Skocz do zawartości
misiu7911

Kontrolka od plynu chlodniczego 2,0 tsi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem.Dzis jadac z pracy zaswiecil mi się komunikat sprawdz poziom plyny chłodniczego i zaczela migac czerwona kontrolka pod wskaźnikiem temperatury,temperatura 90 stopni.Zatrzymalem się ,otwieram maske a tam pelen zbiorniczek plynu,powoli odkrecilem ,poziom podczas odkręcania wzrastal,po jakiejś chwili zaczął opadac do normalnego poziomu,płyn czysty bez kaszki,zero wycieku.Co mogło się stać?przebieg 58tys km.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu,Pompa zatarta?uszczelka pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał nic się strasznego nie stało skoro temp. plynu i poziom jest prawidłowy. Moim zdaniem pojawił się jakiś fałszywy błąd, który trzeba sprawdzić i usunąć za pomocą VAGa. Miałem kiedyś tak samo z tym, że w nowej skodzie. Błąd sam zniknął tj. zapisał się w pamięci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale jak plyn opadl do normalnego poziomu ,to ruszyłem w droge a po chwili znowu to samo,kontrolka i wysoki poziom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy masz bardzo spuchnięte węże chłodnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej byly miekkievake wrażenie jakby byly bez cieczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej byly miekkievake wrażenie jakby byly bez cieczy

 

Czyli jest dobrze. Podjedz do kogoś niech Ci sprawdzi błędy. To musi być jakaś bzdura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziom wzrasta .zapala sie kontrolka czerwona.temp 90. Jechałem kawałek.zatrzymalem sie aby zobaczyć co i jak a w zbiorniczku prawie niema plynu.wycieku brak.chyba jednak cos poważniejszego niz blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem znany, przynajmniej w dieslu, ale to chyba bez znaczenia.

Poskrob druciki (czujniki) w zbiorniczku.

Zbiera się na nich osad, przestają przewodzić i pojawia się komunikat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego wzrasta poziom?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, po zatrzymaniu się, otwarciu maski i zamknięciu, komputer zanotował sobie, że coś jednak zrobiłeś i przez jakiś czas nie alarmuje. Po przejechaniu 50 km, jeżeli stan czujników wskazuje, że jest źle, alarmuje znów kierowcę. Tak jest np. z poziomem oleju ale też z innymi sprawami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@misiu7911 zrób najpierw to co Ci podpowiedział @pikopiko bo to najczęstsza przyczyna takich problemów. Wielokrotnie na forum była o tym mowa. Weź jakiś śrubokręt i potrzyj o te dwie elektrody w zbiorniczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobię tak.ale martwi mnie ten wzrost i później zniknięcie tego plynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeśli poziom plynu wzrósł to czy ciśnienie nie powinno zejść przez korek?czy korek ma jakies odpowietrzenie?moze ono jest zatkane i przez to sa takie cyrki.tak gdybam.

i czy układ sam się odpowietrzy czy jest gdzies odpowietrzanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że korek ma możliwość przelania płynu na zewnątrz. Sam zbiorniczek także jest tak skonstruowany, że ma możliwość przelania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest opcja wadliwego korka? NP nie puszcza ciśnienia i dlatego wywala komunikat o ciśnieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami może tak się stać. Choć z tego co widzę to masz zbyt nowy samochód żeby coś takiego jak zatkany przelew w korku mógł się zdarzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec.druciki przeczyszczone.wiec jade.temp 90. Kontrola stanu.troche sie podniósł poziom powyzej max.jak zimny byl na minimum.

 

Jade podlaczyc pod kompa a tam zero błędów.nawet w pamięci.profilaktycznie wymieniłem korek.

Mam zalany zielonym plynem a powininien byc czerwony.jutro jade zrobic plukanke i wymianę na taki jak byc powinien.dodam ze komunikat sie nie pojawił.jutro dluzsza trasa.zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup płyn, który spełnia normę G12. Zdejmij dolny wąż z chłodnicy i w ten sposób pozbedziesz się Starego płynu. Wystarczy, że nalejesz kilka litrów wody do zbiorniczka i poczekasz aż wypłynie. Żadnej płukanki nie ma potrzeby stosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trasa 30 km i prawie wszystko ok.tzn komunikatu nie bylo ale poziom plynu wzrosl ponad polowe zbiorniczka.przed wyjazdem stan na poziomie minimum.to normalne ze tak uroslo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

droga powrotna,wszystko niby ok,temp 90 kontrolka się nie zapalila,ale podjechałem pod garaz ke,poziom ponad max ok 3/4 zbiorniczka,jeden waz średnicy ok 40 mm dość twardy,po zgaszeniu silnika slyszalem syczenie,przelewanie się plynu w wezach,po chwili poziom zaczął schodzić,i zauwazylem pekniety zbiorniczek,w miejscu gdzie umieszczony jest czujnik ,ten z tymi drucikami.Czy to może być przyczyna wzrastania poziomu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności