Darko81 Zgłoś #1 Napisano 21 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Mam problem ze wspomaganiem. Otóż raz działa raz nie. Problem pojawił się około 2 miesięcy wcześniej. Podczas skręcania na rondzie zapaliła się kontrolka kierownicy czerwona ( brak wspomagania ). Dojechałem do celu który miałem za około 200m. Zgasiłem auto i po chwili uruchomiłem. Działało bez zarzutu. I tak do teraz. W środę jak jechałem musiałem ostrzej przyhamować i zapaliła się czerwona kontrolka. Zatrzymałem się i po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Niestety nie cieszyłem się za długo bo po kilku km znów brak wspomagania. Po kolejnym postoju i odpaleniu auta zapaliła się kontrolka pomarańczowa. Dojechałem do domu kilka km z tą kontrolką ale z działającym wspomaganiem. W sobotę czyli wczoraj pojechałem do mechanika. Po podłączeniu wskazało błąd 02369 - czujnik temperatury sterownika przekładni, świeciła się kontrolka pomarańczowa. Po wykasowaniu błąd powracał ale wspomaganie działało. Wczoraj czyli w sobotę jak było dość gorąco po odpaleniu auta słychać było dziwne dźwięki jakby piszczenie zawiasu w drzwiach które się bardzo powoli rusza. Paliła się kontrolka pomarańczowa. Dziś wracając do domu przejechałem autem około 10km bez jakichkolwiek kłopotów i bez świecącej się kontrolki. Po tym odcinku na prostej drodze bez dziur i hamowania znów kontrolka czerwona i brak wspomagania. Zatrzymałem się i znów odpaliłem auto. Nie świeciła się kontrolka kierownicy. Przejechałem 100m i znów brak wspomagania i czerwona kontrolka. Dojechałem na miejsce kilka km bez wspomagania. Zgasiłem silnik i po chwili znów odpaliłem. Wspomaganie działało ale świeciła się pomarańczowa kontrolka. Co się z tym dzieje ? Da się to naprawić czy trzeba wymieniać całą przekładnię ? Dzięki za wszelkie informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2016 Wspomaganie masz elektryczne. Jeżeli byłaby to tylko kwestia czujnika nie byłoby dźwięków pisku. Nie jestem pewien, ale w tej przekładni chyba nie ma żadnego czynnika chłodzącego ( jakiś smar lub olej), napęd jest elektryczny i jeżeli piszczy to pewnie skończyło się jakieś łożysko - czyli stawiam na wymianę, albo na regenerację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #3 Napisano 22 Sierpnia 2016 To że jest elektryczne to ja wiem. I wiem że na 100% jest jakaś płytka elektroniki w samej przekładni lub silniku przekładni i to ponoć ona nawala. Musi być coś na rzeczy skoro jak wczoraj ( niedziela ) wracałem autem gdzie temp. sięgała 19st. przejechałem około 10km bez żadnego problemu ze wspomaganiem. A jak dzień wcześniej było gorąco to po krótkim odcinku już się wyłączyło. Czyli tak jak by coś tam się przegrzewało i dawało jakiś błędne sygnały.. Co do " piszczenia " bo tak to można nazwać lecz nie jest to typowy pisk zacierania łożyska, to działo się to tylko jak było gorąco i to nie trwało cały czas tylko co jakiś czas i nieregularnie a kierownica stała w miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #4 Napisano 22 Sierpnia 2016 błąd 02369 - czujnik temperatury sterownika przekładni no po mojemu sam sobie odpowiedziałeś na problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #5 Napisano 22 Sierpnia 2016 no po mojemu sam sobie odpowiedziałeś na problem Problem znam ale pytanie jest takie: Da się to naprawić czy trzeba wymieniać całą przekładnię ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #6 Napisano 23 Sierpnia 2016 Problem znam ale pytanie jest takie: Da się to naprawić czy trzeba wymieniać całą przekładnię ? Dzwoń do gości od regeneracji, są chyba najlepiej zorientowani - mogą nie chcieć pomóc, ale warto spróbować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach