Jump to content
misiek_y

VW Passat b7 drgania wibracje

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2007

    Witam posiadam VW Passata b7 TDI 140 KM rocznik 2012 przebieg 165 000. Obserwuje u siebie drgania / wibracje podczas przyspieszania z obrotów biegu jałowego do tak mniej więcej 1250obr/min. potem jest już dobrze nie jest to tak odczuwane na pierwszym I drugim biegu, ale już na trzecim słychać takie drgania (buczenie), wibracje najbardziej odczuwalne jest to na szóstym biegu. Dodatkowo po przekroczeniu 140km/h czuję drgania na kierownicy. Dodam jeszcze, że czasami czuję delikatne drgania na wolnych obrotach. Jakieś pomysły sugestie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Kiedyś miałem podobny temat w B5 do 1200 Obr, były wibracje (rzucało całym autem) po 1200 wszystko ustawało (na biegu jałowym). Następnie dopiero przy około 70 Km / h znowu zaczynały się drgania (w zakresie 70 - 80 km/h). Wymieniłem sprzęgiełko alternatora i plecionkę (na tłumiku) drgania ustały.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.6 TDI 105KM
    Rok prod: 2012

    Mi to na objawy Dwumasy wygląda.

    A spróbuj na hamulcu puszczać sprzęgło jak będzie tłukło to dwumas.

     

    Na 6 biegu masz największe obciążenie wiec tak by się to objawiało.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    Pomocy...bo już nie wiem co mam robic!

     

    Chodzi mi o tzw. tarabanienie które wyczuwam, gdy wjadę na kocie łby ( kostkę), czy bardzo nierówną drogę. Tarabanienie czuć pod nogami. Ale gdy wjeżdżam na hopki lub krawężnik - idealnie. Byłem już na kilku stacjach diagnostycznych. Ścieżki...ścieżki....i wszystko wychodzi, że jest idealnie. Zero luzów.

    Opony nowe, zbieżność zrobiona.

    Jeden zasugerował łączniki stabilizatorów. Wymieniłem.

    Amortyzatory, łożyska i poduszki - wymienione. Pomogło na tyle,że auto przestało lekko wibrować.

     

    Czy ktoś coś zaproponuje? Czy mam brać się za wahacze ( choc diagnoza na stacji nie wykazuje luzów na nich ani na sworzniach)? A może drążek stabilizatora daje takie objawy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    sprawdz przeguby, wewnetrzne tez

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012

    dokładnie przegłuby o ile się nie mylę to w szczególności prawa strona ,takie objawy miałem w żony A2 ,tylko nie pamietam czy zew. czy wew.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Takie wibracje w audi to standard, szczególnie od wew przegubów. Lekki luz boczny i czuć po całej karoserii.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    Ok. Jeżeli przeguby, to one by tak hałasowały na kostce brukowej? Czuję to pod nogami.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TSI 220KM DSG6
    Rok prod: 2018

    U mnie w B6 były identyczne objawy i okazało się że to maglownica.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    No to jeszcze coś nowego. Jak ją sprawdzić. Bo tylu sprawdzało i nic nie zauważyło.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Pamietaj o jednym, że takie ciezkie do odnalaezinia usterki nieraz trzeba szukac na podnosniku czterokolumnowym, gdzie auto stoi na kolach. Na dwukolumnowym gdzie auto podniesione za progi, w pewnych przypadkach wszystko moze byc ok.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    Tak jak mówisz. W każdy sposób był sprawdzany. Jeden z diagnostów zasugerował że może być przyczyną przekładnia. Jak sprawdzał zaniepokoiły go szumy jak w miejscu kręcił kierownicą i delikatne stuki do tego te stuki pod nogami na kostce brukowej podczas jazdy na w prost. Może ktoś podpowie jak dokładnie ja sprawdzić żeby się w koszty nie pchać.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    A jak wygląda Wasz b7 od dołu bez 4motion ???

    nie macie wału napędowego tzw kardana chyba się nazywa ?

     

    on jest u mnie połączony łącznikami elastycznymi nazywanymi niekiedy sprzęgłami.

     

    i u mnie ten zespolony z tylnym mostem tak mi mieszał w czasie jazdy że gdy lekko redukowałem tylko po trafiła mi z tyłu podsufitka cała wibrować ! i w ogóle rożne wibracje były slyszalne podczas jazdy, po wymianie całego wału z auta testowego - za grosze,

     

    auto chodzi jak złoto.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    No i nareszcie koniec z wibracjami i tarabanieniem na kostce. Wszystkiemu była winna przekładnia kierownicza. Po regeneracji autko chodzi jak po masełku!:jupi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.6 TDI 105KM
    Rok prod: 2011
    No i nareszcie koniec z wibracjami i tarabanieniem na kostce. Wszystkiemu była winna przekładnia kierownicza. Po regeneracji autko chodzi jak po masełku!:jupi

     

    Gdzie dawałeś do regeneracji.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TSI 220KM DSG6
    Rok prod: 2018
    No i nareszcie koniec z wibracjami i tarabanieniem na kostce. Wszystkiemu była winna przekładnia kierownicza.

    Czyli TRAFIŁEM !! :jupi

     

     

    U mnie w B6 były identyczne objawy i okazało się że to maglownica.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2012

    W Jeleniej Górze. Na miejscu robią. Demontaż,montaż i regeneracja 900zl.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2007

    Witam tez mam objawy tarabanienia na kostce i wibracje przy przyspieszaniu ale jaki to ma zwiazek z maglownica?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2012

    napiszę wam moją ostatnią historię z drganiami w B7. Otóż w ostatnich dwóch tygodniach zawsze rano podczas pierwszego odpalania auto wpadało w lekkie drgania między 1800 a 2000 obrotów. Jak się rozgrzał to wszystko wracało do normy. Błędów komp nie zapisywał żadnych. Jako, że zima i mrozy więc nie drążyłem tematu chociaż miałem taką sytuację po raz pierwszy. Co ciekawe jak włączyłem skrzynie na S to drgania były dużo mniejsze, ledwo wyczuwalne.

    Co się okazało - winne było paliwo, które zatankowałem na Orlenie w Bolkowie! Jak je wyjeździłem i zalałem do pełna nowym dieslem - też z Orlenu ale w innym mieście - kłopoty z draniem jak ręką odjął. Auto nie faluje, śmiga idealnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2011

    Witam. Czy ktoś pomoże przy denerwującym mnie problemie w B7 - kombi, 2.0 TDI, 140 KM. Niestety nie mogę założyć nowego tematu jako nowy dlatego podłączyłem się tutaj. Od jakiegoś czasu (ok 5 miesięcy) mam następujące objawy, które czasami się pojawiają a czasami nie (mechanik nie może stwierdzić). Wszystko dzieje się przy dodawaniu gazu głównie przy zimnym silniku. Auto dławi się (szarpie) przy dodawaniu gazu (głównie na 2-3-4). Po dłuższej jeździe dławienie ustaje. Dodatkowo spod maski słychać "turkot" coś jak koło fortuny :), częstotliwość dźwięków zwiększa się z prędkością. czasami występuje sam turkot przy dodawaniu gazu bez dławienia. Niestety nie wiem czy są one słyszalne przy większych prędkościach... Ponadto czasami po odpaleniu zauważyłem zwiększone obroty (900-1000) zazwyczaj jest 800. Czy ktoś coś może podpowiedzieć? Z góry dzięki i sory za podpięcie się do tematu. Dodam, że auto odpala jak igła

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy