Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno pytanie. w zasadzie podobne tylko inaczej sformułowane.

3. Czy jest opcja jazdy tylko na silniku benzynowym ale tak zeby nie ładował on baterii? Oglądałem testy Skody Superb i tam mówią że po wyczerpaniu baterii włącza się tryb ładowania przy użyciu silnika spalinowego co daje zużycie nawet 16-18 litrów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to samo chciałem zapytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.10.2019 o 08:08, mkv91 napisał:

Witam

Czy ktoś przejechał Passatem lub Golfem GTE większą ilość kilometrów?

Chodzi mi o to czy z upływem lat i kilometrów bateria trzyma pojemność i nadal można zrobić te 30-40 km na baterii.

Ile czasu VW przewiduje gwarancji na baterie?

Pozdrawiam, Mariusz

Czesc Mariusz,

VW gwarantuje baterie na 160.000km lub 8 lat. Jak poziom baterii spadnie ponizej 80%, to gwarancja moze zadzialac i baterie wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad3. zużycie 16-18 litrów jest tylko przez pewien czas.

Można ustawić poziom do jakiego ma być ładowany akumulator z silnika .

żródło -  komentarze do filmu :

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.12.2019 o 12:29, PiotrekPO napisał:

Właśnie przymierzam się do zmiany B8 2015 na nowego i rozważam 2.0 TSI 190 km lub właśnie GTE.

Całkowicie przekonuje mnie idea hybrydy plugin  i mam jasną wizję tego jak się jeździ po mieście. W moim wypadku będę ładował tylko pod biurem ale nie jeżdżę więcej niż 30 km dziennie. Więc dam radę nawet co dwa dni ładować i nie odpalać TSI. 

Mam dwa pytania

1. Jak wygląda kwestia jazdy na elektryku w zimie. Czy jest jakaś temperatura poniżej której nie da się jechać tylko na prądzie? 

2. Jakie są wrażenia z jazdy autostradowej przy prędkościach 160-210 km/h. Czy działa TYLKO 1.4 TSI? Czyli jest gorzej niż w 1.8 TSI którym dziś jeżdżę?

 

 

 

Jazda zima nie jest problemem tak naprawde, no ale trzeba wiedziec ze zasieg jest ktotszy bo bateria zimna, no i ogrzewanie tez skroca zasieg.

Jak ja ze swoim jestem w polsce zima i temperatura na minusie, no to jakies 25km z ogrzewaniem da sie, ale nie wiele wiecej.

 

A co do autostrady na wyzszych predkosciach, w trybie GTE, elektryczny silnik tylko pracuje przy przyszpieszeniu. Jak juz sie osiagnie zadana predkosc, elektryk przestaje pchac i sam spalinowy pracuje.

Predkosc max to 230km/h, tak zablokowany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, PiotrekPO napisał:

Jeszcze jedno pytanie. w zasadzie podobne tylko inaczej sformułowane.

3. Czy jest opcja jazdy tylko na silniku benzynowym ale tak zeby nie ładował on baterii? Oglądałem testy Skody Superb i tam mówią że po wyczerpaniu baterii włącza się tryb ładowania przy użyciu silnika spalinowego co daje zużycie nawet 16-18 litrów. 

w Passat GTE, jest kilka trybow jazdy. Widocznie nie jest identycznie w Skodzie iV.

Passat ma 4 tryby:

- E-mode: 100% elektryk

- Hybrid: hybrydowy, z "duza" pomoca elektrycznego silnika.

- Battery hold: hybrydowy, ale bardziej oszczedza baterie, niby w sytuacjach gdzie sie chce jezdzic elektrycznie jak sie dojedzie do celu (do miasta np.)

- Battery Charge: wlasnie wtedy sie laduje bateria w czasie jazdy. Oczywiscie spalanie idzie w gore, ale nic podobnego do 14l/100km. Raczej 9 i mniej. Ja tego trybu nie korzystam.

 

No i oczywiscie tryb GTE, mozna nazwac 5ty tryb. Niby nie istnieje na Skodzie. Chociasz cos podobnego jest tylko jak sie wdepnie noge do podlogi. Obydwa silniki pracuja i daja ponad 215 KM.

 

Ja jestem 100% zadowonoly ze swojego Passata Variant 2018 (mam od Marca 2018). W trasie Bruksela/Bialystok, spalanie srednie to 5.8l/100km, i dojezdzam do Bialegostoku z +- 20 km zasiegu na bateri, bo przez 1500km, za kazdym chamowaniu czy zwolnieniu bateria regeneruje. Wiec nie jest zero jak koncze trase :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wniosek z tego jest taki, że Passat jednak lepszy - no chyba, że w Skodzie można uzyskać to samo. Inna sprawa, że testujący Skodę nie przyłożył się do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że temat się rozwinął. 

Jeśli ktoś dotarłby do wiarygodnego opisu trybów Skody a najchętniej do porównania GTE vs Superb iV to proszę o podzielenie się tym. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu: trasa Norwegia Polska 5 osób w aucie i na dachu Thule Dynamic L. Tryb GTE.  Prędkość na autobahnie 170 na tempomacie, w Danii i Polsce 130-140. Spalanie jak widać. Według mnie po roku i 30k km przejechanych mogę powiedzieć, że Passek nie pochłania przesadnie paliwa.
 

Na trasie 250km tutaj w Norweskich warunkach ze średnią prędkością 70km/h spalanie spada do 5,7. 
Na baterii w lecie zrobiłem raz 45km przy wyłączonej klimie. W zimie przy temperaturze oscylującej w okolicy 0 stopni robię tak 25-28km głównie z uwagi na to że ogrzewanie zabiera od kopa 15km z zasięgu. Latem pokazuje 49-50km na prądzie, zimą max 36km pokaże ale i tak tyle nie przejedzie. 

W trybie ładowania nie pokazało mi nigdy więcej niż 9l a przy tym spalaniu na odcinku 30km jestem w stanie naładować baterie od 0 do około połowy jadąc 70-80km/h. 
W trybie GTE trzeba pamiętać, że jesli bateria ma mniej niż około 40% naładowania to samochód będzie lądował baterie tez z silnika wiec lekko rośnie spalanie ale jak bateria ma odpowiedni poziom naładowania to w GTE po mieście około 6 litrów pali. 

0207B337-9989-45A8-9114-98600B983CD0.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny wynik. ?

Twoje 8.6 to chyba dlatego ze masz tego bagaznika na dachu.

Ja wlasnie w piatek ruszylem, bez bagaznika na dachu, z Brukseli do Bialegostoku. Blisko 1500km. 7.4 szybka jazda :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema. Ja mam troche inne pytanie/ zdarza sie, ze w zaleznisci od trybu pracy, silnik spalinowy pracuje tylko krotkie okresy I do tego niedogrzany? Jakos martwie sie o zywotnosc silnikow spalinowych w hybrydach... Mam nadzieje, ze wyprowadzicie mnie z bledu?

Edytowane przez emt81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, emt81 napisał:

Siema. Ja mam troche inne pytanie/ zdarza sie, ze w zaleznisci od trybu pracy, silnik spalinowy pracuje tylko krotkie okresy I do tego niedogrzany? Jakos martwie sie o zywotnosc silnikow spalinowych w hybrydach... Mam nadzieje, ze wyprowadzicie mnie z bledu?

 

Tutaj bedzie mi ciezeko z slownicwem polskim na tym temacie dokladnie wyjasnic co czytalem na innych forach, ale silniki samochodow GTE sa specialnie zaprojectowane i dostosowane do wnasnie takich zadan. Poza tym jak sie wlaczy tryb hybrydowy manualnie, to najpierw sie spalinowy wlaczy i bedzie sie nagrzewal spokojnie, bez napedzania samochodu, ktory dalej na elektryce jedzi, az silnik bedzie wystarczajaco cieply zeby samochod poruszac. Wszystko jest dostosowane, nie myszle ze trzeba sie martwic.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat dawno umarł, ale może ktoś jeszcze odpowie. Jak wyłączyć doładowywanie silnikiem w passacie GTE? Zżera mi to strasznie dużo paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ktoś się orientuję co może być przyczyną że samochód ma pełną paterię i na elektrycznym silniku jedzie tylko to 20km/h i od razu się uruchamia spalinowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności