Skocz do zawartości
Dejavoo

Skoda Fabia 2 1.4 TDI 80KM - świszcząca turbiana? Logi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

To mój pierwszy post na tym forum.

 

Mam problem z moją Skodą Fabią 2 kombi (1.4 TDI 80KM) z 2008 r. Jestem jej posiadaczem od roku.

Autko ma obecnie przejechane 101000 km potwierdzonego przebiegu.

 

Od jakiegoś czasu (mniej więcej od ok 2 - 3 miesięcy) mocno zaczęła świszczeć turbina (lub coś związanego z turbiną).

 

Poniżej kilka faktów związanych z tą usterką:

1) Głośny świst zaczyna się od ok 2100 - 3000 rpm podczas przyspieszania.

2) Świst występuje tylko i wyłącznie w trakcie jazdy (podczas zwiększania obrotów na biegu jałowym odgłos ten nie występuje).

3) Nie odczuwam spadku mocy w porównaniu do okresu z przed rozpoczęciem świszczenia podczas przyspieszania.

4) Wydaje mi się, że świst ten jest troszkę głośniejszy gdy samochód jest zimny a na rozgrzanym troszkę cichszy (ale różnica w głośności jest bardzo niewielka lub żadna).

5) Świst podczas przyspieszania jest denerwujący - nie jest to miły "pomruk" turbinki.

 

Dodatkowe informacje:

- Olej i filtry wymieniane na bieżąco

- Autko seryjne - nic nie grzebane, nie podkręcane itp,

- Sprawdzone błędy VCDS-em - brak błędów silnika

- Sprawdzone rury dolotowe do turbosprężarki - brak zauważalnych pęknięć, nieszczelności okopceń itp.

- Logi z VAG-a

 

Statyczne dla grupy 001, 003, 004, 013, 018, 023:

001 - http://vaglog.pl/log_281493.html

003 - http://vaglog.pl/log_281494.html

004 - http://vaglog.pl/log_281495.html

013 - http://vaglog.pl/log_281496.html

018 - http://vaglog.pl/log_281497.html

023 - http://vaglog.pl/log_281498.html

 

Basic Setings dla grupy 000, 003, 011:

000 - http://vaglog.pl/log_281499.html

003 - http://vaglog.pl/log_281500.html

011 - http://vaglog.pl/log_281501.html

 

Dynamiczne dla grupy 003, 008, 011:

http://vaglog.pl/log_281505.html

 

Dynamiczne dla grupy 008, 010:

http://vaglog.pl/log_281504.html

 

Dynamiczne dla grupy 010, 011:

http://vaglog.pl/log_281503.html

 

Dynamiczne dla grupy 003, 011:

http://vaglog.pl/log_281502.html

 

 

Bardzo proszę o pomoc w analizie logów oraz w znalezieniu przyczyny tego świstu.

 

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo turbo ladnie pompuje i utrzymuje zadane cisnienie w calym zakresie obrotow.

Moznaby zdjac rure doprowadzajaca powietrze i zajrzec do turbiny jak wygladaja lopatki - moglo dostac sie tam cos i uszkodzic delikatnie wirnik. Przy szczelnym dolocie jest to chyba jedyna rzecz ktora moze powodowac glosniejszy niz zwykle swist.

I na pewno nie jest to wycie lozysk wirnika tylko swist powietrza?

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź.

 

Niestety nie jestem wstanie określić czy jest to dźwięk wycia łożysk wirnika czy świst powietrza.

Jest jakiś sposób żeby to określić?

 

Zastanawia mnie również jeszcze jedna rzecz - mianowicie łączenie rury intercoolera przy zaworze EGR jest bardzo luźne (nie wiem czy to tak ma być)

Rura nie wypada ale da się nią normalnie ruszać i trochę się wysuwa (według mnie jest podejrznie luźna).

Poprosiłem kolegę aby na postoju dodał gazu tak ok 2,5 - 3 tys obrotów i sprawdzałem czy w tym miejscu nie czuć żadnego dmuchania.

Rura się napręża, złącze robi się sztywne (wysuwa się i blokuje) i nie czuć żadnych bocznych podmuchów.

Czy to luźne łączenie może być podejrzane?

Jeśli tak to jak najlepiej je usztywnić/doszczelnić?

 

Z góry dziękuję za kolejne podpowiedzi w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności