Jump to content
Miszka

Hak holowniczy B8 - fabryczny

Recommended Posts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy do kombi B8 '16 pasuje jeszcze jakiś inny niż tylko 3g9803881b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, Westfalii ten wpinany, zakładałem u siebie.

Edited by malyk9

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś ma może schemat wiązki świateł tylnich?? Będę jutro podłączał moduł uniwersalny , ułatwiło by mi to szukanie:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

To pytanie skierowane jest do Tych z was drodzy forumowicze, którzy mają fabryczny hak elektryczny.

Na tym filmie:

https://youtu.be/RGKSDzhsPA0?t=318

Kapitan przyczepa zauważa, żeby wykorzystać stabilizator jazdy który występuje w przyczepach kampingowych wymagane są pewne minimalne wymiary haka.

Czy któryś z szanownych użytkowników zacngo grona forumowego byłby łaskaw zmierzyć i podać mi te paramtery właśnie jak odległość główki haka od zderzaka (A), oraz wysokość haka od góry główki do załamania (B)?

A może ktoś z Was miał możliwość ciągania kampingu ze stabilizatorem autem właśnie z fabryczny elektrycznym hakiem? Też bym był ciekaw opinii.

 

Pozdrawiam

 

I jak? Nikt nikt? :(

Udało się uzyskać dane o stabilizatorze. Czy ktos z forum może w jakiś sposób skonfrontowac wymiary na grafice z wymiarami rzeczywistymi?

Screenshot_20200819-133243_Drive.jpg

Edited by Alcest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jako że po montażu nie działa mi hak ori elektryczny, to chciałbym kilka rzeczy wyeliminować. Z pkt. widzenia vcds-a wszystko wygląda czyściutko, żadnych błędów, pokasowałem wszystko ale hak ani drgnie. Na teraz zakładam, że może po prostu sam hak, który kupowałem na allegro nie działa. Był w stanie rozłożonym i jak napisałem zero reakcji. Pytania:

1. Czy można podać mu na wtyk na krótko jakieś 12v z aku czy coś żeby sprawdzić go mechanicznie? jeśli tak, to na które piny?

2. Na których pinach we wtyczce z wiązki tej dochodzącej do haka powinno się pojawiać napięcie po wciśnięciu przycisku? To sprawdzę też w drugą stronę, czy instalacja działa.

3. Czy jeśli kupiłem nowy sterownik, to czy to robi różnicę w kodowaniu? W samym module 69 zmieniłem tylko zdaje się byte1 i włączyłem "Network... partially" czy jakoś tak (z głowy nie pamiętam), ale nie działał ani na takim ani na włączonym.

Jakieś pomysły jeszcze?

z góry dzięki,

Grzesiek

Edited by kenhor

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/18/2020 at 8:31 AM, Alcest said:

Witam

To pytanie skierowane jest do Tych z was drodzy forumowicze, którzy mają fabryczny hak elektryczny.

Na tym filmie:

https://youtu.be/RGKSDzhsPA0?t=318

Kapitan przyczepa zauważa, żeby wykorzystać stabilizator jazdy który występuje w przyczepach kampingowych wymagane są pewne minimalne wymiary haka.

Czy któryś z szanownych użytkowników zacngo grona forumowego byłby łaskaw zmierzyć i podać mi te paramtery właśnie jak odległość główki haka od zderzaka (A), oraz wysokość haka od góry główki do załamania (B)?

A może ktoś z Was miał możliwość ciągania kampingu ze stabilizatorem autem właśnie z fabryczny elektrycznym hakiem? Też bym był ciekaw opinii.

 

Pozdrawiam

 

I jak? Nikt nikt? :(

Udało się uzyskać dane o stabilizatorze. Czy ktos z forum może w jakiś sposób skonfrontowac wymiary na grafice z wymiarami rzeczywistymi?

Screenshot_20200819-133243_Drive.jpg

odległość od osi kuli do zderzaka to ok. 88mm,

odległość od góry kuli do krawędzi załamania (łuku z gniazdem przyłączeniowym) - 80mm (od góry kuli), 60mm (od osi kuli)

IMG_20200822_125314.jpg

On 8/20/2020 at 4:53 PM, kenhor said:

Panowie, jako że po montażu nie działa mi hak ori elektryczny, to chciałbym kilka rzeczy wyeliminować. Z pkt. widzenia vcds-a wszystko wygląda czyściutko, żadnych błędów, pokasowałem wszystko ale hak ani drgnie. Na teraz zakładam, że może po prostu sam hak, który kupowałem na allegro nie działa. Był w stanie rozłożonym i jak napisałem zero reakcji. Pytania:

1. Czy można podać mu na wtyk na krótko jakieś 12v z aku czy coś żeby sprawdzić go mechanicznie? jeśli tak, to na które piny?

2. Na których pinach we wtyczce z wiązki tej dochodzącej do haka powinno się pojawiać napięcie po wciśnięciu przycisku? To sprawdzę też w drugą stronę, czy instalacja działa.

3. Czy jeśli kupiłem nowy sterownik, to czy to robi różnicę w kodowaniu? W samym module 69 zmieniłem tylko zdaje się byte1 i włączyłem "Network... partially" czy jakoś tak (z głowy nie pamiętam), ale nie działał ani na takim ani na włączonym.

Jakieś pomysły jeszcze?

z góry dzięki,

Grzesiek

Cześć, miałem taką sytuację po montażu. okazało się, że nie było połączenia z canem (zły lut, nie było przejścia)

po poprawieniu wszystko zaczęło działać

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.08.2020 o 12:59, adr01 napisał:

odległość od osi kuli do zderzaka to ok. 88mm,

odległość od góry kuli do krawędzi załamania (łuku z gniazdem przyłączeniowym) - 80mm (od góry kuli), 60mm (od osi kuli)

IMG_20200822_125314.jpg

Baaaardzo dziękuję!! Pomogłeś mi i zaoszczędziłeś sporo dalszych telefonów i poszukiwań! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jachu76 napisał:

Tak, plus przycisk zwalniający.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.08.2020 o 08:31, Alcest napisał:

Kapitan przyczepa zauważa, żeby wykorzystać stabilizator jazdy który występuje w przyczepach kampingowych wymagane są pewne minimalne wymiary haka.

 

Co prawda nie mam przyczepy kempingowej ale mam przyczepę na której mam zaczep ze stabilizatorem WINTERHOFF WS 3000, nigdy się nie zastanawiałem że do takiego zaczepu musi być jakaś specjalna odległość główki haka. Ciągnę tą przyczepę B7 i Q5 i nie miałem żadnych problemów z tym aby zaczep ocierał o zderzak czy był problem przy skręcie. A przejechałem z tą przyczepą  coś ok 20tys km. Jak ktoś planuje dłuższe jazdy z przyczepką to proponuję kupić taki zaczep ze stabilizatorem, to są bardzo dobrze wydane pieniądze. Komfort jazdy z przyczepą w której jest taki stabilizator to jest inna bajka. 

 

W dniu 26.08.2020 o 07:43, jachu76 napisał:

do tego wiązka od kolegi Bimbasz

Dzięki za polecenie, jak ktoś szuka nowej wiązki do haka do dowolnego auta grupy VAG proszę pisać na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dołączam do polecenia wiązki od Bimbasza. Nim ją znalazłem, rozważałem Kufateca jak wcześniej koledzy, ale ostatecznie trafiłem na asortyment Bimbasza i nie żałuję, pełna profeska. Wliczając w to wszelką pomoc.

Mały komentarz do mojego wcześniejszego posta #91, dla innych. Kupując nowy sterownik (nie z rozbiórki) trzeba mu wrzucić soft pod dane auto. Samo kodowanie nie wystarczy. Dlatego też często jak ktoś wystawia nowy sterownik, to robi to na wielu aukcjach podając auto, ja jakoś nie zorientowałem się i kupiłem zupełnie nowy z Helli.

Po wrzuceniu programu przycisk, sterownik itd. zaczęły działać, ale hak nie. Jednak wyszło że hak nie domaga. Żeby go sprawdzić, podałem mu bezpośrednio zasilanie na piny silnika i nie drgnął. Ale słychać było w nim cykanie. Wiem, że haki potrafią się zastać, szczególnie jak są nieużywane, więc kilka razy dostał lekko młotkiem i silnik zaczął chodzić. Wypiąłem go i podpiąłem wtyczkę, i normalnie wszystko działało z przycisku. Także i moduł i soft były ok. Po tym zostawiłem auto i po paru godzinach sprawdziłem i już nie działał znowu. Kilka uderzeń i ruszył, ale nie na długo. I jak podawałem napięcie to silnik tak głośniej pracował. Także niestety się skończył.

Mam takie pytanie z tym związane, bo szukam nowej używki. Jaka jest różnica pomiędzy hakiem 3G9803881B a 3G9803881C? Wiem, że C jest nowszy i wg Etki idzie do aut >05.2018, do tego czasu był B. Ja mam MY2016, więc ogólnie szukam B. Ale wiecie może jaka jest różnica między tymi produkcjami? Czy np. ten 3G9803881C nie podszedłby do starszych aut (2016)? Bo są wiadomo w lepszym stanie dostępne. Tak patrzę jeszcze i widzę, że wiązka się też zmieniła, więc pewnie to jest główna zmiana, coś doszło/zmieniło w instalacji. Ale jakby ktoś miał dokładniejsze informacje, to proszę się podzielić.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.09.2020 o 15:08, kenhor napisał:

Tak, dołączam do polecenia wiązki od Bimbasza. Nim ją znalazłem, rozważałem Kufateca jak wcześniej koledzy, ale ostatecznie trafiłem na asortyment Bimbasza i nie żałuję, pełna profeska. Wliczając w to wszelką pomoc.

Dzięki za polecenie

Co do tego, że niekiedy zdarza się brak wyzwolenia haka przy naciśnięciu przyciski, brak podświetlenia. Powodem może być iż sterownik był w innym aucie, np w skodzie a jest teraz w B8 lub odwrotnie. Miałem teraz klienta który montował hak do Skody Kodiaq, a tam jest też elektryczny jak w B8. Nic nie działało, wszystko podłączone poprawnie. Rozwiązaniem problemu jest wgranie parametryzacji sterownika pod konkretne auto. Jego sterownik 5Q0907383N nie był ze skody. Może z VW, Audi czy Seata. Wgrał parametryzacje pod Skode Kodiaq i od razu wszystko ruszyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem używany elektrycznie odblokowywany hak (Oris) z małą wiązką elektryczną, przycisk wysuwania haka i moduł o nr. 5Q0907383J.

Zauważyłem, że ten moduł posiada 3 gniazda, a niektóre inne posiadają 4 gniazda. Czy z tym modułem będzie poprawnie współpracował hak? Czy może muszę zakupić inny moduł np.:

5Q0907383F lub 5Q0907383H

Czy może całkiem o innym numerze?

WP_20200801_17_18_43_Pro.jpg

WP_20200831_19_16_03_Pro.jpg

 

Wtyczki jakie są na przewodzie elektrycznym wychodzącym z haka:

WP_20200831_19_13_20_Pro.jpg

WP_20200831_19_13_32_Pro.jpg

Edited by Bandzior47

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten moduł nie obsługuje elektrycznego haka, musisz mieć moduł z 4 gniazdami, jeden z tych 5Q0907383D, 5Q0907383G, 5Q0907383N

Do tego modułu co masz nie podłączysz przycisku zwalniania haka

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ale wg mojej wiedzy nie obsługują haka elektrycznego , są od Golfa gdzie jest hak na linkę i sygnalizacja diodą LED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, takie 2 pytania jeszcze o samą wiązkę od haka:

wiazka_hak.thumb.jpg.dab4e6c5592093c8266e69d610af04fb.jpg

1. Na niebiesko zaznaczyłem część, którą przykręcamy do haka obok okrągłej wtyczki i do niej spinamy trytytką wiązkę do haka. W ten sposób jest dobrze przymocowana. Czy ktoś wie jaki jest numer tej części? W online etce, z której korzystam nie ma, wszystkie inne rzeczy z wiązki mają numer. Czy jest to do nabycia osobno?

2. Na czerwono zaznaczyłem natomiast zaczep, który jest częścią wiązki. Tu pytanie z innej beczki, bo przyglądałem się, do czego jest przeznaczony, tzn. do czego powinien być przyczepiony? Ma spinać wiązkę do czegoś, pewnie jakiegoś trzpienia, żeby nie latała i źle zaginała, ale u mnie w kombi nie bardzo widzę w okolicy do czego, tak żeby pasowało i nie powodowało naciągnięcia wiązki przy odchylaniu haka.  Ma ktoś może jakieś zdjęcia albo informację, do czego jest przymocowany w oryginale?

Wszystko mi śmiga, ale że lubię mieć jak należy, to chciałbym się dowiedzieć co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ten środkowy ślizg jest taki sam do sedana i kombi?

Oryginalnie w zderzaku tylnym, bez haka jest inny, czy nie ma go wcale?

Gdzie ten ślizg można kupić? Czy tylko w ASO można go zamówić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy