Gość karmel84 Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2007 witam! chlopaki mam male pytanko:cczy chipowanie silnika to dobry pomysl??? chyba raczej w przyrodzie nic z niczego sie mie bierze i podejrzewam ze w mechanice rowniez. z czym sie wiaze elektroniczne zwiekszenie mocy silnika, i cczy mechanicznie nie sprawia to wiekszego problemu?? czkam na wasze wypowiedzi. pozdrawiam PIOTREK;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #2 Napisano 7 Lutego 2007 Dałeś temat do złej kategorii.Jest taka kategoria jak Tuning.Tam znajdziesz wszystko o chipowaniu Ale tak nawiasem mówiąc moim zdaniem extra sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #3 Napisano 7 Lutego 2007 pewnie ze extra jesli ma sie odpowiednie auto a passek nim jest podniesienie mocy nie jest problemem dla naszych silnikow poniewaz jest pewny zakres fabryczny tolerancji np takiej turbiny ktora z softem spokojnie smiga sobie bez wiekszego wysiłku do mocy 170 KM a jest pierwotnie przewidziana na 130 KM jak w moim przypadku Ja tez sie przymierzam do podniesienia mocy bo chce jak to mowia miec banana na twarzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #4 Napisano 7 Lutego 2007 Gdzies przeczytalem taki ciekawy tekst: Auta produkowane przez producentow maja celowo zanizone moce poprzez program poniewaz sa rozni ludzie i w rozny sposob exploatuja auto. Jedni sa tacy co wymieniaja wzsystkie filtry, oleje po 10tys km oraz dbaja o turbine (nie zarzynaja auta jak jest zimne, czekaja przed wylaczeniem itp), jezdza na przeglady i nie oszczedzaja kasy na lepsze paliwo i srodki. Jest tez druga strona medalu czyli przewaznie ludzie mlodzi, ktorzy nie maja kasy wiec wsadzaja najtansze filtry i oleje a oprocz tego robia to zadko (co 30tys?) a auta katuja. Wlasnie dla tej drugiej kategori auto ma mniejsze moce zeby bylo bardziej zytowne. Niestety jak auto ma podniesiona moc, wieksza dawke paliwa itp to trzeba o nie dbac w odpowiedni sposob. Ci, ktorzy o auto dbaja i nie oszczedzaja na nim moga robic spokojnie chip tuning i spac spokojnnie (oczywiscie u dobrego tunera). Tyle co do chipow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 7 Lutego 2007 jesli myslisz o chipsie dla swojego wolnossacego silnika to raczej sensu to wiekszego nie ma, bo przyrost 10 konikow szału nie robi. co innego jesli masz silnik doladowany, wtedy efekty moga byc piorunujace i warto wydac te pare zlotych na chipsa. w tdi po wirusie spalanie powinno zmalec, ale jest kwestia psychologiczna, czyli "mam wiecej mocy to sobie pojezdze" i zapomnij o ekonomii. w benzyniaku spalanie wzrosnie na pewno. jesli chodzi o mechanike to nie ma sie czym przejmowac, bo jak koledzy napisali, silniki budowane sa z pewnym zapasem, a po drugie jesli tuner jest dobry, to oceni silnik i napisze taki soft, by silnik nie wysral sie zaraz po wyjechaniu z rolek hamowni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2007 Nie bedę do jednej pierdoły robił nowego tematu więc napisze w tym. Czy jest sens virusowac paska z około 400 tyś pisze około bo najstarsi górale mi nie powiedzą ile on faktycznie przejechał. Mam powymieniane najważniejsze części: sprzęgło z dociskiem, turbo, olej skrzyni biegów, tłumik koncowy, strumienica. Autko prawie nic nie bieze oleju (latwo sie zapomnieć) nie dymi. W tym momencie mam 270 na liczniku (poprzedni właściciel o 100 go cofną)był nim moj ojciec więc by mnie raczej na mine nie wbił. autko bylo kupione w 1997 w helmutah jezdziło w firmie i dlatego ten przebieg jest taki jakos mało realny.Zakładam ze ma teraz te 400-500. Silnik to 1.9 TDI 90km pytanie ile mogę orientacyjnie i bezpiecznie zyskać. Jak mniej niż 115 to bez sensu. Mod miał by być budżetowy czyli samo zavirusowanie jako ze tym autkiem zrobie góra kolejne 120 tys. i nie zamiezam ładować fortuny a autko tymczasowe. Czy ktoś już virusował TDI z takimi przebiegami?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #7 Napisano 20 Listopada 2007 strumienica wywal to dziadostwo podjedz do Roberta z tune-up [na miejscu masz], pogadaj i bedziesz wiedzial na czym stoisz i na ile warto go chipsowac. nawet wieksze przebiegi ludzie robia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi1100 Zgłoś #8 Napisano 22 Lipca 2013 Mam pytanko nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ,wie ktos jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczuS Zgłoś #9 Napisano 22 Lipca 2013 Mam pytanko nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ,wie ktos jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania? Jakie pytanie taka odpowiedź, Zrób swap silnika^^ Ale podpowiem Ci inaczej, są różne sztuczki typu wstawianie oporników itp. To co kupujesz na allegro (Tuning box) za 100zł to nic innego jak ten opornik. Wystarczy użyć opcji szukaj. Jest jeden temat "TUNING AHU" a 1z i AHU to bliźniacze konstrukcje więc poszukaj tego tematu a znajdziesz coś dla siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #10 Napisano 23 Lipca 2013 jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania? Wrzucić wtryski 0.216 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczuS Zgłoś #11 Napisano 23 Lipca 2013 (edytowane) Wrzucić wtryski 0.216 Wrzucasz wtryski to i korekta by się przydała nie? Tutaj sobie poczytaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/16977-tuning-AHU-90KM?highlight=tuning+ahu Edytowane 23 Lipca 2013 przez piszczuS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #12 Napisano 23 Lipca 2013 Wrzucasz wtryski to i korekta by się przydała nie? Bez korekty 115-120hp, po korekcie 130-135hp da radę na seryjnej sprężarce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Faster Zgłoś #13 Napisano 23 Lipca 2013 Mam pytanko nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ,wie ktos jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania? Chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko. Ten i każdy inny silnik od VW ma bonus w postaci kilku bądź kilkunastu koni. Mój w Golfie miał przed korektą 105 KM, po korekcie 130 KM. Jak trafisz na promocję przed świętami bądź zapiszesz się na grupowy chip to wyjdzie Cię taniej. Naprawdę warto bo osiągi to jedno, ale spalanie spadnie Ci o dobry 1 - 1,5 l/100 no chyba,że masz ciężką nogę, ale to nie jest auto do wyścigów. Pozdrawiam Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudin89 Zgłoś #14 Napisano 23 Lipca 2013 spalanie spadnie Ci o dobry 1 - 1,5 l/100 juz bez przesady mozliwe ze w 2.0 tdi ale w 1.9 mi zostalo na tym samym poziomie a ze 101 mam okolo 140 i jak dla mnie to i tak dobry wynik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudin89 Zgłoś #15 Napisano 24 Lipca 2013 Po chipie przy normalnej jeździe, spalanie powinno się zmniejszyć. Oczywiście przy ostrej jeździe ma prawo wzrosnąć. A Tobie spadlo az o litr ? spasc moze i powinno ale przy przyroscie rzedu 40-50 % ? spalanie mam w podpisie realne, ale kazdy po chipie wie jak ciezko nie wykorzystywac tego przyrostu moze dlatego mi pali tyle samo. W skrocie chodzie mi tylko o to by nie spodziewac sie przy 130km z 90km spalania 4.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudin89 Zgłoś #16 Napisano 24 Lipca 2013 To najniższe spalanie ? Srednie. Leje praktycznie zawsze po korek po czym przy zapalajacej sie rezerwie zalewam znow. i tak w kolko.. dziennie jezdze 56km w jedna strone do pracy takze co 2 tyg leje pelen bak praktycznie bo dochodza zakupy i wycieczki. Dobrze ze spadlo Ci az tyle bo 8 litrow to naprawde sporo. Nie jezdze jakos super ekonomicznie wrecz dynamicznie. A daleki jestem od stwierdzania ze samochod jezdzi na powietrze Dodam jeszcze tylko ze moj nie kopci. Ani przed ani po virusie. Moze cos mi pozytywnie nie domaga ... Ale podsumowujac skoro kolega pisze ze spadlo mu az o 1.5 litra a dzis rozmawialem tez z kumplem ktory octavie RS zrobil na 200km i tez spadlo mu o litr podpisuje sie pod zdaniem " Dobrze zrobiony chip redukuje spalanie przy normalnej jezdzie " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tymek Zgłoś #17 Napisano 29 Lipca 2013 "Dobrze zrobiony chip redukuje spalanie przy normalnej jeździe" - zgadzam się w 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #18 Napisano 29 Lipca 2013 (edytowane) "Dobrze zrobiony chip redukuje spalanie przy normalnej jeździe" - zgadzam się w 100% Zgadzam sie z przedmowca,mnie niespadlo spalanie bo mam po chipie ciezka noge hihi takze robie tyle samo km co wczesniej na baku ale elastycznosc przed i po modyfikacji to kolosalna roznica i bezpieczenstwo wyprzedzania bo do tego mi to bylo potrzebne:-) Edytowane 29 Lipca 2013 przez Robcyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmDzej Zgłoś #19 Napisano 26 Grudnia 2013 Witam wszystkich, niedawno stałem się posiadaczem Passata B5 1.9 tdi 115 km ATJ i tutaj moje pytanie do jakiej mocy mogę bezpiecznie go podkrecic? Chip chcę zrobić w Vtech Kujawy w Bydgoszczy ---------- Dodano o 12:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:13 ---------- Zapomniałem dodać, że skrzynia 6 biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #20 Napisano 26 Grudnia 2013 Witam wszystkich, niedawno stałem się posiadaczem Passata B5 1.9 tdi 115 km ATJ i tutaj moje pytanie do jakiej mocy mogę bezpiecznie go podkrecic? Chip chcę zrobić w Vtech Kujawy w Bydgoszczy Przydało by się najpierw ,,zbadać,, kondycję serducha. Chłopaki z Vtech z pewnością ci potem doradzą. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach