LukEEE Zgłoś #321 Napisano 12 Czerwca 2020 W dniu 29.03.2020 o 11:01, Sober napisał: Panowie, a jak z nowszymi rocznikami? 2018, 2019 sprzed liftu mają to już poprawione? Chyba tak, bo widzę że wątek przystopował? Wszystko to samo u mnie po 30k km wlaśnie zaczął przód skrzypieć na progach. Auto prod. kwiecień 2018 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #322 Napisano 5 Września 2020 Robił ktoś z was przednie zawieszenie w B8? Mam 205 tyś i pojawiły się pierwsze stuki z przodu. Sprawdzone przeguby, sworzeń wahacza, końcówki drążków, drążek stabilizatora, tuleje wahacza. Wszystko na szarpakach. Dokładnie i powoli. Mocowania amora też. Zero luzu. Przekładnia kierownicza w warunkach testów "domowych" nie daje żadnych stuków. Mocne ruchy lewo/prawo. Dwóch mechaników sprawdzało zawieszenie i nic. Jeden diagnosta z wieloletnim doświadczeniem też nic nie widzi. A passat puka. Na małych nierównościach. Na dziurach dużych mniej lub wcale. Co wam pierwsze poleciało na przodzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #323 Napisano 5 Września 2020 U mnie winny był amortyzator, na pomiarach jak nowy a był uszkodzony. Założyłem sachsa i jest ok Zawieszenie zwykłe, nie dcc. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #324 Napisano 6 Września 2020 No właśnie. Sprawność amortyzatorów wyszła 80% ale to jedyna rzecz na którą postawił mechanik. Dodał również że b8 jest cholernie ciężkim przypadkiem. Nie jestem pierwszą osobą która była u niego z zawieszeniem i nigdzie nie było widać zmęczenia materiału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #325 Napisano 6 Września 2020 Z tyłu mam podobnie, pomimo wymiany amorów na większych dziurach tłucze się z prawej strony ale nie chce mi się szukać nawet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barzaw19 Zgłoś #326 Napisano 7 Września 2020 Piszę tutaj aby nie zakładać nowego tematu. Czy miał ktoś z Was tak, że kontrolki od zawieszenia DCC migają podczas jazdy lub na postoju i nie da się zmienić trybu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #327 Napisano 8 Września 2020 Ja dzisiaj zabrałem się za wymianę amortyzatorów i po ściągnięciu koła zauważyłem że zacisk hamulcowy ma wyraźny luz. Jak złapiemy go w rękę i mocno szarpniemy to wyraźnie stuka. Na tę chwilę nie ruszam amortyzatorów bo może się okazać że te cholerne stuki pochodzą nie z zawieszenia a właśnie z zacisków hamulcowych. Jak zbadam temat dokładniej to dam znać. Jedno jest pewne. To nie ma prawa mieć takiego luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWojtek69 Zgłoś #328 Napisano 8 Października 2020 (edytowane) Mam od 2 mies B8 z 2015 roku i też zawieszenie tłucze mocno, na szarpakach i pomiarze amortyzatorów zero odchyłek od normy. W ogóle na 17 calowych kołach jest twardo (bez DCC). Czy miał ktoś porównanie co do tłuczenia i komfortu między 17-calowymi a 16-calowymi? Warto dać więcej gumy? Edytowane 8 Października 2020 przez VWojtek69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #329 Napisano 10 Października 2020 U mnie na 17 to jazda jak wozem drabiniastym. Tapczan. Myślę o 18 i niższym profilu. 16 w b8 to jakieś totalne nieporozumienie. Auto wygląda okropnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWojtek69 Zgłoś #330 Napisano 12 Października 2020 (edytowane) Tapczan z DCC czy bez? Jakie opony? Edytowane 12 Października 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #331 Napisano 12 Października 2020 Bez DCC. Opony standard przy tej feldze czyli 215/55r17. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #332 Napisano 21 Grudnia 2020 Panowie obecnie jeżdżę dwoma Passatami i mam porównanie. Ewidentnie mój ma wybite tylne zawieszenie. Czy ktoś z Was naprawiał już zawias z tyłu? Co należy wymienić w pierwszej kolejności? Min. kiedy tylnie koło wpada w dziurę jest głośne uderzenie. Amortyzatory mam prawie nowe, mechanik twierdzi że wszystko jest ok ale na bank nie jest bo jest zbyt głośno na dziurach. Chodzi o zwykle zawieszenie, nie dcc nie chciałem zakładać specjalnie nowego tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1019 Zgłoś #333 Napisano 1 Stycznia 2021 Osobiście w moim pasku zmieniłem gdzieś w czerwcu amortyzatory tylne na Bilsteiny oraz wahacze ze zwykłych na te z tulejami olejowymi i muszę się przyznać że zero efektów, zaczynam wątpić już powoli w cichość zawieszenia w Passacie B8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #334 Napisano 1 Stycznia 2021 4 godziny temu, pawel1019 napisał: zaczynam wątpić już powoli w cichość zawieszenia w Passacie B8 U mnie coś bije jak koło wpada w dziurę wiec na bank coś jest popsute. Co do głośnej pracy to tak jak pisałem jeżdżę również innym passatem i tam zawieszenie jest ciche i bardzo ładnie pracuje a przynajmniej dla mnie. Jadąc moim jest dużo głośniej z tyłu . jest wielu użytkowników którzy narzekają na głośną pracę zawieszenia ale są też osoby które mega chwalą.Pewnie dużo zależy z jakiego auta się ktoś przesiadł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #335 Napisano 1 Stycznia 2021 Ja bym wybebeszył bagażnik z wszelkich podnośników, kluczy, zapasów i zobaczył czy to czasem się nie tłukło... Można by też opuścić oparcie, może zaczepy wybite... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem83 Zgłoś #336 Napisano 1 Stycznia 2021 U mnie za to udalo sie zdiagnozować i usunąć wszystkie stukania zawieszenia ale to zdecydowanie diagnostyka poza ASO u dobrego mechanika a potem już z gotowa diagnozą wizyta w ASO z konkretna instrukcja co wymienić i dlaczego + demonstracja objawu z "mistrzem" serwisu aby naprawa odbyła się w ramach gwarancji. Żarty żartami ale w Warszawie na obecna chwile tylko serwis Krotoski na Radzyminskiej zachował się na 5+ i podjął temat. W skrócie u mnie były wymienione praktycznie wszystkie tuleje, laczniki, górne mocowanie amortyzatorów, przekladania kierownicza (na końcu, ewidentnie hałasowała) oraz dokręcone wszystkie osłony itp....i naprawdę uwierzcie mi ze to auto teraz jezdzi idealnie, komfort jesli chodzi o zawieszenie jest absolutnie bez zastrzeżeń. Aha....co ważne tuleje byly wymienione z audi s3 lub rs3... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #337 Napisano 2 Stycznia 2021 9 godzin temu, Sober napisał: Ja bym wybebeszył bagażnik z wszelkich podnośników, kluczy, zapasów i zobaczył czy to czasem się nie tłukło... Można by też opuścić oparcie, może zaczepy wybite... Przerobione wszystko, łącznie z opuszczaniem oparcia co na chwilę dawało wrażenie że jest ciszej ale tylko na chwilę. Dźwięk uderzenia jest taki sam jakby uderzało się ta dolną półką ale ją też wyciągłem i nadal coś puka. Za tydzień auto idzie do mechanika, może się przyłoży tym razem i coś znajdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukEEE Zgłoś #338 Napisano 6 Sierpnia 2021 W dniu 2.01.2021 o 00:10, Przem83 napisał: U mnie za to udalo sie zdiagnozować i usunąć wszystkie stukania zawieszenia ale to zdecydowanie diagnostyka poza ASO u dobrego mechanika a potem już z gotowa diagnozą wizyta w ASO z konkretna instrukcja co wymienić i dlaczego + demonstracja objawu z "mistrzem" serwisu aby naprawa odbyła się w ramach gwarancji. Żarty żartami ale w Warszawie na obecna chwile tylko serwis Krotoski na Radzyminskiej zachował się na 5+ i podjął temat. W skrócie u mnie były wymienione praktycznie wszystkie tuleje, laczniki, górne mocowanie amortyzatorów, przekladania kierownicza (na końcu, ewidentnie hałasowała) oraz dokręcone wszystkie osłony itp....i naprawdę uwierzcie mi ze to auto teraz jezdzi idealnie, komfort jesli chodzi o zawieszenie jest absolutnie bez zastrzeżeń. Aha....co ważne tuleje byly wymienione z audi s3 lub rs3... chcielibyśmy uzyskać kontakt do tego dobrego mechanika.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_grzesiu Zgłoś #339 Napisano 1 Grudnia 2021 Witam. Czytam sobie Wasze pogawędki, bo nabyłem niedawno bitdi variant. U mnie nic nie tłucze ale zapewne kiedyś zacznie. Nic u siebie nie rozbierałem nie oglądałem ale nachodzi mnie pewne przemyślenie; Patrzyłem sobie na alledrogo na zdemontowane całe kopyto ze zwrotnicą, niezależnie czy z amorkiem adaptowanym czy nie i moim zdaniem cała sprężyna jest wyjątkowo cienko odizolowana od łożyska górnego a na dodatek podkładka sprężyny górnej jest z blachy-pierscienia stalowego- może przy wibracji spowodowanej nierównością drogi to koniec sprężyny tłucze o ten stalowy pierscień. Jest inna opcja że z uwagi na ciężar auta (mój bitdi variant 4x4 waży 1840 kg bez kierowcy) nacisk na sprężyny jest tak duży, że zwoje tłuką o siebie na nierówności .Trzeba by pooglądać auto od dołu w stanie spoczynku a najlepiej zasymulować jakiś wertep( szarpaki na stacji diagnostycznej mogą mieć za mały skok) i przyglądać się jak sprężyna przylega i jaki ma zakres pracy. Może być opcja taka, że sprężyna może walić o podstawkę dolną amortyzatora. Jest tam niebywale cienka podkładka sprężyny i tylko ona wygłusza kontakt podstawy amoska ze sprężyną. Może pod obciążeniem i przy wyboju drogowym ona właśnie się odkształca i sprężyna wali o mocowanie dolne w amorku. Mastępny wątek do mocowanie górne amorka to na 3 śruby chyba jest przykręcone bezpośrednio do karoserii bez dodatkowego wygluszenia miedzy budą a amortyzatorem a jednocześnie widać, że nakretka z podkładką od tłoczyska w górnym mocowaniu jest na tej samej wysokości co linia przylegania łożyska do karoserii. Może przy większej sile i wadze auta na nierówności to łożysko się deko odkształca i nakrętka wali o karoserię. W moim mniemaniu tu trzeba szukać winnego bo na tulejach wahacza jest tyle gumy i są takie odstępy miedzy elementami stalowymi, ze jakby tam waliło to każdy diagnosta by to błyskawicznie wyczaił. Może nie będę zapeszał ale jak u mnie co zacznie walić to będę zwiększał odstępy w izolacji między sprężyną z dołu, góry, lub dodatkową izolacja od karoserii. Można kupić za parę złotych grubsze podkładki i popodmieniać te fabryczne ( i/lub zastosować podkładki z płytki teflonowej/ i oczywiście metodą doświadczalną eksperymentować. Co do szurania kanapowego skrzypieniu przy nierówności to jestem prawie pewien, że przy pracy sprężyny i jej przemieszczaniu albo sprężyna trze o stalowy pierścień w łożysku górnym albo z tym pierścieniem przemieszcza się po gumie. W innych autach te elementy są całe z gumy i tworzywa lub z tworzywo-tworzywo. No to się rozpisałem. Może kogoś naprowadzę na problem i temat stukającego i skrzypiącego zostanie rozwiązany raz na zawsze, ponieważ bryczka mi się podoba i mam zamiar nią śmigać dlużej. ... a i zapomniałem dodać że auto używane bez gwarancji zatem wolałbym nie wymieniać całego zawieszenia na własny koszt zwłaszcza że mam adaptacyjne. Przy bryczce na gwarancji niech wymieniacze wymieniają za free. ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goory Zgłoś #340 Napisano 2 Grudnia 2021 23 godziny temu, k_grzesiu napisał: (mój bitdi variant 4x4 waży 1840 kg bez kierowcy) To ponad 100 kg więcej niż podaje producent. Ważyłeś go? Nie ważyłem swojego ale nie chce mi się wierzyć w te 1,7 T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach