Skocz do zawartości
szylton

Tuning hamulców w B8 (Hamulce z TSI 280KM)

Rekomendowane odpowiedzi

ja miałem vw clubsport tarcze wiercone i środek aluminiowe, jak parkowałem to miały 450c to podczas jazdy na pewno wiele więcej. 3 razy na torze i cały samochód trzęsie są do wyrzucenia  teraz zmieniam na inne 

takie kupiłem teraz dba https://auto.brakeparts.pl/auto/30807-tarcze-hamulcowe-dba-5000-t3-silver-dba-52808slvs.html

one mają farbę która zmienia kolor górna granica 630c

dlatego wątpię że twoje są do 1000c :-P

 

pasuje felga od r8 przednia bez dystansów jeszcze dużo miejsca 

19x8.5J et42

fabryczne 18 potrzebowały 10mm i zostały tylko 2-3mm

20210512_120638.jpg

20210511_201626.jpg

20210512_120649.jpg

20210511_185914.jpg

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, Panie, ale masz teraz zestaw ładny. ❤️

Możesz napisać jak bardzo czuć zmianę z hamowaniem? 
Pewnie fading znika i się nie nagrzewają podczas częstego hamowania.

Robiłeś może jakieś testy, albo pomiary drogi hamowania? : )

Zastanawia mnie jak duża jest różnica pomiędzy tym co masz, a fabryką. Czy to coś, co kompletnie zwala z nóg, czy może coś co czuć, ale nie zwala z nóg. 

Edytowane przez mkpol
Ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpisujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na razie jest minus bo jest miekki pedal. tu chyba nikt o tym nie pisal. ale jest duzo info a forum w usa i w uk, ci ktorzy do golfa R zalozyli te hamulce. takie uczucie jakby byly zapowietrzone, pierwsze pompniecie miekkie, kolejne od razu twardy dobry pedal. niby jest w vcds brake booster mozna zmienic pedal. inni pisza trzeba dobrze odpowietrzyc razem z pompa abs, inni pisza nic nie pomoze trzeba dac jakis zawor zwrotny zeby ten plyn nie splywal, bo pompa jest za mala na 4 tloki. najpierw sam sprobuje dobrze odpowietrzyc wszystko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pisałem jakiś czas temu właśnie o problemach po założeniu większych hebli. Trzeba sterownikowi też to w jakiś sposób powiedzieć. Poza tym, dokładasz zupełnie inna masę na zawieszenie - i pytanie o ile cięższe są nowe zaciski i jak to wpływa na zawieszenie - nie tłucze jakoś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DamnWamn W porównaniu do serii jest duża różnica. Inna sprawa, że przy okazji zmiany przodu zmieniłem też tył na set z r20.

Poza tym, układ odpowietrzałem dwa razy, najpierw tam gdzie robiłem swap i wtedy faktycznie pedał był "miękki", ale przy okazji przeglądu w ASO kazałem dodatkowo wymienić płyn i hamulec jest już taki jak być powinien.

@WooojaS zmiana masy jest na + ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem po wymianie zacisków na te z Porsche. Również u mnie występuje zjawisko miękkiego hamulca. Tzn jest OK ale fabryczny zestaw był bardziej twardy. Tak się zastanawiam czy to faktycznie kwestia odpowiedniego odpowietrzenia czy po prostu taki zestaw tj zaciski i pompa mają taką charakterystykę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja będę próbować odpowietrzyc dobrze najpierw. ok tak to się prezentuje felga 4x przód r8, pomalowalem na czarno pasuje bez dystansów waga 1.7kg mniej z opona każdy róg jak 18tka. opona cup2 connect 245 40 19 Passat jeszcze obniżony nic się nie obciera. 

20210601_195557-01.jpeg

20210601_203441-01.jpeg

20210601_195705-01.jpeg

20210601_203451-01.jpeg

20210601_203243-01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passat b8 bitdi ma servo 23.8 czy 25.4mm? miekki pedal po zaciskach macan bedzie za male servo, trzeba zmienic na wieksze z ttrs/rs3 ale chyba nie pasuje... nawet w golf R maja ten sam problem

also mozna zaworki wilwood 2 psi: https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-fix-improve-low-soft-brake-pedal-with-residual-pressure-valves-and-seal-lube.376654/

 

ktos cos z tym robil??

Edytowane przez suffeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś robić jakieś adaptacje w sterowniku hamulców (obd11 vcds). Są tam jakieś opcje dotyczące wspomagania hamulców. Ja w wolnej chwili popróbuję coś pozmieniać - może będzie lepiej. 

Rozumiem że układ masz na pewno dobrze odpowietrzony.

Edytowane przez GRENEK9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi być większa pompa a nie serwo. Wiadomo,że te zaciski potrzebują więcej płynu by zadziałać. Niestety droga hamowania ze 150 np wydłuża się a nie skraca ( czas reakcji hamulców do pełnej siły wzrasta ) . Ze 150 km/h to jest jakieś 8m - testowane , porównywane.

 

Jest w ogóle problem z uzyskaniem max ciśnienia w układzie hamulcowym. Kto wie jak działa pompa to nie będzie się dziwił.  Pompa przetłacza podczas ruchu tłoków ( dwóch) pewną , wynikającą ze średnicy i skoku objętość płynu. Przy tych zaciskach nie wystarcza do wysunięcia tłoków, skompensowania, sprężystości wszystkich elementów układu , itp.

Zakładaliśmy manometr na odpowietrznik. Seria- 17 MPa ciśnienie przy max walnięciu w pedał. Po tuningu- 135 Mpa

Także taki tuning to można sobie w pupę włożyć.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vcds robilem wszystko bez wiekszej roznicy, tak pompe mialem na mysli, ktos robi upgrade z rs3 ale do golfa 6R. podejrzewam passat ma to samo co golf 7R i nie bedzie pasowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@suffeks udało Ci się coś zdziałać? Bo planowalem być może założyć ten zestaw ale te komentarze mnie trochę studzą.

W dniu 8.06.2021 o 21:44, sławo2 napisał:

Zakładaliśmy manometr na odpowietrznik. Seria- 17 MPa ciśnienie przy max walnięciu w pedał. Po tuningu- 135 Mpa

Robiles to w swoim aucie? Po sygnaturze widze ze masz 150 konna wersje, czy pompa jest taka sama jak np. w BiTDI?

 

Co smieszniejsze, wkładałem te hamulce do A4 B7 2.0 TDI Quattro bez zmiany żadnej pompy i bez kodowania  i wszystko było idealnie, pedał twardy.

Kolega również wsadzał do A6 C7 2.0 TDI Ultra bez zmiany pompy i bez kodowania i również wszystko super.

Zastnawiam się dlaczego tutaj tak jest. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też ciekawe, co tu się odwala... 

A pytanie do tych co założyli u nas - jak z termika hamulcy? U mnie na serii, na autostradzie w sumie jedno hamowanie przed tirem i już czuje ze tarcze się grzeją i raczej 6 tłoczek nie poprawi, bo tarcza ta sama zostaje, jednakże inaczej ta predkosc wytrąca przecież... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.06.2021 o 21:44, sławo2 napisał:

Musi być większa pompa a nie serwo. Wiadomo,że te zaciski potrzebują więcej płynu by zadziałać. Niestety droga hamowania ze 150 np wydłuża się a nie skraca ( czas reakcji hamulców do pełnej siły wzrasta ) . Ze 150 km/h to jest jakieś 8m - testowane , porównywane.

 

Jest w ogóle problem z uzyskaniem max ciśnienia w układzie hamulcowym. Kto wie jak działa pompa to nie będzie się dziwił.  Pompa przetłacza podczas ruchu tłoków ( dwóch) pewną , wynikającą ze średnicy i skoku objętość płynu. Przy tych zaciskach nie wystarcza do wysunięcia tłoków, skompensowania, sprężystości wszystkich elementów układu , itp.

Zakładaliśmy manometr na odpowietrznik. Seria- 17 MPa ciśnienie przy max walnięciu w pedał. Po tuningu- 135 Mpa

Także taki tuning to można sobie w pupę włożyć.

 

135Mpa = 1350 bar 

przewody  na 1000 bar to mają ok 2mm  średnicy w środku,  a hamulcowe  to jak   rurka od lizaka  przy nich  więc   nie wiem jak Ty takie cisnienia osiagasz 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@WooojaS Miałem nawiercane tarcze Otto Zimmermana tzw. sporty na 345 mm w A4B7 na tym 4 tłoczku brembo i zjawisko o ktorym mowisz pojawiało sie fakt... ale po awaryjnym hamowaniu prawie do 0 z okolic 200... wiec moze te nawiercanie tutaj troche chlodzi..., choc niestety ilosc pyłu z klocków na tarczy nawiercanej na alufeldze jaki i sam stopień zuzycia klocków był większy niż na tarczy "cywilnej"

 

PS. Czasem mam wrażenie ze część osób nie miała zmienionego płynu hamulcowego i poprawnie odpowietrzonego układu, i stąd "miękki pedał" ale sam już nie wiem...

Edytowane przez golden87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem chwilkę czasu i przemierzyłem zimówki do tych zacisków z Macana. Zaciski mieszczą się na styk. Jest dosłownie 1mm luzu. Nic nie obciera. Zastanawiam się jednak czy to nie za mało i czy nie zostawić dystansów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@GRENEK9 ja bym zostawił przecież co im szkodzi, zawsze więcej luzu a zimą też auto lepiej wygląda szerzej :)

Czy u Ciebie nie było problemów z "miękkim pedałem" ? po zmiane na te brembo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również występuje "miękki pedał" - pisałem już o tym. Nie jest to jakaś duża różnica w stosunku do serii ale jest zauważalna. Generalnie uważam zmianę na plus. Już się chyba przyzwyczaiłem. Hamowanie z wyższych prędkości jest bardziej "precyzyjne I stabilne". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie podstawowe jaki płyn został zalany i czy faktycznie dobrze został odpowietrzony układ ?

Ja przy pierwszym podejściu miałem właśnie takie wrażenie, że "pedał jest miękki" ale co się okazało:

1. Układ był nieodpowietrzony - u mnie trzeba było robić jazdę próbną (np. jeden dzień), po czym powtórne odpowietrzanie i tak łącznie 3 razy i teraz jest żyleta.

2. Nie zmieniono mi płynu z DOT4 na DOT5.1, który zresztą sam kupiłem - efektem czego był "mięknący pedał" do kilku hamowaniach na autostradzie (przy rozmowach na fajku w końcu przyznał się młody mechanik, że płynu nie wymieniali).

Zrobiona wymiana płynu + powtórne 3 razy odpowietrzony układ i wszystko działa jak powinno (2.0 TSI 280 KM).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki płyn wlałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności