Skocz do zawartości
polonez15

1.9 TDI AWX szarpie na jałowym po nagrzaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Auto jak w temacie, Passat B5 z silnikiem AWX. Nagle z dnia na dzień po nagrzaniu silnika do 90 stopni występuje nieregularne szarpanie, skoki obrotów od 500 do ok. 1200. Wygląda to tak, jakby brakowało mu paliwa, jednak na wysokich obrotach jak i na zimnym silniku jest wszystko OK. Co ciekawe, BIPy nie przekraczają 40 na każdej z pompek, gdy silnik chodzi równo korekcje również są mniejsze od 1. Poniżej zamieszczam dwa logi - jeden z korekcjami w momencie gdy zaczyna się szarpanie oraz log dawki paliwa która w momencie usterki również skacze...

 

Co zostało zrobione:

 

Podmiana 2 podejrzanych PD - bez rezultatu

Wymiana uszczelek oraz ustawienie PD - jak wyżej

Filtr paliwa nowy

Styki PD podgięte

 

Obstawiam, że pompa w baku jak i Vacum-tandem nie jest powodem, z lekka nie te objawy... Ma ktoś jakiś pomysł? Jutro jeszcze sprawdzę czujnik temperatury paliwa... Gniazda PD wizualnie bez pomiarów wyglądają nie wybite, pompki siedziały nadzwyczajnie ciasno.

 

Grupa 1 - http://vaglog.pl/log_264895.html

Grupy 13 i 23 - http://vaglog.pl/log_264896.html

 

Help me, mój mózg pada...:)

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy tym czujniku zerknij na przewody przy samej kostce nieraz sa pekniete i trzyma sie na izolacji tylko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi nie działają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już poprawione.

 

Edit:

 

Czujnik temperatury paliwa odpięty, bez zmian. Zauważyłem natomiast ciekawostkę... Naciągając przewody idące do czujnika temperatury paliwa, MAP sensora itp. jakby szarpanie ustawało... Niestety, wyjeżdżam na 10 dni więc auto odstawiam, ale po powrocie wracam do tematu... A tu film nagrany po ostrym nagrzaniu przy włączonej klimie:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawki na pompkach całkowicie szaleją. 1 cyl max dawka 2 cyl min dawka. Jakbyś nie podmienił PD to bym stawiał że może cewka się zacina albo zaworek.

Sprawdź jeszcze ciśnienia na tandemie i pompie w baku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może trzeba dwie uszczelki wstawić na pompowtrysk najslabszy i wyrównać powierzchnie gniazd pompowtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc auto zrobione. Zakłócenia powstawały w zalanym ropą czujniku położenia wału.... Nie generował on żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie zakładając nowego wątku napiszę tutaj.

Od kilku tygodni zauważyłem wzrost spalania na postoju. Natomiast średnie spalanie nie wzrosło nadal na baku robię +/- 900km.

Od zeszłego tygodnia borykam się z szarpaniem na jałowym i problemem z odpalaniem.

Wróciłem z trasy na A2, grzałem przez 300km ok 160-170km/h, wjazd na chatę, luz i po chwili czuje że szarpie budą. Poczekałem aż turbo ostygnie i wyłączyłem zapłon.

Od tej pory, 7na10 odpaleń odbywa się z problemem typu kilka razy kręci i bardzo powoli wstaje.

Spalanie postojowe 1.9l/h i maleje do poziomu 0,9-1,2.

Czasami na jałowym(na światłach itp) czuje że obroty lekko się podnoszą i zaczyna trząść budą.

Poniżej logi:

Statyczne:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_6Tt3G.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_v9dxuT.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_iPO4d.html

Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_xqIqe.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_I2L301.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_tP42V8.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_lhqT2.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_68DO8.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_318m1.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_kxu259G.html

 

Dynamiczne:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_Y8mz6.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_1ja8S5.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_J15lZ.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_MQbxc.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_c1Se4.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_6L8vqm.html

 

Dodam tylko że czeka mnie przeczyszczenie/odłączenie EGR bo mocno brudzi no i sprawdzenie odmy bo cieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pompkami dramat. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z pompkami dramat. :(

Obecnie 400k nalotu

przy 330k(dwa i pół roku temu) wymieniane 3 pompki na nowe i 1 regenerowana

Od 9miesięcy wskazania pompek bez zmian - nie jestem pewien czy to pompki czy uszczelnienie, czy zły kąt wtrysku czy jeszcze Bóg wie co... :(

 

Dopisek:

Pompki kupione w ASO Bosch

Generalnie poza wartościami na vag-u, nic nie wskazuje na pompki.

Aż do teraz te telepanie...

 

Zastanawia mnie też przepływa, wartości wymagane na jałowym są niższe, niż przepływa podaje.

W dynamicznym sytuacja odwrotna, wartość wymagana jest większa aniżeli zapodaje.

Warto iść w tym kierunku ?

Edytowane przez erwinkks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie poza wartościami na vag-u, nic nie wskazuje na pompki.

Aż do teraz te telepanie...

No już chyba wskazuje. :ok

 

Sprawdził bym też kompresje. :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No już chyba wskazuje. :ok

 

Sprawdził bym też kompresje. :ok

 

Co radzisz w pierwszej kolejności?

No i co z tą przepływką ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,4 pompka bipy tragedia, korekcie zamykają licznik, dawka paliwa za wysoka

Pomiar kompresji podstawa ,gniazda pompowtryskow w jakim stanie? Odpala bez problemów?

Synchro rozrządu dobrze ustawione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2,4 pompka bipy tragedia, korekcie zamykają licznik, dawka paliwa za wysoka

Pomiar kompresji podstawa ,gniazda pompowtryskow w jakim stanie? Odpala bez problemów?

Synchro rozrządu dobrze ustawione

 

 

W weekend zacząłem od najprostszych rzeczy, jako że padło podejrzenie na złą jakość paliwa, którą to zalewałem od kilku miesięcy. To przepaliłem resztki i zalałem BP ultimate, przepaliłem trochę na wysokich, dodatkowo przeczyściłem wtryski LM 2666, oczywiście bezpośrednio, przy okazji zmiana oleju, filtrów itp.

 

Efekt jest taki że spalanie postojowe z 1,2-1,5 spadło do 0,9-1

6 na 6 razy odpaliło normalnie, na jałowym nie telepie, pracuje jakby bardziej miękko, dziś wieczorem zrobię logi.

 

Synchro ustawione na 0

 

Plan jest taki że we wrześniu planuję samemu wymienić uszczelki i końcówki wtrysków, narzędzia są, chęci też.

Pytanie zasadnicze brzmi co zrobić zanim się za to zabiorę ?

 

E: Czy złącza pompek mogą mieć wpływ na powyższe ?

Czy ewentualna ich "poprawa" wiążę się z wymianą uszczelki ??

Edytowane przez erwinkks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz podgiac konektorki w listwie od pompowtryskow, jak bipy się nie poprawią to znaczy że iglice są przytarte i robienie końcówek nie ma najmniejszego sensu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konektory wyczyszczone i podpięte.

Bipy na 4tym spadły o ok ~20 za to na 1szym wzrosły do 20-25

 

Zauważyłem natomiast że mam 2 różne pompki.

na 1 i 3 mam numer z końcówką AJ

na 2 i 4tym mam numer z końcówką AG

 

W etce nawet takich nie podają.

Jutro chcę zamówić zregenerowane pompki, pytanie czy zacząć od podmiany tych 2 o złym numerze, regulacji i sprawdzenia jak to będzie wyglądać czy od razu wymienić wszystkie 4 ?

Nie ukrywam że jednorazowy wydatek z rzędu 2tysi nie jest mi na rękę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem natomiast że mam 2 różne pompki.

na 1 i 3 mam numer z końcówką AJ

na 2 i 4tym mam numer z końcówką AG

 

W etce nawet takich nie podają.

Jutro chcę zamówić zregenerowane pompki, pytanie czy zacząć od podmiany tych 2 o złym numerze, regulacji i sprawdzenia jak to będzie wyglądać czy od razu wymienić wszystkie 4 ?

Nie ukrywam że jednorazowy wydatek z rzędu 2tysi nie jest mi na rękę :/

Pompki AG ? :mmm

Wymień na razie 2 i 4 bo te pompki montowane były seryjnie w motorze np. BKC 105KM (Golf V i Passat B6). :ok

P.S. AVB miał WYŁĄCZNIE pompki AJ. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompki AG ? :mmm

Wymień na razie 2 i 4 bo te pompki montowane były seryjnie w motorze np. BKC 105KM (Golf V i Passat B6). :ok

P.S. AVB miał WYŁĄCZNIE pompki AJ. :ok

Pozdro.

 

Zgadza się, a żeby było śmieszniej, 5 albo 6 lat temu wymieniane były 3 pompki w serwisie Boscha w Zielonej Górze.

Jutro zamówie 2 pompki od goscia z allegro, po 450zł ma, niby zregenerowane do stanu nowości i 12mies gwarancja.

W czwartek jade na pomiar kompresji.

Jak dobrze pojdzie w weekend bede walczył z 2 pompkami przy okazji zrobie porzadek z egr-em.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wymianie pompek.

Wszystko wg książkowego przykładu.

I niestety nie jest dobrze, auto nie chce odpalić. rozrusznik tylko kręci.

Próbowałem "odpowietrzyć" luzując tą śrubkę mocującą wtryski, i tak jakby wstawał, ale nie mogę wyłapać momentu kiedy będzie paliwo lecieć. bo miska musi być zakryta gdyż z końca wałka leci olej.

Pomogłem mu wstać za pomocą plaka.

Auto samo nie utrzyma niskich obrotów, przy przygazowaniu na 1000obr, logi wyglądają bardzo dobrze, pompki mają dobre korekcje.

Natomiast silnik pracuje bardzo twardo, metaliczny dźwięk, i tak jakby "coś pukało" dodam tylko że po odkręceniu korka olejowego leci dym.

 

Co to może być, czy to problem ze złym ustawieniem "czegoś"?

jakieś rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddaj auto do kogoś ogarniętego bo nie masz zielonego pojęcia co robisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności