Skocz do zawartości
wagen

[B8] Kamera cofania

Rekomendowane odpowiedzi

I po 2 weekendach spędzonych w garażu, dziesiątkach telefonów i dwóch wymienionych sterownikach Stałe się posiadaczem areaview 360 .

Chciałem zrobić zrobić obszerny tutorial ale nasz kolega - moderator @mkpol mnie skutecznie z tego wyleczył wywalając mój poprzedni poradnik do kosza. 

A więc wszystko już działa , jeszcze tylko wycieczka do kolegi @Eldar na kalibrację i radości nie będzie końca .

na razie wyglada to tak .73DAF7E3-08FF-4AB1-9A1F-921870E52949.thumb.jpeg.518ff5d72ebd1c5bd2dfec719d180fcf.jpegF98D953B-416D-4F1D-AF77-71FB51FD3697.thumb.jpeg.6a1491ba39a7411a05ef043ab1e83e98.jpeg

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to już poradników nie można zamieszczać? Dziwne...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja ogarnięta dzięki koledze @Eldar , wszystko śmiga aż miło roboty jest dużo ale w sumie nie jest to trudniejsze niż dołożenie zwykłej kamery RVC E8E244DE-8973-4B8C-91CC-9F7C4FEE338D.thumb.jpeg.658898892d197bfa6bd9b900a890fa43.jpeg026F42F1-AAC9-45A9-80C9-4083AD411EA4.thumb.jpeg.245e559e81f46c2ee6c68d1291cf81cc.jpegC65F0D2D-0F05-4C5C-89DB-EBD38D9F3626.thumb.jpeg.6786626743e4e959a6d71cc9d4c8a74d.jpeg1A61C417-DE5A-4781-B496-5F5056A54D06.thumb.jpeg.0f1175dcfd1183e705f861788246a5b2.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to kosztowo wyszło? bo zastanawiam się czy dołożyć kamerę czy lepiej doinwestować i założyć AreaView 360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to kamera do systemu areaview 360 .

W dniu 10.07.2020 o 10:36, darsento napisał:

jak to kosztowo wyszło? bo zastanawiam się czy dołożyć kamerę czy lepiej doinwestować i założyć AreaView 360

Ok 2500 zł ale cześć jest do odzyskania ( np za stare lusterka ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Bandzior47 napisał:

Czy kamera o oznaczeniu 3G0827459G nada się do Passata 2.0 TDI sedan rok 2017? https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b8-kamera-cofania-3g0827459g-instalacja-9466280815

Czy będą działały linie skrętne?

A któraś z tych by podeszła: ?

3G0827469B 5Q0980556 https://allegro.pl/oferta/kamera-cofania-passat-b8-3g0827469b-5q0980556-9252736503

3G0 827 459 H https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b8-3g0-kamera-cofania-logo-9323796427

3G0827469C https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b8-golf-7-vii-kamera-cofania-3g0827469c-9459091218

Prawdopodobnie one są do kombi, ale chyba da się ten odpływ wody przełożyć z klamki zamontowanej w aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz , są od kombi ale różnica to tylko odpływ.  ostatnia to też areaview . Bierz z końcówką H jest pewna, tej pierwszej nie znam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kamerkę i okazało się, że przyciskając na emblemat nie otwiera się bagażnik. Okazuje się, że jest zaśniedziały lub uszkodzony mikro-wyłącznik. Odkręciłem mechanizm kamerki od obudowy klamki. Czy ktoś z was demontował ten ruchomy element emblematu? Ja próbowałem wybić oś na której jest osadzony, ale niestety ani drgnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono

Nie jestem posiadaczem Passata , użytkuje golfa 7 z 2017 roku. Chcąc go doposażyć w kamerę cofania dotarłem do tego wątku. Dzisiaj zamontowałem kamerkę i przy pomocy VCDS korzystając z informacji zawartych  w temacie  próbowałem temat ogarnąć. Niestety poległem , nie ma obrazu na wyświetlaczu, znaczek  po włączeniu wstecznego biegu otwiera się i tyle. W module 5F bez problemów mogę dokonać zmiany dodając bit 4, natomiast w Gateway jak próbuję wejść w 6C to otrzymuję komunikat "brak odpowiedzi ze sterownika"

Kamerkę zakupiłem używaną od golfa 7 z 2018 z oznaczeniem F , kabelek z Ali ,  czytnik też zgodny z opisem w wątku(jest navi i android) , no i tu moje umiejętności się skończyły , proszę o pomoc co dalej zrobić aby to ustrojstwo zadziałało. W załączniku dodałem fotkę z VCDS. Kamerka jest sprawna , działa na zewnętrznym monitorze.

image.thumb.png.3e3e3bd3115b83971c1da42759d2a8fe.png

Edytowane przez adam.b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto odpowiedź na Twoje pytanie. Kupiłeś kamerę tupu LOW z golfa , która nie ma wyjść can, więc gateway nie skomunikuje się z tą kamerą bo ona tego nie obsługuje. W pasacie są kamery typu High z linią can, po podłączeniu której do gatewaya można dodać "6C" czyli kamerę. Tę którą masz też da się uruchomić tylko trzeba ją inaczej zakodować i nie będzie miała tych wszystkich dodatków jakie oferuje kamera z Passata . Będzie tylko obraz i statyczne linie.  W golfach kamery high to prawdziwe białe kruki .

 

Edytowane przez Ysebulba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adamie zerknij na stronę 24 (zdjęcia) - montowałem kamerę HIGH do Golfa 7 kombi w tym roku - działa rewelacja. Kupiłem taką fabrycznie montowaną do Golfa 7 z 2016 roku (używkę) z numerem - 5G9827469G - RVC Compact+ 5Q0 980 568A (dedykowana do Golfa w wersji Variant 5G9) - pasowała od razu bez dodatkowego programowania. Tak jak pisał Ysebulba, ciężko jest dostać taką używkę ale istnieje ?

Golf 7,5 wychodził również z fabryczną instalacją AreView.

Edytowane przez Krisooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ta kamerka właśnie jest LOW, dokonałem zmian w module 5F zgodnie z opisem w wątku, w wyniku lekkiego zamieszania w mojej głowie próbowałem jeszcze to ustawić w Gateway co pokazałem powyżej. Dzięki za podpowiedzi. Na chwilę obecną kamerka po zresetowaniu radia działa ale jest jedno ale nie zawsze; 

Opiszę jak to teraz działa albo nie działa.

Po resecie radia  guzikiem power wszystko jest ok, może to trwać kilka cykli załączenia biegu wstecznego, zazwyczaj po ponownym uruchomieniu samochodu i załączeniu biegu wstecznego mechanizm otwiera kamerę w znaczku ale nie ma obrazu, po resecie radia wszystko wraca do normy kamerka się aktywuje prawidłowo i tak dalej. Tu moje pytanie co to może być za problem, może jeszcze coś trzeba zmienić w oprogramowaniu, na błędy  mechaniczno- elektryczne to nie wygląda a raczej na zawieszanie się programu.

Tak wygląda zapis w sterowniku.

image.thumb.png.d46e70828d505cb48cbfc2d1a3ff9bcb.pngimage.thumb.png.4193ff20d39f525268f64c854c2f26ca.png

Edytowane przez adam.b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.10.2020 o 14:21, Ysebulba napisał:

Tę którą masz też da się uruchomić tylko trzeba ją inaczej zakodować i nie będzie miała tych wszystkich dodatków jakie oferuje kamera z Passata

Jakaś podpowiedź odnośnie tego zakodowania, nadal stoję w miejscu, odczytałem kody błędów w których znalazłem komunikat brak sygnału video z kamery, posprawdzałem połączenia kabli przy czytniku i kamerze - wszystko jest ok. A kamera działa tak jak działała,  czasami bezbłędnie pracuje kilka cykli, najczęściej nie startuje po dłuższym postoju , restart z guzika i znowu na jakiś czas wszystko wraca do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, adam.b6 napisał:

Jakaś podpowiedź odnośnie tego zakodowania, nadal stoję w miejscu, odczytałem kody błędów w których znalazłem komunikat brak sygnału video z kamery, posprawdzałem połączenia kabli przy czytniku i kamerze - wszystko jest ok. A kamera działa tak jak działała,  czasami bezbłędnie pracuje kilka cykli, najczęściej nie startuje po dłuższym postoju , restart z guzika i znowu na jakiś czas wszystko wraca do normy.

wklej cały autoscan, bo wrzucasz jakieś śmieciowe zdjęcia z których trzeba się domyślać o i gdzie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK , każda podpowiedź jest ważna , może moje wyjaśnienia nie są dla zaawansowanych ale VCDS i zmiany ustawień w tym programie to dla mnie pierwsze kroki, postaram się zrobić autoscan i wkleić na forum.

Ze skanu odnośnie kamery odczytałem brak sygnału co sugeruje uszkodzenie toru video(moja interpretacja) , gdyby był uszkodzono to moim zdaniem po restarcie radia z guzika obrazu by nie było a tu po każdym restarcie obraz na jakiś czas wraca.

Sobota,24,Październik,2020,10:29:52:00009
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x86
Wersja VCDS: AKP 20.4.1.1
Wersja danych: 20200629 DS317.0
www.vcds.pl


VIN: WVWZZZAUZJP008277   Numer rejestracyjny: ADAM

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 5F: Elektr.informacji       Plik etykiet: 3V0-035-MIB-STD2.clb
Oznaczenie elementu: 5Q0 035 864 C    HW: 5Q0 035 864 C
  Komponent i/lub wersja: MU-S-ND-ER    H41 0478
           Kodowanie: 02620001BE0000005111000100080A001F0100D401200100CF
           Kod serwisu: WSC 33361 790 00113
              Zbiór danych ASAM: EV_MUStd4CTSAT 001022 (VW37)
                       ROD: EV_MUStd4CTSAT_VW37.rod
                      VCID: 3365AACB9A35611EC7-8066
11 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

1553 - Ograniczenie działania 
          B200D F0 [009] - Z powodu wewnętrznej usterki komunikacji
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43

                    Napięcie zacisku 30: 12.0 V

1555 - Sprawdzanie układu zarządzania wersją oprogramowania 
          B201A 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:46:18

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    Status_Software_Version_Management-module_name: D

1556 - Sterownik uszkodzony 
          B2000 87 [009] - Brak wiadomości
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 17:02:44

                    Napięcie zacisku 30: 11.8 V
                    System_Software_Error-SW_Status_Consistency: 04 01 01
                    System_Software_Error-SW_Status_Device: o

15360768 - Ochrona podzespołów aktywna 
          U1101 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:46:18

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V

2562 - System nawigacji 
          B126C F0 [009] - Nieprawidłowa baza danych systemu nawigacji
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43

                    Napięcie zacisku 30: 12.0 V

2565 - antena GPS 
          B1054 13 [009] - Przerwa w obwodzie
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:46:19

                    Napięcie zacisku 30: 11.8 V

6720 - Kamera cofania 
          B1102 31 [008] - Brak sygnału
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 83
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 17:19:10

                    Napięcie zacisku 30: 11.8 V

7178 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:46:22

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02

7195 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:46:21

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02

7223 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:46:22

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02

7219 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 43
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:46:22

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02

 

yp podwozia: AU-VW37 (3Q0)
Skanowanie: 01 03 08 09 15 16 17 19 42 44 52 5F

VIN: WVWZZZAUZJP008277   Przebieg: 86807km

01-Silnik -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
08-Klimatyzacja -- Stan: Usterka 0010
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: Usterka 0010
19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010
 
-------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway (J533)       Plik etykiet:| 3Q0-907-530-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3Q0 907 530 F    HW: 3Q0 907 530 B
   Komponent: GW MQB Mid    517 5304  
   Numer seryjny: 03061710803013
   Kodowanie: 030100045F086800FA000248080F00010001070000000000000000000000
   Kod serwisu: WSC 00028 028 00068
   Zbiór danych ASAM: EV_GatewNF 013023
   ROD: EV_GatewNF_VW37.rod
   VCID: 326BAFCF652F6816CC-8066

   Alternator: 

   Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej: 
   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 5G0 959 442 J    HW: 5G0 959 442 J  Plik etykiet: 3C8-959-537.CLB
   Komponent: E221__MFL-DC1  H17 0103 
   Numer seryjny: 39170001610380017223
   Kodowanie: 28FFFF

   Sterownik układu kontroli akumulatora: 
   Podsystem 3 - Oznaczenie elementu SW: 5Q0 915 181 K    HW: 5Q0 915 181 K
   Komponent: J367-BDMHella  H10 9070 
   Numer seryjny: 7542414104          

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
66052 - Magistrala CAN systemu Infotainment 
          U0065 00 [008] - Brak komunikacji
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 4
                    Wew.licznik błędów: 83
                    Przebieg: 86499 km
                    Data: 2020.10.20
                    Czas: 16:59:10

                    Napięcie zasilania zacisku 30: 12.0 V
                    Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: OFF

15360512 - Ochrona podzespołów aktywna 
          U1101 00 [009] - -
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 84
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86163 km
                    Data: 2020.10.15
                    Czas: 19:11:06

                    Napięcie zasilania zacisku 30: 11.4 V
                    Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON

8531970 - Prąd spoczynkowy 
          U1406 00 [008] - za wysoki
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 7
                    Częstość błędu: 12
                    Wew.licznik błędów: 90
                    Przebieg: 86163 km
                    Data: 2020.10.16
                    Czas: 01:35:45

                    Napięcie zasilania zacisku 30: 11.6 V
                    Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: OFF

8526361 - Nieznany kod błędu 
          B1802 F1 [008] - Przetwarzanie nieznanego błędu
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 5
                    Wew.licznik błędów: 77
                    Przebieg: 86163 km
                    Data: 2020.10.16
                    Czas: 08:54:39

                    Napięcie zasilania zacisku 30: 11.6 V
                    Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON

 

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 5F: Elektr.informacji (J794)       Plik etykiet:| 3V0-035-MIB-STD2.clb
   Oznaczenie elementu SW: 5Q0 035 864 C    HW: 5Q0 035 864 C
   Komponent: MU-S-ND-ER    H41 0478  
   Numer seryjny: SKZAZ2U0480069
   Kodowanie: 02620001BE0000005111000100080A001F0100D401200100CF
   Kod serwisu: WSC 33361 790 00113
   Zbiór danych ASAM: EV_MUStd4CTSAT 001022
   ROD: EV_MUStd4CTSAT_VW37.rod
   VCID: 3365AACB9A35611EC7-8066

   Jednost.wskazań i obsługi 1 elektroniki układów informacyjnych: 
   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5G6 919 605     HW: 5G6 919 605 
   Komponent: ABT_Std-2  H50 8130 
   Numer seryjny: VWZ6ZJT1640919      

   Naklejka z danymi: 
   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 5NA 919 866 AR    HW: -----------
   Komponent: ECE AS 20/21  --- 1430 
   Numer seryjny: --------------------

11 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
1553 - Ograniczenie działania 
          B200D F0 [009] - Z powodu wewnętrznej usterki komunikacji
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 11:13:08

                    Napięcie zacisku 30: 13.9 V

1555 - Sprawdzanie układu zarządzania wersją oprogramowania 
          B201A 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 10:31:47

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    Status_Software_Version_Management-module_name: D

1556 - Sterownik uszkodzony 
          B2000 87 [009] - Brak wiadomości
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 11:13:22

                    Napięcie zacisku 30: 14.4 V
                    System_Software_Error-SW_Status_Consistency: 04 01 01
                    System_Software_Error-SW_Status_Device: o

15360768 - Ochrona podzespołów aktywna 
          U1101 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 10:31:47

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V

2562 - System nawigacji 
          B126C F0 [009] - Nieprawidłowa baza danych systemu nawigacji
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 11:13:06

                    Napięcie zacisku 30: 13.9 V

2565 - antena GPS 
          B1054 13 [009] - Przerwa w obwodzie
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 10:31:48

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V

6720 - Kamera cofania 
          B1102 31 [008] - Brak sygnału
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 7
                    Wew.licznik błędów: 90
                    Przebieg: 86807 km
                    Data: 2020.10.25
                    Czas: 12:12:14

                    Napięcie zacisku 30: 11.7 V

7178 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 10:31:50

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02

7195 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 10:31:50

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02

7223 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 10:31:50

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02

7219 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [009] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 50
                    Przebieg: 86800 km
                    Data: 2020.10.24
                    Czas: 10:31:50

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V
                    BAP-BAP_Function_ID: 02


Koniec --------------------(Skanowanie trwało: 04:59)----------------------
 


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 5F: błędy skasowane
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 5F,5Q0 035 864 C,przekodowany (Kodowanie długie),z,02620001BE0000005111000100080A001F0100D401200100CF,na,026

Edytowane przez adam.b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

Od kilku dni jestem posiadaczem kamery typu HIGH. Na początku wszystko przebiegło bez większych problemów. Po wprowadzeniu kodowań kamera ruszyła bez jakichkolwiek problemów.
I tak po kolei:

1. 19 - CAN Gateway - dodana kamera 6C, która od razu się pojawiła w dostępnych sterownikach;
2. 10 - Park/Steer Assist - bajt 2 bit 4 zmieniamy na "Rear viev camera RVC installed";
3. 5F - Information Electr. - Car_Function_List_BAP_Gen2 - VPS_0x0B = ACTIVE; Car_Function_List_BAP_Gen2 - Magistrala danych VPS_0x0B_msg_bus = INFOTAINMENT.

Wszystko chodziło pięknie przez 2 dni, linie skrętne, przełączanie widoków na kamerze itd. aż do momentu kiedy nie przyszło mi do głowy sprawdzić samej kamery HIGH (bez przycisku - sam wkład kamery), którą kiedyś zakupiłem jako nową. Po jej podłączeniu i odpaleniu VCDS pojawił się błąd, że kamera jest czysta, bez ustawień itd. Zorientowałem się, iż nie posiada ustawień i faktycznie jest nowa. Skasowałem błędy i podłączyłem z powrotem kamerę ze znaczka. I tu pojawił się problem: linie skrętne zginęły, przełączanie widoków nie zmienia nic a kamera nie ma automatycznej regulacji jasności.

Nie wiem co jest przyczyną, nie wyświetlają się żadne błędy, komunikacja z nią w module 6C jest, zapisuje zmianę ustawień.

Czy ktoś z Was może miał podobny temat lub wie, co może być przyczyną?

Moje wyposażenie:
Skrzynia manual, parktronic przód+tył, hak fabryczny

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wykodować i zakodować jeszcze raz . Nie zapomnij o resecie 5F.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Ysebulba napisał:

Spróbuj wykodować i zakodować jeszcze raz . Nie zapomnij o resecie 5F.

Próbowałem wykodować wszystko po kolei, włącznie z wypięciem kamery i resetem błędu o nowym urządzeniu na CANie ale nie pamiętam, czy w końcu resetowałem 5F. Dziś powalczę jeszcze raz i dam znać.

Dzięki kolego Ysebulba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności