Cinas Zgłoś #1 Napisano 13 Maja 2016 (edytowane) Witam, problem tyczy się 1.9 AVF po programie. Chciałem zrobić korektę softu po wymianie mocniejszego turbo. Tuner doradził mi abym najpierw wymienił drugą pompkę bo wyraźnie odstaje od reszty. BIPy były perfekcyjne bo nie przekraczały -3;3 ale za to korekcja dawki na kanale 013 była w granicach 1.05-1.15 mg. Auto nie dawało jakiś specjalnych znaków o słabszej pompce, ale z racji że miała być ta korekta softu zalecano mi ją wymienić. Zdecydowałem się więc na wymianę regenerowanego pompowtryskiwacza "1 za 1" z firmy Diesel-Reg z Tucholi którzy reklamują się tym, że ich pompowtryskiwacze po regeneracji zarówno w kanale 013 jak i 023 mają wartości bliskie 0 ("jak fabryczne"). Czytając w miarę dobre opinie o tej firmie wymieniłem się z nimi pompkami. Numer pompowtryskiwacza dostałem ten sam ("AA"). Pompowtryskiwacz był zakładany na komplecie nowych uszczelek przez zakład któremu ufam. Wymieniana była druga pompka. Po przejechaniu trasy 60km odczekałem z 10 minut na wolnych obrotach by trochę się "uspokoił" i zrobiłem logi. Osiwiałem. Cały. Poniżej wklejam, to jest jakaś masakra. Zarówno BIPy jak i korekcja dawek. Poprostu żart. Pytanie mam, zanim zacznę robić jakikolwiek dym. Wina ewidentnie leży po stronie spierd****ego pompowtryskiwacza czy mogły zajść jakieś inne czynniki mające wpływ na taki a nie inny wynik pomiarów? Bardzo proszę o pomoc. STATYCZNE: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_262349.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_262353.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_262350.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_262352.html DYNAMICZNE: Grupa 013: http://vaglog.pl/log_262355.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_262351.html Edytowane 13 Maja 2016 przez Cinas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 13 Maja 2016 Problemu nie rozwiąże(chyba), ale powiem co miałem u siebie. Padła mi pompka na 4 cylindrze, zdecydowałem się na zakup regenerowanej (tak doradził mechanik). Po założeniu okazało się, że napier*ala +2,6 jak dobrze pamiętam. Lała konkretnie. Mechanik wypiął się du*ą, bo on tylko kupił i założył, a skasował za montaż, bez marży za pompkę. Pojechałem do Tune-up. I tam usłyszałem, że montując jedną pompkę regenerowaną tak może się dziać, bo może się nie zgrywać z moimi trzema starymi i są dwa wyjścia: 1. wyciągamy wszystkie pompki i gdzieś tam wysyłamy na regulację 2. kupuje jedną pompkę używkę, nie regenerowaną i zakładam (jest loteria, ale taniej i auto nie stoi u mechanika) Wybrałem opcję nr 2 Kupiłem używkę pompkę, po zamontowaniu miałem korekcje +0,1. Obecnie mam +0,3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #3 Napisano 14 Maja 2016 Pokaz logi przed wymiany PD. Wartości w grupie 013 odzwierciedlają też stan silnika i nawet jak pompka będzie nówka z ASO, a masz slabą kompresję, to będzie podlewać paliwem i korekcje będą wysokie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinas Zgłoś #4 Napisano 14 Maja 2016 (edytowane) Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi. Z tą regulacją jakoś mnie nie przekonuje. Pompki są identyczne, nawet z tej samej serii. Może Twoje się troche różniły (jedna od pozostałej?) Bo np pompka od AVF do 2002 od pompki do AVF po 2002 różniły się np. mocowaniem tego bolca u góry. Co do logów na starych pompkach, tu mam z listopada: http://vaglog.pl/log_240979.html http://vaglog.pl/log_240983.html EDIT Trzy tygodnie temu u Tunera BIPy były takie same, a korekcje drugiej pompki były na poziomie 1.05-1.15mg. Edytowane 14 Maja 2016 przez Cinas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #5 Napisano 14 Maja 2016 Rzeczywiście pompki nie były takie złe. Na dużo gorszych pompkach robi się chip tuning. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinas Zgłoś #6 Napisano 14 Maja 2016 (edytowane) Logi statyczne z dzisiaj po przejechaniu 300km: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_262446.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_262445.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_262444.html Korekcje w grupie 013 zachowywały się różnie, czasami rosły do 0.87-0.92 i trzymały ten wynik. Więc jakaś poprawa jest, ale ciągle bez szału. BIPy tak samo tragiczne. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć co się tutaj dzieje, bo już się gubię. Skąd taki wynik, "układają się" czy co? Wiem, że programy robi się na gorszych pompkach. Silnik już był podlany koksem, ale miała być wyciśnięta z niego jeszcze odrobina, stąd decyzja by najpierw doprowadzić pompki do eleganckiego stanu. :dobrze Jest lepiej, ale ciągle słabo. Proszę o pomoc. Edytowane 14 Maja 2016 przez Cinas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #7 Napisano 15 Maja 2016 Ta regenerowana jest na 2 cylindrze? Daj pozostałe twoje 3 sztuki umyć w ultradźwiękach i jak nie będzie poprawy, to bym sprawdził kompresję. Tak czy siak jak auto pracuje równo, nie przerywa, nie pryka, nie kopci, to bym nie szukał dziury w całym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #8 Napisano 16 Maja 2016 Sprawdzałeś wszystkie 4 pompki czy na podstawie logów to stwierdziłeś że jest do wymiany ? Po pierwsze korekcja i BIP-y zależą od wielu czynników. BIP-y od stanu filtra paliwa, od stanu konektorów, stanu pompowtrysku, vacuum itp itd. Korekcje zależą od kompresji, od tego czy pompka leje czy jest zapieczona, stanu uszczelniaczy itp itd. Wymieniając jedną cudów się nie spodziewaj, silnik musi pracować równo a więc na jednym cylindrze może nadrabiać a na drugim niedomagać, przez to są różnice w korekcjach. Jeśli chcesz mieć idealnie to ustaw pompki na suwmiarkę i na wałek. Bo to też ma delikatny wpływ na to co widzisz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinas Zgłoś #9 Napisano 16 Maja 2016 Dzięki, za wszystkie odpowiedzi. Wrzuć jeszcze protokoły z parametrami na pompowtryskiwaczach. Jak były regenerowane na każdy pompowtryskiwacz powinieneś dostać taki dokument. Nie dostałem takiego dokumentu. (...) BIP-y zależą od wielu czynników. BIP-y od stanu filtra paliwa, od stanu konektorów, stanu pompowtrysku, vacuum itp itd. Oczywiście, że tak. Jednak jak miałem na starym pompowtryskiwaczu BIPy na poziomie -3;3 a kilka godzin później na regenerowanym +30 to raczej kwestia filtra paliwa (który zresztą jest nowy) czy pompy vacuum odpada, co do samych konektorów musiał by je ktoś fizycznie uszkodzić przy montażu co jest możliwe choć mało prawdopodobne. Korekcje zależą od kompresji, od tego czy pompka leje czy jest zapieczona, stanu uszczelniaczy itp itd. Wymieniając jedną cudów się nie spodziewaj, Zgadzam się, w przypadku kiedy np. jest słaba kompresja wtedy po wymianie pompowtryskiwacza na lepszy rozumiem, że nie zauważymy poprawy. Z tym, że nie wchodzi w grę raczej pogorszenie pracy. Chyba, że jestem w błędzie. U mnie na starym pompowtryskiwaczu korekcje były na poziomie jak pisałem 1.05-1.15 założyłem nowy korekcje były 1.50 to wywołało u mnie duży niepokój. Rozumiem, że może nie być polepszenia pracy, ale nie żeby było jej pogorszenie. Następnego dnia korekcje zeszły do 0.50-0.90 co jak napisałem: Logi statyczne z dzisiaj po przejechaniu 300km:Jest lepiej Jednak BIPy ciągle słabiutko. Silnik musi pracować równo a więc na jednym cylindrze może nadrabiać a na drugim niedomagać, przez to są różnice w korekcjach. Jeśli chcesz mieć idealnie to ustaw pompki na suwmiarkę i na wałek. Bo to też ma delikatny wpływ na to co widzisz... Otóż to, mocno generalizując zazwyczaj słabszy pompowtryskiwacz zaczyna przelewać (+) mocniejszemu zaś koks jest odbierany (-). No, ale wiadomo nie mamy 100% pewności co im dolega póki nie pójdą na stół pobierczy. Rozmawiałem dzisiaj z firmą, jestem umówiony na pomiary/sprawdzenie i ewentualną wymianę. Dam znać po wszystkim gdzie leżał problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #10 Napisano 17 Maja 2016 Ano ok. Jeśli tak było jak piszesz ze przed były BIP dobre ale korekcje zle no to faktycznie tutaj ewidentna wina pompki. Ale dobrze ze jestes umówiony na sprawdzenie. Jeszcze żeby firma była OK to będziesz miał pewność. I daj koniecznie znać co wyszło bo mieszkam 20 km od Tucholi i chciałbym wiedzieć kto odwala fuszerki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinas Zgłoś #11 Napisano 31 Maja 2016 (edytowane) Obiecałem, że dam znać jak sprawa się potoczyła. Przyjechałem do zakładu, facet wziął samochód, wjechał do garażu i zamknął za nim drzwi, zalecając mi poczekanie w biurze. Jaki zakład zamyka drzwi od garażu przed nosem klienta? Po 30minutach wyjechali z garażu ze zrobionymi logami informując mnie, że nie wymienią tego pompowtryskiwacza. Korekcje na ich logach (dodam, że jechałem do nich 150km więc samochód był mocno ciepły) w kanale 013 wynosiły około 0.6-0.8 na plusie co rzekomo nie miało znaczenia gdyż czwarty pompowtryskiwacz jest dużo mocniejszy (-1.3). Intrygujące były także BIPy które na ich logach wyszły koło -28. Dostałem informację, że gdyby BIPy były na plusie - wzieli by to na siebie, a że są na minusie - nic z tym nie będą robić pomimo, że na starej pompce były w okolicy 0. Została mi przedstawiona karta pomiarowa ze stołu pobierczego na której wyniki były względnie dobre. Trochę sobie porozmawialiśmy, stwierdziłem, że moje kompetencje w tym miejscu się kończą i jakoś wtedy przyjąłem ich wersje (facet nie wygląda ani nie wypowiada się cwaniacko, stąd wzbudził we mnie wtedy jakieś tam zaufanie). Ze zmieszanymi myślami odjechałem. Nic nie zostało zrobione, nic też nie płaciłem, stwierdziłem że może faktycznie wszystko jest OK. Niestety nie. Samochód wyraźnie pali ciężej (mapa dawki startowej ustawiona wysoko). Zrobiłem dwa razy świeże logi w odstępie kilku dni. Moim zdaniem bez szału. Grupa 013, 023, 001: http://vaglog.pl/log_264544.html Grupa 013, 023, 001: http://vaglog.pl/log_264545.html Przy delikatnym dodaniu gazu BIPy idą w -40, -60... Nadomiar wszystkiego. Auto ponownie zawitało na hamowni. Wynik łatwy do przewidzenia: * na "starym" pompowtryskiwaczu: 165,5 KM i 372 Nm * na "nówce sztuce" regenerowanej pompce: 157 KM i 360 Nm Cały wykres "zmęczony", opadnięty wciągneło 9km - tyle nie wynosi błąd pomiarowy. Mina Tunera bezcenna Niestety wszystkie znaki na niebie mówią, że pompka kibel i tyle. Nie jestem zadowolony. Edytowane 31 Maja 2016 przez Cinas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach