Skocz do zawartości
marcinsgdz

Eksploatacja silników 1.4 TSI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W związku z tym, że na forum jest niewiele informacji o silnikach 1.4 TSI proponuję założyć temat dotyczący eksploatacji tych silników, w tym:

- okresy przeglądu (w tym terminy wymiany filtrów, oleju...)

- trwałości poszczególnych elementów np. turbosprężarki

- typowych awariach (objawach, przebiegu itp.)

- propozycjach marek i typów olejów

 

Jeśli administrator ma inne zdanie, to proszę usunąć post, choć uważam, że coraz więcej ludzi patrzy w kierunku silników zasilanych benzyną, co sprawia, że warto pochylić się nad tym zagadnieniem.

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej silnikowy: 5W30 (proponuję Motul 8100 X-CLEAN + 5W30) lub 0W40

Ilość: 3.6L

Zalecana wymiana co: 10-15 tyś.

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolować ilość oleju miarką i trzymać stan na max !!! (silnik bardzo wrażliwy i delikatny) Płyn chłodniczy też poziom na max żeby komora chłodząca turbosprężarki się nie zapowietrzała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzywam Castrol 5W30. Nic nie dolewalem od odbioru auta. Raz latem uzupelnialem natomiast plyn chlodniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz szczerze a jak spalanie w tym TSI wygląda, oczywiście benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedz szczerze a jak spalanie w tym TSI wygląda, oczywiście benzyny.

 

Mi pali około 7.5l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi pali około 7.5l
U mnie podobnie. 7 trasa i 9 miasto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dla mnie silnik daje radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, to mam do was pytanie, od razu z odpowiedzią :) dla ułatwienia..

ile oleju spala octavia 1.4 tsi 122KM z 2009r??

oznaczenia silnika nie znam, przebieg 185000 km, auto w rodzinie od nowości, najpierw jeździł ojciec teraz syn. powiedzmy normalna eksploatacja bez głaskania i niekiedy w pełnym zakresie obrotów ale z serwisem regularnym. olej lany jaki popadnie 5w40, średnia lub niska półka ostatnio..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

odp.

4l/1000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie musisz wymieniać oleju, ponieważ zawsze masz nowy.

Swoją drogą do baku benzyny dokładasz bańkę oleju. Prawie jak w Formuła 1 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek, to nie moje auto. Auto nalezy do mojego kuzyna. Ale tu masz racje. Tylko filtry i do przodu.. cale szczęście- dla niego, ma olej za darmo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jak wyglądała ta eksploatacja, bo raczej takie branie oleju w 1.4 TSI nie jest niczym normalnym bez innych oznak złej pracy - czy się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 120000km auto brało 1l/1000km. Tak jak pisałem, auto nie rozpieszczane ale też nie katowane. Ot samochód do jazdy - ostatnie 50k km głównie wokół komina. Ostatnio wymienione sprzęgło było. Nic poza olejem z autem się nie dzieje. Póki jeździ nie szukają na sile naprawy :)

Radek, a branie 0,6 l oleju na 1000 jest normalne? Wg mnie też nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4l/1000km

 

CDAA z felernymi pierścieniami też tak potrafi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4l / 1000km?? Mocno naciągane, bo to oznacza chyba dolewkę co 200km albo zatarcie motorka..

 

To ja dam swój przykład - 0,0l oleju dolewane, a na miarce cały czas prawie max.. :kawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4l / 1000km?? Mocno naciągane

 

Próba olejowa. Zalane 4,7 litra oleju. Po 600 km zlane niecałe 3. Resztę możesz sobie policzyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mocno naciągane, bo to oznacza chyba dolewkę co 200km

 

dolewka co tankowanie ok 2 litrów chyba ze wczesniej wywali komunikat..

 

To ja dam swój przykład - 0,0l oleju dolewane, a na miarce cały czas prawie max..

 

Jurek, wg mnie ilość pobieranego oleju zależy od warunków w jakich użytkujesz auto (trasa/miasto) oraz jaki jakościowo zalewany jest olej.

u mnie pobiera na 10000km - 1l oleju a oznaczenie motoru CDAA. Auto jest po programie na 221KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Próba olejowa. Zalane 4,7 litra oleju. Po 600 km zlane niecałe 3. Resztę możesz sobie policzyć :)

 

EDIT: a, sorki - źle zrozumiałem co napisałeś. No ale to świetny news - można jeździć uturbionym motorkiem bez oleju :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dolewka co tankowanie ok 2 litrów chyba ze wczesniej wywali komunikat..

 

 

 

Jurek, wg mnie ilość pobieranego oleju zależy od warunków w jakich użytkujesz auto (trasa/miasto) oraz jaki jakościowo zalewany jest olej.

u mnie pobiera na 10000km - 1l oleju a oznaczenie motoru CDAA. Auto jest po programie na 221KM

 

Pełna zgoda - oczywiście że zależy od stylu i warunków jazdy. I to czasem może nawet oznaczać, że w misce olejowej nagle przybędzie "oleju" :).

Ja tylko jakoś wątpię, by przy nagminnym braku 2l oleju nasz motorek się w końcu nie zatarł.. No a jak ubywa niby 4/1000, to 2 litrów brakuje często między tankowaniami..

Edytowane przez Jurand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tylko jakoś wątpię, by przy nagminnym braku 2l oleju nasz motorek się w końcu nie zatarł.. No a jak ubywa niby 4/1000, to 2 litrów brakuje często między tankowaniami

Wystarczy że smok pompy będzie zanurzony w oleju to nic się nie stanie. Ale gdy przy takim poziomie na ostrym zakręcie olej odpłynie spod smoka to pozamiatane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nawet "branie" 0.5L/1000km (czyli norma VAG i innych producentów) to jakieś nieporozumienie. Ja zauważyłem branie oleju tylko w przypadku autostradowych rajdów ale to raczej normalne dla każdego silnika. Nie robiłem jeszcze jednak dolewki więc ciężko stwierdzić ile ubyło - na miarce około 1 mm więc obstawiam jakieś 200 ml na 4000 km ale to zaobserwowałem w każdym posiadanym aucie więc...

 

Mój stary 1.9 TDI potrafił w takich warunkach wciągnąć nawet 0.5 litra, przy ostrym traktowaniu ale takiego spalania nie uważam za wadę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności