Skocz do zawartości
Gość karmel84

chiptuning tak czy nie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość karmel84

    witam!

    chlopaki mam male pytanko:cczy chipowanie silnika to dobry pomysl??? chyba raczej w przyrodzie nic z niczego sie mie bierze i podejrzewam ze w mechanice rowniez. z czym sie wiaze elektroniczne zwiekszenie mocy silnika, i cczy mechanicznie nie sprawia to wiekszego problemu?? czkam na wasze wypowiedzi. pozdrawiam PIOTREK;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012

    Dałeś temat do złej kategorii.Jest taka kategoria jak Tuning.Tam znajdziesz wszystko o chipowaniu

    Ale tak nawiasem mówiąc moim zdaniem extra sprawa :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013

    pewnie ze extra jesli ma sie odpowiednie auto a passek nim jest :hurra: podniesienie mocy nie jest problemem dla naszych silnikow poniewaz jest pewny zakres fabryczny tolerancji np takiej turbiny ktora z softem spokojnie smiga sobie bez wiekszego wysiłku do mocy 170 KM a jest pierwotnie przewidziana na 130 KM jak w moim przypadku :ok: Ja tez sie przymierzam do podniesienia mocy bo chce jak to mowia miec banana na twarzy :hyhy:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Gdzies przeczytalem taki ciekawy tekst:

     

    Auta produkowane przez producentow maja celowo zanizone moce poprzez program poniewaz sa rozni ludzie i w rozny sposob exploatuja auto. Jedni sa tacy co wymieniaja wzsystkie filtry, oleje po 10tys km oraz dbaja o turbine (nie zarzynaja auta jak jest zimne, czekaja przed wylaczeniem itp), jezdza na przeglady i nie oszczedzaja kasy na lepsze paliwo i srodki. Jest tez druga strona medalu czyli przewaznie ludzie mlodzi, ktorzy nie maja kasy wiec wsadzaja najtansze filtry i oleje a oprocz tego robia to zadko (co 30tys?) a auta katuja. Wlasnie dla tej drugiej kategori auto ma mniejsze moce zeby bylo bardziej zytowne. Niestety jak auto ma podniesiona moc, wieksza dawke paliwa itp to trzeba o nie dbac w odpowiedni sposob. Ci, ktorzy o auto dbaja i nie oszczedzaja na nim moga robic spokojnie chip tuning i spac spokojnnie (oczywiscie u dobrego tunera).

    Tyle co do chipow

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991

    jesli myslisz o chipsie dla swojego wolnossacego silnika to raczej sensu to wiekszego nie ma, bo przyrost 10 konikow szału nie robi. co innego jesli masz silnik doladowany, wtedy efekty moga byc piorunujace i warto wydac te pare zlotych na chipsa. w tdi po wirusie spalanie powinno zmalec, ale jest kwestia psychologiczna, czyli "mam wiecej mocy to sobie pojezdze" i zapomnij o ekonomii. w benzyniaku spalanie wzrosnie na pewno. jesli chodzi o mechanike to nie ma sie czym przejmowac, bo jak koledzy napisali, silniki budowane sa z pewnym zapasem, a po drugie jesli tuner jest dobry, to oceni silnik i napisze taki soft, by silnik nie wysral sie zaraz po wyjechaniu z rolek hamowni.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość brzesiu

    Nie bedę do jednej pierdoły robił nowego tematu więc napisze w tym.

     

    Czy jest sens virusowac paska z około 400 tyś pisze około bo najstarsi górale mi nie powiedzą ile on faktycznie przejechał.

     

    Mam powymieniane najważniejsze części: sprzęgło z dociskiem, turbo, olej skrzyni biegów, tłumik koncowy, strumienica.

    Autko prawie nic nie bieze oleju (latwo sie zapomnieć) nie dymi.

    W tym momencie mam 270 na liczniku (poprzedni właściciel o 100 go cofną)był nim moj ojciec więc by mnie raczej na mine nie wbił. autko bylo kupione w 1997 w helmutah jezdziło w firmie i dlatego ten przebieg jest taki jakos mało realny.Zakładam ze ma teraz te 400-500.

     

    Silnik to 1.9 TDI 90km pytanie ile mogę orientacyjnie i bezpiecznie zyskać.

    Jak mniej niż 115 to bez sensu. Mod miał by być budżetowy czyli samo zavirusowanie jako ze tym autkiem zrobie góra kolejne 120 tys. i nie zamiezam ładować fortuny a autko tymczasowe.

     

    Czy ktoś już virusował TDI z takimi przebiegami??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991
    strumienica

     

    wywal to dziadostwo

     

    podjedz do Roberta z tune-up [na miejscu masz], pogadaj i bedziesz wiedzial na czym stoisz i na ile warto go chipsowac. nawet wieksze przebiegi ludzie robia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1994

    Mam pytanko nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ,wie ktos jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2005
    Mam pytanko nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ,wie ktos jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania?

     

    Jakie pytanie taka odpowiedź, Zrób swap silnika^^

     

    Ale podpowiem Ci inaczej, są różne sztuczki typu wstawianie oporników itp. To co kupujesz na allegro (Tuning box) za 100zł to nic innego jak ten opornik. Wystarczy użyć opcji szukaj. Jest jeden temat "TUNING AHU" a 1z i AHU to bliźniacze konstrukcje więc poszukaj tego tematu a znajdziesz coś dla siebie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998
    jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania?

     

    Wrzucić wtryski 0.216

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2005
    Wrzucić wtryski 0.216

     

    Wrzucasz wtryski to i korekta by się przydała nie?

     

     

    Tutaj sobie poczytaj:

     

    http://forum.vw-passat.pl/threads/16977-tuning-AHU-90KM?highlight=tuning+ahu

    Edytowane przez piszczuS

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998
    Wrzucasz wtryski to i korekta by się przydała nie?

     

    Bez korekty 115-120hp, po korekcie 130-135hp da radę na seryjnej sprężarce.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TSI 200KM
    Rok prod: 2009
    Mam pytanko nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie ,wie ktos jak zwiekszyć moc w 1.9 TDI 1Z z 90 KM na 115KM bez chipowania?

     

    Chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko. Ten i każdy inny silnik od VW ma bonus w postaci kilku bądź kilkunastu koni. Mój w Golfie miał przed korektą 105 KM, po korekcie 130 KM. Jak trafisz na promocję przed świętami bądź zapiszesz się na grupowy chip to wyjdzie Cię taniej. Naprawdę warto bo osiągi to jedno, ale spalanie spadnie Ci o dobry 1 - 1,5 l/100 no chyba,że masz ciężką nogę, ale to nie jest auto do wyścigów. Pozdrawiam Michał

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    spalanie spadnie Ci o dobry 1 - 1,5 l/100
    juz bez przesady ;) mozliwe ze w 2.0 tdi ale w 1.9 mi zostalo na tym samym poziomie a ze 101 mam okolo 140 i jak dla mnie to i tak dobry wynik.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    juz bez przesady ;) mozliwe ze w 2.0 tdi ale w 1.9 mi zostalo na tym samym poziomie a ze 101 mam okolo 140 i jak dla mnie to i tak dobry wynik.

    Po chipie przy normalnej jeździe, spalanie powinno się zmniejszyć. Oczywiście przy ostrej jeździe ma prawo wzrosnąć.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    Po chipie przy normalnej jeździe, spalanie powinno się zmniejszyć. Oczywiście przy ostrej jeździe ma prawo wzrosnąć.

     

    A Tobie spadlo az o litr ? ;) spasc moze i powinno ale przy przyroscie rzedu 40-50 % ? spalanie mam w podpisie realne, ale kazdy po chipie wie jak ciezko nie wykorzystywac tego przyrostu :) moze dlatego mi pali tyle samo. W skrocie chodzie mi tylko o to by nie spodziewac sie przy 130km z 90km spalania 4.5 :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    A Tobie spadlo az o litr ?

    Może nie uwierzysz ,ale nawet więcej bo do około 1,5l/100km pali mniej.

    Wcześniej żeby osiągnąć średnią poniżej 8l/100km, było naprawdę ciężko ,teraz średnie spalanie to około 6.3l/100km.

    Myślę że po wymianie przepływomierza jeszcze trochę spadnie, przynajmniej w trasie ;)

     

    spalanie mam w podpisie realne

    To najniższe spalanie ?

    Edytowane przez bodino

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    To najniższe spalanie ?

     

    Srednie. Leje praktycznie zawsze po korek po czym przy zapalajacej sie rezerwie zalewam znow. i tak w kolko.. dziennie jezdze 56km w jedna strone do pracy takze co 2 tyg leje pelen bak praktycznie bo dochodza zakupy i wycieczki. Dobrze ze spadlo Ci az tyle bo 8 litrow to naprawde sporo. Nie jezdze jakos super ekonomicznie wrecz dynamicznie. A daleki jestem od stwierdzania ze samochod jezdzi na powietrze :P Dodam jeszcze tylko ze moj nie kopci. Ani przed ani po virusie. Moze cos mi pozytywnie nie domaga ... :P Ale podsumowujac skoro kolega pisze ze spadlo mu az o 1.5 litra a dzis rozmawialem tez z kumplem ktory octavie RS zrobil na 200km i tez spadlo mu o litr podpisuje sie pod zdaniem " Dobrze zrobiony chip redukuje spalanie przy normalnej jezdzie " :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    "Dobrze zrobiony chip redukuje spalanie przy normalnej jeździe" - zgadzam się w 100%

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005
    "Dobrze zrobiony chip redukuje spalanie przy normalnej jeździe" - zgadzam się w 100%

     

    Zgadzam sie z przedmowca,mnie niespadlo spalanie bo mam po chipie ciezka noge hihi takze robie tyle samo km co wczesniej na baku ale elastycznosc przed i po modyfikacji to kolosalna roznica i bezpieczenstwo wyprzedzania bo do tego mi to bylo potrzebne:-)

    Edytowane przez Robcyk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności