Skocz do zawartości
Miszka

Hak holowniczy B8

Rekomendowane odpowiedzi

Tak pokazuje otwarcie; dzisiaj miałem parametryzacja z diagnostą i hak jak nie chodził tak nie chodzi. Jeszcze dodatkowo światełko zgasło na przycisku otwierania haka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba kiepski diagnosta. Wygląda, że wgrywał inną parametryzację skoro przycisk zgasł. Podświetlenie na przycisku nie zapala się już w ogóle? Bo ono działa tak, że jak dłużej jest otwarta klapa, to zgaśnie. Z opisu zakładam, że w ogóle nie działa już, stąd zakładam niepoprawną parametryzację modułu.

Co do haka - czy sprawdzałeś, że fizycznie jest sprawny? Bo trochę wygląda jakby nie był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, kenhor napisał:

No to chyba kiepski diagnosta. Wygląda, że wgrywał inną parametryzację skoro przycisk zgasł. Podświetlenie na przycisku nie zapala się już w ogóle? Bo ono działa tak, że jak dłużej jest otwarta klapa, to zgaśnie. Z opisu zakładam, że w ogóle nie działa już, stąd zakładam niepoprawną parametryzację modułu.

Co do haka - czy sprawdzałeś, że fizycznie jest sprawny? Bo trochę wygląda jakby nie był.

Parametryzacja pod ten moduł i elektryczny hak. 

Jednak moduł z końcówką D według mnie po prostu nie obsługuje elektrycznego haka. 

Zostaje wymiana na N lub G. 

Chyba że masz inne informacje to będę wdzięczny za wyprowadzenie z błędu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, Szo_gun said:

Parametryzacja pod ten moduł i elektryczny hak. 

Jednak moduł z końcówką D według mnie po prostu nie obsługuje elektrycznego haka. 

Zostaje wymiana na N lub G. 

Chyba że masz inne informacje to będę wdzięczny za wyprowadzenie z błędu. 

1. Tak, wszystkie trzy moduły 5Q0907383D, 5Q0907383G, 5Q0907383N powinny działać, możesz znaleźć info w tym temacie. Ułatwiając:

W tym komentarzu kolega wylistował moduł, jaki użył i to jest dokładnie D (czyli działa):

2. Czytając o aktualnych objawach, tj. brak podświetlenia przycisku (a działał), niedziałający hak, skłania mnie do przekonania o błędnej parametryzacji. Pamiętam jak mój sterownik (kupiłem nowy, więc był czyściutki) był programowany, to było co najmniej kilka plików pod B8 itd. Może być też tak, że pod ten 5Q0907383D idzie ciut starsza wersja pliku. Nie wiem, VCDSem się bawię, ale nie odisem czy vcp. Podobne objawy opisywał Bimbasz, gdzie powodem była właśnie zła parametryzacja (bo sterownik przyszedł ze Skody zdaje się). Link do komentarza:

3. Jak napisałem wczoraj, jeśli różne opcje próbujecie, a hak nie rusza, to sprawdźcie go fizycznie. Ja tak robiłem przed montażem (nauczony pierwszym, który w ogóle nie zadziałał), żeby być pewnym że nie montuję czegoś, co nie działa. KIedyś na priv opisywałem koledze jak to zrobić, wklejam tutaj, żeby było dla potomnych:

"Są dwa styki sterujące silniczkiem w haku, na które idzie 12V. To są piny 1 i 5 we wtyku do haka. Nie pamiętam już teraz dokładnie, które to piny w tym wtyku, nie były obok siebie ani bezpośrednio nad sobą. Łatwo możesz to sprawdzić, zdejmij gumkę z wtyka i tam będą numery pinów. Zasilasz później te odpowiadające w haku.

I teraz tak - sterownik do haka działa w trybie dwucyklowym, tj. podaje zasilanie na hak, jak hak zareaguje i złoży/rozłoży się (będzie miękki), to podaje odwrotną polaryzację, tak aby można go było na magnesie spiąć. Musisz zrobić to samo, tzn. jak już podłączysz odpowiednie piny, to podaj 12V z aku, wszystko jedno w jakiej polaryzacji, jak nie zareaguje, to zmień i zobacz. Jak już zareaguje, to będzie luźny i nawet jako go wysuniesz, czy ustawisz tak jak byłby schowany, to i tak nie zepnie się. Wtedy właśnie musisz podać odwrotną polaryzację i jak silniczek przejedzie cykl, to będziesz mógł go spiąć. No i tak dalej."

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Grzesiek

Dzisiaj auto przeszło przegląd- światła świecą na bagażniku na rowery i wyłącza czujniki parkowania. Na krótko otworzyłem hak, wyskoczył na środkową pozycję i zmieniłem polaryzację i zamknąłem zamek po czym dociągnąłem. Podsumowując robię włącznik dwubiegunowy dwupozycyjny na kablach bązowy 0,75 i czerwono biały 0,75 podłączony naprzemiennie do masy i któregoś zasilania z zabezpieczeniem 15A. Sprzedam oryginalny przycisk i wyjdę na zero. Może na module N wszystko by hulało bez problemów, ale mam już dosyć kombinowania z tym hakiem:)

Schemacik poniżej, pozycje 13 i 14 w J345 reszta  w prawo to tylko sensor Halla który może być uszkodzony, ale osobiście wydaje mi się że to niewłaściwa parametryzacja.

image.thumb.png.dbe17a037e9addfb0108f0edd5e403f5.png

Przełącznik do aut na akumulator Leantoys

image.thumb.png.955bbc61638ec2593d1ca2bbad7627c5.png

Edytowane przez Ravine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sterowniku 5Q0907383D powinien działać, przycisk nie świeci to znaczy ze parametryzacja musi być wgrana odpowiednia.

Ja bym spróbował wgrać inna parametryzacje, jak sterownik nie uwalony a na to nie wskazuje musi poprawnie sterować hakiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednia to znaczy:

 

2022-09-06 19_09_40-Ładowanie danych konfiguracyjnych.png

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

środkowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Środkowe nie działa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zaznaczasz EraseFullMemory ?

Z tego co pamiętam, to były dwa wsady do haka (nowszy i starszy). spróbuj zrobić flash tego sterownika i ponownie wgrać .zdc

Edytowane przez Deo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.01.2021 o 14:40, kenhor napisał:

Tak, zarówno przy rozkładaniu jak i składaniu. Przycisk miga do momentu, gdy całkiem nie rozłożysz/złożysz haka, w sensie nie "zastrzeli się" w pozycji docelowej. Zresztą przy włączonym zapłonie jest to sygnalizowane też na desce, żeby sprawdzić zaczep przyczepy, bo każda pozycja pośrednia jest zgłaszana.

Natomiast jak miałem usterkę silnika jednego haka (o czym wspomniał Gajdzi), to nic się nie działo z hakiem po wciśnięciu, a przycisk migał po tym przez długi czas.

@Gajdzi

Zadałem to pytanie wcześniej i nikt nie zgłosił, że też miał problemy z hakiem. Tylko jedna odpowiedź była, że raz kolega miał problem z rozłożeniem, ale pociągnął i hak zareagował. Stąd, że nikt inny się nie podzielił, zakładam że haki nie są nadmiernie awaryjne. Ja miałem pecha i tak trafiłem przy kupnie używek. Drugi, który mi przestał działać, po prostu po rozkręceniu silnika okazało się był cały mokry, podejrzewam, że ktoś już kiedyś go rozkręcał i nie był szczelny. Silnik po prostu przestał działać.

Co do awaryjnego rozłożenia - nie ma takiej możliwości, w każdym razie ja nie znam żadnego sposobu.

Witam .

Chciałbym dołączyć do dyskusji o niedziałającym haku .

Mam taki " półautomatyczny " . Po naciśnięciu przycisku w bagażniku dioda miga , słychać jakiś dźwiek ( styczników elektrycznych ) , ale Hak nie wychodzi. 

Na wyświetlaczu pomiędzy zegarami wyswietla się komunikat , aby sprawdzić Hak holowniczy .

Czy ktoś spotkał się z takim problemem  i wie jak go rozwiązać?

Dodam , że próbowałem zarówno na włączonym , jak i wyłączonym zapłonie oraz silniku .

 Nie używam go często , ale kiedyś działał bez zarzutu. Teraz przez zupełny przypadek odkryłem,  że nie działa.

Z góry dziękuję za pomoc .

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Michal#2013 Pewnie się zastał, bo dawno nie rozkładałeś. Te konstrukcje tak miewają, szczególnie te starsze. Puknij go delikatnie młotkiem kilka razy i później ewentualnie pociągnij jednocześnie próbując zluzować przyciskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chce zalozyc hak elektryczny do mojego b8 2017 kombi 150 km highline. Czytam cały wątek i niby wszystko wiadomo i pasuje ale jakieś problemy występują. Proszę podpowiedzci jakie elementy kupić by uniknąć problemów. Hak chciałem ten z końcówką "C" z wiazka i gniazdem , jaki kupić moduł do tego i przycisk zwalniania, oraz wiazke do bezpiecznikow. Przepraszam pewnie powtarzam temat ale w gąszczu tych postów sporo jest nieścisłości. Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 2/20/2023 at 9:10 AM, PIotrOkęcie said:

Witam, chce zalozyc hak elektryczny do mojego b8 2017 kombi 150 km highline. Czytam cały wątek i niby wszystko wiadomo i pasuje ale jakieś problemy występują. Proszę podpowiedzci jakie elementy kupić by uniknąć problemów. Hak chciałem ten z końcówką "C" z wiazka i gniazdem , jaki kupić moduł do tego i przycisk zwalniania, oraz wiazke do bezpiecznikow. Przepraszam pewnie powtarzam temat ale w gąszczu tych postów sporo jest nieścisłości. Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi. 

Heh, czyli wiadomo, że nie wiadomo? Coś mi się wydaję, żę trochę jednak idziesz na łatwiznę, bo po coś te wątki są i czas się poświęca na dzielenie, żeby można było skorzystać. W sumie wystarczy wynotować czytając.

Odpowiadając na pytania:

Moduł: 5Q0907383G lub 5Q0907383N

Przycisk: 3G0959511AWHS z ramką 5G086834581U

Wiązka: ja polecam od kolegi Bimbasza, bo taką mam i jestem zadowolony. Kilku kolegów brało z Kufateca. Ogólnie jest tego sporo obecnie, ale po co szukać, jak kolega Bimbasz z forum jest na miejscu.

I tak, też mam hak z końcówką C i taki polecam, wszystko opisałem w

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie nie było,  ale dziękuję za odpowiedź. Skorzystałem z podpowiedzi i kolega Bimbasz zamontował hak ,nie obyło się bez problemów,  ale załatwił sprawę wzorowo,  jestem bardzo zadowolony polecam :)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z elekt.hakiem w VW Touran 2016r.

Wszystko zakodowane w vcds błędow brak jednak przycisk haka nie świeci i sam hak nie działa.

Czyżby parametryzacja sterownika była potrzebna 🤔?

Edytowane przez Jarek66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.09.2020 o 21:50, Bimbasz napisał:

Dzięki za polecenie

Co do tego, że niekiedy zdarza się brak wyzwolenia haka przy naciśnięciu przyciski, brak podświetlenia. Powodem może być iż sterownik był w innym aucie, np w skodzie a jest teraz w B8 lub odwrotnie. Miałem teraz klienta który montował hak do Skody Kodiaq, a tam jest też elektryczny jak w B8. Nic nie działało, wszystko podłączone poprawnie. Rozwiązaniem problemu jest wgranie parametryzacji sterownika pod konkretne auto. Jego sterownik 5Q0907383N nie był ze skody. Może z VW, Audi czy Seata. Wgrał parametryzacje pod Skode Kodiaq i od razu wszystko ruszyło.

Witam

Mam pytanko na czym polega ta parametryzacja?

Zapewne potrzeba jakiej oprogramowanie i kabel 🤔.

Może ktoś uchylić rąbka tajemnicy 🤪

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Jarek66 napisał:

Witam

Mam pytanko na czym polega ta parametryzacja?

Zapewne potrzeba jakiej oprogramowanie i kabel 🤔.

Może ktoś uchylić rąbka tajemnicy 🤪

Na wlaniu do sterownika parametrów pod dane auto za pomocą np. VCP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.06.2021 o 23:38, Arecki128 napisał:

Witam serdecznie wszystkich. 

Przychodzę do kolegów z prośbą o poradę. Temat dotyczy modyfikacji haka westfalia a dokładniej sterownika jaki został wraz z nim założony. Takie auto kupiłem u próbuję doprowadzić temat haka do porządku. 

Support Westfalii poinformował że jest to podstawowy sterownik i zekomo pasuje do paska B8. W mojej opinii to raczej zbyt prosty moduł jak na auto z tyloma systemami ( radar line Assist czujniki parkowania i steerasist kamera cofania itd) 

Sterownik to Uni Can control 3.0 for VW. Zdjęcie w załączniku 

Z mojej dedukcji wynika że jest to sterownik pasożytniczy a sądzę tak bo  po mimo podłączenia do szyny CAN (połączony do BCM) to nie występuje on na liście sterowników, nie można go dodać ani wyszukać. Z BCM pociągnięty jest też sygnał stopu. Ponadto sugerując się opisem na obudowie sterownika to można sądzić ze tylko STOP jest sygnałem analogowym cała reszta wygląda na podsłuchiwaną na szynie CAN. 

PIN dwunasty odpowiedzialny na wykrywanie obecności przyczepy jest nie obsadzony w gnieździe co raczej nie powinno być problemem patrząc na fabrczyny schemat haka. 

Chciałbym zostawić obecne wiązki przewodów oraz hak ręcznie jednak chciałbym zyskać i możliwość pełnego dokodowania sterownika VW który dałby mi możliwości kontroli oświetlenia przyczepy czujników parkowania kamery, być może do kodowania trailer assist.

Mam narzędzia i umiejętności aby przerobić obecne wiązki Westfalii na zgodne z pinout em i wtyczkami VW nie mniej jednak pojawia się kilka pytań które kieruję do was drodzy forumowicze:

1.Czy w ogóle jest możliwy prawidlowy montaż haka ręcznego z pełnym kodowaniem aby tylko utracić funkcję automatycznego wysuwania nie tracąc innych smart opcji opisanych wyżej ? 

2.Jaki sterownik jest wystarczający aby móc tego dokonać przy założeniu ręcznego haka? Chcialbym kupić coś używanego możliwie jak najniższym kosztem. 

Do Passata B8 jest 5Q0907383x ale czy inne też będą pasować np :1K0907383x skoro nie mam elektrycznego haka?

Myślę że to najtrudniejsze pytanie i liczę na pomoc w tym temacie 

3.Czy linia CAN musi zostać przepięta z magistrali BCD na magistrale do gateway'a?  

4.czy poza sygnałami wejściowymi 12v, 12 po zapłonie, Masa, CAN i STOP jest coś potrzebne więcej ciągnięte od sterowników? 

5.Czy opisany na schemacie sygbak A192 Positive connection 3 (15a) in dash panel wiring Harness to jest terminal 15 czyli 12V po zapłonie czy może jakiś inny sygnał? Jaka jest jego rola? 

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam 

Arkadiusz 

 

 

Screenshot_20210608_231022_cn.wps.moffice_eng.jpg

Screenshot_20210608_231003_cn.wps.moffice_eng.jpg

Screenshot_20210608_230950_cn.wps.moffice_eng.jpg

Screenshot_20210608_230942_cn.wps.moffice_eng.jpg

 

IMG_20210608_220928.jpg

IMG_20210413_202319.jpg

Panowie czy ktoś coś może pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponadto znalazłem informację, że 5Q0907383J też był stosowany w Passacie B8 i wygląda podobnie do 5Q0907383N /G z tą różnicą, że nie ma gniazda "D" odpowiedzialnego za przycisk zwalniania haka czyli wnioskuję jakby był stosowany w MQB  z ręczną opcją haka.

 

image.thumb.png.5c95655a08b30fb8c24544f745366be0.pngimage.png.ee04088647fbc29112f671f7d9095a37.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności