Skocz do zawartości
wagen

[B8] Kamera cofania

Rekomendowane odpowiedzi

Zapodałem link do aktualnie oferowanej kamerki VW/Seat. Kosztuje 350 zł, używki do Skody chodzą po 150.

Logo jest na 3 torxach do klapy bagażnika, na 4 torx jest przykręcona mechanika kamerki, sama kamerka jest na zatrzasku.

Same kamerki są do nabycia w dużo niższej cenie niż kompletne logo, szczególnie te z literkami E i F na końcu,

których ceny ostatnio poszybowały w okolice 1000pln bez żadnej gwarancji że sprawna a w środku jest to co włożyli w fabryce.

 

Zdjęcie niżej: tak na prawdę wygląda kamera RVC, proszę nie mylić i nie mieszać pojęć czym jest kamera

a czym jest kompletne logo, bo temat jest o dokładaniu kamery stąd pojawia się magiczna literka E (kombi) i F(sedan)

w symbolu mechatroniki (na module silniczka otwierania logo)

Na zdjęciu pokazuję wam LOW 5-przewodową z liniami skrętnymi, kamerkę typu High spotkacie w logach z literkami G i J

bo to są kamerki View360, łatwo je rozpoznać bo mają 4 przewody.

 

1.jpg

Edytowane przez fb3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, fb3 napisał:

Zapodałem link do nowej kamerki.

 

jak jest nowa ...to jest czysta 

czyli ani kodowania .....ani  co gorsza parametrów i kalibracji 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"nowa" na znanym portalu to nie to samo co fabrycznie nowa czy nieużywana, to

"Część z demontażu z auta testowego z praktycznie zerowym przebiegiem -więc wystawiona jako nowa"

Na zdjęciu widać że z demontażu, sprzedający się "pomylił" przy wystawianiu a ja się "nabrałem"

Kupując kompletne logo nigdy nie wiadomo co jest tam wetknięte i robi za "RVC Camera"

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to ja mam takie pytanie do pana mądralińskiego :)

W Superbie III, nie ma żadnego uchylanego loga. Jest zwykła klamka na dwóch kabelkach, a kamera (twoim zdaniem LOW) ma CAN. Jak myślisz, po co ciągnęli te cany, jak tam się nic nie uchyla? Kamera jest dokładnie taka jak pokazujesz na tych aukcjach.

Może podpowiem - wykonując Twoje doświadczenie, polegające na zamianie sygnału wideo z podłączonej kamery high na inny - z kamery LOW, otrzymujesz obraz ze statycznymi zielonymi liniami z tej kamery. Więc Twoja teoria legła jakby w gruzach.

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marczjano, bo to jest stara  gwardia z  czasów RNS-ów . Wtedy były 2 rodzaje , LOW    z zasilaniem i HIGH   z  modułem zew.

Pamietam jak dzis jak się pojawiła ta kamera High  bez modułu, to tu nikt o niej nie  wiedział nawet ...i  uparcie twierdzili -   HIGH = Moduł zew  i basta 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Major napisał:

W Superbie III, nie ma żadnego uchylanego loga. Jest zwykła klamka na dwóch kabelkach, a kamera (twoim zdaniem LOW) ma CAN. Jak myślisz, po co ciągnęli te cany, jak tam się nic nie uchyla?

Zwróć uwagę że parametry ustawiane przez radio (jasność, kontrast, nasycenie) poprzez CAN są zapisywane w kluczach nastaw kamerki.

Tylko czy to na prawdę jest kalibracja ? na pewno nie kamerki, co najwyżej parametrów samego obrazu. A po co jest zapisywana w kamerze a nie w radiu?

a po to żebyś drugi raz nie pytał po co te dwa kabelki

Dodatkowo kabelki są jeszcze po to aby CAN wykrył moduł 6C, oryginalny moduł a nie np sygnał video który też zresztą monitoruje

bo sypie błędy jak nie ma obrazu (np jak logo się nie otworzy), tym wejściem można podać obraz o odtwarzacza i oglądać filmy w czasie jazdy

ale przy nieobecności 6C wejście CVBS radia jest blokowane i musisz bawić się z VIM

 

To że w kamerce można coś przekodować albo zmienić coś w adaptacjach wiemy wszyscy i wystarczy do tego OBD11

Teraz mnie proszę oświeć jakie klucze podlegają kalibracji i co potem korzysta z tych zmienionych danych?

Może inaczej, poproszę o film co daje "kalibracja" jak ktoś (w zasadzie wszyscy) oferuje usługę i nie chce zdradzić na czym ona polega to ja chcę zobaczyć film jak było "przed" a jak jest "po"

i nie chodzi mi o taki film że w portfelu "przed "było pińćset jewro" a po "nima pińćset jewro"

 

 

Edytowane przez fb3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, fb3 napisał:

Może inaczej, poproszę o film co daje "kalibracja" jak ktoś (w zasadzie wszyscy) oferuje usługę i nie chce zdradzić na czym ona polega to ja chcę zobaczyć film jak było "przed" a jak jest "po"

film  ...??

o jany - masz wymagania 

 

co daje kalibracja - ano dla laików to najważniejsze ze ginie błąd   " brak kalibracji "...... i nie jest czerwono w  VCDS 

Dla bardziej wtajemniczonych  - ustawia Ci linie żółte równoległe do auta 

po trzecie - ustawia   linie   równolegle  do  ziemi a nie gdzieś tam w górę , co byś po schodach chciał wjechać tyłem

dla  95% przypadków  to jest wymiany kamery   i nikt nie zobaczy  różnicy .

tak ja dla ACC czy line Assistance - jedzie ...widzi pasy , trzyma linii ... jest ok, to ze  20cm  za duzo z jednej czy z drugiej strony , nie wnikasz  bo  jedzie ...trzyma  , jesteś happy  ze zaoszczędziłeś  na kalibracji  300-500zł 

ale  Serwis  przy wymianie ma obowiązek kalibracji...tego co podlega kalibracji  statycznej 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Major napisał:

dla  95% przypadków  to jest wymiany kamery   i nikt nie zobaczy  różnicy

No i sam w końcu przyznałeś że nie ma to żadnego sensu

Co innego kalibracja kamery A5 na którą wskazałeś, proszę to tylko niewielki fragment mapy dla kamery A5

IDE09375-IDE05717-Przesunięcie osi-Położenie poprzeczne przedniej osi 0.100006 mm
IDE09375-IDE05718-Przesunięcie osi-Położenie poprzeczne tylnej osi -0.199994 mm
IDE09376-IDE02001-Wysokość nadwozia: krawędź nadkola-Wysokość nadwozia: krawędź przedniego lewego nadkola 717.25 mm
IDE09376-IDE02002-Wysokość nadwozia: krawędź nadkola-Wysokość nadwozia: krawędź przedniego prawego nadkola 719 mm
IDE09376-IDE02003-Wysokość nadwozia: krawędź nadkola-Wysokość nadwozia: krawędź tylnego lewego nadkola 724.75 mm
IDE09376-IDE02004-Wysokość nadwozia: krawędź nadkola-Wysokość nadwozia: krawędź tylnego prawego nadkola 727.5 mm
IDE09391-MAS08824-Pozycje docelowe kalibracji-Target 1: oznaczenie kalibracyjne 1: współrzędna x 2400 mm
IDE09391-MAS08825-Pozycje docelowe kalibracji-Target 1: oznaczenie kalibracyjne 1: współrzędna y 745 mm
IDE09391-MAS08826-Pozycje docelowe kalibracji-Target 1: oznaczenie kalibracyjne 1: współrzędna z 1516 mm
IDE09391-MAS08827-Pozycje docelowe kalibracji-Target 1: oznaczenie kalibracyjne 2: współrzędna x 2400 mm
IDE09391-MAS08828-Pozycje docelowe kalibracji-Target 1: oznaczenie kalibracyjne 2: współrzędna y -745 mm

I to jest kalibracja w znaczeniu tego słowa, a daj mi teraz screena z 6C gdzie takie dane są tam zapisywane, no tak zbyt dużo wymagam...

albo inaczej, przemilczę że zaraz się okaże że takie "nastawy" jak jasność czy nasycenie to w radiu na ekranie możesz sobie zmienić i kamera zapisze

( po to chyba w superb jest właśnie can bo logiem tam nie steruje)

2 godziny temu, Major napisał:

bo to jest stara  gwardia z  czasów RNS-ów . Wtedy były 2 rodzaje , LOW    z zasilaniem i HIGH   z  modułem zew.

Dokładnie tak, B8 mam od Nowego Roku, wcześniej miałem B6 z RNS510 i prócz tego że teraz jest Discovery to nic za bardzo się nie zmieniło,

jakiś marketingowiec przykazał dla handlowca że nowa kamerka będzie nazywać się "wersja High" bo nikt przy zdrowym rozumie nie wyda kilka tysięcy

tylko po to że będzie miał 2 kabelki (do CAN) więcej, on tego nie rozumie że po tym CAN przychodzą dynamiczne linie, nawet kicia-blachara inaczej patrzy na gościa co cośtamcośtam ma w wersji High a nie Low...

I dokładnie tak jak piszesz, Ty kupujesz kamerkę High ale Ja wiem swoje, to jest Low bo platforma MQB to rocznik 2014 i trzeba byłoby aktualizować

całe auto aby tą kamerkę dodać do 07-Coding modułu 5F, a nikt tego nie zrobił więc w radiu 5F możesz dodać tylko to:  Discovery (sterownik 5F) kodowanie bajt 19 bit 4 kamera cofania typu low -zaznaczamy

Jak wybierzesz High to będzie szukać modułu 360 i wywali błąd.

Są jeszcze jakieś pytania ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pytań, zastanawiam się tylko jak można upierać się tak, przy wymyślonej przez siebie teorii  

Natomiast zachęcam do zapoznania się z takimi dokumentami:

SSP00054320-Nr__543__The_Passat_2015_Driver_Assist_Systems, strona 19

SSP00054520-Nr__545__The_Passat_2015_Electrical_System_Design_and_function, strona 55

Skoro i tak wszystko wiesz najlepiej, to zapewne wykminisz gdzie to można znaleźć.

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, enriquez napisał:

Nie mam pytań. Natomiast zachęcam do zapoznania się z takimi dokumentami:

Dziękuję, już nie potrzebne, kamerka działa a budżet na pakiet startowy wyczerpałem.

Muszę tylko przeprosić swoich czytelników za edytowanie dwóch ostatnich wpisów,

przeredagowałem aby były czytelniejsze i poprawiłem swoje byki, nie myli się tylko ten

co nic nie robi. U mnie wszystko już od miesiąca hula, więc na koniec jeszcze kilka porad:

#wiązka: u chińczyka do B8 jest dwa razy droższa od tej do Golfa, więc za 68pln z wysyłką kupiłem Golfa

i dokonałem w niej następujących zmian:

1. czerwony kabel +12 należy przedłużyć około 1m, tak aby jego długość zrównać z kablami do CAN

2.kabel video jest za długi, trzeba go skrócić około 1.5m tak aby jego długość również zrównać z kablami do CAN

#kamera: odkupiłem u sprzedawcy zwrot od klienta, ktoś z tego Forum kupił i odesłał bo wywalała mu jakiś nieznany błąd

Literka AQ na końcu, 5 kabelków, dałem 200pln z przesyłką, po podłączeniu błędy i brak video ale jest widoczna jako 6C.

Cała "naprawa" polegała na zmianie samych nastaw wg porad z sieci i tego Forum, niczego nie kalibrowałem i niczego nie adaptowałem

bo kamerka używana i wszystko było już zrobione wcześniej. Jak na razie wszystko gra i buczy, zero błędów.

 

Swój wkład w ten temat to podziękowanie za wcześniejszą pomoc uzyskaną na tym Forum,

to że na dzień dzisiejszy o taką tu trudno to nie znaczy że tak było tu zawsze,

a jestem tu ponad 10 lat, zarejestrowałem się jako szczęśliwy posiadacz B5FL.

Dziękuję za uwagę. Dobranoc.

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzis wymienilem niedzialajaca kamerke, kupilem sama kamere o oznaczeniu 5Q0980556B Kamera jest uzywana z kombi rocznika 2019, a ja posiadan sedan, automat z 2014 wczesniej byla zamontowana  5Q0980556 bez literki B.

Nie pojawiają sie linie, nie dziala jedna funkcja parkowania jakis blad, zalaczam zdjecia, i nie dziala funkcja właczania kamery z guzika np. na postoju.

Na niemieckim forum znalazlem cos na temat indexu kamery A, B lub bez ze trzeba soft kamery flashowac. ???

 

IMG_20200323_200010.jpg

 

IMG_20200323_200528.jpg

Edytowane przez diverse91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zakodowałeś kamerę poprawnie? U mnie też po zamontowaniu kamery nie było linii, dopiero poprawienie kodowania dla 6C je uaktywniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wysiliłeś się z opisem problemu więc trudno będzie ci pomóc.

Po pierwsze : do rocznka 2014 kupujesz kamerkę z rocznika 2019 ?? no takiego kozaka tu jeszcze nie było...

Po drugie skoro wymiana wymaga kodowania to dobrym zwyczajem jest zczytanie nastaw i kodowania oryginalnej.

Potem przenosisz to ręcznie do nowej. Jeśli tego nie zrobiłeś podłącz z powrotem starą i odczytaj ją.

Na pierwszy ogień Bajt7 kamerki i porównaj czy tak samo masz zaznaczone bity "Parking mode" w starej i nowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukalem :) Ciezko bylo znalezc ze starszego rocznika? :F

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie B8 2016 rok jak dobrze czytam foruma:

KAMERA COFANIA PASSAT B8 ARTEON 3G0827469H

VW Passat B8 - wiązka kamera cofania RVC 3G0827469

 

Te aukcje poniżej i reszta to już montaż? Używana kamera dość droga:/

https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b8-wiazka-kamera-cofania-rvc-3g0827469-9185925197?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

https://allegro.pl/oferta/kamera-cofania-passat-b8-arteon-3g0827469h-9104224061?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamera jest ok , ale wiązkę masz do kamery low a musisz mieć do High z canami ( oczywiście jak chcesz mieć jak w oryginale ) .

Na początku wątku jest ta wiązka opisana ( najtaniej jest kupić na aliexpress, ale niestety to trwa ) .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie doczytałem jednej rzeczy , wiązka do high bez dodatkowego modułu jak to było w b7 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu dodatkowy moduł jest tylko w systemie area view 360 , camera bierze wszystko co potrzebuje za pomocą lini can z gatewaya .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc . Zakupiłem taka jak na foto . Będzie dobra do high ?

Screenshot_20200422-222444_AliExpress.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności