Skocz do zawartości
szylton

Oświetlenie w B8 - LED TOP, LED BASIC i Halogen

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, w swoim passacie mam oświetlenie led top. Włączam kierunkowskaz, mrugają pomarańczowe ledy, pasek ledowy zakrzywiony oraz ten w kształcie litery "u" również się świeci. Jechałem przed passatem alltrackiem (ten habanero jest super) też miał led top ale w momencie kiedy zmieniał pasy i używał kierunkowskazów część jego ledów przestawała świecić i pojawiała się w momencie kiedy wyłączał kierunkowskaz. U mnie tak to nie działa, a światła takie same. W ustawieniach znalazłem coś takiego jak komfortowy kierunkowskaz ale to nic nie zmieniło. Może jakiś właściciel alltracka się wypowie.

 

Jestem tu nowy więc witam wszystkich.

Co prawda nie mam Alltracka, ale też mam Led Top i u mnie wygląda to tak:

1. Przełącznik świateł w pozycji 0 - świecą światła dzienne, po włączeniu kierunku np prawego światło dzienne przechodzi w stan światła pozycyjnego, a lewe nadal świeci pełną mocą.

2.Przełącznik świateł na pozycji Auto - jw + automatyczne załączanie świateł mijania w tunelach i po zmroku, wtedy też dzienne przechodzą w pozycyjne.

3. Przełącznik w pozycji światła pozycyjne - świecą światła dzienne + pozycyjne z tyłu, po włączeniu kierunku anologicznie jak w pkt 1. (nie jestem pewny, ale w tym położeniu przełącznika powinny świecić tylko pozycyjne a nie dzienne?)

4. Przełącznik w pozycji światła mijania - świecą światła mijania, światła dzienne realizują światła pozycyjne i nie przyciemniają się już bardziej, ani też tym bardzie nie gasną po włączeniu kierunkowskazu.

5. Kierunkowskaz komfortowy to jest taki myk, że jak lekko naciśniesz i puścisz przełącznik kierunkowskazu to on sam mrugnie trzy razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5. ilosc mrugniec mozna ustawic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Mam wrażenie, że u mnie te ledy nie przygasają podczas włączania kierunkowskazów. Jeżdżę na auto w zasadzie cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5. ilosc mrugniec mozna ustawic:)

Dzieki kolego - tego nie wiedziałem jak pewnie wielu rzeczy. Autko nowiutkie a czasu na zabawę mało. No i ten wzrok żony (ty znowu do białej kochanki :-) )

Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można to ustawić VCDS-em (poziom przygasania DRL) ale dziwne że fabrycznie nie masz tego bo powinny przygasać. Mogą zgasnąć całkowicie jeśli trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał pojechać przed swoim autem i wtedy będę na 100% wiedział jak jest bo na postoju albo w garazu to sobie można...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może powiedzieć czy aby wymienić Led basic na Led TOP potrzebna jest zmiana tylko reflektora czy do wymiany jest też osprzęt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sama lampa to tylko p0czątek,

jeszcze sterownik , kamera instalacja

i nie wiem czy się da

bo to jak z zegarami analog na AID po prostu misja niemożliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgadza się. Światła fabrycznie są ustawione zdecydowanie za nisko. Dlatego wziąłem się za to, bo na światłach mijania (bez zał. DLA) nie dało rady jeździć po wsiach. Granica światło/cień jest zbyt blisko auta, przez co jest ostra i praktycznie bez światła rozproszonego, umożliwiającego trochę wcześniejsze wyłapanie jakiejś przeszkody, nieoświetlonego rowerzysty, itp. Sprawia to, że z kawałka jasno oświetlonej drogi przed autem wjeżdża się nagle w totalnie czarną dziurę. Ja to ustawiłem po swojemu, z dalszą i bardziej miękką granicą światło/cienia, ale nadal zachowując kąt opadania 1%. Zmniejszyłem też trochę wysokość samego podcięcia oświetlające prawe pobocze, bo po podniesieniu całych lamp, ten fragment świecił wówczas już trochę za wysoko i przy dodatkowo jeszcze podnoszących się światłach autostradowych, prawa strona oświetlająca pobocze mogła już świecić po lusterkach wyprzedzanych pojazdów jadących prawym pasem. Teraz nareszcie dużo więcej widać przed autem na światłach mijania, nie ma efektu nagłego wjazdu w czarną dziurę i pojawiło się też więcej światła rozproszonego, co sprawia, że znacznie lepiej i wcześniej widać odblaski ze słupków i znaków drogowych, znajdujących się dalej niż sięga podstawowa wiązka świateł mijania.

 

Natomiast co do automatyki DLA - można to na stałe przeprogramować VCDS-em tak, że załączony układu DLA nie będzie automatycznie kasowany po każdym wyłączeniu zapłonu. Jednak nie wiem, czy jest to najlepsze rozwiązanie.

 

Czy orientuje się ktoś gdzie można zlecić usługę takiego podniesienia świateł mijania w profesjonalnym zakładzie. Nie wiem czy fakt że na postoju te światła świecą inaczej niż w czasie jazdy z różnymi prędkościami nie dyskwalifikuje ich z regulacji w zwykłych stacjach kontroli pojazdów, które są wyposażone w sprzęt do ustawiania statycznych świateł.

Chętnie bym podjechał do "jot" w tej kwestii ale z Warszawy trochę za daleko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie pytanie, w swoim passacie mam oświetlenie led top. Włączam kierunkowskaz, mrugają pomarańczowe ledy, pasek ledowy zakrzywiony oraz ten w kształcie litery "u" również się świeci. Jechałem przed passatem alltrackiem (ten habanero jest super) też miał led top ale w momencie kiedy zmieniał pasy i używał kierunkowskazów część jego ledów przestawała świecić i pojawiała się w momencie kiedy wyłączał kierunkowskaz. U mnie tak to nie działa, a światła takie same. W ustawieniach znalazłem coś takiego jak komfortowy kierunkowskaz ale to nic nie zmieniło. Może jakiś właściciel alltracka się wypowie.

 

jak masz tylko światła do jazdy dziennej włączone, to przy włączeniu kierunkowskazu odpowiednia strona przygasa, żeby było widać pomarań

jak jedziesz na światłach mijania, to nie przygasa

 

z innej beczki: przed passatem nie miałem do czynienia z automatycznym włączaniem się świateł mijania, więc nie mam doświadczenia, ale wydaje mi się, że bardzo łatwo "oszukać" czujnik, skoro wystarczy, że się wjedzie w cień i jedzie "plecami do światła/słońca", i czujnik nie wyłącza świateł mijania..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jedziesz na światłach mijania, to nie przygasa

 

przygasa

światła dzienna przejmują funkcję - pozycyjnych świecą z mniejszą intensywnością

nie jest dozwolone jednoczesne używanie świateł dziennych ze światłami mijania (prawo o ruchu drogowym)

Przedmiotową problematykę regulują rozporządzenie Ministra Infrastruktur oraz regulaminy numer 48 i 87 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ. Światła powinny być zamontowane na wysokości od 25 do 150 cm nad ziemią, znajdować się maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a odległość między nimi nie powinna być mniejsza, niż 60 cm. Powinny także włączać się automatycznie po włączeniu zapłonu oraz wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych

[h=3]Przepis ECE-R87 (wyciąg)[/h]

  • Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
  • Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
  • Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
  • Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
  • Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).

 

 

więc nie mam doświadczenia, ale wydaje mi się, że bardzo łatwo "oszukać" czujnik, skoro wystarczy, że się wjedzie w cień i jedzie "plecami do światła/słońca", i czujnik nie wyłącza świateł mijania..

 

faktycznie nie masz doświadczenia

nie tak łatwo oszukać czujnik

bo

działa on ze zwłoką czasową

przełącza światła po przekroczeniu wartości progowej a nie reaguje na jazdę poz słońce czy ze słońcem

Edytowane przez RADEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyciąg z przepisów, nie do końca rozumiem jak ma się on do omawianej kwestii, ale spoko. myślę, że pomieszane zostały dwie kwestie. chodziło mi o to, że efekt przygasania reflektora jest zauważalny, jak masz włączone tylko światła do jazdy dziennej. Jak masz włączone mijania, to tego nie widać. ale dziś się przyjrzę, zobaczymy.

 

co do czujnika, to obawiam się, że informacja o braku doświadczenia stała się dla Ciebie podstawą do zlekceważenia mnie. a chodziło mi o efekt, w którym np. jedziesz w cieniu ekranów akustycznych tyłem do słońca. niebo jest jasne, bo to słoneczny dzień, subiektywnie też jest jasno, ale nie dla czujnika. nie chodzi mi o jazdę w tunelu i wyjazd z tunelu. nie chodziło mi także o zwłokę czasową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za wyciąg z przepisów, nie do końca rozumiem jak ma się on do omawianej kwestii, ale spoko. myślę, że pomieszane zostały dwie kwestie. chodziło mi o to, że efekt przygasania reflektora jest zauważalny, jak masz włączone tylko światła do jazdy dziennej. Jak masz włączone mijania, to tego nie widać. ale dziś się przyjrzę, zobaczymy.

 

co do czujnika, to obawiam się, że informacja o braku doświadczenia stała się dla Ciebie podstawą do zlekceważenia mnie. a chodziło mi o efekt, w którym np. jedziesz w cieniu ekranów akustycznych tyłem do słońca. niebo jest jasne, bo to słoneczny dzień, subiektywnie też jest jasno, ale nie dla czujnika. nie chodzi mi o jazdę w tunelu i wyjazd z tunelu. nie chodziło mi także o zwłokę czasową.

 

Czujnik dziala ok tylko jest 'zle zaprogramowany'... u mnie to samo. zglaszane w serwisie - TTM (jak i wiele innych rzeczy)

Latem wracalem w chorwacji jadac 'tylem' do slonca auto na sile chcialo przez 3h!!!! jechac na swiatlach mijania. po wlaczeniu przelacznika na '0' krzyczy na mnie z wykrzyknikiem 'Wlacz swiatla mijania!'. bzdura jakas, ze jako uzytkownik nie mozesz sam kontrolowac oswietlenia.

na 'kij' mi w SLONECZNY, BEZCHMURNY, LIPCOWY dzien wlaczone swiatla mijania i nawigacja wlaczona w trybie nocnym????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie, albo macie coś skopane, albo tylko źle interpretujecie zachowanie świateł.

Jeśli miałeś słońce z tyłu to oznacza, że to raczej było popołudnie i to nie wczesne a późne, bo słońce w tej porze roku jest zawieszone wysoko.

A kwestia jest taka, że oświetlenie o tej porze ma służyć nie tobie, a przynajmniej nie bezpośrednio tobie, a temu, który właśnie jedzie pod to słońce i ma ciebie zobaczyć. Czy brałeś tę ewentualność pod uwagę? Ja nie dostrzegam i siebie jakiś większych amonali zachowania się świateł. Wolę jak się włączą wcześniej niż miałyby się nie włączać, jak są potrzebne. Ale patrząc z innej perspektywy niż opisałeś to ja jadąc w lipcu całą drogę pod słońce późnym popołudniem czy na dzisiejszą porę już wieczorem (powiedzmy ok. 19.) miałem włączone światła mijania (automatycznie). Czytając to co piszesz nie powinien załączyć świateł mijania przy świecącym w czujnik oświetleniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To faktycznie, albo macie coś skopane, albo tylko źle interpretujecie zachowanie świateł.

Jeśli miałeś słońce z tyłu to oznacza, że to raczej było popołudnie i to nie wczesne a późne, bo słońce w tej porze roku jest zawieszone wysoko.

A kwestia jest taka, że oświetlenie o tej porze ma służyć nie tobie, a przynajmniej nie bezpośrednio tobie, a temu, który właśnie jedzie pod to słońce i ma ciebie zobaczyć. Czy brałeś tę ewentualność pod uwagę? Ja nie dostrzegam i siebie jakiś większych amonali zachowania się świateł. Wolę jak się włączą wcześniej niż miałyby się nie włączać, jak są potrzebne. Ale patrząc z innej perspektywy niż opisałeś to ja jadąc w lipcu całą drogę pod słońce późnym popołudniem czy na dzisiejszą porę już wieczorem (powiedzmy ok. 19.) miałem włączone światła mijania (automatycznie). Czytając to co piszesz nie powinien załączyć świateł mijania przy świecącym w czujnik oświetleniu.

 

Bylem z tym w serwisie 2 razy. 2 razy 'madre glowy' podlaczaly go do kompa, sprawdzaly i mowia, ze jest ok. zeby jeszcze auto nie wylaczalo wyswietlania info na AID i krzyczalo 'wlacz swiatla mijania!' to kij z tym nastawiam przelacznik na 0 i mnie nic nie obchodzi. a tak zeby miec wyswielona nawigacje na AID musze miec wlaczone swiatla na auto. Auto wlacza mijania, sciemnia nawigacje do trybu nocnego a to wszystko w sloneczny, bezchmurny dzien w ktorym prowadze auto w.....okularach p.slonecznych i nie widze nawigacji - paranoja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji można na sztywno ustawić nawigację na tryb dzień, zamiast auto i nie będzie ściemniać obrazu. Na DP/DM na pewno zadziała, nie wiem jak na AID, ale powinno być analogicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bylem z tym w serwisie 2 razy. 2 razy 'madre glowy' podlaczaly go do kompa, sprawdzaly i mowia, ze jest ok. zeby jeszcze auto nie wylaczalo wyswietlania info na AID i krzyczalo 'wlacz swiatla mijania!' to kij z tym nastawiam przelacznik na 0 i mnie nic nie obchodzi. a tak zeby miec wyswielona nawigacje na AID musze miec wlaczone swiatla na auto. Auto wlacza mijania, sciemnia nawigacje do trybu nocnego a to wszystko w sloneczny, bezchmurny dzien w ktorym prowadze auto w.....okularach p.slonecznych i nie widze nawigacji - paranoja.

 

Przeglądałem ostatnio opcje w ustawieniach świateł i znalazłem takie coś:

Car - ustawienia samochodu - oświetlenie - czas włączenia - wcześnie, średnio, późno.

Może przestawienie opcji na "późno" coś zmieni.

Sam jestem ciekawy bo kurcze ostatnio słońca mało i niema jak zweryfikować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takiej sytuacji można na sztywno ustawić nawigację na tryb dzień, zamiast auto i nie będzie ściemniać obrazu. Na DP/DM na pewno zadziała, nie wiem jak na AID, ale powinno być analogicznie.

 

Mozna tak ustawic i AID tez jest tryb dzien. Sam tak musialem zrobic bo niestety ten problem u mnie wystepuje. W B7 dzialalo to jak nalezy. Tutaj jak podlaczysz sie komputerem z vcds mozna dotrzec do ustawien tego parametru. Domyslnie jest ustawione 40% wczesniej. Mozna ustawic 20% wczesniej a normalnie chyba sie nie da. Nie przyjmuje parametru. Nie wiem dlaczego. Moze producent chce aby te super ledy sie palily czesciej i trafily na serwis z uszkodzeniami szybciej:). Tak naprawde nie interesuje mnie to czy odpala sie zamwczesnie swiatla mijania. Wkurw... to co koledzy napisali wyzej. Mapa zmienia sie na tryb nocny. Jak ustawisz recznie to jadac wieczorem tez ja trzeba przestawic na tryb nocny bo wali po oczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie są te ustawienia w VCDS dokładnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tylko ja to zauważyłem, ale prawie wszystkie spotkane Passaty na drogach przy lekko pochmurnej pogodzie za dnia jeżdza na światłach mijania gdy inne samochodym które na 100% są wyposażone w czujniki zmierzchu jeżdzą na światłach do jazdy dziennej.

Wygląda na to, że czujnik w Passatach dość szybko decyduje i zmianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności