Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Jak większość z użytkowników jednostki 1.9TDI PD trapi pewien mankament. Mianowicie cieknący zawór EGR z dwóch magicznych dziurek. Postanowiłem ze wymienię. Ceny nowych zabijają ,a co do jakości zamienników lepiej nie mówić... to tylko wahler lub pierburg, których naprawdę cena jest nie mała. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem info czy da się go w jakikolwiek sposób zregenerować, wiec zabrałem się za to. Miałem 2 pacjentów swój EGR oraz pozostały po rozbiorce AWX Anglika, ale do sedna. To co odpowiada za wyciek.

    c34349db3ec23a63b27a434050205191.jpg

     

    Jeśli dotrwaleś do tego punktu to znaczy że jesteś wytrwały i na tyle zdesperowany, aby naprawić to ustronstwo, ale uwaga jeżeli nie masz zdolności manualnych to odpuść sobie.

    Lista rzeczy, które będą potrzebne.

     

    b0fb7e96cafd4076fde831fb88c3361c.jpg

     

    Rzeczy od suwmiarki są opcjonalne w dalszej części wytłumaczę dlaczego.

    Co do dokładności użytych narzędzi.

    Wiertło 8mm

    Frez 12 mm (można zastąpić wiertłem o podobnym lub mniejszym rozmiarze)

    Opcjonalnie wiertło pod gwint M3 oraz gwintownik M3 do otworów nie przelotowych.(można zastąpić spawem lub nitem o ile występuje taki mały? )

     

    Co do użytych części to z racji tego że nie mogłem dostać uszelnienia VC 6x3x12 które jest fabrycznie zamontowane.

    Dostałem uszczelnienie TC 6x12x4 dobrane w firmie Uszczelka w Łodzi.

     

    1. Zaczynamy od wyczyszczenie zaworu. Ja przed tą czynnością zdemontowalem zawór klapki gaszacej. UWAGA! Łatwo złamać cięgno.

    Zrobiłem to tylko dlatego ze używałem myjki a płyn w niej występujący jest bardzo żracy i obawiałem się o gumy.

     

    2. Rozwierciłem zanitowany grzybek wiertło 8mm można użyć większego/ mniejszego w zależności od sposobu montażu po wymianie uszczelnienia.

    Jeśli ośka się obraca należy przytrzymać odpowiednią żabka za zwężenie wewnątrz zaworu.

     

    f56f2f8f734c706d7b3aaa94758425b1.jpg

     

    3. Należy rozgiąć całość zaciśniętego zawóru.

    a757296bf6e7169f7ef11a73d9e31323.jpg

     

    4. Jak juz mamy częściowo rozebrany staramy się ściągnąć grzybek zaworu tak ,aby nie uszkodzić gumy w tym celu nie ciagnij za obudowę tylko wybij ośka w miejscu gdzie rozwieraleś grzybek.

     

    5. Należy uważać z gumowa częścią zaworu. (Jak skladałem pierwszy zawór potraktowałem go sprężonym powietrzem i puścił klej wiec najlepiej go wyczyścić szmatką)

     

    6. Jak juz uporasz się z rozebraniem i ukarze ci się taki widok

     

    955bd3ce61edb7222932bd8485650f9e.jpg

     

    To weź pobijak/wybijak/ lub śrubę najlepiej M4 i rozklep zaprasowane miejsca. Nie musi to być dokładnie zrobione i tak poprawisz to płaskim wkrerakiem. Próbuj co jakiś czas podważyć zaprasowaną podkładkę, jak już wyjdzie to także wyjmij uszczelnienie.

     

    7. Pod uszczelnieniem znajduje się tulejka(w kształcie T w której pracuje ośka zaworu) która musimy zfresowac/rozwiercić akurat zajmuje ona 1mm. Tutaj ja zastosowałem frez 12mm ale można zastosować np wiertło 7mm i rozwiercić tylko nie za głęboko tulejka tak aby wyszła nam jej górna część.

    Powinni to wyglądać tak.

     

    73b4b5ae8f60b2015eb106a24a57cd82.jpg

     

    8. Wkładamy nowe uszczelnienie i podkładkę. Zaklepujemy przy użyciu młotka i pobijaka.

     

    acb0fce82c6a36e9a4e0fff484a3754e.jpg

     

    9. Zablokowanie grzybka zaworu. Wykonałem otwór w ośće zaworu i nagwintowalem go,( ale można go zaspawać/ zanitować) a srubke oczywiście dalem za klej.

     

    26ca840bd4ce28ecab68b3cb5490692b.jpg

    Po złożeniu wygląda to tak.

     

    590b892781b0de5975e0bd1b31e38b7d.jpg

     

    10. Włóż ośke w obudowę uprzednio smaruje uszczelnienie smarem /wazeliną techniczną.

    Zanim zaczniesz zakuwac kopulke zawóru nie sciskaj jej w imadle zrób to bez użycia narzędzi. Sama kopulke zagnij tak jak ja rozginales.

     

    a22db8192eb72b3e11aa13d904237afd.jpg

     

    U mnie to nie wyszło estetycznie ale ważne żeby działało tak jak trzeba i nie wyswietlalo błędu po zaslepieniu.

     

     

    Edit:

    Dodatkowo można odrazu wymienic uszczelniacz klapy gaszacej

    Wymiary i typ uszczelnienia:

    VC 8x 14x4

    Oczywiscie zamienne z TC 8x14x4

    Uszczelnienie kupiłem także w uszczelce w Łodzi.

    poniżej kilka foto

    1. Próbowałem ściągnąć po opilowaniu drążka na około ale się nie dało. Należy spilowac to na szlifierce potem wiertło 4.2 i gwintowane na M5. Po całej operacji dałem odpowiedniej wielkości podkładkę. 0d9cca5132429284c155de0dd4a463ce.jpg

     

    2. Zdjęta dźwignią klapy. Widać uszczelnienie. Troszeczkę zeszlifowac zaklepane miejsca i wydlubac uszczelnienie. Założyć nowe uszczelnienie i zaklepac. 8b45978b8518d5f24ab03c1daa790c69.jpg

     

    3. Założona i przykrecona klapa

    0d830a1e153324cc0a092270549ceadd.jpg

     

    Pozdro Izzy

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Edytowane przez IzzyHool
    błąd oznaczeń

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Świetne, muszę spróbować u siebie:)

     

    Ale jedno mnie zastanawia:

    Lista rzeczy, które będą potrzebne.

    I nie widzę browara :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ciekawy przewodnik, mam jedno spostrzeżenie, może przewrażliwiony jestem ale

     

    9. Zablokowanie grzybka zaworu. Wykonałem otwór w ośće zaworu i nagwintowalem go,( ale można go zaspawać/ zanitować) a srubke oczywiście dalem za klej.

     

    lepiej żeby ta śruba się nie odkręciła bo by namieszała w głowicy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Ciekawy przewodnik, mam jedno spostrzeżenie, może przewrażliwiony jestem ale

     

     

     

    lepiej żeby ta śruba się nie odkręciła bo by namieszała w głowicy.

     

    Zawsze można dać kroplę kleju:

    c49372c01ff9bc0f.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Świetne, muszę spróbować u siebie:)

     

    Ale jedno mnie zastanawia:

     

    I nie widzę browara :D

    W pracy to robiłem wiec nie nada

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Zawsze można dać kroplę kleju:

    [ATTACH=CONFIG]148163[/ATTACH]

    Tak też zrobiłem

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Po przejechaniu ok 300-400 km EGR suchy jak pieprz

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Odświeże trochę. Po przejechaniu ok 2kkm dalej sucho. Tylko zloklizowalem wyciek z klapy gaszacej.

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Można poprawić zdjęcia z wymiany uszczelniacza klapy gaszącej?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Uszczelnienie klapy robi się w ten sposób, że z drugiej strony ośki jest zaślepka, którą wybijamy uderzając lekko w ośkę z drugiej strony, tam znajdziemy seger i ośka cała wyłazi bez szlifowania etc...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dostałem uszczelnienie TC 6x4x12 dobrane w firmie Uszczelka w Łodzi.

     

    Coś jest nie tak z wymiarami bo po wysłaniu zapytania do Łodzi pytają mnie czy to ma być 4x12x6 czy 6x12x4.

     

    Przy klapie są dwa uszczelnienia?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Coś jest nie tak z wymiarami

    tak jak mówisz, rozmiar powinien być... śr. wewnętrzna (mm) x śr. zewnętrzna (mm) x Szerokość (mm)

    czyli coś się nie zgadza

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    Uszczelnienie klapy robi się w ten sposób, że z drugiej strony ośki jest zaślepka, którą wybijamy uderzając lekko w ośkę z drugiej strony, tam znajdziemy seger i ośka cała wyłazi bez szlifowania etc...

     

    niestety nie działa to tak.

    klapa jest zgrzana do oski wiec jej nie wyjmiesz tak prosto musiałbyś ja jakoś rozgrzać, rozwiercić a potem przytwierdzić spowrotem

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Dostałem uszczelnienie TC 6x4x12 dobrane w firmie Uszczelka w Łodzi.

     

    Coś jest nie tak z wymiarami bo po wysłaniu zapytania do Łodzi pytają mnie czy to ma być 4x12x6 czy 6x12x4.

     

    Przy klapie są dwa uszczelnienia?

     

    wysłałem Ci PW

     

    6 średnica wewnętrzna

    4 grubość

    12 średnica zewnętrzna.

    Edytowane przez IzzyHool

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Witam. Niewiem czy w dobrym miejscu piszę..jednak proszę o pomoc. Czy w benzyniakach również te zawory EGR się tak psują?? Mam problem z passatem B5 1,6 ALZ co jakiś czas słychać że obroty coś inaczej pracują i zapala się CHECK. Na komputerze pokazuje błąd przepływomierza, jednak przepływomierz wymieniony, jak rownież stary przekaźnik który pokazywał 10V ...a problem jest nadal. Może ktoś miał podobny problem i nakieruje na ustarkę??

     

    Passat b5 1,6 ALZ 102 KM 2000 rok po lifcie

    "1 Błąd Zapis.:

    17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow

    P1423 - 35-00 - -"

    Edytowane przez Wodniczek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×