Skocz do zawartości
pioter2009

Wszystkie informacje na temat silnika 1.8 TSI 180

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy vw b8, ale moje pytanie kieruję głównie do posiadaczy vw b8 z silnikiem 1.8tsi 180 koni.

 

W moim pasku w chwili kiedy chce np. na pierwszym biegu jak najszybciej ruszyć i przytrzymuje go wtedy nawet do 5000 obrotów to wtedy dochodzi do takiego jakby "zerwania koła", i następuje niesamowicie głośnie jakby uderzenie ze strony układu napędowego. Gdy stało się to po raz pierwszy to dobrze, że miałem pozamykane okna bo chyba bym wyskoczył z auta, tak się wystraszyłem.

Dzisiaj podjechałem do serwisu, obejrzeli całkiem dokładnie zawieszenie i stwierdzili, że nic tam nie widać a ten objaw to raczej normalna sprawa, bo jakby nie było to raczej nie jeździ się na co dzień na pierwszym biegu wkręcając auto na wysokie obroty tylko pierwszy bieg służy do startu. Zupełnie się z tym zgadzam, ale czy w sytuacjach kiedy np. jestem zmuszony na 1 biegu ostro przygazować to czy auto może się wtedy tak zachowywać.

To są takie odgłosy jakby się tam miało coś zaraz urwać.

 

Może ktoś z was doświadczył czegoś podobnego i ma jakieś zdanie na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest kontrola trakcji. Auto ma dużo mocy na przedniej osi i zrywa przyczepność. Wtedy reaguje ASR i przyhamowuje koła. W VW działa to niezbyt kulturalnie ale słusznie odstrasza z doprowadzania dobranocka sytuacji na co dzień. W moim poprzednim aucie, Chevrolecie, działało to o wiele kulturalniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ma być, chyba że programowo wyłączysz ESP to wtedy będą piszczały oponki :roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki chłopaki.

Jeśli to normalny objaw to jestem już spokojny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich posiadaczy vw b8, ale moje pytanie kieruję głównie do posiadaczy vw b8 z silnikiem 1.8tsi 180 koni.

 

W moim pasku w chwili kiedy chce np. na pierwszym biegu jak najszybciej ruszyć i przytrzymuje go wtedy nawet do 5000 obrotów to wtedy dochodzi do takiego jakby "zerwania koła", i następuje niesamowicie głośnie jakby uderzenie ze strony układu napędowego. Gdy stało się to po raz pierwszy to dobrze, że miałem pozamykane okna bo chyba bym wyskoczył z auta, tak się wystraszyłem.

 

Ten efekt ma nawet swoją nazwę: axle tramp.

Nie ma to związku z ESP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, potwierdzam to co mowi kolega dziki_pl

Ale nie ma ske czym przejmowac, to normale w mocniejszych samochodach, zdecydowanie bardziej odczuwalne przy przednim napedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Passacie nie jest tak źle. Miałem okazję odbyć jazdę próbną Touranem 1.4 TSI DSG. Fakt, że było mokro ale nie dało się w ogóle dynamicznie ruszyć. Albo w ślimaczym tempie albo włączał się ASR. Nie wiem czy to wina wysokiego środka ciężkości czy opony były tam aż tak słabe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności