Skocz do zawartości
Przem

Funkcja Tiptronic w skrzyni DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Obsługa układu tiptronic za pomocą dźwigni przełączania nie wykazuje żadnych anomalii. Wszystko jest płynne i nie występują żadne opóźnienia w zmianie biegów. Zupełnie odwrotnie jest przy obsłudze układu tiptronic za pomocą przełączników przy kole kierownicy. Tutaj jest wyraźne i odczuwalne opóźnienie i reakcja przy zmianie/redukcji poszczególnych biegów.

Pytanie, czy jest to zupełnie naturalne, czy może jednak wynikać z wersji programowania, szybkości przesyłu danych po magistrali, lub zupełnie coś odrębnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak, że przy kierownicy zmiana biegów czasem wogóle nie reaguje. Czasem od razu, czasem z opóźnieniem. Ale sprawdzałem na komputerze i zapamiętał mi błąd, uszkodzenie tych przełączników. Robiłem testy w blokach pomiarowych i widać, że raz łączy a raz nie. Na razie tego nie naprawiam - nie używam ręcznej zmiany biegów.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w B6 też manetki reagują z opóźnieniem o ile zmieniam o 1 bieg. Wygląda to tak jakby komputer upewniał się że na pewno wiem co robię :). Natomiast jak redukuję na przykłąd z 5 do 3 to łopatki "działają" bardzo szybko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma różnicy, przynajmniej na nie zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludziska poszukuje sprawdzonego serwisu do DSG .Ktoś coś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w B6 też manetki reagują z opóźnieniem o ile zmieniam o 1 bieg. Wygląda to tak jakby komputer upewniał się że na pewno wiem co robię :). Natomiast jak redukuję na przykłąd z 5 do 3 to łopatki "działają" bardzo szybko

U mnie jest tak samo.

Ciezko sie bawic manetkami w trybie sport skoro jest odczuwalne opoznienie.

 

Send via tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie bedzie tak, ze w trybie sport skrzynia jest 'nastawiona' na zmiane biegow 'do gory'? i gdy nagle chcemy zredukowac to na drugim walku czeka wpiety wyzszy bieg i mechatronika musi go zrzucic i zasprzeglic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wrzucanie wyzszego biegu manetkami wymaga chwili czasu. W trybie sport pedal gazu reaguje szybciej/dynamiczniej i biegi sa przeciagane ( silnik wkreca sie na wyzsze obroty ) ale mimo wszystko od momentu przycisniecia manetki "w gore" troche ( czytaj ok 1sek ) trwa wrzucanie biegu.

Generalnie czuc opoznienie obslugujac auto manetkami. Auto lepiej sobie radzi w automacie a manetki to raczej tylko pokazowka niz realne wplywanie na zmiane biegow ( chyba ze ktos jest w stanie wyczuc auto o 1 sek do przodu)

 

Send via tapatalk

Edytowane przez heavyman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności