Skocz do zawartości
paolokos

zawieszenie B8 naprawa ( poprawa ) DCC

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, eibach obniża o 3cm, ale żeby nie wyglądało to jak łódź motorowa, z tyłu dałem górne podkładki z Audi S3 - grubość 15mm zamiast 5 jak fabrycznie.  Na razie nie ma co świętować - zobaczymy jak to będzie w suche dni. Jeżeli to powróci będziemy szukać ocierającej się gumy o gumę.

 

Tak jak przewidywałem, radość nie była za długa - stuki powróciły wraz z mniejszą wilgotnością powietrza. Co prawda dużo mniej i dużo mniejsze, ale jednak. Świadczy to o tym, że gdzieś pracuje guma z gumą lub guma z metalem. No cóż - przynajmniej część przyczyn wyeliminowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piątek pojeździłem jeszcze ze znajomym sprzedawcą VW. Było wilgotno na zewnątrz i drogi po których jeździliśmy nie spowodowały mocnego stukania - nie było czasu żeby podjechać na drogi, które mam rozpoznane ze stukaniem Stwierdził, że nic niepokojącego nie słyszy i że tak może być - tak jeździ Passat i tyle. Mówił też, że niby Tiguan jest cichszy zawieszeniowo... Tiguanem jeździł sporo mój kumpel i no mówił że jest wg niego dość głosno...

We wtorek jadę do serwisu ze zgrzytaniem przy skręcaniu kołami na postoju - normalnie bym to zignorował ale drążę ten temat bo może pomoże coś z wyciszeniem zawieszenia... Sprawdzałem w piątek w testowym pasku w salonie i przy trzymanym hamulcu trzeszczało (chyba to zaciski hamulców). Jednak przy puszczonym hamulcu była cisza. W Golfie 7 żony jest cisza, w innych autach jakie kiedykolwiek miałem też nie przypominam sobie takich wodotrysków... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Oby tylko nie była to przekładnia kierownicza, bo kosztuje 5800...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po wizycie w serwisie:

Zawieszenie - jest ok, tak jeździ Passat.

Chrobotanie przy skręcaniu - tak ma być. Auto hold zaciąga hamulec i tak sobie skrzeczy przy skręcaniu.

Czyli nic tylko jeździć...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja ze sztukami przodu borykam się od przebiegu 40tys km. Na dzień dzisiejszy przejechane 95 ?. Po kilku wizytach i próbach serwis wymienił przednie czujniki położenia reflektorów. Są one połączone małymi przegubami z zawiasem. Na jakiś czas się uspokoiło. Jak się zaczęło odzywać to wróciłem do serwisu i przesmarowali wszystkie przeguby zarówno na czujnikach jak i wachaczach, łącznikach, itp. Efekt spokoj na Ok 10tys. Później stuki wracają najczęściej przy przejeżdżaniu długich progów zwalniających. Tydzień temu ponownie byłem w serwisie i przy okazji roboty z układem chłodzenia przy mnie mechanik przesmarowal wszystko wspomniane wyżej przeguby czujników i gumy zawiasu i jest spokoj. Dla zainteresowanych smarowali Smarem Wurth HHS5000 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, rozumiem że panowie przesmarowali:

1. Tulejki wahaczy - po dwie szt na wahacz, 

2. Tuleje stabilizatora 2szt.

3. Przeguby czujnika wysokości zawieszenia 1 kpl.

Coś jeszcze?

Pytam, ponieważ nie chciałbym smarować czegoś, czego nie powinno się smarować. Np. tuleja wahacza, ta znajdująca się bliżej grodzi z osią pionową, jest fabrycznie wypełniona smarem N.052.150.00, stąd pytanie czy smarować ją również tym sprajem i czy to się nie pogryzie. Smar fabryczny jest sprzedawany w tubkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie psikali wszystko co by mogło skrzypić i co się rusza w zawiasie :D

Spróbować nie zaszkodzi, gorzej nie może być ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie nie pomogło? W przyszłym tygodniu chciałem podjechać żeby przesmarować.

Tam piszą o nowych numerach części amorków stosowanych do Superb-a. Ale ten gościu, który napisał że pomogła mu wymiana, wkrótce odwołał sukces.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że trochę pomogło. Nadal jednak to nie jest to, czego oczekuję. Dlatego szukam dalej.

Sprawdziłem, że ten Litwin ma zwykłe amorki, nie DCC. Więc ten trop raczej odpada, bo problem dotyczy obu wersji.

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak z tym zawiasem? Znalazł ktoś przyczynę? Ja dopiero odebrałem Superba i jak słyszę jak ten zawias chodzi na dziurach to tylko za głowę się łapie....tragedia....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ja z zawieszeniem mam problem praktycznie od początku po zakupie auta w 2016 roku z salonu. Po około 7000km zaczęło się stukanie i inne dziwne dźwięki. Auto było w ASO parę razy lub więcej. Po którejś wizycie i kolejnych informacjach, że nikt nic nie słyszy, że to normalna praca zawieszenia itd itp, po interwencji u "prezesa" salonu i jeździe próbnej jego passatem b8 doszli do wniosku, że jednak dokładniej przyjrza się sprawie. Udało im się znaleźć pęknięte tuleje. Cześć z nich wymienili. Cześć objawów ustala ale nie wszystkie, znów jeździłem do Aso co około 3 tygodnie, do wszystkich Aso Warszawie. Wszędzie te same informacje, zawieszenie ok, wszystko idealne, to auto tak jeździ. Skróce już całą historię, podsumowując w Aso udało mi się uzyskać wymianę wszystkich tulei przód ale objawy nie ustapily. Zostawiłem temat na 2 lata i jeździłem z tym stukaniem. Niedawno mój brat zaproponował mi, że jego znajomy mechanik, były pracownik Aso volkswagen może obejrzeć auto. Pojechałem do niego,na pierwszej wizycie stwierdził, że nie wszystkie tuleje, które miały być wymienione przez Aso,  zostały wymienione,  ponadto uszkodzone było górne mocowanie amortyzatora przód prawy, poduszka od skrzyni i źle zamontowana osłona amortyzatora prawy przód? Po 2 wizytach cały temat został ogarnięty, dodatkowo niektóre elementy gumowe zostały wymienione z audi rs3. Samochod jeździ jak nowy z salonu. Jest idealnie cicho, nic nie stuka i nie puka, ani na nierównościach, ani na progach zwalniających. 

Stwierdził też że w tym aucie niektóre elementy zawieszenia nie widać po nich uszkodzeń ale mają luz i to on powoduje taka pracę zawieszenia.

Szkoda tylko, że Aso zawiodło po całości. Już nawet nie chce przytaczac całej historii z nimi. Wiem tylko , że zawieszenie w passacie b8 może być i naprawdę jest bardzo dobre i komfortowe pod warunkiem, że jest sprawne. Wtedy auto bardzo ładnie tłumi i amortyzuje wszelkie nierówności.

Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tłucze się prawdopodobnie amortyzator przedni.Po dołożeniu kawałka gumy stuka troszkę ciszej więc nie będę wymieniał bo sprawność ma powyżej 75% .Natomiast całkiem przypadkiem odkryłem że tylne amory puszczają już olej i byłem zmuszony je wymienić choć jeszcze przed miesiącem dawały wynik prawie jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś z was wymieniał już amortyzatory z przodu w normalnym zawieszeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2019 o 01:15, Przem83 napisał:

Słuchajcie ja z zawieszeniem mam problem praktycznie od początku po zakupie auta w 2016 roku z salonu. Po około 7000km zaczęło się stukanie i inne dziwne dźwięki. Auto było w ASO parę razy lub więcej. Po którejś wizycie i kolejnych informacjach, że nikt nic nie słyszy, że to normalna praca zawieszenia itd itp, po interwencji u "prezesa" salonu i jeździe próbnej jego passatem b8 doszli do wniosku, że jednak dokładniej przyjrza się sprawie. Udało im się znaleźć pęknięte tuleje. Cześć z nich wymienili. Cześć objawów ustala ale nie wszystkie, znów jeździłem do Aso co około 3 tygodnie, do wszystkich Aso Warszawie. Wszędzie te same informacje, zawieszenie ok, wszystko idealne, to auto tak jeździ. Skróce już całą historię, podsumowując w Aso udało mi się uzyskać wymianę wszystkich tulei przód ale objawy nie ustapily. Zostawiłem temat na 2 lata i jeździłem z tym stukaniem. Niedawno mój brat zaproponował mi, że jego znajomy mechanik, były pracownik Aso volkswagen może obejrzeć auto. Pojechałem do niego,na pierwszej wizycie stwierdził, że nie wszystkie tuleje, które miały być wymienione przez Aso,  zostały wymienione,  ponadto uszkodzone było górne mocowanie amortyzatora przód prawy, poduszka od skrzyni i źle zamontowana osłona amortyzatora prawy przód? Po 2 wizytach cały temat został ogarnięty, dodatkowo niektóre elementy gumowe zostały wymienione z audi rs3. Samochod jeździ jak nowy z salonu. Jest idealnie cicho, nic nie stuka i nie puka, ani na nierównościach, ani na progach zwalniających. 

Stwierdził też że w tym aucie niektóre elementy zawieszenia nie widać po nich uszkodzeń ale mają luz i to on powoduje taka pracę zawieszenia.

Szkoda tylko, że Aso zawiodło po całości. Już nawet nie chce przytaczac całej historii z nimi. Wiem tylko , że zawieszenie w passacie b8 może być i naprawdę jest bardzo dobre i komfortowe pod warunkiem, że jest sprawne. Wtedy auto bardzo ładnie tłumi i amortyzuje wszelkie nierówności.

Pozdrawiam. 

Czy mógłbyś podać namiary na tego znajomego mechanika?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego postanowiłem odgrzać nieco kotleta. Mam Alltracka z 2016 roku, a razem z nim problem ze stukami. Dźwięk można porównać do obijania się poluzowanego elementu, to nagranie przedstawia Tiguana, ale dźwięk jest podobny. Zauważyłem, że nie występuje od razu, a po krótkiej chwili jak podzespoły nieco się "nagrzeją", głównie przy niższej prędkości i poprzecznych nierównościach. Zawieszenie sztywne, bez luzów. Powertowałem już trochę inne fora i wskazywane są przeważnie dwie przyczyny - wadliwy amortyzator lub przekładnia kierownicza. Mam pytanie czy komuś z Was udało się poprawnie zdiagnozować i usunąć problem? Wybieram się za jakiś czas  na serwis olejowy i chcę ten temat ogarnąć, a bogatszy o wiedzę będę w stanie naprowadzić mechanika na możliwą przyczynę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Arteona R line 2.0 TDI 190 KM. Kiedy wciskam Mode trybu jazdy pojawia się Eco, Normal, Sport i Indywidual. Nie ma trybu Comfort...dlaczego ?

Edytowane przez Seba303

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie opcje są dostępne jak auto nie ma DCC.
Na pewno masz auto z DCC?

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak z nowszymi rocznikami? 2018, 2019 sprzed liftu mają to już poprawione? Chyba tak, bo widzę że wątek przystopował?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisze ktos cos o zawiadach z 2017. 2018 r bo takiego auta szukam ale sie boje po tym co wyczytalem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności