pioter2009 Zgłoś #1 Napisano 15 Lipca 2016 Witam wszystkich posiadaczy vw b8, ale moje pytanie kieruję głównie do posiadaczy vw b8 z silnikiem 1.8tsi 180 koni. W moim pasku w chwili kiedy chce np. na pierwszym biegu jak najszybciej ruszyć i przytrzymuje go wtedy nawet do 5000 obrotów to wtedy dochodzi do takiego jakby "zerwania koła", i następuje niesamowicie głośnie jakby uderzenie ze strony układu napędowego. Gdy stało się to po raz pierwszy to dobrze, że miałem pozamykane okna bo chyba bym wyskoczył z auta, tak się wystraszyłem. Dzisiaj podjechałem do serwisu, obejrzeli całkiem dokładnie zawieszenie i stwierdzili, że nic tam nie widać a ten objaw to raczej normalna sprawa, bo jakby nie było to raczej nie jeździ się na co dzień na pierwszym biegu wkręcając auto na wysokie obroty tylko pierwszy bieg służy do startu. Zupełnie się z tym zgadzam, ale czy w sytuacjach kiedy np. jestem zmuszony na 1 biegu ostro przygazować to czy auto może się wtedy tak zachowywać. To są takie odgłosy jakby się tam miało coś zaraz urwać. Może ktoś z was doświadczył czegoś podobnego i ma jakieś zdanie na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #2 Napisano 15 Lipca 2016 To jest kontrola trakcji. Auto ma dużo mocy na przedniej osi i zrywa przyczepność. Wtedy reaguje ASR i przyhamowuje koła. W VW działa to niezbyt kulturalnie ale słusznie odstrasza z doprowadzania dobranocka sytuacji na co dzień. W moim poprzednim aucie, Chevrolecie, działało to o wiele kulturalniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagen Zgłoś #3 Napisano 15 Lipca 2016 tak ma być, chyba że programowo wyłączysz ESP to wtedy będą piszczały oponki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #4 Napisano 15 Lipca 2016 Ok, dzięki chłopaki. Jeśli to normalny objaw to jestem już spokojny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5 Napisano 15 Lipca 2016 Witam wszystkich posiadaczy vw b8, ale moje pytanie kieruję głównie do posiadaczy vw b8 z silnikiem 1.8tsi 180 koni. W moim pasku w chwili kiedy chce np. na pierwszym biegu jak najszybciej ruszyć i przytrzymuje go wtedy nawet do 5000 obrotów to wtedy dochodzi do takiego jakby "zerwania koła", i następuje niesamowicie głośnie jakby uderzenie ze strony układu napędowego. Gdy stało się to po raz pierwszy to dobrze, że miałem pozamykane okna bo chyba bym wyskoczył z auta, tak się wystraszyłem. Ten efekt ma nawet swoją nazwę: axle tramp. Nie ma to związku z ESP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #6 Napisano 16 Lipca 2016 Dokladnie, potwierdzam to co mowi kolega dziki_pl Ale nie ma ske czym przejmowac, to normale w mocniejszych samochodach, zdecydowanie bardziej odczuwalne przy przednim napedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7 Napisano 16 Lipca 2016 W Passacie nie jest tak źle. Miałem okazję odbyć jazdę próbną Touranem 1.4 TSI DSG. Fakt, że było mokro ale nie dało się w ogóle dynamicznie ruszyć. Albo w ślimaczym tempie albo włączał się ASR. Nie wiem czy to wina wysokiego środka ciężkości czy opony były tam aż tak słabe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach