Skocz do zawartości
Antares

B6 2.0TDI Białe spaliny i zapach spalenizny z wydechu.

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem dziś swoją Laleczkę od lakiernika, miałem robioną kosmetykę lakieru i usunięcie kilku ognisk korozji, oraz regenerację rozrusznika, alternatora i w związku z czym samochód dwa tygodnie stał. Po odbiorze samochodu (musiałem pracownika rzeczonej firmy opier... bo wycieraczki poskładał chyba po pijanemu tj. zamienione przednie i tylna ścierająca klapę a nie szybę) chciałem wóz odpalić i okazało się że aku lekko zdechło. Podłączyli pod starter i silnik zapalił jak marzenie. Ponieważ spalił się przy okazji kierunek w zderzaku to samochód stał jakieś 15-20 minut na biegu jałowym zanim skołowałem żarówkę. Po wyjeździe z warsztatu (temp. silnika była już na 90 stopni) w lusterku zauważyłem że zostawiam za sobą chmurę białego dymu i czuć było zapachem spalenizny albo oleju napędowego. Zrobiłem kilka kilometrów po mieście w drodze do domu i kilka razy dałem mocniej po gazie. Przestało się dymić, silnik od początku ciągnął bardzo ładnie, żadnego szarpania, utraty mocy i tym podobnych. Zauważyłem że nie był to pierwszy raz kiedy po wizycie u mechaników (przy rożnych okazjach i z rożnych powodów) samochód chwilę dymił po czym efekt ten zupełnie lub prawie zupełnie zanikał.

 

Wie ktoś może z czym może się wiązać stawianie zasłony dymnej w takich warunkach? Efekt utrzymywał się na tyle długo, że stawiam na "coś" w wydechu bo z silnika wypaliłoby się szybciej, zwłaszcza że cała jazda była już na 90 stopniach, więc silnik ni rozgrzał się podczas jazdy. Co ewentualnie sprawdzić bo straszono mnie turbiną, pompkami... U siebie nie mam w tym momencie możliwości podpięcia się pod komputer bo serwis VW przenosi swoją siedzibę.

Edytowane przez Antares

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o aucie z profilui to masz silnik z DPF, wypala się to standardowa procedura myślę, że wiesz co to ma związanego ze sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że ma to związek z wydechem, ale straszyli mnie chyba wszystkim łącznie z wtryskiem, uszczelką pod głowicą, samą głowicą, turbiną i złym okiem. Mój problem to to, że zastanawiam się czemu po dłuższym postoju u mechanika samochód kopci. Możesz mieć rację, że na postoju był spokój, dopiero jak dostał obrotów to sterownik uruchomił procedurę wypalania DPF i ukrywał moją obecność na drodze. Muszę chyba znaleźć kogoś z kompem kto ne będzie na mnie patrzył jak na wariata jak chcę sprawdzić BIP i inne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro może nie ale ja często na Gliwice jeżdżę :), na 90% to DPF oznaki hmmm podwyższone obroty i spalanie na postoju po rozgrzaniu silnika. Standardowo mam 0.5L/h przy wypalaniu 0.8-1.0, obroty w okolicy 1 tys i co fakt da się taki metaliczny zapach w kabinie wyczuć.

 

Może mechanicy ci go przepalali, silnik z DPF nienawidzi takich rzeczy, co do wypalania ja odczuwam stratę mocy no ale cóż 350kk robi swoje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa (być może) rzecz: u mnie nigdy nie widać czy DPF się wypala. Nigdy ale to absolutnie nigdy nie mam podwyższonych obrotów na postoju. Max spalanie jałowe przy nagrzanym silniku to 0,6 - 0,7 l/h i to przy włączonej klimie, obrotu około 700 RPM. Jedyny efekt prawdopodobnie związany z wypalaniem, jak zasugerował nieoceniony MKPOL w związku z moim pytaniem, to uczucie jazdy przez gęste powietrze. Auto jedzie tak samo a jednak wewnętrznie czuję że coś jest inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej z egra. Dolot do przeglądu i czyszczenia Wojtek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Czyszczony był ze 2 miesiące temu, bo myślałem że to on odpowiada za spadek osiągów. W dolocie było podobno czysto i zasadniczo bez niespodzianek, turbo też miało nie puszczać. Może go źle złożyli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF w silnikach na pompowtryskach nie jest wypalany na postoju. Poza tym, nie powoduje to chmury dymu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma diesla z czystym dolotem. Może coś faktycznie źle poskładali i gdzieś delikatnie puszcza olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: co ma EGR do oleju? Tzn: w EGR zbiera się olej z jakiegoś wycieku i potem jak się otwiera to wypala go dając chmurki, czy też EGR jest jakoś połączony z układem smarowania i nieszczelność może być bezpośrednio w nim? Pytam bo niechałbym potem słuchać głupot od mechanika albo dać się wciągnąć w jałowe gadanie i koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek z twojego opisu wynika że dym pojawia się mniej więcej wtedy kiedy powinien zacząć działać egr. A oleju trochę zawsze gdzieś się przeciśnie. Dużo nie trzeba - wystarczy kilka kropli :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję bardzo, poczekam na mojego speca od VW i poproszę o diagnozę źródełka bezpośrednio na pojeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności