Skocz do zawartości
serwomechanizm

Alternator czy może coś innego ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie Serdecznie wszystkich kolegów oraz koleżanki z forum.

 

Może zacznę temat od początku.Na przełomie listopada/grudnia 2015 wymieniłem wszystkie filtry,olej,płyn chłodniczy,wymieniona została też pompa wody oraz rozrząd.Tydzień temu natomiast wymiana wszystkich tulei wahacza lewa i prawa strona,końcówki drążków oraz drążki,miałem wymienić czujnik stop ale z braku czasu pracę wstrzymałem.Niestety pojawia się kolejny problem,podejrzewam alternator choć pewien nie jestem.Obejrzałem wszystkie filmiki na youtube,poczytałem trochę ale jednoznacznie nie potrafię stwierdzić czy to to o czym myślę.Jeżeli moje obawy potwierdzi ktoś obeznany z Szanownych kolegów,czy pomoże zmiana rolki ,,sprzęgło alternatora,, na np: TAKIE ? Jak już jesteśmy przy alternatorze,proszę mi wyjaśnić jaki altek powinien siedzieć przy tym motorze (1Z) 90 A czy 120 A ?,na chwilę obecną jest 90 A i mam dziwne wrażenie że przy zapalonym silniku po włączeniu świateł gubi moc.Za wszelkie porady serdecznie dziękuję.

Link do filmiku z zachowania mojego passacika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj pytanie bo nie bardzo rozumiem.

Pokolenie jutuba mnie rozbraja. Co jest na tym filmiku bo ja tam nic złego nie widzę? Napinacz nie podskakuje więc sprzęgło alternatora działa bez problemu.

Twierdzisz że po włączeniu świateł silnik traci moc?

 

Silnik ma taką moc że nawet jak alternator się zatrzyma to spali pasek a silnik prawie tego nie odczuje.

70A spokojnie wystarczy do zasilenia wszystkich urządzeń i ładowania akumulatora. Niektóre samochody miały 90A inne 120 ale to nie ma większego znaczenia przy normalnym użytkowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego @kzarczyn , nie pokolenie youtuba tylko czasami ludzie mają podobne problemy i można podpatrzeć co ewentualnie może być przyczyną awarii i gdzie zacząć szukać.Na filmiku wyraźnie słychać metaliczne ,,dzwonienie,, , podczas jazdy przy otwartych szybach słychać to jeszcze bardziej.Jeżeli masz kolego możliwość porównania chociażby na przykładzie youtube,proszę posłuchać sobie normalnej pracy 1Z a tej z mojego filmiku.Właśnie na niektórych filmikach , które przeglądałem odgłos był podobny i okazywało się iż to koło alternatora , faktycznie jeżeli przyłożysz głowę bliżej altka dźwięk jakby wydobywał się właśnie z niego.Jeżeli chodzi o ,,uciekanie,, prądu,po uruchomieniu silnika,świateł słychać jakby schodził-obniżał obroty silnika.Co do napinacza,przy końcu filmiku widać jak się rusza,przód,tył ma mieć takie delikatne ruchy czy powinien być nieruchomy ?

 

@edit

 

Proszę posłuchać jak pracuje ten motor,właśnie po wymianie koła-sprzęgła jednokierunkowego (znalezione na youtube) Proszę zwrócić jeszcze uwagę,na każdym filmiku silniki 1Z mają altka 120 A,czyli ma to znaczenie.

 

Edytowane przez serwomechanizm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o alternator i gubienie mocy to zwróciłbym uwagę na napięcie ładowania. Tylko to przychodzi mi do głowy.

A co alternatorów, w 1Z montowane były 70A, 90A i 120A. Jaki powinien być u Ciebie powie Ci wlepa w bagażniku albo pełne rozkodowanie vinu (jeżeli jeszcze jest dostępne dla tego rocznika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piątek sprawdzę wlepe o ile jeszcze tam istnieje ;-) Co do metalicznego dźwięku,zaryzykuję i zmienię cały alternator oraz pasek,o efektach poinformuję po 10 ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, może lekko przesadziłem ale jak ostatnio musiałem oglądać 45 minutowy filmik jako instrukcję którą dało by się napisać w pięciu zdaniach to coś mnie trafiło.

Najprościej to zdejmij oba paski, odpal motor i posłuchaj. Potargaj kołem alternatora czy nie stawia oporu. Nałóż jeden pasek i posłuchaj znowu. Tylko nie za długo, przez chwilę bez pompy wody nic się silnikowi nie stanie ale dłużej to się usmaży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.Zmieniłem pasek-dzwonienie nie ustało,podmieniłem alternator-dzwonienie nie ustało.Doszedłem do tego iż po wciśnięciu przycisku AC dzwonienie ustaje.Winne jest na 90% łożysko sprężarki klimatyzacji (chrobocze przy kręceniu).Póki co czekam na zastrzyk gotówki ponieważ muszę zrobić sprzęgło,ślizga się i biegi wchodzą z oporem.Czeka mnie spory wydatek,przy okazji sprzęgła zrobi się sprężarkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności