Skocz do zawartości
Gość Cockney

Zamek centralny - działanie [B3]

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cockney

Kilka szybkich pytan i (mam nadzieje) szybkich odpowiedzi :hyhy:

 

1) poprosze o fotke plastikowego podszybia na aucie- jak to jest- powinny byc 2 czy 1 (ja mam takie z pleksa nad tabliczka znamionowa, ale nie zaslania blachy w calosci, po prawej sa calkowicie odkryte ciegna wycieraczek)

 

2) czy jest mozliwosc ustawienia centralnego zamka tak, aby po odpaleniu silnika nie otwieral sie? Nie moge go zamknac gdy auto jest na chodzie, a jesli odpale zamkniety, to sie otwiera

 

3) czy mozna ustawic jakos osobny kanal na bagaznik

 

Zamek mam (chyba) fabryczny, pneumatyczny, otwierany pilotem

 

Pozdrawiam i z gory dzieki :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Tak powinno być

Ad 2. U mnie jak mi się wydaje mogę go zamknąć gdy jest na chodzie i zamek pneumatyczny też mam raczej oryginalny tylko alarm nie ;)

Ad 3. Chyba nie. Bo przecież po dostaniu sygnału pompka tłoczy na wszytskie zamki a jak zrobić by tylko na jeden?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cockney

two_pac, a gdzie szukac centralki zamka? W bagazniku? :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się jak? pompka centralnego jest w bagazniku tam pod ta mniejsza klapka metalowa w kombi i tam wchodzi troche przewodow i tam prosto ida chyba sygnaly i wlaczaja pompke. Tak mi sie wydaje jak sie myle niech mnie ktos poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, masz rację, i w oryginalnym zamku chyba nie ma osobnych kanałów, jezeli kolega tak ma to ma albo nieryginalny zamek a raczej do oryginalnego zamka dołozony nieoryginalny pilot (tez tak mam) a po prostu ktoś go żle podłączył do intalacji. teoretycznie jeżlei pilot i jego centralka na to pozwalają mozna zrobić osobno otwierany baganik ale twedy trzeba by włozyć małą centralkę (czy przekaźnik) do tego kanału i dodatkowy siłownik elektryczny ale uważam że gra nie warta świeczki, lepiej naprawić połączenie istniejącego zamka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Centralny zamek oryginalnie nie otwiera drzwi po przekręceniu kluczyka stacyjki. Jeżeli Twój się tak zachowuje, to jest coś nie tak z nieoryginalnym alarmem (tak mniemam) i jego współpracą z centralnym zamkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cockney

Dziekuje za odpowiedzi.

 

Alarmu nie mam, jest za to wlasnej roboty immo. Pilot ma 2 przyciski, nie wiem czy jest oryginalny, chyba nie. Z tego co pamietam, to poprzedni wlasciciel dorabial otwieranie z pilota.

 

Denerwuje mnie niemoznosc zamkniecia wszystkich drzwi (a przede wszystkim bagaznika) przy wlaczonym silniku- zazwyczaj tak jezdze po miescie.

 

Rygielki od srodka dzialaja, ale nie steruja centralnym-moge je sobie po kolei powciskac. Z kolei na wylaczonym silniku rygielki dzialaja jak trzeba.

 

Bede bardzo zobowiazany za podpowiedz, jak ten problem rozwiazac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Prawdopodobnie koleś coś sknocił z podłączaniem sterowania tym pilotem.

Wygląda, że pozakładał gdzieś na przewodach przekaźniki, które odłączają czujnik (czujniki) w drzwiach - tak to wygląda. Niestety, bez odkręcenia boczku drzwi tudzież zdjęciu plastikowej osłony na progu i sprawdzeniu wiązki (co, gdzie i jak podłączał) się raczej nie obejdzie. Sprawdź, czy nic nie jest podłączone przy samej pompce, może tam coś zmajstrował.

Na pewno coś jest zamieszane z przewodami, skoro na wyłączonym silniku działa prawidłowo. W oryginale wszystkie przewody idą od czujników i siłowników w przednich drzwiach prosto do pompki, są tylko odgałęzienia z wiązki do siłowników w tylnych drzwiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cockney

Cholera jednak sknocilem :-( otwiera zaraz po przekreceniu kluczyka,, a rygielki da sie wcisnac, ale wszystkie procz kierowcy- zreszta nie wiem czy wchodza do konca, bo cos opornie to idzie.

 

Dzieki wielkie za porady, jutro sie za to zabiore, albo skocze do elektryka, bo jeszcze nie ogrzewa mi tylnej szyby- nie dochodzi prad ani do szyby, ani nie ma w skrzynce pod bezpiecznikiem :dobani:

 

Jak sie dzialania wszystkiego przy zakupie nie sprawdzi, to tak pozniej jest- silniczek tylnej wycieraczki mam zatarty- dziala, ale tak glosno, jakby tarlo metal o metal- jak pierwszy raz wlaczylem, to myslalem ze nie ma piora i mi to ramie szybe rysuje :mur:

 

A powiedzcie mi jeszcze, czy maja mrugac kierunki przy zamykaniu / otwieraniu? I czy taka diodka niebieska (mam kolo rygielka) powinna sygnalizowac zamkniecie lub otwarcie drzwi? Bo nie swieci wcale.

 

Ale i tak :vw::zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Normalnie, jak nie masz zmodyfikowanej instalacji to kierunki nie migają (bo i po co, skoro centralny kluczykiem zamykasz). Nie wiem, jak jest w przypadku oryginalnego alarmu.

Nie ma żadnej diody koło rygielka - to już jest czyjaś radosna twórczość. W tamtych czasach nie istniały jeszcze niebieskie diody :)

Wygląda na to, że pompka cały czas pompuje powietrze, albo nie odpuszcza ciśnienia w układzie, skoro nie idzie wcisnąć rygla. Ktoś nieźle namieszał w instalacji...

Tylko wybierz się do dobrego elektryka, żeby Ci kosmosów jeszcze większych nie narobił. Tylna szyba to być może wina przełącznika - w B3 cały prąd idzie przez przełącznik bez żadnego przekaźnika, może mu się styki przypaliły, skoro to nie bezpiecznik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a odn. pkt 1) na tej fotce trochę widać, niestety reszte fotek wywaliłem z kompa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym podtrzymać wątek ogrzewania, wgl mi nie grzeje tylnej szyby, włączając przycisk, świeci się lampeczka przy nim ale szyby nie grzeje ani troszkę, czy jakiś bezpiecznik jest za to odpowiedzialny ? I o co może chodzić ?

 

Po za tym mam problem bo nie mogę zamknąć klapy bagażnika, chodzi mi o przekręcenie kluczyka, zepsuło się to jakieś 2 dni temu, do tej pory było ok lecz czasami nie chciała się otworzyć (kluczykiem otwierała ale nie mogłem podnieść wciskając ''przycisk'') a teraz nie mogę jej zamknąć na kluczyk >> wgl nie da się go przekręcić. Pisząc zepsuło mam na myśli to że nie było przy nim nic grzebane po prostu wkładam kluczyk aby zamknąć (bo centralny mi nie działa i prawdopodobnie jest odłączony) a tu nie da się go ani trochę przekręcić :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po za tym mam problem bo

Kombi czy sedan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.9 TD, passat CL ;p Kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wgl mi nie grzeje tylnej szyby

Zdemontuj plastik osłaniający klapę, na śrubach są zaślepki, podważysz je wkrętakiem, wykręcisz śruby, jedna jest chyba jeszcze obok rączki (wgłębienia) do zamykania- pod plastikową zaślepka, reszta to wciski, mogą sie połamać dlatego ostrożnie metodą dźwigni zdejmujemy tapicerę.

Po stronie kierowcy masz wtyczkę na szybie, dwa okrągłe zatrzaski i prawdopodobnie na nich wypiela się wtyczka, w przeciwnym razie sprawdzasz kable w manszetach łączących klapę z nadwoziem.

Oczywiście do sprawdzenia bezpiecznik numer 9.

 

Po za tym mam problem bo nie mogę zamknąć klapy bagażnika

W kombi są trzy stopnie w jakich pracuje kluczyk, w lewo=non stop zamknięte, po środku=zamknięte lub otwarte zależnie od centralnego, w prawo=otwieramy mimo zamkniętego centralnego a konkretnie to kluczyk w prawo i wciskamy i wracamy kluczykiem do pozycji środkowej.

Jak masz zdjętą tapicerkę to od razu zdemontuj sobie wkładkę zamka (trzeba też zdjąć zewnętrzną atrapę) i rozbierzesz cały zamek wyczyścisz z rdzy blaszki jakie w nim są, nasmarujesz i spokój na lata, a najlepiej to sprawdź czemu nie działa centralny.

Stawiam na spaloną pompkę i powodem tego są prawdopodobnie pourywane kable w manszetach drzwiowych.

Pompkę masz w bagażniku po stronie pasażera w charakterystycznej piance, sprawdź ile pinów ma wtyczka pompki i szukaj takiej samej, ważne aby odnaleźć przyczynę spalenia pompki inaczej nową też zjarasz.

Temat wariującej pompki był wielokrotnie poruszany, wyszukiwarka na stronie nie akceptuje polskich znaków.

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz jak zbudowana jest wkładka zamka, jak ją rozebrać i wyczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie opisane, szczegółowo myślę że dzięki takiej wypowiedzi to nawet ja dam sobie radę ;) z tym że aktualnie mam bardzo mało czasu więc zrobię to w niedalekiej przyszłości. Wiem że można na was liczyć i w razie problemów na pewno się zgłoszę.

Dzięki wielkie, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności