Skocz do zawartości
flet88

passat B5 atj 2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

Mam przewlekły problem z przeładowywaniem turbiny i ostatnio coś nowego:

mianowicie co paredziesiąt/ pareset km pojawia się symbol abs/esp miga czerwona kontrolka oleju (nie zawsze) oraz pojawia się komunikat abs guasto (italiano) po czym silnik sie wyłącza...

Wrzucam logi i liczę na jakieś podpowiedzi

 

Grupa 001 dynamiczne: http://vaglog.pl/log_273566.html

Grupa 003 dynamiczne: http://vaglog.pl/log_273567.html

Grupa 004 dynamiczne: http://vaglog.pl/log_273568.html

Grupa 008 dynamiczne: http://vaglog.pl/log_273569.html

Grupa 010 dynamiczne: http://vaglog.pl/log_273570.html

Grupa 011 dynamiczne: http://vaglog.pl/log_273575.html

Grupa 011 dynamiczne na zaworze od egr n239: http://vaglog.pl/log_273576.html

ale nie wiem czy dobrze to zrobiłem, przełączyłem wtyczki n75 do n239 oraz weżyki, ale tylko ten od gruszki turbo dałem na zawór egr n239, a ten co szedł pierwotnie z zaworu do n75 do turbo na czas próby zaślepiłem

 

Grupa 011 bs: http://vaglog.pl/log_273574.html

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 AJ

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1060

Coding: 00003

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground

P1549 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 389 E

Component: ABS/ESP allrad D46

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 0.7.0

Coding: 05000

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 822 A

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

Coding: 05145

Shop #: WSC 19411

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2574213

2 Faults Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00004

Shop #: WSC 05314

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 035 186 E

Component: Radio BNO 0004

Coding: 05403

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

End -------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Forumowiczów.

 

Wrzucam logi i liczę na jakieś podpowiedzi

 

Nikt nie podpowie co w tej sprawie uczynić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że wymieniłem vacumpompe na nową, nowa turbosprężarka, zamienione zaworki N75 z EGR, węże ciśnieniowe i podciśnieniowe a efekt jest taki sam turbo przeładowywujeZrzut ekranu z 2016-08-17 20:41:29.jpg> proszę o pomoc!! bo już nie mam co wymieniać na nowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chipa robiles sam czy jak ? Auto ma zmieniona mapę. Proponuję powrót do serii i wtedy diagnostykę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Chipa robiles sam czy jak ? Auto ma zmieniona mapę. Proponuję powrót do serii i wtedy diagnostykę.

 

Mape robila firma dyna-mite z Katowic. Przed modyfikacją na oryginalnym sofcie turbo już przeładowywało (świeżo po regeneracji suszarki). Tuner odesłał mnie z minimalnie podciągniętym softem na czas napraw. Firma regenerująca wymieniła turbosprężarkę od razu, gdy pokazałem wykres z hamowni. Wróciłem do dyn-mite. Efekt ten sam turbo przeładowuje. W trakcie powrotu do domu kupiłem kabel do vac i oto co udało mi się nanieść na wykresy.

Robiłem próby zamieniając zawory N75 i N18 (w pierwszym poście te wykresy z zamianą zaworów były błędne), oraz założyłem nową vacumpompe (stara miała podciśnienie -0,6 ale działała bez problemów), nowej nie sprawdzałem ale chyba to zrobie bo normalnie nie mam pojęcia co jest grane..

Kolego może powiesz co sprawdzić i w jaki sposób, aby wykluczyć w 100% poszczególne komponenty.

 

Zrzut ekranu z 2016-08-18 12:25:29.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to masz prawidłowo podłączone wężyki podciśnienia ???

 

Moim zdaniem w tym tkwi problem .

 

m.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Wystarczy jedna pomyłka i będzie przeładowanie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyki podciśnieniowe są na pewno dobrze połączone, sprawdzałem 3 razy. Nie wiem tylko w którą stronę powinien być umieszczony zawór jednokierunkowy. Gdy do niego dmucham to przelot jest od N239 do do N18, w dobrą stronę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest przypadkiem tak, że sztanga turbiny jest poprostu źle wyregulowana? Może spróbowałbym tam pokręcić i ustawić turbo jak trzeba.. Co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności