Morhol Zgłoś #21 Napisano 20 Kwietnia 2017 Moim zdaniem nawet "branie" 0.5L/1000km (czyli norma VAG i innych producentów) to jakieś nieporozumienie. Norma do 1l/1000km i od razu mniej hołoty z reklamacjami po zakupie przyjeżdża Quo vadis, motoryzacjo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #22 Napisano 20 Kwietnia 2017 Do $$$... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurand Zgłoś #23 Napisano 21 Kwietnia 2017 Jako ciekawostka - do zastanowienia: w Nissanach (czyli w Renault) był duży problem w silnikach 1.2 DIG-T (dość podobny technologicznie do TSI) z braniem oleju na potęgę. Jako remedium ASO wykonywały update softu silnika. Wynikiem dla kierowcy było zamulenie w dolnym zakresie obrotów, ale faktycznie przestawał brać olej. A konkretniej - poziom w misce się utrzymywał, bo to chyba nie to samo, bo co poniektórym nawet zaczęło się przelewać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #24 Napisano 21 Kwietnia 2017 Hm... zmienili soft tak aby zalewał silnik? Przecież to byłoby widać po spalaniu/zużyciu paliwa i "trwałości" oleju. A ja myślałem, że druty to tylko w szopie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurand Zgłoś #25 Napisano 23 Kwietnia 2017 Hm... zmienili soft tak aby zalewał silnik? Przecież to byłoby widać po spalaniu/zużyciu paliwa i "trwałości" oleju. A ja myślałem, że druty to tylko w szopie... Podobno mieszanie się paliwa z olejem to normalka (w niewielkich ilościach). Widać softem można coś tu jeszcze więcej namieszać Podejrzewam, że w TSI też tak można.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #26 Napisano 23 Kwietnia 2017 Delikatnego mieszania nie da się uniknąć choć w sprawnym motorze nie powinno do niego dochodzić - paliwa powinno być tyle aby całe się spaliło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #27 Napisano 26 Kwietnia 2017 Hej Na wstępie chciałbym przeprosić o małą niezgodność postu z forum - prośba o poradę dotyczy Skody Octavii 1.4 TSI o mocy 140 KM z 2013 roku. Samochód ma przejechane ~35 tys km i po odpaleniu wydaje dziwny dźwięk - pracuje jak diesel (jest słyszalne wyraźne stukanie). Zwykle po rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy i pracuje cicho, ale nie ma reguły. Czasem po postoju, gdy silnik nie zdąży całkiem ostygnąć problem też się pojawia. Czytałem o problemach z 1.4 TSI, jednak odnoszą się one (tutaj) do łańcucha rozrządu - a w tym przypadku silnik jest napędzany paskiem. Dodatkowo jeśli chodzi też o wspomniane problemy ze spalaniem oleju to rocznik wskazywałby na już poprawione silniki VW - jednak w tym przypadku auto bierze olej, w bardzo małych ilościach. Poniżej podrzucam link do YT z krótkim nagraniem wideo z dźwiękiem pracy silnika. Bardzo proszę o sugestie, co można by sprawdzić lub czy to jakaś usterka, czy typowy odgłos pracy tego silnika. Zaraz po odpaleniu słychać rytmiczny stukot, a gdzieś w okolicach 18 sekundy wyraźnie słyszalne staje się również rytmiczne pukanie w tle. Silnik pracuje na krótkich dystansach (8-15km) z okazjonalnymi dłuższymi trasami. W żadnym wypadku nie był katowany. Za wszelkie sugestie bardzo dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #28 Napisano 26 Kwietnia 2017 Mi to przypomina dwumas. Spróbuj na wyciśniętym sprzęgle. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #29 Napisano 26 Kwietnia 2017 Mi to przypomina dwumas. Spróbuj na wyciśniętym sprzęgle. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Również wychodzi mi to na dwumase. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #30 Napisano 27 Kwietnia 2017 Niestety przy wciśnięciu sprzęgła problem znika. Bardzo dziękuje za porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Johnypl Zgłoś #31 Napisano 28 Kwietnia 2017 Na dystansie 50km przejazd droga szybkiego ruchu prędkość 80/90kmh. Passat CC B7 TSI 160km DSG. Standardowe średnie 7,5 - - - - - aktualizacja - - - - - Aktualnie przy 98 tys padła pompa wody, która wydawała przykre dźwięki. Koszt w ASO z robocizna 1680zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #32 Napisano 9 Maja 2017 Mam do poruszenia z innej beczki dwa tematy ale związane z eksploatacją: 1.) Z tego co wiem w B6 FSI/TSI/TFSI jest filtr paliwa zintegrowany z deklem zbiornika paliwa lub samą pompą. Inne modele mają odseparowany filtr z regulatorem ciśnienia tu postanowiono zastosować moduł lifetime. Czy ktoś miał już problemy z takim filtrem, ile wytrzymują i czy można jakoś zmodyfikować dekiel aby stosować zewnętrzny filtr paliwa? 2.) Czy ktoś zabierał się za czyszczenie dolotu w tych silnikach? Jest jakiś sposób aby nieinwazyjnie sprawdzić w jakim jest stanie (bez endoskopów i tym podobnych wynalazków)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach