem, ją. Wymienili wszystkie łożyska, oprócz tych po synchronizatorami. i co?. I problem pozostał. Jestem trochę załamany, nie ukrywam. Kasy poszło fest, a coś dalej ociera i tak jaby grzęzi przy zasprzęglaniu. Sprzęgło wciśnięte - cisza. Wyciśnięte - cisza. Na luzie - cisza. A przy ruszaniu coś grzęzi. Wystarczy jednak, by samochód zaczął się toczyć i wtedy można zasprzęglać i rozsprzęglać do wo li i też jest cisza. Konia z rzędem temu kto to rozkmini. Pozdrawiam szanowne forum i wszystkich użytkowników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #2 Napisano 20 Października 2016 (edytowane) Sprzęgło wymieniałeś z dwumasa ? Ja odkąd kupiłem swojego Paska to miałem dziwne buczenie podczas hamowania silnikiem np. podczas zjazdu z ostrego wzniesienia, nic z tym nie robiłem chociaz było to dość uciążliwe. Przyszedł czas na wymianę sprzęgla, wsadzony komplet z dwumasa LUK-a i nastała cisza przy hamowaniu silnikiem, byłem prawie pewny, że to skrzynia a tu taka niespodzianka. U Ciebie raczej problem jest ze skrzynią, regenerowałeś w jakimś znanym warsztacie, czy pierwszy lepszy? Oczywiście domniemam, że sprzęgło jest fabrycznie nowe, mi mechanik powiedział, że tylko LUK, do Sachsa nie ma zaufania. Edytowane 20 Października 2016 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość inferno Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2016 Robił to mechanik. Poprostu wymienił wszystkie łożyska, plus łożysko w wale korbowym reszta była nieuszkodzona. Pisze z drugiego konta. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #4 Napisano 20 Października 2016 Kolego na skrzyniach to się trzeba znać niestety, jak dla mnie to coś nie tak ze skrzynią, współczuje poniesionych kosztów niestety dobrego mechanika ze swieca szukać, większość to zwykli wymieniacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2016 Czekam na inne sugestie, mogące pomóc w wyjaśnieniu sprawy. Mechanik aktualnie zobowiązał się do zmiany ostatniego łożyska w skrzyni, które podejrzewa o ten dźwięk. Potrzebował do niego ściągacz, dlatego będę wiedział dopiero jutro, czy coś się zmieniło. Co jeszcze innego w skrzyni mogłoby powodować wyżej opisany dźwięk? Czy jest możliwe, by 3 różne koła dwumasowe, to powodowały? Wszystkie nowe z pudełka 2 sachs i jedno LUK. Czekam na pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HQ-Automotive Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2016 A czy podczas hamowania słyszysz takie charakterystyczne buczenie? Bo być może problem nie jest w samym sprzęgle tylko trzeba poszukać go w zamieszeniu. U mnie np oznaczało to bardzo skrzywione łożysko, plus opona tylna do wymiany, która odpowiadała właśnie za buczenie, sprawdź ich stan. Podczas hamowania odczuwasz drgania kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2016 Niestety buczenia żadnego nie ma, a przy hamowaniu drgania również nie występują. To występuje tylko na półsprzęgle przy zasprzęglaniu, gdy ruszam z miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2016 Ja pier.... rozumiem, że 4 raz będzie zrzucana skrzynia? Domyślam sie, że nie liczy za każdy demontaż i montaż? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #9 Napisano 20 Października 2016 Dokładnie tak, 4 razy. Oczywiście nie płacę, za to bo inaczej bym tego nie robił. Problem jest taki, że za łożyska będę musiał płacić. Pozmieniane są, a poprawy nie ma. Co robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trebron5 Zgłoś #10 Napisano 5 Listopada 2016 Witam miałem podobny problem i było to łożysko igiełkowe na końcu wałka sprzęgłowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #11 Napisano 16 Listopada 2016 moga być to przeguby wewnętrzne? łożysko to nie jest, bo próbowałem na innej skrzyni i jest to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #12 Napisano 17 Listopada 2016 Wymieniałeś Łożysko igiełkowe wału korbowego od strony sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #13 Napisano 22 Listopada 2016 Tak, to łożysko też jest wymienione. Naprawdę brak już mi pomysłów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #14 Napisano 23 Listopada 2016 Mam coś dodatkowego. Do tyłu przy ruszaniu dźwięk jest słabszy o połowę, czasem, go nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach