Skocz do zawartości
robertk2

Wyciek czynnika chłodzacego ze sprężarki, chłodnicy

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B4 2.0 115KM (2E)
    Rok prod: 1993

    Witam wszystkich i proszę o poradę nt.reanimacji klimy.

    1. Byłem z zakładzie - napełniono układ z barwnikiem, i od razu po napełnieniu facet na kompresorze świecąc lampą znalazł jak się poci czynnikiem - zasugerował, że spreżarka do roboty.

    Po odpaleniu klimy na zegarach ciśnienia były: wysokie około 7 bar, niskie koło 3-4 - padła sugestia, że sprężarka dobrze nie spręża.

    Twierdził, że na chłodnicy klimy też coś widać (wyciek).

     

    Poinformowano mnie, że jak po zdemontowaniu kompresora zobaczą opiłki w układzie to będzie trzeba czyścić cały układ, co znacznie podwyższy koszt naprawy (twierdził, że robią to mechanicznie, w tym wyciągając parownik a nie maszyną "wysysającą").

     

    Ponieważ koszt całej operacji mnie trochę zniechęcił, chciałbym spróbować zreanimować to samodzielnie.

     

    Zamierzam oddać sprężarkę do zakładu regeneracji.

     

    Mam takie pytania

    1. Jak zdemontować sprężarkę?

    2. Rozumiem, że w zakładzie jak rozbiorą sprężarkę do regeneracji to ustalą czy są opiłki w układzie czy nie?

    3. Osusacz nowy mam i zamierzam też wymienić chłodnicę na nową.

    4. Przewody klimy możnaby zdemontować, jak praktycznie wykonać ich czyszczenie? Przedmuchać jakimś kompresorem?

     

    dziękuję z góry za odpowiedzi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1994

    A czy jak zajechałeś do zakładu to miałeś jeszcze trochę czynnika w układzie?

    Jeżeli to nie to każdy porządny zakład robi najpierw test szczelności azotem i lokalizuje ewentualne nieszczelności.

     

    A klima aktualnie chłodzi? Jak chłodzi to ja bym się nie przejmował tylko jeździł dalej.

     

    Z tego co pamiętam to parownik jest w jednym module z nagrzewnicą. Czyli aby go wyjąć trzeba cały kokpit rozgrzebać. Jak kiedyś musiałem wymienić nagrzewnicę to poniżej 500PLN nikt nawet podchodzić do tematu nie chciał.

    Jak dla mnie jest to próba naciągnięcia na kasę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.0 115KM (2E)
    Rok prod: 1993

    Nie było czynnika. Nabito czynnikiem z kontrastem. latarka i koło sprężarki (paska) drobineczki zaczęło błyszczeć.

    Podobno na chłodnicy też.

    Klima została odpalona - nie chłodzi, ciśnienia jak podałem wcześniej - ma prawo przy takich nie chłodzić.

    Próba szczelności azotem nadaje się do identyfikacji tylko dużych ubytków.

    Zaproponowano regenerację sprężarki, wymianę jej, ale z zastrzeżeniem, że jeśli po rozpięciu w układzie będą opiłki, to trzeba będzie myć cały układ, najlepiej wymienić tez parownik - stąd rozbieranie deski dodatkowo - a to robi już sporą kwotę za robociznę.

    Ja w tym widzę logikę, bo nikt nie da gwarancji na sprężarkę, jeśli w układzie będą opiłki.

    Natomiast zawsze kwestią sporną jest kwota za ile to będzie wykonane.

    Inną kwestią jest oczywiście kwestia uczciwości stwierdzenia w układzie tych opiłków.

     

    Dziś rozmawiałem z gościem od regeneracji sprężarek, ale on tylko chce używać oryginalnych uszczelnień, o które dziś trochę trudno do tak starej sprężarki, nie wiem czy kiepsko szukał czy jego dostawca nie ma.

    Orintowałem się, że często są tanie chińskie uszczelnienia, ale są też firmy takie jak Santech, podobno niezła (USA)

    Ktoś może potwierdzić?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    Jeśli w sprężarce będzie tragedia, czyli porysowane cylindry to niestety szukaj innej.

    U mnie zmieliły się zawory (takie blaszane słoneczko), efekt końcowy to inna sprężarka a po jakimś czasie poszedł skraplacz.

    Wcześniej wymieniałem osuszacz.

    Co do uszczelnień to kupowałem TUTAJ.

    Najpierw do kompresora od VR6 bo musiałem stwierdzić że do 2E nie podejdzie, rozebrałem złozyłem na nowych uszczelkach i sprzedałem.

    Kupiłem do 2E i przed montażem też rozpołowiłem kompresor aby stwierdzić że jest w środku okey.

    Był więcej niż okey, nowe uszczelki, na samochód i klima działała aż nie sprzedałem fury.

    Bankowo miałem w układzie opiłki i resztki zaworów które zatrzymały sie w skraplaczu a opiłki powinny zostać w osuszaczu.

    Nic nie dmuchalem, nic nie płukałem tylko po jakimś czasie ostre fragmenty zaworów rozszczelniły skraplacz.

    W starym pasku jest ten plus że kompresor wali najpierw na skraplacz potem osuszacz i parownik.

    Także od razu szukaj kompresora.

    Demontaż to pikuś ale u mnie np. jak bym zdemontował na stałe kompresor to nie miałbym ładowania.

    Gdzieś jest temat jak wygląda czysty nie zatarty kompresor od VR6 który rozebrałem, ten od czterocylindrowca był w jeszcze lepszym stanie.

     

    Foty

    http://forum.vw-passat.pl/threads/100380-Klima-z-vr6-2-8-do-1-8-PF?p=1418741&highlight=klima+vr6#post1418741

    Nie chcielibyście widzieć wnętrza starego kompresora po zmieleniu zaworów.....

    Edytowane przez lebow

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.0 115KM (2E)
    Rok prod: 1993

    Czy ktoś wie jaka podejdzie do mojego auta?

    Szukam tabliczki znamionowej i nie widzę.

    Czy to jest SD7V16?

     

    jak luzuje się napinacz, żeby zdjąć pasek / a następnie sprężarkę?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    Nie za bardzo wiem jak to rozwiązane w Twoim roczniku ale u mnie luzowało sie tak samo jak na alternatorze, czyli dwa klucze tzw "kontra", dużym chyba 24 napinasz a 13 blokujesz.

    Co do sprężarki to jak nie ma już naklejki to gdzieś na korpusie jest numer taka jkby z odlewu tylko z początkiem czyli "SD7".

    Od B4 będzie ta sama.

     

    Edit.

    Co do rozpołowienia sprężarki to jeśli jest wyjęta to tak jak w filmiku z wątku który podałem wcześniej.

    Po zdjęciu dekla, zwykłe śruby, będziesz widział w jakim stanie jest wnętrze.

    Dekiel, blacha z zaworami i widać cylindry z tłokami.

    Edytowane przez lebow

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.0 115KM (2E)
    Rok prod: 1993

    Sprężarkę zdemontowałem z auta i oddałem do specjalisty od regeneracji co robi może z 2x lat.

    Edytowane przez robertk2

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 2.0 115KM
    Rok prod: 2005

    Dzień dobry,

    jakie mają państwo opinie o kompresorach Denso https://oeindustry.com/pl/oferta/komponenty/967-kompresor-denso ? Potrzebuję usprawnić system chłodniczy w moim pojeździe i poszukuję najlepszej jakości części, dzięki którym ten system będzie bardziej trwały.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności