Skocz do zawartości
Cinas

1.9 AVF - słaby pompowtryskiwacz po regeneracji Tuchola

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem tyczy się 1.9 AVF po programie. Chciałem zrobić korektę softu po wymianie mocniejszego turbo. Tuner doradził mi abym najpierw wymienił drugą pompkę bo wyraźnie odstaje od reszty. BIPy były perfekcyjne bo nie przekraczały -3;3 ale za to korekcja dawki na kanale 013 była w granicach 1.05-1.15 mg. Auto nie dawało jakiś specjalnych znaków o słabszej pompce, ale z racji że miała być ta korekta softu zalecano mi ją wymienić. Zdecydowałem się więc na wymianę regenerowanego pompowtryskiwacza "1 za 1" z firmy Diesel-Reg z Tucholi którzy reklamują się tym, że ich pompowtryskiwacze po regeneracji zarówno w kanale 013 jak i 023 mają wartości bliskie 0 ("jak fabryczne"). Czytając w miarę dobre opinie o tej firmie wymieniłem się z nimi pompkami. Numer pompowtryskiwacza dostałem ten sam ("AA"). Pompowtryskiwacz był zakładany na komplecie nowych uszczelek przez zakład któremu ufam. Wymieniana była druga pompka. Po przejechaniu trasy 60km odczekałem z 10 minut na wolnych obrotach by trochę się "uspokoił" i zrobiłem logi.

Osiwiałem.

Cały.

Poniżej wklejam, to jest jakaś masakra. Zarówno BIPy jak i korekcja dawek. Poprostu żart.

Pytanie mam, zanim zacznę robić jakikolwiek dym. Wina ewidentnie leży po stronie spierd****ego pompowtryskiwacza czy mogły zajść jakieś inne czynniki mające wpływ na taki a nie inny wynik pomiarów?

Bardzo proszę o pomoc.

 

STATYCZNE:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_262349.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_262353.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log_262350.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_262352.html

 

DYNAMICZNE:

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_262355.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log_262351.html

Edytowane przez Cinas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemu nie rozwiąże(chyba), ale powiem co miałem u siebie.

Padła mi pompka na 4 cylindrze, zdecydowałem się na zakup regenerowanej (tak doradził mechanik). Po założeniu okazało się, że napier*ala +2,6 jak dobrze pamiętam. Lała konkretnie. Mechanik wypiął się du*ą, bo on tylko kupił i założył, a skasował za montaż, bez marży za pompkę. Pojechałem do Tune-up. I tam usłyszałem, że montując jedną pompkę regenerowaną tak może się dziać, bo może się nie zgrywać z moimi trzema starymi i są dwa wyjścia:

1. wyciągamy wszystkie pompki i gdzieś tam wysyłamy na regulację

2. kupuje jedną pompkę używkę, nie regenerowaną i zakładam (jest loteria, ale taniej i auto nie stoi u mechanika)

 

Wybrałem opcję nr 2 ;)

 

Kupiłem używkę pompkę, po zamontowaniu miałem korekcje +0,1. Obecnie mam +0,3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaz logi przed wymiany PD. Wartości w grupie 013 odzwierciedlają też stan silnika i nawet jak pompka będzie nówka z ASO, a masz slabą kompresję, to będzie podlewać paliwem i korekcje będą wysokie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi. Z tą regulacją jakoś mnie nie przekonuje. Pompki są identyczne, nawet z tej samej serii. Może Twoje się troche różniły (jedna od pozostałej?) Bo np pompka od AVF do 2002 od pompki do AVF po 2002 różniły się np. mocowaniem tego bolca u góry.

 

Co do logów na starych pompkach, tu mam z listopada:

http://vaglog.pl/log_240979.html

http://vaglog.pl/log_240983.html

 

EDIT

Trzy tygodnie temu u Tunera BIPy były takie same, a korekcje drugiej pompki były na poziomie 1.05-1.15mg.

Edytowane przez Cinas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście pompki nie były takie złe. Na dużo gorszych pompkach robi się chip tuning.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi statyczne z dzisiaj po przejechaniu 300km:

 

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_262446.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_262445.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_262444.html

 

Korekcje w grupie 013 zachowywały się różnie, czasami rosły do 0.87-0.92 i trzymały ten wynik. Więc jakaś poprawa jest, ale ciągle bez szału. BIPy tak samo tragiczne. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć co się tutaj dzieje, bo już się gubię. Skąd taki wynik, "układają się" czy co? :niewiem

 

Wiem, że programy robi się na gorszych pompkach. Silnik już był podlany koksem, ale miała być wyciśnięta z niego jeszcze odrobina, stąd decyzja by najpierw doprowadzić pompki do eleganckiego stanu. :dobrze

 

Jest lepiej, ale ciągle słabo. Proszę o pomoc.

Edytowane przez Cinas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta regenerowana jest na 2 cylindrze? Daj pozostałe twoje 3 sztuki umyć w ultradźwiękach i jak nie będzie poprawy, to bym sprawdził kompresję. Tak czy siak jak auto pracuje równo, nie przerywa, nie pryka, nie kopci, to bym nie szukał dziury w całym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś wszystkie 4 pompki czy na podstawie logów to stwierdziłeś że jest do wymiany ? Po pierwsze korekcja i BIP-y zależą od wielu czynników. BIP-y od stanu filtra paliwa, od stanu konektorów, stanu pompowtrysku, vacuum itp itd. Korekcje zależą od kompresji, od tego czy pompka leje czy jest zapieczona, stanu uszczelniaczy itp itd. Wymieniając jedną cudów się nie spodziewaj, silnik musi pracować równo a więc na jednym cylindrze może nadrabiać a na drugim niedomagać, przez to są różnice w korekcjach. Jeśli chcesz mieć idealnie to ustaw pompki na suwmiarkę i na wałek. Bo to też ma delikatny wpływ na to co widzisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za wszystkie odpowiedzi.

 

Wrzuć jeszcze protokoły z parametrami na pompowtryskiwaczach. Jak były regenerowane na każdy pompowtryskiwacz powinieneś dostać taki dokument.

Nie dostałem takiego dokumentu.

 

(...) BIP-y zależą od wielu czynników. BIP-y od stanu filtra paliwa, od stanu konektorów, stanu pompowtrysku, vacuum itp itd.

Oczywiście, że tak. Jednak jak miałem na starym pompowtryskiwaczu BIPy na poziomie -3;3 a kilka godzin później na regenerowanym +30 to raczej kwestia filtra paliwa (który zresztą jest nowy) czy pompy vacuum odpada, co do samych konektorów musiał by je ktoś fizycznie uszkodzić przy montażu co jest możliwe choć mało prawdopodobne.

 

Korekcje zależą od kompresji, od tego czy pompka leje czy jest zapieczona, stanu uszczelniaczy itp itd. Wymieniając jedną cudów się nie spodziewaj,

Zgadzam się, w przypadku kiedy np. jest słaba kompresja wtedy po wymianie pompowtryskiwacza na lepszy rozumiem, że nie zauważymy poprawy. Z tym, że nie wchodzi w grę raczej pogorszenie pracy. Chyba, że jestem w błędzie. U mnie na starym pompowtryskiwaczu korekcje były na poziomie jak pisałem 1.05-1.15 założyłem nowy korekcje były 1.50 to wywołało u mnie duży niepokój. Rozumiem, że może nie być polepszenia pracy, ale nie żeby było jej pogorszenie. Następnego dnia korekcje zeszły do 0.50-0.90 co jak napisałem:

Logi statyczne z dzisiaj po przejechaniu 300km:

Jest lepiej

Jednak BIPy ciągle słabiutko.

 

Silnik musi pracować równo a więc na jednym cylindrze może nadrabiać a na drugim niedomagać, przez to są różnice w korekcjach. Jeśli chcesz mieć idealnie to ustaw pompki na suwmiarkę i na wałek. Bo to też ma delikatny wpływ na to co widzisz...

Otóż to, mocno generalizując zazwyczaj słabszy pompowtryskiwacz zaczyna przelewać (+) mocniejszemu zaś koks jest odbierany (-). No, ale wiadomo nie mamy 100% pewności co im dolega póki nie pójdą na stół pobierczy.

 

Rozmawiałem dzisiaj z firmą, jestem umówiony na pomiary/sprawdzenie i ewentualną wymianę. Dam znać po wszystkim gdzie leżał problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano ok. Jeśli tak było jak piszesz ze przed były BIP dobre ale korekcje zle no to faktycznie tutaj ewidentna wina pompki. Ale dobrze ze jestes umówiony na sprawdzenie. Jeszcze żeby firma była OK to będziesz miał pewność. I daj koniecznie znać co wyszło bo mieszkam 20 km od Tucholi i chciałbym wiedzieć kto odwala fuszerki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem, że dam znać jak sprawa się potoczyła.

Przyjechałem do zakładu, facet wziął samochód, wjechał do garażu i zamknął za nim drzwi, zalecając mi poczekanie w biurze. Jaki zakład zamyka drzwi od garażu przed nosem klienta? Po 30minutach wyjechali z garażu ze zrobionymi logami informując mnie, że nie wymienią tego pompowtryskiwacza. Korekcje na ich logach (dodam, że jechałem do nich 150km więc samochód był mocno ciepły) w kanale 013 wynosiły około 0.6-0.8 na plusie co rzekomo nie miało znaczenia gdyż czwarty pompowtryskiwacz jest dużo mocniejszy (-1.3). Intrygujące były także BIPy które na ich logach wyszły koło -28. Dostałem informację, że gdyby BIPy były na plusie - wzieli by to na siebie, a że są na minusie - nic z tym nie będą robić pomimo, że na starej pompce były w okolicy 0.

 

Została mi przedstawiona karta pomiarowa ze stołu pobierczego na której wyniki były względnie dobre. Trochę sobie porozmawialiśmy, stwierdziłem, że moje kompetencje w tym miejscu się kończą i jakoś wtedy przyjąłem ich wersje (facet nie wygląda ani nie wypowiada się cwaniacko, stąd wzbudził we mnie wtedy jakieś tam zaufanie).

 

Ze zmieszanymi myślami odjechałem. Nic nie zostało zrobione, nic też nie płaciłem, stwierdziłem że może faktycznie wszystko jest OK.

 

Niestety nie.

Samochód wyraźnie pali ciężej (mapa dawki startowej ustawiona wysoko).

Zrobiłem dwa razy świeże logi w odstępie kilku dni. Moim zdaniem bez szału.

 

Grupa 013, 023, 001: http://vaglog.pl/log_264544.html

Grupa 013, 023, 001: http://vaglog.pl/log_264545.html

Przy delikatnym dodaniu gazu BIPy idą w -40, -60...

 

Nadomiar wszystkiego. Auto ponownie zawitało na hamowni.

Wynik łatwy do przewidzenia:

* na "starym" pompowtryskiwaczu: 165,5 KM i 372 Nm

* na "nówce sztuce" regenerowanej pompce: 157 KM i 360 Nm

Cały wykres "zmęczony", opadnięty wciągneło 9km - tyle nie wynosi błąd pomiarowy. Mina Tunera bezcenna :niewiem

Niestety wszystkie znaki na niebie mówią, że pompka kibel i tyle.

Nie jestem zadowolony. :wkurzony

Edytowane przez Cinas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności