Skocz do zawartości
cocosek

000387 - Fuel Temp Sensor A (G81) Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Auto to B6 z 2007r BKP 148tyś przebiegu, wczoraj zapaliła mi się kontrolka silnika ( ta żółta), podpiąłem kompa do auta , i wyskakuje mi błąd 000387 - Fuel Temp Sensor A (G81), skasowałem go, kontrolka silnika zniknęła jednak błąd w sekcji ENGINE nadal się pojawia.

 

Dziś jechałem autem i znów to samo , kontrolka silnika i błąd w kompie ten sam. Auto jeździ normalnie , nie kopci, nie dymi, odpala bez problemu , ma normalną moc i nic poza denerwującym checkiem się nie dzieje...

 

Nie znalazłem tematu w dziale B6, przeglądałem sąsiedni dział i kilka osób pytało co może być tego przyczyną bo czujnik temperatury paliwa wymienili a błąd pozostawał w systemie. Ktoś pisał też że warto sprawdzić wiązkę bo prawdopodobnie mogła się gdzieś przetrzeć- i to bym na 99% obstawiał również u siebie

 

Pytanie brzmi czy ktoś z Was Szanowni koledzy miał może podobną przypadłość i udało mu się rozwiązać problem ? Może jest jakieś charakterystyczne miejsce gdzie ta wiązka lubi się uszkodzić? Jak jest położona ta wiązka na samochodzie, zanim się wezmę za rozwiązywanie problemu chcę uzyskać jak najwięcej info.

 

Będę wdzięczny za sugestie.

Edytowane przez cocosek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UPDATE:

 

Rozwiązałem problem... Okazało się że wiązka dochodząca do czujnika jest uszkodzona.

 

Poniżej zamieszczam zdjęcia jakby ktoś miał podobny problem gdzie szukać usterki.

 

 

Żeby mieć swobodny dostęp do czujnika temperatury paliwa ściągamy plastikową osłonę silnika, ukazuje nam sie taki oto widok. Na czerwono zaznaczyłem obszar z wtyczką której dotyczyła moja usterka. Do wtyczki dochodzą dwa przewody z których jeden okazał się być przerwany... swoją drogą VW pożałowało większego przekroju kabla lub 4-5cm bardziej wystającego przewodu. Wszystko jest zaizolowane i dosłownie co do centymetra wymierzone, z upływem czasu po prostu się przeciera.....

 

czujnik 2.jpg

 

Z bliska wygląda to w następujący sposób :

 

czujnik.jpg

 

 

Usuwamy część izolacji , bierzemy lutownicę w dłoń , lutujemy przewody, izolujemy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

 

Potem usuwamy błąd VCDS i mamy święty spokój .

 

Pozdrawiam.

czujnik 2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałeś problem, powiadasz? Gratulacje :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności