Skocz do zawartości
paolokos

zawieszenie B8 naprawa ( poprawa ) DCC

Rekomendowane odpowiedzi

Co najmniej dwa razy czytałem na tym forum, że jest akcja serwisowa. Nikt nie podał konkretów i nikt nie ujawnił serwisu, ktory te rzekome akcje prowadzi. Było haslo że modele z Emden, sedany, VINy. Wszystko okazało się ściemą. Pozwalam sobie na takie słowa gdyż każdy serwis w którym byłem wzruszał ramionami na pytanie o akcje naprawcze elementów zawieszenia. Raz nawet rozebrano (czyszczono) mi układ hamulcowy gdyż to tam usłyszeli stuki. Niestety to był błędny trop... Konsultanci potwierdzają, że zawieszenie stuka i "pływa" i że jest to cecha tego modelu a nie jego wada. Usłyszałem dokładnie te slowa w dwóch niezależnych serwisach VW.

 

Kolego ja z zawieszeniem byłem 4 razy i dopiero za 4 razem jak przyjechałem z tłoczącym przodem po stwierdzeniu ze wszystko Ok, poprosiłem o zweryfikowanie i sprawdzenie u importera czy aby na pewno nie ma akcji na tuleje/łożysko sworznia czy jakos tak (czekając aż sprawdza przód przekopalem forum skody i w superbach właśnie to zaczęli wymieniać).

Pózniej przyszedł mistrz serwisu i powiedział ze po zagłębieniu sie w temat(patrz upierdliwy klient co nie ma co robic tylko jeździ reklamować auto za 150k) pokazał jakies wydruki z zakresem VINow i powiedział ze zamawiają tuleje i jak bedą to mam przyjechac na wymianę. Tydzień temu mi wymienili tył, ale problem narasta z przednim zawiasem. Skrzypi/strzela przy przejeżdżaniu progów/nierówności z niskimi prędkościami 20-30km/h.

 

 

Serwis Porsche Inter-Auto na DTS w swietochlowicach.... pewnie moje zdjęcie juz wisi na serwisie w dziale upierdliwych klientów. O tym ze popsuli nowe auto przy okazji akcji z głowica przy 30kkm przebiegu pisałem w wątku o Awariach i Naprawach;)

 

Dopóki nie zacznie sie robic awantur i dogodzić swoich praw to tak niestety bedą traktowały nas wszystkie koncerny nie tylko VAG...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ja z zawieszeniem byłem 4 razy i dopiero za 4 razem jak przyjechałem z tłoczącym przodem po stwierdzeniu ze wszystko Ok, poprosiłem o zweryfikowanie i sprawdzenie u importera czy aby na pewno nie ma akcji na tuleje/łożysko sworznia czy jakos tak (czekając aż sprawdza przód przekopalem forum skody i w superbach właśnie to zaczęli wymieniać).

Pózniej przyszedł mistrz serwisu i powiedział ze po zagłębieniu sie w temat(patrz upierdliwy klient co nie ma co robic tylko jeździ reklamować auto za 150k) pokazał jakies wydruki z zakresem VINow i powiedział ze zamawiają tuleje i jak bedą to mam przyjechac na wymianę. Tydzień temu mi wymienili tył, ale problem narasta z przednim zawiasem. Skrzypi/strzela przy przejeżdżaniu progów/nierówności z niskimi prędkościami 20-30km/h.

 

 

Serwis Porsche Inter-Auto na DTS w swietochlowicach.... pewnie moje zdjęcie juz wisi na serwisie w dziale upierdliwych klientów. O tym ze popsuli nowe auto przy okazji akcji z głowica przy 30kkm przebiegu pisałem w wątku o Awariach i Naprawach;)

 

Dopóki nie zacznie sie robic awantur i dogodzić swoich praw to tak niestety bedą traktowały nas wszystkie koncerny nie tylko VAG...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Dzięki za wskazówki. Mi też ostatnio zaczeło skrzypieć na progach zwalniających. Także przód. Składałem to trochę na porę roku - temperaturę. Mam taki jeden wyjazd z osiedla po progach. Ostatnio czesciej nim wyjeżdzam.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, w kwietniu planuje odebrać swój egzemplarz z 22 tygodnia 2016r. i zastanawiam się, czy serwis zdołał już się uporać z tymi stukami. Swojego czasu orientowałem się w zakupie golfa 2016 i tam również borykają się z tym problem, ale podobno cudownym uzdrowieniem jest wymiana amortyzatorów na inne niż oryginalne sachsa, podejrzewają, że mają ukrytą wadę, do której producent nie chce się przyznać. Czy ktoś w swoim passacie z takim stukającym zawieszeniem wymieniał amortyzatory na nowe innego producenta ? (nie sachsa). Jakby nie patrzeć to feralne amortyzatory mogą być odpowiedzialne za wszystkie formy zgłaszanych tu nieprawidłowości i wrażeń z jazdy np. po łuku.

 

Inna sprawa, że każdy z nas jest użytkownikiem Vw i serwisuje je w ASO, czemu nie powstał wewnętrzny ranking serwismenów, którzy znają się na rzeczy, przecież niejednokrotnie spotkaliśmy się, z ludźmi, którzy prawdopodobnie nie mają pojęcia o swojej robocie i marnują czas i tylko pojedyczne osoby znają się na rzeczy, pewnie dla każdego z nas JEDNA wizyta w serwisie odległym nawet 300-400km, jest błogosławieństwem w stosunku do KILKU wizyt w serwisie pod domem, bez żadnego rezultaty z gratisową frustracją - chyba że większość malkontentów to konkurencja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem na innych forach, że lekarstwem na tą przypadłość typową dla aut MQB jest wymiana amortyzatorów, żadne nowe tuleje itp nie pomogą, z tym że ja z kolei słyszałem że tymi feralnymi były akurat Monroe i pomogła zmiana na Bilsteiny. Ja mam auto z 24 tyg 2016 i problemu nie ma ale nie sprawdzałem jeszcze jakie amortyzatory są u mnie. Warto chyba się tym zainteresować, może ktoś kto ma te problemy też sprawdzi jakie ma i się wypowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie i sadze, że nie mam tych stuków...chyba, że ich po prostu nie słyszę....auto 2016.

 

2016-11-07 11.58.59.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie same - Monroe, auto z początku 2015 i też nie mam stuków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, najlepiej niech odezwą się te osoby u których wystąpiły stuki i podały jak najwiecej szczegółów dotyczących auta: tydzień produkcji, rodzaj nadwozia, rozmiar obręczy kół, producenta amortyzatorow i co robiły w kierunku rozwiązania problemu, bo powiem szczerze, ze mój znajomy mechanik, który był szefem serwisu, twierdzi, ze nie możliwości żeby nie moc zlokalizować przyczyny takiego zachowania tylnej osi, to są tylko mechaniczne elementy i tłumaczenie ze ten typ tak ma jest niepoważne, l bo oznaczałoby, ze połowa samochodów VAG nadaje się do zwrotu, z tytułu niezgodności towaru z umowa. Inna sprawa, ze większość naszych samochód jest na gwarancji i nikt nie zaryzykuje naprawy nie w AOS. Chyba rdob miał najwiecej perypetii, może zabierze głos w temacie i powie czy coś się zmieniło w ciągu ostatnich kilku tygodni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie, najlepiej niech odezwą się te osoby u których wystąpiły stuki i podały jak najwiecej szczegółów dotyczących auta: tydzień produkcji, rodzaj nadwozia, rozmiar obręczy kół, producenta amortyzatorow i co robiły w kierunku rozwiązania problemu, bo powiem szczerze, ze mój znajomy mechanik, który był szefem serwisu, twierdzi, ze nie możliwości żeby nie moc zlokalizować przyczyny takiego zachowania tylnej osi, to są tylko mechaniczne elementy i tłumaczenie ze ten typ tak ma jest niepoważne, l bo oznaczałoby, ze połowa samochodów VAG nadaje się do zwrotu, z tytułu niezgodności towaru z umowa. Inna sprawa, ze większość naszych samochód jest na gwarancji i nikt nie zaryzykuje naprawy nie w AOS. Chyba rdob miał najwiecej perypetii, może zabierze głos w temacie i powie czy coś się zmieniło w ciągu ostatnich kilku tygodni

 

Czuję się wywołany do tablicy ;-)

Postaram się jutro dogrzebać do amortyzatorów i dam znać jakie mam. Co do stukania i innych wrażeń nie mam żadnych złudzeń że u mnie wystepują. Od ostatniej wizyty (przegląd przy 30000 km) nie byłem z tym tematem w serwisie. Odpuściłem sobie, nie mam już siły a dodatkowo po odpowiedzi serwisu na Połczyńskiej, że wiedzą o tym i słyszą te stuki a producent nie ma rozwiązania i naleźy to traktować jako cechę modelu uznałem że szkoda mojego zdrowia i czasu. Pogodziłem sie juz prawie. Będę wracal do tematu przy okazji innych wizyt, przeglądów.

To co u mnie robiono to testy amortyzatorów, czyszczenie układu hamulcowego oraz zmniejszeie ciśnienia w oponach!

Serwisant z innego serwisu z którym jezdziłem przyznał, że słyszy stuki i że wie o tym że jakość zawieszenia B8 jest delikatnie mówiać niska. Też nie znalazł przyczyny tych stuków. Stwierdził że do B6 to przepaść a i że B7 miało lepsze zawieszenie.

Człowiek przyjmujący do serwisu w kolejnym jak zgłaszałem stuki, to trafiał w 100% w moje odczucia gdy przerywał moje zgloszenie pytając czy dodatkowo zawieszenie pływa i czy wybiera nadwrażliwie nawet najmniejsze nierówności!!!! Usłyszałem, że są podobne zgłoszenia, mają podobne modele wśród testowych, znajomy ma w wersji kombi i też stuka... ten model tak ma. Paranoja!!!

 

Dla mnie jest to sprawa do TVN Turbo, powołania rzeczoznawcy itp. Według mnie, z poziomu użytkownika (dbam o ekologie ale bez wkrętki) jest to większa afera niż DieselGate! Gdyż nie ma na to rozwiązania. Rozmawiałem z Zacharem z AutoCentum ale niestety nie był zainteresowany tematem.

 

Tak więc nic nie zmieniło się u mnie w tym temaciw w ostatnim czasie ;-(

 

Pozdrawiam serdecznie

Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tak szczerze mówiąc to u Ciebie nie zrobili nic co mogło by odmienić sytuację, chyba nie traktujesz na poważnie zmniejszenie ciśnienia w oponach? Myśle, że musisz forsować wymianę wszystkich elementów tylnej osi, na części z innych serii lub producentów. Są egzemplarze zupełnie wolne od wad bo sam takim jeździłem na testach. W serwisie sami nie zaproponują wymiany bo dealer za to płaci z własnej kieszenie, chyba, że centrala pozwoli, ale za każde własne pomysły serwisu pewnie płaci dealer. Za kilka miesięcy jak skończy się gwarancja niektórym użytkownikom stukających passatów, to nagle przysłowiowy Henio z warsztatu rozpracuje temat w kilka dni.

 

Na forum golfa czytałem o akcji wymiany amortyzatorów kupionych prywatnym kanałem poza serwisem i wymianą na koszt serwisu, bez utraty gwarancji producenta.

 

Trzeba walczyć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale tak szczerze mówiąc to u Ciebie nie zrobili nic co mogło by odmienić sytuację, chyba nie traktujesz na poważnie zmniejszenie ciśnienia w oponach? Myśle, że musisz forsować wymianę wszystkich elementów tylnej osi, na części z innych serii lub producentów. Są egzemplarze zupełnie wolne od wad bo sam takim jeździłem na testach. W serwisie sami nie zaproponują wymiany bo dealer za to płaci z własnej kieszenie, chyba, że centrala pozwoli, ale za każde własne pomysły serwisu pewnie płaci dealer. Za kilka miesięcy jak skończy się gwarancja niektórym użytkownikom stukających passatów, to nagle przysłowiowy Henio z warsztatu rozpracuje temat w kilka dni.

 

Na forum golfa czytałem o akcji wymiany amortyzatorów kupionych prywatnym kanałem poza serwisem i wymianą na koszt serwisu, bez utraty gwarancji producenta.

 

Trzeba walczyć!

 

Dodam tylko ze swojej strony, mam z kwietnia '16 sedana 1.8 TSI bez DCC, comfortline i nie mam problemów z zawieszeniem, w sensie nie stuka nic. 21.000 przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój egzemplarz z DCC, z 2015 roku, przebieg 36 000 km.

Nic nie stuka ani nie skrzypi ani z tyłu ani z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój marzec 2015 z DCC wszystko w porządku 71 000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktos z rocznika 2017 narzeka ? To bedzie informacja czy VW cos poprawiło czy czeka z tym na lifting...

Edytowane przez Slabb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ktos z rodzinka 2017 narzeka ? To bedzie informacja czy VW cos poprawiło czy czeka z tym na lifting...

 

Przejechałem dopiero 4.000 Km i szczęśliwie nie słyszę żadnych stuków czy też trzasków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechane 4000km i nie słyszę nic z zawieszenia. Słychać natomiast metaliczny dźwięk z podwozia (tylko przy otwartym oknie - czyli słychać takie dzwonienie na zewnątrz pojazdu a w środku przy zamkniętych oknach cisza). Ja mam 1.8 TSi DSG i najbardziej słychać takie dźwięki przy małej prędkości 10-20km/h oraz najmocniej w momencie kiedy auto zwalnia poniżej 20km/h a skrzynia zmienia bieg z 2 na 1. Dodam, że nie jest to raczej dźwięk ze skrzyni, bo tak samo brzęczy jak auto się toczy "na luzie". Słychać najbardziej na kostce brukowej, ale na gładkim asfalcie też się zdarza. Ma ktoś z was podobnie?

Zapytałem o to w ASO w Szczecinie i mistrz powiedział mi, że to dźwięki z układu przeniesienia napędu i jest to przypadłość pasków i nowych superbów i nie da się z tym nic zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz może czujniki ciśnienia w kołach? Ja po ostatniej wizycie w ASO się wkurzyłem, bo właśnie zacząłem słyszeć takie metaliczne stuknięcia przy toczeniu się, a przy ponad 160kmh delikatnie drgała kierownica.

Pojechałem na wulkanizację (przy okazji zmieniłem opony na letnie), moje przypuszczenia się potwierdziły i okazało się że odkleił się czujnik ciśnienia i sobie latał w kole (między oponą a felgą) i tak stukał.

Co ciekawe cały czas działał, więc go tylko przykleili, dokręcili i jest OK.

A w ASO pewnie jeździli agresywnie po dołach na 19tkach i mię tak uszczęśliwili... :(

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możecie to sprawdźcie też naklejkę na amortyzatorze, jaki to producent itp, wystarczy smartfon włożyć w nadkole i pstryknąć fotkę najlepiej z lampą ;)

U mnie nie ma problemów, amortyzatory przód i tył Monroe i oznaczenie identyczne jak u kolegi Ikara, który zamieścił tutaj fotkę kilka postów wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a masz może czujniki ciśnienia w kołach? Ja po ostatniej wizycie w ASO się wkurzyłem, bo właśnie zacząłem słyszeć takie metaliczne stuknięcia przy toczeniu się, a przy ponad 160kmh delikatnie drgała kierownica.

Pojechałem na wulkanizację (przy okazji zmieniłem opony na letnie), moje przypuszczenia się potwierdziły i okazało się że odkleił się czujnik ciśnienia i sobie latał w kole (między oponą a felgą) i tak stukał.

Co ciekawe cały czas działał, więc go tylko przykleili, dokręcili i jest OK.

A w ASO pewnie jeździli agresywnie po dołach na 19tkach i mię tak uszczęśliwili... :(

 

Nie mam czujników (nie wyświetla mi się ciśnienie dla każdego koła z osobna). Mam tylko te standardowe potwierdzenie ciśnienia w kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 1.8 TSi DSG i najbardziej słychać takie dźwięki przy małej prędkości 10-20km/h oraz najmocniej w momencie kiedy auto zwalnia poniżej 20km/h a skrzynia zmienia bieg z 2 na 1. Dodam, że nie jest to raczej dźwięk ze skrzyni, bo tak samo brzęczy jak auto się toczy "na luzie"

 

Są to typowe dla DSG7 (suchego) dźwięki. I nie jest to żadna usterka, TTTM. Niestety :)

Nie każdy to słyszy, bo tak jak napisałeś potrzeba otwartego okna, małej prędkości i wybojów a'la kostka brukowa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są to typowe dla DSG7 (suchego) dźwięki. I nie jest to żadna usterka, TTTM. Niestety :)

Nie każdy to słyszy, bo tak jak napisałeś potrzeba otwartego okna, małej prędkości i wybojów a'la kostka brukowa...

 

Cudownie :what czyli rozumiem, że też masz u siebie te same objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności