Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Chciałbym się poradzić bo ręce mi opadają. Parę dni temu wymieniłem kompletne zawieszenie z przodu wraz z amortyzatorami oraz sprężynami z 1 Be. I wszystko fajnie okej poszło i wczoraj pojechałem na zbieżność i okazało się że koła są pochylone nie równomiernie poza normą, oraz prawe koło jest cofnięte względem lewego o nie cały centymetr. Objawia się to w tym że po skręcie kierownica nie prostuje się oraz gdy skręcam to w jedną stronę jest normalnie a w drugą jest opór. Byłem u mechanika i za bardzo nie wie co z tym zrobić. Jest możliwość że po wymianie amorków i sprężyn się tak stało, albo coś źle siadło? Czy wjechać na kanał poluzować raz jeszcze wszystko pobujać odpalić i raz jeszcze poskręcać? Mechanik wspominał że wózek jeszcze może zmierzyć, skąd mogę wziąć fabryczny rozstaw? Dziękuje za pomoc. (w załączniku wydruk)

20160622_203724.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było ok i wózek się zmienił? Może wahacze nie trzymają wymiarów? Dziwna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez bym stawial na wachacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcześniej nie zwróciłem uwagi na to cofnięte koło bo nie byłem na zbieżności także nie wiem czy tak było czy nie, no ale prawie 1 cm cofnięte to dużo według mechanika.. Powiedział że można to spróbować wyregulować wózkiem, może macie wymiary jak powinno zostać to ustawione? Poluzuje jeszcze raz wszystko pobujam i poskręcam może coś "nie siadło".. nie wiem już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się bawić wózkiem to najpierw sprawdź czy wszystkie otwory montażowe się pokrywają bal4a.jpg

Jak tak, to wina wahaczy, jak nie to zrób to jak na zdjęciu i ponownie na zbieżność.

Jakieś luzowanie i bujanie nic Ci nie da, bo to co miało się ułożyć dawno się ułożyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na pewno kolego dobrze zamontowałeś wahacze? Nie wiem dokładnie jak wygląda mocowanie wahaczy do trawersy w Passacie, ale kiedyś wymieniałem w Audi A4 B5 i miałem identyczny przypadek jak Twój. Po wymianie kompletu, na ustawieniu zbieżności miałem również bardzo pochylone jedno koło. Okazało się, że był to mój błąd podczas montażu. Otóż w trawersie są dwa komplety otworów do przykręcania wahaczy. Są one oddalone od siebie o ok. 1.5 cm. Jeżeli wkręcisz śruby nie w te otwory, które powinieneś, to właśnie tak się będzie działo, że koło będzie miało niewłaściwe pochylenie. Być może w Passacie jest tak samo. Dlatego proponuję ślizg pod samochód i sprawdzenie, czy na pewno w odpowiednie otwory są wkręcone śruby. Myślę, że tutaj tkwi problem.

Spójrz na ten film , czas od 1.40 minuty.

Edytowane przez mazigt1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie nie ma czegoś takiego jak dwa komplety otworów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za uwage. Co do poskladania to jest wporzatku. To jak otwor ktory jest na zdjeciu sie pokrywa to znaczy ze wozek jest prawidlowo ustawiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki za uwage. Co do poskladania to jest wporzatku. To jak otwor ktory jest na zdjeciu sie pokrywa to znaczy ze wozek jest prawidlowo ustawiony?

 

nie inaczej...tak to jest z tańszymi zamiennikami, różnią się po prostu wymiarami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jest 1 cm cofniete to nie ma bata

rozne wymiary wachacza musza byc

 

trzeba wykrecic (najprawdopodobniej dolne) i sprawdzic przykladajac jeden do drugiego

 

aha

jeszcze moze byc jedna mozliwosc

sprawdz dokladnie czy felgi maja takie same wymiary (szerokosc,ET)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Felgi wszystkie takie same. Banany odpowiadaja ze cofniete kolo? Dobra zaraz ide do garazu to zobacze ten otwor. Jesli tak samo bede mial jak na zdjeciu to znaczy ze ktorys wahacz jest niemiarowy?

Edytowane przez Patryk89_896

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote=Patryk89_896

I sprawdzałeś te otwory? Są dwa komplety pod mocowanie wahacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wydaje mi się że te otwory nie są w osi, zrobiłem zdjęcia podglądowe, a w pon będę miał odpowiednią śrubę to będę już wiedział na 100%

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest ustawienie wózka względem budy, a u Ciebie widać przesuniętą lekko łapę poduszki silnika - to nic nie znaczy do geometrii.....od przesunięć koła w przód lub w tył względem drugiego odpowiedzialne są również "banany"....stawiam na nie jeśli otwory wózka względem budy się zgadzają.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz najlepiej poluzować cały wózek znaleźć idealnie pasującą śrubę dopasować żeby było idealnie w osi poskręcać i jechać z powrotem na geometrie...?? bo nawet jeśli jest to przesunięte pare mm to na oko trudno jest to wychwycić a może jednak dużo pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu znajdziesz jakąś rurkę czy coś o odpowiedniej średnicy, potem jedź na geometrię, jak dalej będzie przesunięcie to wina wahaczy lub auto było bite.

Ale szczerze powiem Ci że to przesunięcie 1cm to i tak nie jest żaden problem, bo podczas jazdy nic złego się nie dzieje i w niczym to nie przeszkadza.

U mnie było podobnie z tym przesunięciem, po ściągnięciu wózka przez mechanika sam go potem ustawiałem "na otwory" bo nie pokrywały się, a mimo to na geometrii wyszło przesunięcie 1,5cm jednego koła, zmieniłem na tej stronie banana i zrobiło się "00" czyli idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie źle. U mnie wózek był ruszany na bank bo ori siedziała skrzynia 6 która odmówiła posłuszeństwa i poprzedni właściciel zdecydował się założyć 5 biegową, ale musiał do tego zmieniać wózek więc może sie nie postarali z ustawieniem. A skąd wiedziałeś z której strony zmienić ? ja mam z jednej strony jakoś 6,5 a z drugiej 7,5 od opony do progu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skąd wiedziałeś z której strony zmienić ? ja mam z jednej strony jakoś 6,5 a z drugiej 7,5 od opony do progu

No przecież masz to pokazane na wydruku które koło jest cofnięte względem drugiego.....generalnie nowy banan "cofnie " koło w tył auta, bo jest nowa niewybita tuleja, ale jak trafisz na jakiegoś "słabego" zamiennika to różnie to może być.

 

Ale wahaczem na razie się przejmuj, najpierw ustaw otwory potem sprawdź geometrię jak dalej będzie nie równo to zawsze można przesunąć ten 1cm wózkiem zamiast wymieniać wahacz, to na prawdę nie jest jakaś duża różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności