Skocz do zawartości
t_o_m_e_k_m

PASSAT b4 AFN dziwne zachowanie turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów z forum! Postanowiłem założyć nowy watek na wszystkim znany temat, ponieważ nigdzie jeszcze nie znalazłem takiego problemu jak u mnie i podobnych obserwacji jak u mnie.

 

Objawy: Brak mocy, turbo albo pompuje słabo albo wcale.

 

 

Węże podciśnieniowe sprawdzone wszystkie, n75 wyczyszczony zgodnie ze sztuką, założony drugi egzemplarz, napięcia na wtyczce sprawdzone (pin nr1 i masa), oporność zaworu sprawdzone, turbo podłączone z pominięciem n75, sztanga się wychyla i działa płynnie, wraz z n75 jak i bez, układ dolotowy sprawdzony.

 

zauważyłem następujące rzeczy o których nigdzie jeszcze nie przeczytałem: czujnik ciśnienia atmosferycznego i czujnik ciśnienia doładowania przy wyłączonym silniku wskazują różne ciśnienia (atm - 969mbar, doł - 949-959), a pamiętam że nawet na wolnych obrotach przy włączonym silniku powinny być takie same.....

 

ponadto na zimnym silniku turbo śmiga, włącza się i przy najmniejszym muśnięciu gazem, nawet przy małych obrotach potrafi napompować 1350mbar, reakcja na gaz jest momentalna, im silnik cieplejszy tym bardziej turbo zaczyna słabnąć, i tak powiedzmy przy 60st turbo działa, a przy 90st umiera. pominięcie n75 i spięcie turbo na ostro powoduje , że z marszu osiągam 1900mbar, nie przekraczając 2700obr, nawet gazu w opór nie wciskam.

 

W turbie za mojej kadencji nie było grzebane (6 lat) i wszystko jeździło jak należy, aż do teraz, styl mojej jazdy uniemożliwia zapiekanie łopatek, gdzieś doczytałem o problemach ze sterownikiem silnika, który źle sterował n75, ew jakiś czujnik wprowadza zamęt, czujnika doładowania od tak nie wymienię, wlutowany jest z sterownik.

 

Może ktoś z kolegów z forum poratuje zaworem n75 do testów? ew co jeszcze mam sprawdzić, mi pomysły się chwilowo skończyły.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do prawidłowego działu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie pod komputer powie Ci co bruździ, bo to komputer silnika decyduje ile turbo ma nadmuchać.

Masz jakieś błędy w sterowniku?

 

969 a 949mBar to żadna różnica przynajmniej u mnie to norma. Jak mi zdechł czujnik ciśnienia atmosferycznego to miałem 650mBar i wtedy to są dopiero jaja.

 

Jak masz możliwość to wrzuć logi na forum i ludzie ocenią.

 

Ja kiedyś robiłem taki test że jak uruchomisz silnik to grucha wciąga sztangę do góry, jad odepniesz fiszkę z N75 to sztanga idzie w dół.

Wtedy wiadomo czy N75 działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W innym aucie z kolei pompowało mi komputer, stąd też moje podejrzenie o czujniki ciśnienia, pamiętam że wtedy w testach ciśnienie atmosferyczne miałem równe.

Zrobiłem też logi z turbiną otwartą na max.

Próbowałem zrobić test zaworu n75, lecz mimo usilnych starań, programu nie mogę odpalić w bs, powalczę jeszcze w tym.

 

logi:

 

grupa 11 - pierwsza tabelka z przeładowaniem - turbo na max, druga tabelka z n75 z podmianki - http://vaglog.pl/log_263951.html

 

grupa 7, 8, 11 pierwsza tabelka 66st C, (w drugiej tabelce ominąłem n75) - http://vaglog.pl/log_263955.html

 

grupa 11 test dynamiczny z zaworem n75 - http://vaglog.pl/log_263956.html

 

 

A tak pracuje sztanga ze sterowaniem manualnym, zakładałem i odpinałem podciśnienie ręcznie.

 

 

 

oglądnąłem logi, porównałem ze starymi i pojawiły się nowe przemyślenia: sprawdzę jeszcze raz dolot, układ podciśnienia z naciskiem na jego ilość. Oceńcie proszę koledzy forumowicze czy zakres pracy sztangi jest odpowiedni.

 

 

 

a o to kolejne logi:

 

zawór n75 podmieniony - http://vaglog.pl/log_264046.html

 

z moim zaworem n75 - http://vaglog.pl/log_264045.html

 

 

Mój sterownik nie obsługuje 11 grupy w BS, pokazuje komunikat "ERROR - chanell 011 not available"

Edytowane przez t_o_m_e_k_m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności