misiu7911 Zgłoś #1 Napisano 21 Czerwca 2016 Witam,mam problem.Dzis jadac z pracy zaswiecil mi się komunikat sprawdz poziom plyny chłodniczego i zaczela migac czerwona kontrolka pod wskaźnikiem temperatury,temperatura 90 stopni.Zatrzymalem się ,otwieram maske a tam pelen zbiorniczek plynu,powoli odkrecilem ,poziom podczas odkręcania wzrastal,po jakiejś chwili zaczął opadac do normalnego poziomu,płyn czysty bez kaszki,zero wycieku.Co mogło się stać?przebieg 58tys km. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu,Pompa zatarta?uszczelka pod głowicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2016 Michał nic się strasznego nie stało skoro temp. plynu i poziom jest prawidłowy. Moim zdaniem pojawił się jakiś fałszywy błąd, który trzeba sprawdzić i usunąć za pomocą VAGa. Miałem kiedyś tak samo z tym, że w nowej skodzie. Błąd sam zniknął tj. zapisał się w pamięci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2016 no ale jak plyn opadl do normalnego poziomu ,to ruszyłem w droge a po chwili znowu to samo,kontrolka i wysoki poziom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2016 Sprawdź jeszcze czy masz bardzo spuchnięte węże chłodnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2016 Raczej byly miekkievake wrażenie jakby byly bez cieczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2016 Raczej byly miekkievake wrażenie jakby byly bez cieczy Czyli jest dobrze. Podjedz do kogoś niech Ci sprawdzi błędy. To musi być jakaś bzdura. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #7 Napisano 22 Czerwca 2016 Poziom wzrasta .zapala sie kontrolka czerwona.temp 90. Jechałem kawałek.zatrzymalem sie aby zobaczyć co i jak a w zbiorniczku prawie niema plynu.wycieku brak.chyba jednak cos poważniejszego niz blad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #8 Napisano 22 Czerwca 2016 Problem znany, przynajmniej w dieslu, ale to chyba bez znaczenia. Poskrob druciki (czujniki) w zbiorniczku. Zbiera się na nich osad, przestają przewodzić i pojawia się komunikat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #9 Napisano 22 Czerwca 2016 Ale dlaczego wzrasta poziom? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #10 Napisano 22 Czerwca 2016 Poza tym, po zatrzymaniu się, otwarciu maski i zamknięciu, komputer zanotował sobie, że coś jednak zrobiłeś i przez jakiś czas nie alarmuje. Po przejechaniu 50 km, jeżeli stan czujników wskazuje, że jest źle, alarmuje znów kierowcę. Tak jest np. z poziomem oleju ale też z innymi sprawami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #11 Napisano 22 Czerwca 2016 @misiu7911 zrób najpierw to co Ci podpowiedział @pikopiko bo to najczęstsza przyczyna takich problemów. Wielokrotnie na forum była o tym mowa. Weź jakiś śrubokręt i potrzyj o te dwie elektrody w zbiorniczku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #12 Napisano 22 Czerwca 2016 Zrobię tak.ale martwi mnie ten wzrost i później zniknięcie tego plynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #13 Napisano 22 Czerwca 2016 Panowie a jeśli poziom plynu wzrósł to czy ciśnienie nie powinno zejść przez korek?czy korek ma jakies odpowietrzenie?moze ono jest zatkane i przez to sa takie cyrki.tak gdybam. i czy układ sam się odpowietrzy czy jest gdzies odpowietrzanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 22 Czerwca 2016 Oczywiście, że korek ma możliwość przelania płynu na zewnątrz. Sam zbiorniczek także jest tak skonstruowany, że ma możliwość przelania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #15 Napisano 22 Czerwca 2016 To jest opcja wadliwego korka? NP nie puszcza ciśnienia i dlatego wywala komunikat o ciśnieniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 22 Czerwca 2016 Czasami może tak się stać. Choć z tego co widzę to masz zbyt nowy samochód żeby coś takiego jak zatkany przelew w korku mógł się zdarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #17 Napisano 22 Czerwca 2016 A wiec.druciki przeczyszczone.wiec jade.temp 90. Kontrola stanu.troche sie podniósł poziom powyzej max.jak zimny byl na minimum. Jade podlaczyc pod kompa a tam zero błędów.nawet w pamięci.profilaktycznie wymieniłem korek. Mam zalany zielonym plynem a powininien byc czerwony.jutro jade zrobic plukanke i wymianę na taki jak byc powinien.dodam ze komunikat sie nie pojawił.jutro dluzsza trasa.zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #18 Napisano 22 Czerwca 2016 Kup płyn, który spełnia normę G12. Zdejmij dolny wąż z chłodnicy i w ten sposób pozbedziesz się Starego płynu. Wystarczy, że nalejesz kilka litrów wody do zbiorniczka i poczekasz aż wypłynie. Żadnej płukanki nie ma potrzeby stosować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #19 Napisano 23 Czerwca 2016 Trasa 30 km i prawie wszystko ok.tzn komunikatu nie bylo ale poziom plynu wzrosl ponad polowe zbiorniczka.przed wyjazdem stan na poziomie minimum.to normalne ze tak uroslo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu7911 Zgłoś #20 Napisano 23 Czerwca 2016 droga powrotna,wszystko niby ok,temp 90 kontrolka się nie zapalila,ale podjechałem pod garaz ke,poziom ponad max ok 3/4 zbiorniczka,jeden waz średnicy ok 40 mm dość twardy,po zgaszeniu silnika slyszalem syczenie,przelewanie się plynu w wezach,po chwili poziom zaczął schodzić,i zauwazylem pekniety zbiorniczek,w miejscu gdzie umieszczony jest czujnik ,ten z tymi drucikami.Czy to może być przyczyna wzrastania poziomu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach