Skocz do zawartości
robertk2

Poprzełamywane przewody w drzwiach

Rekomendowane odpowiedzi

W naszych paskach po tylu latach musi coś się dziać z el-szybami, sterowaniem central zamkiem, itp.

 

Mam w jednych drzwiach lutowane przewody w tej manszecie bo się poprzerywały.

Wydaje mi się to doraźnym rozwiązaniem.

 

Mam pytanie do innych co wymieniali te przewody:

1. Pewnie trzeba dać nowe przewody, żeby nie było żadnego lutowania na łączeniu - słupek - drzwi.

Czy w słupku są jakieś wtyczki, czy trzeba po prostu przeciąć gdzieś w aucie przewody i polutować?

 

2. jakiego typu przewody kupić, żeby się nie połamały po 1-2 latach?

 

3. Czy ma ktoś schemat el-szyb, żeby były przekroje przewodów wymienione (można oczywiście dokupić na oko, ale...)

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W naszych paskach po tylu latach musi coś się dziać z el-szybami, sterowaniem central zamkiem, itp.

 

Mam w jednych drzwiach lutowane przewody w tej manszecie bo się poprzerywały.

Wydaje mi się to doraźnym rozwiązaniem.

 

Mam pytanie do innych co wymieniali te przewody:

1. Pewnie trzeba dać nowe przewody, żeby nie było żadnego lutowania na łączeniu - słupek - drzwi.

Czy w słupku są jakieś wtyczki, czy trzeba po prostu przeciąć gdzieś w aucie przewody i polutować?

 

2. jakiego typu przewody kupić, żeby się nie połamały po 1-2 latach?

 

3. Czy ma ktoś schemat el-szyb, żeby były przekroje przewodów wymienione (można oczywiście dokupić na oko, ale...)

 

 

1. W którym miejscu masz uszkodzenia? przy kostce (która znajduje się w harmonijkowej osłonie w drzwiach)od strony drzwi czy od strony wnętrza auta?

2. Przewód typu LGY lub LGY-S, przekroje 1,5mm i większe.

3. Osobiście nie spotkałem schematu aby były przekroje przewodów. Jedynie kolory w wiązce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. W którym miejscu masz uszkodzenia? przy kostce (która znajduje się w harmonijkowej osłonie w drzwiach)od strony drzwi czy od strony wnętrza auta?

W osłonie harmonijkowej, powiem szczerze, że ja tam kostki nie widziałem, widziałem natomiast polutowane niektóre przewody i owinięte taśmą, może ktoś tam z 10 lat temu już mastrował.

 

3. Osobiście nie spotkałem schematu aby były przekroje przewodów. Jedynie kolory w wiązce.

 

Są takie schematy czasem, np. w książkach Haynes'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie elektryki w samochodach to sprawdzają się zwykłe przewody ze sklepu elektronicznego. Ważne aby nie były kupowane w supermarkecie budowlanym. Im plastik jest bardziej miękki tym lepiej. Nie stwardnieje na mrozie i nie popęka tak łatwo.

 

Zamiast lutowania proponuję użyć rurek zaciskowych. Są dostępne razem z zaciskarkami w handlu. Tylko przed zaciśnięciem trzeba pamiętać aby nałożyć koszulkę termokurczliwą na przewód. Zaciskasz rurkę na obu przewodach, naciągasz koszulkę, obkurczasz i masz połączenie tak mocne jak sam kabel. Kable czasem nie dają się lutować i możesz tylko pogorszyć sprawę. A nawet jak kabel zardzewieje to rurka tak łatwo nie puści.

 

I pamiętaj aby w punkcie w którym przewody pracują, zginają się nie dawać połączenia. Lepiej wyciąć stary kabel i w miejsce w którym pracuje dać nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam książkę Haynesa dla roczników 1988 do 1996. Po niedzieli jak będę w domu i będą tam takie schematy do zeskanuje i wrzucę.

 

Co do kostki. Chodziło mi o takie złącze:

passat-b4-elektryczne-szyby-wiaska-elk-dolnoslaskie-306176782.jpg

Masz coś takiego? Czy wiązka leci w całości przez harmonijkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak, więc w słupku jest chyba system, wtyczka - gniazdo tak? (nigdy tam nie zaglądałem)

PassatB4_wiazka_w_drzwiach.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie "wtyczka"- pokręcisz i ładnie się rozłączy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dziś przyszedł czas na naprawę:

 

jeden był urwany (cienki - czarno zielony) + poprawiłem luty dla brązowego (masa) i stałego plusa (czerwono biały chyba)

 

Jednak po tej naprawie szybki z tyłu nadal nie działają, a szyba po prawej stronie z tyłu jest nie domknięta z 1 cm.

 

Jak wciskam przełaczniki szyb czy na konsoli czy na tylnych drzwiach to słychać cykanie przekaźników.

 

Co sprawdzać dalej?

 

Tu jest w sumie schemat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/107389-Nie-dzia%C5%82a-odsuwanie-zamykanie-szyby-z-przycisku-pasa%C5%BCera-prz%C3%B3d?p=1417179&viewfull=1#post1417179

 

Jakie są znaczenia poszczególnych sygnałów dochodzących do sterownika szyb?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jak wyciągnąć silniczek z modułem sterującym w razie w?

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mimo niedomknięcia szyba stoi (odcięta przekaźnikiem) to ją coś blokuje w prowadnicy lub na zębatce.

 

Żeby wymontować silnik trzeba wymontować cały mechanizm. Szybę odkręca się lekko ją opuszczając (są otwory technologiczne gdzie widać śruby po opuszczeniu, popuszcza się je tam) wtedy opuszcza się szybę na sam dół i odkręca ją do końca. Na tym etapie można szybę zdemontować w górę (nie pamiętam czy nie trzeba zdemontować uszczelki lub listwy).

 

Mechanizm przykręcony jest na śruby z łbem na klucz 10-kę, a silnik do mechanizmu też na takie albo na Torxa - nie pamiętam na 100%. Przed jego odkręceniem trzeba odpiąć wtyczkę (zsuwa się zabezpieczenie i to automatycznie odłącza wtyczkę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli mimo niedomknięcia szyba stoi (odcięta przekaźnikiem) to ją coś blokuje w prowadnicy lub na zębatce.

 

Ja w sumie nie wiem, czy przy zamykaniu nie doszła do końca, czy sama się otwarła trochę (są takie przypadki opisywane na forum), czy ktoś z domowników otwierał i się zatrzymała, nie wiem nawet kiedy to wystąpiło.

 

Fakt jest taki, że jak poprawiłem lutowanie tych kabli co wspomniałem, to teraz jak się wciska przyciski - czy to na desce rozdzielczej dot. tylnych szyb, czy na samych drzwiach to słychać "cykanie" przekaźników jakby ale nic się nie przesuwa - czy w jedną czy w drugą stronę.

 

Żeby wymontować silnik trzeba wymontować cały mechanizm. Szybę odkręca się lekko ją opuszczając (są otwory technologiczne gdzie widać śruby po opuszczeniu, popuszcza się je tam) wtedy opuszcza się szybę na sam dół i odkręca ją

 

No ale jak mam opuścić szybę, jak zatrzymała się w położeniu X i stoi jak sztywny pal Azji :)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj lekkimi pociągnięciami w dół ale to raczej się nie uda.

 

Jeśli prowadnice są ok możesz odłączyć wtyczkę i okręcić sam mechanizm (4 śruby chyba) i opuścić całość razem z szybą do momentu aż będziesz widział śruby mocujące szybę do mechanizmu. Wtedy szyba out (lub przykleić do drzwi w górnym położeniu) i mechanizm wychodzi dołem razem z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie zabrałem się za demontaż.

Ponieważ szyba zatrzymana była tylko 1 cm od góry, więc jej śruby były widoczne w otworze technologicznym - bez problemu dało się je odkręcić, po czym została przyklejona na taśmę.

 

Mechanizm wyciągnięty (oprócz szyby trzeba odkręcić 3 śruby - silnik, 2 trzymające mechanizm do drzwi).

Trzeba było przelutować w module na płytce drukowanej styki - przekaźniki i wtyku do gniazda silnika.

 

Po złożeniu wszystkiego spowrotem szyba działa, ale

ciężko się przesuwa - szczególnie jak jest mocno opuszczona,

jak jest opuszczona z 3-4 cm jest ok, generalnie opuszcza się łatwiej niż zamyka.

 

Co może mieć wpływ na to, że szyba chodzi ciężko?

 

Próbowałem smarem silikonowym dać dam w uszczelki gdzie szyba chodzi, żeby zmniejszyć tarcie, za wiele to nie dało.

Po iluś próbach silnik stał się dość gorący bo ma ciężko.

 

może te boczne prowadnice są skorodowane i należałoby wyjąc szybę, prowadnice wyczyścić i spowrotem wszystko złożyć?

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie B4 mam z tyłu korbki i boczne prowadnice tak spuchly od korozji, że było ciężko ruszyć szybą. Bałem się że pozrywam linki. W prowadnicy jest taki a'la filc trzeba go wyjąć i oczyścić metal. U mnie była tak zaawansowaną korozja że musiałem dorobić wstawkę z blachy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wyciągnąć te prowadnice?

Pewnie trzeba wyjąc też szybę (tego nie musiałem do tej pory robić, więc pytam).

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz o prowadnicach pionowych, wewnątrz drzwi - to aby je zdemontować trzeba zdjąć szybę. Listwa zgarniająca (góra drzwi przy szybie, ta pozioma) jest do zdjęcia po opuszczeniu szyby, przynajmniej przednia. Tylna szyba się nie opuszcza na dół do końca więc to może być problem.

Podaj numer części, który chcesz zdemontować:

http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/1995/147/R/8/839/839060

http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/1995/147/R/8/837/837060

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o drzwi z tyłu, pepito82 sugeruje, że blaszane prowadnice boczne puchną, więc podejrzewam, że chodzi o to, żeby zdemontować element nr 1 i 3.

Z rysunku też wnioskuję, że prowadnice boczne są tylko z jednej strony (od strony zamka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że tak. Sprawdzę jeszcze w ELSA jak to wygląda.

Mi w drzwiach kierowcy jedna odpadła - przyklejałem na silikon ale nie była skorodowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2017 o 22:24, robertk2 napisał:

Chodzi o drzwi z tyłu, pepito82 sugeruje, że blaszane prowadnice boczne puchną, więc podejrzewam, że chodzi o to, żeby zdemontować element nr 1 i 3.

Z rysunku też wnioskuję, że prowadnice boczne są tylko z jednej strony (od strony zamka).

1 to sedan, 3 to kombi. Jeden element do demontażu, zależnie od wersji nadwozia.

 

Prowadnice boczne są z dwóch stron, ale tylko jedną można zdemontować. Tą od zamka. Zacznij od demontażu trójkąta plastikowego, potem szyba, i na koniec prowadnica do góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2017 o 23:16, Qdlik napisał:

1 to sedan, 3 to kombi. Jeden element do demontażu, zależnie od wersji nadwozia.

Prowadnice boczne są z dwóch stron, ale tylko jedną można zdemontować. Tą od zamka. Zacznij od demontażu trójkąta plastikowego, potem szyba, i na koniec prowadnica do góry.

jak to: przecież zarówno 1 jaki 3 jest na rysunku dla obu wersji nadwozia (mnie interesuje Variant).

Jaki trojkąt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, źle popatrzyłem. Masz rację. Z tego co pamiętam to te części 1 i 3 są że sobą połączone i wyjdą razem. A trójkąt plastikowy, w dolnym rogu. Pewnie go już zdemontowałeś ściągając tapicerkę z drzwi.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności