suffeks Zgłoś #121 Napisano 20 Kwietnia 2021 ja miałem vw clubsport tarcze wiercone i środek aluminiowe, jak parkowałem to miały 450c to podczas jazdy na pewno wiele więcej. 3 razy na torze i cały samochód trzęsie są do wyrzucenia teraz zmieniam na inne takie kupiłem teraz dba https://auto.brakeparts.pl/auto/30807-tarcze-hamulcowe-dba-5000-t3-silver-dba-52808slvs.html one mają farbę która zmienia kolor górna granica 630c dlatego wątpię że twoje są do 1000c pasuje felga od r8 przednia bez dystansów jeszcze dużo miejsca 19x8.5J et42 fabryczne 18 potrzebowały 10mm i zostały tylko 2-3mm 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #122 Napisano 30 Maja 2021 (edytowane) Kurcze, Panie, ale masz teraz zestaw ładny. ❤️ Możesz napisać jak bardzo czuć zmianę z hamowaniem? Pewnie fading znika i się nie nagrzewają podczas częstego hamowania. Robiłeś może jakieś testy, albo pomiary drogi hamowania? : ) Zastanawia mnie jak duża jest różnica pomiędzy tym co masz, a fabryką. Czy to coś, co kompletnie zwala z nóg, czy może coś co czuć, ale nie zwala z nóg. Edytowane 30 Maja 2021 przez mkpol Ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpisujesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #123 Napisano 30 Maja 2021 na razie jest minus bo jest miekki pedal. tu chyba nikt o tym nie pisal. ale jest duzo info a forum w usa i w uk, ci ktorzy do golfa R zalozyli te hamulce. takie uczucie jakby byly zapowietrzone, pierwsze pompniecie miekkie, kolejne od razu twardy dobry pedal. niby jest w vcds brake booster mozna zmienic pedal. inni pisza trzeba dobrze odpowietrzyc razem z pompa abs, inni pisza nic nie pomoze trzeba dac jakis zawor zwrotny zeby ten plyn nie splywal, bo pompa jest za mala na 4 tloki. najpierw sam sprobuje dobrze odpowietrzyc wszystko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WooojaS Zgłoś #124 Napisano 31 Maja 2021 A pisałem jakiś czas temu właśnie o problemach po założeniu większych hebli. Trzeba sterownikowi też to w jakiś sposób powiedzieć. Poza tym, dokładasz zupełnie inna masę na zawieszenie - i pytanie o ile cięższe są nowe zaciski i jak to wpływa na zawieszenie - nie tłucze jakoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #125 Napisano 31 Maja 2021 @DamnWamn W porównaniu do serii jest duża różnica. Inna sprawa, że przy okazji zmiany przodu zmieniłem też tył na set z r20. Poza tym, układ odpowietrzałem dwa razy, najpierw tam gdzie robiłem swap i wtedy faktycznie pedał był "miękki", ale przy okazji przeglądu w ASO kazałem dodatkowo wymienić płyn i hamulec jest już taki jak być powinien. @WooojaS zmiana masy jest na + Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #126 Napisano 1 Czerwca 2021 Też jestem po wymianie zacisków na te z Porsche. Również u mnie występuje zjawisko miękkiego hamulca. Tzn jest OK ale fabryczny zestaw był bardziej twardy. Tak się zastanawiam czy to faktycznie kwestia odpowiedniego odpowietrzenia czy po prostu taki zestaw tj zaciski i pompa mają taką charakterystykę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #127 Napisano 1 Czerwca 2021 ja będę próbować odpowietrzyc dobrze najpierw. ok tak to się prezentuje felga 4x przód r8, pomalowalem na czarno pasuje bez dystansów waga 1.7kg mniej z opona każdy róg jak 18tka. opona cup2 connect 245 40 19 Passat jeszcze obniżony nic się nie obciera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #128 Napisano 7 Czerwca 2021 (edytowane) passat b8 bitdi ma servo 23.8 czy 25.4mm? miekki pedal po zaciskach macan bedzie za male servo, trzeba zmienic na wieksze z ttrs/rs3 ale chyba nie pasuje... nawet w golf R maja ten sam problem also mozna zaworki wilwood 2 psi: https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-fix-improve-low-soft-brake-pedal-with-residual-pressure-valves-and-seal-lube.376654/ ktos cos z tym robil?? Edytowane 7 Czerwca 2021 przez suffeks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #129 Napisano 8 Czerwca 2021 (edytowane) A próbowałeś robić jakieś adaptacje w sterowniku hamulców (obd11 vcds). Są tam jakieś opcje dotyczące wspomagania hamulców. Ja w wolnej chwili popróbuję coś pozmieniać - może będzie lepiej. Rozumiem że układ masz na pewno dobrze odpowietrzony. Edytowane 8 Czerwca 2021 przez GRENEK9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #130 Napisano 8 Czerwca 2021 Musi być większa pompa a nie serwo. Wiadomo,że te zaciski potrzebują więcej płynu by zadziałać. Niestety droga hamowania ze 150 np wydłuża się a nie skraca ( czas reakcji hamulców do pełnej siły wzrasta ) . Ze 150 km/h to jest jakieś 8m - testowane , porównywane. Jest w ogóle problem z uzyskaniem max ciśnienia w układzie hamulcowym. Kto wie jak działa pompa to nie będzie się dziwił. Pompa przetłacza podczas ruchu tłoków ( dwóch) pewną , wynikającą ze średnicy i skoku objętość płynu. Przy tych zaciskach nie wystarcza do wysunięcia tłoków, skompensowania, sprężystości wszystkich elementów układu , itp. Zakładaliśmy manometr na odpowietrznik. Seria- 17 MPa ciśnienie przy max walnięciu w pedał. Po tuningu- 135 Mpa Także taki tuning to można sobie w pupę włożyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #131 Napisano 8 Czerwca 2021 vcds robilem wszystko bez wiekszej roznicy, tak pompe mialem na mysli, ktos robi upgrade z rs3 ale do golfa 6R. podejrzewam passat ma to samo co golf 7R i nie bedzie pasowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #132 Napisano 16 Czerwca 2021 @suffeks udało Ci się coś zdziałać? Bo planowalem być może założyć ten zestaw ale te komentarze mnie trochę studzą. W dniu 8.06.2021 o 21:44, sławo2 napisał: Zakładaliśmy manometr na odpowietrznik. Seria- 17 MPa ciśnienie przy max walnięciu w pedał. Po tuningu- 135 Mpa Robiles to w swoim aucie? Po sygnaturze widze ze masz 150 konna wersje, czy pompa jest taka sama jak np. w BiTDI? Co smieszniejsze, wkładałem te hamulce do A4 B7 2.0 TDI Quattro bez zmiany żadnej pompy i bez kodowania i wszystko było idealnie, pedał twardy. Kolega również wsadzał do A6 C7 2.0 TDI Ultra bez zmiany pompy i bez kodowania i również wszystko super. Zastnawiam się dlaczego tutaj tak jest. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WooojaS Zgłoś #133 Napisano 16 Czerwca 2021 To też ciekawe, co tu się odwala... A pytanie do tych co założyli u nas - jak z termika hamulcy? U mnie na serii, na autostradzie w sumie jedno hamowanie przed tirem i już czuje ze tarcze się grzeją i raczej 6 tłoczek nie poprawi, bo tarcza ta sama zostaje, jednakże inaczej ta predkosc wytrąca przecież... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #134 Napisano 16 Czerwca 2021 W dniu 8.06.2021 o 21:44, sławo2 napisał: Musi być większa pompa a nie serwo. Wiadomo,że te zaciski potrzebują więcej płynu by zadziałać. Niestety droga hamowania ze 150 np wydłuża się a nie skraca ( czas reakcji hamulców do pełnej siły wzrasta ) . Ze 150 km/h to jest jakieś 8m - testowane , porównywane. Jest w ogóle problem z uzyskaniem max ciśnienia w układzie hamulcowym. Kto wie jak działa pompa to nie będzie się dziwił. Pompa przetłacza podczas ruchu tłoków ( dwóch) pewną , wynikającą ze średnicy i skoku objętość płynu. Przy tych zaciskach nie wystarcza do wysunięcia tłoków, skompensowania, sprężystości wszystkich elementów układu , itp. Zakładaliśmy manometr na odpowietrznik. Seria- 17 MPa ciśnienie przy max walnięciu w pedał. Po tuningu- 135 Mpa Także taki tuning to można sobie w pupę włożyć. 135Mpa = 1350 bar przewody na 1000 bar to mają ok 2mm średnicy w środku, a hamulcowe to jak rurka od lizaka przy nich więc nie wiem jak Ty takie cisnienia osiagasz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #135 Napisano 16 Czerwca 2021 (edytowane) @WooojaS Miałem nawiercane tarcze Otto Zimmermana tzw. sporty na 345 mm w A4B7 na tym 4 tłoczku brembo i zjawisko o ktorym mowisz pojawiało sie fakt... ale po awaryjnym hamowaniu prawie do 0 z okolic 200... wiec moze te nawiercanie tutaj troche chlodzi..., choc niestety ilosc pyłu z klocków na tarczy nawiercanej na alufeldze jaki i sam stopień zuzycia klocków był większy niż na tarczy "cywilnej" PS. Czasem mam wrażenie ze część osób nie miała zmienionego płynu hamulcowego i poprawnie odpowietrzonego układu, i stąd "miękki pedał" ale sam już nie wiem... Edytowane 16 Czerwca 2021 przez golden87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #136 Napisano 27 Czerwca 2021 Wczoraj miałem chwilkę czasu i przemierzyłem zimówki do tych zacisków z Macana. Zaciski mieszczą się na styk. Jest dosłownie 1mm luzu. Nic nie obciera. Zastanawiam się jednak czy to nie za mało i czy nie zostawić dystansów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #137 Napisano 27 Czerwca 2021 @GRENEK9 ja bym zostawił przecież co im szkodzi, zawsze więcej luzu a zimą też auto lepiej wygląda szerzej Czy u Ciebie nie było problemów z "miękkim pedałem" ? po zmiane na te brembo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #138 Napisano 27 Czerwca 2021 U mnie również występuje "miękki pedał" - pisałem już o tym. Nie jest to jakaś duża różnica w stosunku do serii ale jest zauważalna. Generalnie uważam zmianę na plus. Już się chyba przyzwyczaiłem. Hamowanie z wyższych prędkości jest bardziej "precyzyjne I stabilne". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1977 Zgłoś #139 Napisano 15 Lipca 2021 Panowie, pytanie podstawowe jaki płyn został zalany i czy faktycznie dobrze został odpowietrzony układ ? Ja przy pierwszym podejściu miałem właśnie takie wrażenie, że "pedał jest miękki" ale co się okazało: 1. Układ był nieodpowietrzony - u mnie trzeba było robić jazdę próbną (np. jeden dzień), po czym powtórne odpowietrzanie i tak łącznie 3 razy i teraz jest żyleta. 2. Nie zmieniono mi płynu z DOT4 na DOT5.1, który zresztą sam kupiłem - efektem czego był "mięknący pedał" do kilku hamowaniach na autostradzie (przy rozmowach na fajku w końcu przyznał się młody mechanik, że płynu nie wymieniali). Zrobiona wymiana płynu + powtórne 3 razy odpowietrzony układ i wszystko działa jak powinno (2.0 TSI 280 KM). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #140 Napisano 15 Lipca 2021 Jaki płyn wlałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach