ava3 Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2016 Witam od jakiegoś czasu słychać w kabinie buczenie przy prędkości 60km/h powyżej uspakaja się i zaczyna buczeć znowu przy 90km/h i powyżej tej prędkości nieznacznie uspakaja się przy prędkości 140km/h (autostrada) skręcając w prawo czy w lewo przy tych prędkościach buczenie nie uspakaja się. Skrzynia DSG próbowałem przy różnych obrotach silnika buczenie zawsze występuje przy tych prędkościach, opony roczne Hankook, dzisiaj po przejechaniu 400 kilometrów stwierdziłem dodatkowo że tylne koło za kierowcą ma gorącą felgę a następne tylne delikatnie ciepłą, dwie przednie felgi zimne. Podaje linka do filmiku z tym cholernym buczeniem nie wiem czy to łożyska czy opony zbieżność była ustawiana miesiąc temu w ASO https://www.youtube.com/watch?v=g1dZVInR64o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2016 Skoro felga jest gorąca to cos jest nie tak. Najprawdopodobniej hamulce masz zapieczone. Chyba ze to łożysko takie rozwalone masz. Dźwięki nieciekawe. Sugerowały by twoja teorię. Opony jak by były wyzabkowane to nie było by przedziałów buczenia tylko cały czas. Tak mi sie wydaje. Odstaw do mechaniora zeby sprawdził ktore i wymienił bo i tak raczej nie masz tego czym zrobić we własnym zakresie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2016 To już nawet nie buczenie, bardziej już słychać metaliczne dźwięki. Opony powinny mieć inny dźwięk bo sam mam jedną wyząbkowaną. Mogłeś mieć zablokowany zacisk i latałeś tak, koło się grzało i łożysko dostało. Może być jeszcze łożysko tak trafione że już samo się grzeje i przenosi na koło. Taki dźwięk jaki Ty masz to już raczej końcowy gwizdek, nie lataj tym w trasę. Możesz co najwyżej podnieść sobie auto na podnośniku i zobaczyć czy któreś koło ma luz szarpiąc je na boki, pokręć nim szybciej i sprawdź czy nie jest głośniejsze od innych. Na firmie mamy rozpędzarkę ale to inna historia. W Twoim przypadku szybsze kręcenie kołem powinno Ci podpowiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2016 Koło które się grzeje podnieś do góry i nim pokręć i sprawdź czy nie ma luzów lub czy coś tam brzęczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2016 Witam dzięki za odpowiedzi, umówię się w tygodniu w ASO w Świdnicy, a na razie przesiadka na fiata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #6 Napisano 19 Czerwca 2016 Oczywiscie ze lozysko. Podnies auto, jedna ręką kręć kołem a druga trzymaj za spreżynę. Tam gdzie łożysko uszkodzone wyczujesz drgania na spreżynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #7 Napisano 19 Czerwca 2016 tak tylko przy automacie nie sprawdzisz z przodu bo nie pokręcisz kołem przełączając na N Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2016 Miałem to samo kolego , Do wymiany masz łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2016 W automacie nie pokręce kołem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #10 Napisano 19 Czerwca 2016 Nie mam dsg ale jestem pewien że pokręcisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #11 Napisano 19 Czerwca 2016 jesteś w błędzie: ( Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #12 Napisano 19 Czerwca 2016 No jak w błedzie. Na neutralu tak jak na luzie w manualu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #13 Napisano 19 Czerwca 2016 tu masz linka potwierdzającego moją wypowiedz odnośnie ciężko obracających się kół przednich w skrzyni DSG w pozycji Neutral. http://www.mt.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=6483&start=30 - - - - - aktualizacja - - - - - może ktoś się wypowie koto ma skrzynię DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #14 Napisano 19 Czerwca 2016 (edytowane) No ja miałem skrzynie dsg i koła kręciły sie normalnie. Moze nie jak w manualu ale bez jakichś strasznych obciążeń oporów. Wiadomo ze nie bedą sie kręcić jak tylne albo jak w rowerze Co nie zmienia faktu ze sprawdzenie łożyska ręcznie jest praktycznie niemozliwe. Chyba ze jakieś skrajne przypadki. Edytowane 19 Czerwca 2016 przez damian24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #15 Napisano 19 Czerwca 2016 Witam o tak samo jest w moim przypadku, dzięki za odpowiedź : ) Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #16 Napisano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Witam i nastała wspaniała cisza, prawa strona (przód) wymiana łożyska z piastą i czujnik ABS (lekko podtarty) zrobione we własnym zakresie ASO szkoda gadać łożysko 690 zł FAG wymiana 200 zł chyba ich pogieło Świdnica Jodko WV :( nie polecam :( Edytowane 21 Czerwca 2016 przez ava3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #17 Napisano 21 Czerwca 2016 Nie zapomnij o tylnym hamulcu i grzejącej sie feldze. Bo zaraz bedziesz tylne łożysko robił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #18 Napisano 22 Czerwca 2016 Witam już opanowane przeczyszczone prowadzenie klocków i potraktowane pastą miedzianą wszystko pracuje prawidłowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #19 Napisano 28 Maja 2017 Odświeżę temat. Mam podobny problem z zdiagnozowaniem hałasu. Mam obawy czy to nie łożysko w skrzyni (choć przebieg niski - 100.000) ale po opisie tu sądzę, że to może być łożysko w kole. Hałas doskwiera od prędkości 50 do około 90. Głównie przy trzymaniu pedału przyspieszenia, czuć przy tym drgania (mrowienie) w podłodze. Przy zwalnianiu brak hałasu lub hałas przypominający krzywą tarczę (cykliczne ocieranie). Przy skrętach raczej nie widać różnicy. Czy autor tematu mógłby ponownie udostępnić nagranie, bo niestety nie ma go na YT? Może być na PW jeśli nie chce tego ponownie publikować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #20 Napisano 28 Maja 2017 Pewnie oponę wybulwiło... Załóż inne koła i spróbuj np. zimowe jak masz na felgach . zanim oddasz skrzynię biegów do naprawy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach