pawela122 Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2016 (edytowane) witam Przygarnąłem dpf-a od użytkownika Mlody-Tm który był po regeneracji w.firmie Euro-VAt. Wszytskie nr zewnętrzne identycznie jak moje.Jedyna różnica to brak jednej rurki od czujnika różnicy ciśnień.Wspawałem go z mojego orginalnego DPF-a.Po zamontowaniu wykasowałem w vcds-ie wartość popiołu z 180ml na 0.Zrobiłem też adaptację czujnika różnicy ciśnień.Pierwsza jazda i zaraz wypalanie.Dokonczyłem proces na postoju.Druga jazda i znów wypalanie.Wartość sadzy spadła grupa 108.2 ok 6g,grupa 108.3 -0g.Dziś jechałem autem i chyba znów było wypalanie.Teraz podpiąłem vcds i km od ostatniego wypalania ok 30.Coś mi tutaj nie pasuje.Jak sprawdzić czy czujnik różnicy ciśnień prawidłowo działa.W VCDS-ie wartość ciśnienia zmienia się .(np 2500obr/m ciśnienie ok 36mbar). Czy wszytsko jest ok.Proszę was bardzo o pomoc. Edytowane 26 Września 2016 przez pawela122 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #2 Napisano 27 Września 2016 Ja dodam od siebie, że DPF u mnie pojezdzil tylko jakiś czas, mocy przybyło i fajnie się zbierał. wymieniłem jedynie dlatego bo zdobyłem prawie nówkę z testowego auta a ten oddałem Pawłowi w gratisie. Pomóżcie bo może to jakaś pierdoła. U mnie wypalał jak należy, bardzo rzadko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #3 Napisano 27 Września 2016 (edytowane) u mnie też mocy przybyło zauważalnie ciągnie lepiej od 1500/obr.Nie ma takiej turbo dziury do 2300.Jedynie problem z ciągłym wypalaniem. Edytowane 27 Września 2016 przez pawela122 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #4 Napisano 27 Września 2016 Wy macie ciągłe wypalanie, ja bym chciał wiedzieć gdzie to ustrojstwo się zeruje ? Mi niestety wypala się co ok 250km ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #5 Napisano 27 Września 2016 co znaczy zeruje???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #6 Napisano 28 Września 2016 Po zamontowaniu wykasowałem w vcds-ie wartość popiołu z 180ml na 0.Zrobiłem też adaptację czujnika różnicy ciśnień Jak to zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #7 Napisano 28 Września 2016 tutaj masz info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2016 znalazłem na innym forum takie info o dfp-ach w CR Tabele DPF dla silników 2,0 l 4V CR TDI CBAA/CBAB/CBBB/CBEA (TDI CR 1-generacja) Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych kanał 108 poz 1 - max 175ml Blok wartości mierzonych 097 1) Aktualna wartość offset, różnica ciśnienia, filtr cząstek stałych [mbar] 2) Stara wartość offset, różnica ciśnienia, filtr cząstek stałych [mbar] 3) Czujnik różnicy w niskociśnieniowym układzie recyrkulacji spalin, aktualna wartość offset [mbar] 4) Czujnik różnicy w niskociśnieniowym układzie recyrkulacji spalin, stara wartość offset [mbar] Blok wartości mierzonych 099 1) Liczba obrotów silnika 2) Temperatura spalin przed turbosprężarką (EGT1) [°C] 3) Temperatura spalin przed katalizatorem utleniającym (EGT2) [°C] 4) Temperatura spalin za katalizatorem utleniającym (EGT3) [°C] Blok wartości mierzonych 100 1) Temperatura spalin za katalizatorem utleniającym (EGT3) [°C] 2) Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (EGT4) [°C] 3) Filtr cząstek stałych, różnica ciśnienia [mbar] 4) Aktualna wartość offset, filtr cząstek stałych, różnica ciśnienia [mbar] Blok wartości mierzonych 101 1) Liczba obrotów silnika 2) Regeneracja serwisowa, aktualny czas trwania 3) Regeneracja serwisowa, czas od ostatniego odblokowania 4) Regeneracja serwisowa, status 0 Pomyślna regeneracja 8 Częściowo pomyślna regeneracja Blok wartości mierzonych 102 1) Status regeneracji serwisowej, filtr cząstek stałych, bajt High XXXX XXX1 Tryb normalny XXXX XX1X Rozpoczęcie fazy XXXX X1XX Faza rozgrzewania 1 (heat up 1) XXXX 1XXX Faza rozgrzewania 2 (heat up 2) XXX1 XXXX Faza regeneracji XX1X XXXX Faza âcool down" X1XX XXXX Pomyślna regeneracja serwisowa 1XXX XXXX Pomyślna regeneracja serwisowa 2) Status regeneracji serwisowej, filtr cząstek stałych, bajt Low XXXX XXX1 Regeneracja awaryjna aktywna XXXX XX1X Przerwanie regeneracji 3) Status regeneracji serwisowej, przerwanie regeneracji, bajt High 4) Status regeneracji serwisowej, przerwanie regeneracji, bajt Low Blok wartości mierzonych 103 1) Bajt statusu 3, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 1 XXXX XXX1 Maksymalna temperatura przed katalizatorem utleniającym (rząd 1) nie została przekroczona XXXX XX1X Maksymalna temperatura przed katalizatorem utleniającym (rząd 2) nie została przekroczona XXXX X1XX Status regeneracji serwisowej aktywny XXXX 1XXX Status hamulec nienaciśnięty 2) Bajt statusu 2, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 2 XXXX XXX1 Masa zanieczyszczeń w filtrze cząstek stałych w dopuszczalnym zakresie XXXX XX1X Brak usterek w działaniu filtra cząstek stałych XXXX X1XX Brak usterek w działaniu silnika XXXX 1XXX Maksymalny czas regeneracji nie jest przekroczony XXX1 XXXX Czas rozgrzewania układu wydechowego, rząd 1, znajduje się w dopuszczalnych granicach XX1X XXXX Czas rozgrzewania układu wydechowego, rząd 2, znajduje się w dopuszczalnych granicach X1XX XXXX Maksymalna temperatura przed filtrem cząstek stałych (rząd 1) nie została przekroczona 1XXX XXXX Maksymalna temperatura przed filtrem cząstek stałych (rząd 2) nie została przekroczona 3) Bajt statusu 1, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 3 XXXX XXX1 Prędkość jazdy = 0 km/h XXXX XX1X Liczba obrotów silnika w zakresie wymaganym XXXX X1XX Dawka wtrysku w zakresie wymaganym XXXX 1XXX Wartość z pedału przyspieszenia poniżej wartości progowej XXX1 XXXX Temperatura filtra cząstek stałych (rząd 1) w dopuszczalnym zakresie XX1X XXXX Temperatura filtra cząstek stałych (rząd 2) w dopuszczalnym zakresie X1XX XXXX Temperatura katalizatora utleniającego (rząd 1) w dopuszczalnym zakresie 1XXX XXXX Temperatura katalizatora utleniającego (rząd 2) w dopuszczalnym zakresie 4) Bajt statusu 0, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 4 XXXX XXX1 Stan silnika normalny XXXX XX1X Temperatura silnika w dopuszczalnym zakresie XXXX X1XX Temperatura oleju w dopuszczalnym zakresie XXXX 1XXX Ciśnienie atmosferyczne wystarczająco wysokie XXX1 XXXX Temperatura paliwa wystarczająco niska XX1X XXXX Napięcie akumulatora wystarczające X1XX XXXX Sprzęgło nie jest naciśnięte 1XXX XXXX Żaden bieg nie jest włączony Blok wartości mierzonych 104 filtr cząstek stałych, regeneracja 1) Tryb pracy oczyszczanie spalin, FF01 Tryb normalny FF02 Tryb regeneracji 2) Tryb pracy, oczyszczanie spalin, niski poziom 3) Regeneracja podczas jazdy, status polecenia 4) Regeneracja podczas jazdy, status zablokowania Blok wartości mierzonych 105 filtr cząstek stałych, regeneracja 1) Punkt pracy silnika dla regeneracji 2) Liczba poleceń regeneracji 3) Symulowana temperatura powierzchni, filtr cząstek stałych [°C] 4) Model powietrza, strumień spalin przez filtr cząstek stałych Blok wartości mierzonych 106 1) Granica zapełnienia filtra cząstek stałych - nadmierne zapełnienie (zablokowanie regeneracji awaryjnej) 2) Granica zapełnienia filtra cząstek stałych - możliwa tylko regeneracja serwisowa (usterka) 3) Granica zapełnienia filtra cząstek stałych - regeneracja podczas jazdy (próg uruchomienia regeneracji) 4) Wolne Blok wartości mierzonych 108 1) Filtr cząstek stałych - zawartość popiołu w oleju [ml] max 175ml 2) Wolne 3) Wolne 4) Wolne Blok wartości mierzonych 109 1) Filtr cząstek stałych, status przerwania regeneracji, bajt High 2) Filtr cząstek stałych, status przerwania regeneracji, bajt Low 3) Wolne 4) Wolne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2016 I jak Paweł dpf ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #10 Napisano 7 Października 2016 wydaje się być ok.Zrobiłem ok 400km i nie wypalał się jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2018 Kolego pawela122 możesz napisać jak sobie poradziłeś z tym codziennym wypalaniem dpf bo mam ten sam problem. Wiem że to było dwa lata temu ale chętnie bym poznał rozwiązanie tej sprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach