serwomechanizm Zgłoś #1 Napisano 23 Maja 2016 Witam ponownie Serdecznie wszystkich kolegów oraz koleżanki z forum. Może zacznę temat od początku.Na przełomie listopada/grudnia 2015 wymieniłem wszystkie filtry,olej,płyn chłodniczy,wymieniona została też pompa wody oraz rozrząd.Tydzień temu natomiast wymiana wszystkich tulei wahacza lewa i prawa strona,końcówki drążków oraz drążki,miałem wymienić czujnik stop ale z braku czasu pracę wstrzymałem.Niestety pojawia się kolejny problem,podejrzewam alternator choć pewien nie jestem.Obejrzałem wszystkie filmiki na youtube,poczytałem trochę ale jednoznacznie nie potrafię stwierdzić czy to to o czym myślę.Jeżeli moje obawy potwierdzi ktoś obeznany z Szanownych kolegów,czy pomoże zmiana rolki ,,sprzęgło alternatora,, na np: TAKIE ? Jak już jesteśmy przy alternatorze,proszę mi wyjaśnić jaki altek powinien siedzieć przy tym motorze (1Z) 90 A czy 120 A ?,na chwilę obecną jest 90 A i mam dziwne wrażenie że przy zapalonym silniku po włączeniu świateł gubi moc.Za wszelkie porady serdecznie dziękuję. Link do filmiku z zachowania mojego passacika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #2 Napisano 24 Maja 2016 Sprecyzuj pytanie bo nie bardzo rozumiem. Pokolenie jutuba mnie rozbraja. Co jest na tym filmiku bo ja tam nic złego nie widzę? Napinacz nie podskakuje więc sprzęgło alternatora działa bez problemu. Twierdzisz że po włączeniu świateł silnik traci moc? Silnik ma taką moc że nawet jak alternator się zatrzyma to spali pasek a silnik prawie tego nie odczuje. 70A spokojnie wystarczy do zasilenia wszystkich urządzeń i ładowania akumulatora. Niektóre samochody miały 90A inne 120 ale to nie ma większego znaczenia przy normalnym użytkowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #3 Napisano 25 Maja 2016 (edytowane) Szanowny kolego @kzarczyn , nie pokolenie youtuba tylko czasami ludzie mają podobne problemy i można podpatrzeć co ewentualnie może być przyczyną awarii i gdzie zacząć szukać.Na filmiku wyraźnie słychać metaliczne ,,dzwonienie,, , podczas jazdy przy otwartych szybach słychać to jeszcze bardziej.Jeżeli masz kolego możliwość porównania chociażby na przykładzie youtube,proszę posłuchać sobie normalnej pracy 1Z a tej z mojego filmiku.Właśnie na niektórych filmikach , które przeglądałem odgłos był podobny i okazywało się iż to koło alternatora , faktycznie jeżeli przyłożysz głowę bliżej altka dźwięk jakby wydobywał się właśnie z niego.Jeżeli chodzi o ,,uciekanie,, prądu,po uruchomieniu silnika,świateł słychać jakby schodził-obniżał obroty silnika.Co do napinacza,przy końcu filmiku widać jak się rusza,przód,tył ma mieć takie delikatne ruchy czy powinien być nieruchomy ? @edit Proszę posłuchać jak pracuje ten motor,właśnie po wymianie koła-sprzęgła jednokierunkowego (znalezione na youtube) Proszę zwrócić jeszcze uwagę,na każdym filmiku silniki 1Z mają altka 120 A,czyli ma to znaczenie. Edytowane 25 Maja 2016 przez serwomechanizm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #4 Napisano 25 Maja 2016 Jeżeli chodzi o alternator i gubienie mocy to zwróciłbym uwagę na napięcie ładowania. Tylko to przychodzi mi do głowy. A co alternatorów, w 1Z montowane były 70A, 90A i 120A. Jaki powinien być u Ciebie powie Ci wlepa w bagażniku albo pełne rozkodowanie vinu (jeżeli jeszcze jest dostępne dla tego rocznika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2016 W piątek sprawdzę wlepe o ile jeszcze tam istnieje Co do metalicznego dźwięku,zaryzykuję i zmienię cały alternator oraz pasek,o efektach poinformuję po 10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #6 Napisano 25 Maja 2016 Ok, może lekko przesadziłem ale jak ostatnio musiałem oglądać 45 minutowy filmik jako instrukcję którą dało by się napisać w pięciu zdaniach to coś mnie trafiło. Najprościej to zdejmij oba paski, odpal motor i posłuchaj. Potargaj kołem alternatora czy nie stawia oporu. Nałóż jeden pasek i posłuchaj znowu. Tylko nie za długo, przez chwilę bez pompy wody nic się silnikowi nie stanie ale dłużej to się usmaży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #7 Napisano 16 Czerwca 2016 Więc tak.Zmieniłem pasek-dzwonienie nie ustało,podmieniłem alternator-dzwonienie nie ustało.Doszedłem do tego iż po wciśnięciu przycisku AC dzwonienie ustaje.Winne jest na 90% łożysko sprężarki klimatyzacji (chrobocze przy kręceniu).Póki co czekam na zastrzyk gotówki ponieważ muszę zrobić sprzęgło,ślizga się i biegi wchodzą z oporem.Czeka mnie spory wydatek,przy okazji sprzęgła zrobi się sprężarkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach