misiu7911 Zgłoś #1 Napisano 1 Września 2016 Witam,zaprowadzilem auto do mechanika bo wyskoczyl mi check,po podlączeniu blad klapki w kolektorze.Wiec zdjął kolektor i twierdzi ,ze jest spory nalot na zaworach.Widzialem ten nalot i rzeczywiście jest ale widziałem to pierwszy raz i nie wiem do czego porównać.Mechanik zastanawia się czy skrobać to czy zostawić,boi się ze jak oskrobie to cos zostanie i narobi bałaganu.Jak radzicie i czy ten nalot to normalne?Przebieg 61k.Jeden z zaworów był w miare czysty ale reszta oklejona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #2 Napisano 1 Września 2016 Daj focie tego nalotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #3 Napisano 1 Września 2016 Niestety nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #4 Napisano 1 Września 2016 Czyścić ale tylko przy zamkniętych zaworach. Samochód będzie miał kopa jak nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #5 Napisano 1 Września 2016 Czyli ten nagar to normalność, tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #6 Napisano 1 Września 2016 Tak. Jak nie bedziesz czyscil to ci padna klapki w kolektorze. Samoch zacznie nie rowno pracowac, pojawia sie missfire, spadek mocy choc nie odczuwalny bo wszystko postepuje stopniowo i powoli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #7 Napisano 2 Września 2016 A jak najbezpieczniej to czyścić aby nic nie zostalo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 2 Września 2016 Czyli ten nagar to normalność, tak? Nagar lekki może być ale bez przesady. Czy jeździsz w trybie LL i jaki jest to olej silnikowy? Skutecznym zabiegiem jest wypiekanie silnika i zmniejszenie przebiegów na oleju do około 10 tyś. km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #9 Napisano 2 Września 2016 W golfach GTI problem ten jest ciut mniejszy ale tłumaczy się to z reguły "agresywniejszą jazdą" posiadaczy takich samochodów. Ja swój samochód kupiłem od osoby która jeździła bardzo spokojnie (znam tą osobę) i jak zdemontowałem kolektor to było nie ciekawie a było to przy przebiegu 60kkm obecnie mam 102kkm i zaglądałem i nagaru prawie nie ma. Mój styl jazdy jest zdecydowanie agresywniejszy kręcę samochód na wyższych obrotach i robię dłuższe trasy. Olej jak był zmieniany co 15kkm tak jest dalej. Jedyne co sie zmieniło dodatkowo to zamontowałem gaz Vialle LPDi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach