Skocz do zawartości
Miszka

Hak holowniczy B8

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o podanie właściwego nr ślizgu, bo element o takim numerze nie istnieje, musiała się wkraść jakaś literówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupowałem 3G9807863B

Z tego co zauwazyłem zakładajac hak , ten slizg jest potrzebny tylko pod elektrycznego haka, jest wyprofilowanie pod jego złożenie, do zwykłego ,wypinanego haka , wydaje mi sie że slizg może zostac stary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślizg o numerze 3G9807863B na portalu aukcyjnym Al..... jest opisany, że pasuje do kombi. Ja mam sedana i chcę założyć elektrycznie rozkładany hak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak w sedanie B8 udało mi się zamontować hak wysuwany elektrycznie, bez wymiany i przeróbki ślizgu.  Pasuje wszystko w oryginalnie.

Jedynie jeszcze mam pytanie odnośnie wtyczek przy module haka, a mianowicie chodzi o gniazdo "C" i "D". Obie wtyczki są takie same, jedynie różnią się kolorem.

 Czy ktoś mi podpowie która wtyczka gdzie ma być podłączona?

 

WP_20201017_16_05_20_Pro.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na złącze C czarna na złącze D czerwona z drugiej strony to nie da się pomylić bo są blokady idioto odporne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest zabezpieczenie. Wcześniej nawet nie próbowałem podpiąć, żeby nie wpiąć odwrotnie i dlatego nie zauważyłem. Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, którzy montowali hak odchylany. Czy cały czas hak Wam działa? Mówię o kilku miesiącach, czy latach używania.

Pytam, bo albo mam mega pecha, albo te haki są dość usterkowe. Jak pisałem wcześniej pierwszy, który zamówiłem, nie działał. Szczęśliwie zwróciłem wtedy, bo od razu był nie ok. Drugi kupiony (jakoś we wrześniu) działał normalnie, ostatni raz użyłem go jakoś na początku października. Później auto stało ok. dwa tygodnie nieruszane, po tym haka nie sprawdzałem. Dzisiaj chciałem coś zrobić i zonk - sterownik cyka, ale hak ani drgnie. Przycisk po pierwszej próbie mruga. Podpiąłem VCDS-a i w przyczepie taki błąd:

662531 - Pivoting trailer hitch
          C10E4 07 [009] - Mechanical Failure
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 51
 

Hak wygląda, że po prostu przestał działać, sam z siebie, nieruszany, nieuderzony. Dla pewności, że to nie sterownik, podpiąłem go na krótko przez piny we wtyczce do aku, ale nie reaguje. Wygląda jakby silnik przestał działać. Co mogło się stać? Jakaś szansa na przywrócenie go do życia? Tym razem już pewnie nie zwrócę, bo gwarancja na takie rzeczy jest krótka, sprzedawcy na używki dają albo rozruch albo miesiąc (jak w tym przypadku). Trochę jestem załamany, bo nie wiem, co o tym myśleć i jak tu kupić inny, skoro takie rzeczy się dzieją. A kilka stówek wtopić ot tak, niezbyt... Nie mówiąc, że znowu trzeba ściągać zderzak itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, cisza jakaś. Podzielicie się opiniami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi raz tez sie jakoś przyblokował. Spróbój najpierw złapac za hak - i jednocześnie ciągnąc go w dół naciśnij przycisk odblokowania. Powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ten weekend ogarnąłem i ja temat haka. Na razie jeszcze nie podłączałem przyczepy ( bo nie mam ) , ale działa i nie wywala błędów . Co do ślizgu to musiałem go trochę popodcinać tu i ówdzie . Wiem używki są tanie ale , nie do końca potrafiłem je rozróżnić więc pewnie kupię i wymienię przy okazji jak znowu znajdę pretekst żeby zdjąć zderzak . Poniżej pare fotek z montażu . 9FB3432B-C8AF-4509-9681-D1134C6023A3.thumb.jpeg.93054c2d420db5bef0643b90ac0f9d7f.jpeg25B38AF9-336B-4A99-BCA0-7C55D8109ADC.thumb.jpeg.328eb4202158aa8cfdd2c3b1d49e9d3b.jpeg169DD780-740B-4B0F-8F03-85181F9E8CA1.thumb.jpeg.f63b597c816edbf53fc581c39163f869.jpeg08F9D059-AA0A-4359-9F13-C26A94976BA2.thumb.jpeg.b13cd7f6cd56a7d3c50295687b3f92f4.jpegA58D209D-B366-488E-9D69-5F5AD8A09D37.thumb.jpeg.e473339c745ae5ea63952ce2577a6a0d.jpeg  

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na problemy, które opisywałem wcześniej (jeden hak niedziałający, a drugi przestał działać nagle), zgłębiałem jeszcze zagadnienie wersji haka. Chciałbym się podzielić, może komuś ułatwi w przyszłości.

Kilka postów wcześniej pytałem:

"Mam takie pytanie z tym związane, bo szukam nowej używki. Jaka jest różnica pomiędzy hakiem 3G9803881B a 3G9803881C? Wiem, że C jest nowszy i wg Etki idzie do aut >05.2018, do tego czasu był B. Ja mam MY2016, więc ogólnie szukam B. Ale wiecie może jaka jest różnica między tymi produkcjami? Czy np. ten 3G9803881C nie podszedłby do starszych aut (2016)? Bo są wiadomo w lepszym stanie dostępne. Tak patrzę jeszcze i widzę, że wiązka się też zmieniła, więc pewnie to jest główna zmiana, coś doszło/zmieniło w instalacji. Ale jakby ktoś miał dokładniejsze informacje, to proszę się podzielić."

Ponieważ zakupiony hak z końcówką B mi się zepsuł, to chciałem kupić coś nowszego, bo zawsze mniejsze szanse, że szybko padnie. A też większy wybór ewentualnie szukając w dwóch wersjach. Popatrzyłem w katalogi, na zdjęcia i konstrukcję samego haka (przynajmniej wizualnie), ale też wiązki i doszedłem do wniosku, że wersja 3G9803881C będzie pasować. Z katalogów wygląda, że zastąpiła poprzednią, nie wiem, czy ma poprawki jakieś w mechanizmie, ale na pewno ma drobne różnice zewnętrzne. Powiedziałbym kosmetyczne, ale poprawki wpływają na lepsze ułożenie wiązki, która nie idzie już górą, ale dołem. Na zdjęciach postaram się pokazać o czym mówię.

Zmiany w haku (te zewn., bo jak wspomniałem, nie wiem czy coś poprawiono też w środku, mam nadzieję), to jak pisałem kosmetyka, ale wpływająca na praktyczność. Wersja C ma dodatkowy bolec wychodzący ze śruby w metalowej pokrywie mechanizmu oraz metalowy trzpień na dole górnej części, a nie jak wersja B na górze:

1606129572614ok.thumb.jpg.bde75e4f3d34b61cd9d646f19522d58e.jpg

1606129572617.thumb.jpg.a3ffbb979b65a911e0dfb2a97a4884a8.jpg

 

Bolec jest po to, że przez odpowiednią opaskę zahaczamy wiązkę i przy otwieraniu/zamykaniu na opasce się obraca. Opaska ma numer 3D0971739B i wygląda tak:

1606129572620ok.thumb.jpg.b0059410dfff51586262d11f8e3a3792.jpg

 

Tak na marginesie, jak porównywałem wiązkę 3G9971124A z 3G9971124B, która to "fabrycznie" idzie do tego haka, to wydaję mi się, że jest to jedna z głównych (lub w ogóle jedyna) różnica między nimi.

Po założeniu opaski i przymocowaniu do haka, wygląda to tak:

1606129572607.thumb.jpg.3ddfe40f8282b549a0f641433bd8835f.jpg

 

Następnie kolejna opaska z zaczepem (N90926601, jest normalnie częścią obu wersji wiązek) ląduje na trzpieniu na spodniej części górnej haka:

1606129572604.thumb.jpg.29e2cbc66723d2d8ef2b9e3a73855ff9.jpg

 

Całość:

1606129572611.thumb.jpg.6da835dbc670be6aac315242c6e6dcc4.jpg

1606129572599.thumb.jpg.4cbe9293ac3179b4001e0879b1d414cf.jpg

 

Przy tym mocowaniu duża część wiązki nie przesuwa się w do góry wraz z hakiem i de facto jest tam zgniatana, tylko obraca na bolcu i nie ma problemów ze składaniem.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy w swoich oryginalnych hakach obrotowych macie jakieś zaślepki tego otworu w zderzaku aby na czas nieużywania zasłaniać tą dziurę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Montuję elektryczny hak do Passata B8 Sedan. Wraz z hakiem dostałem moduł haka 5Q0 907 383 N (SW: 0264 / HW: H27). Moduł zakodowany, nie wywala żadnych błędów. Używając VCDS wchodzę w moduł haka -> pomiary rozszerzone. Widzę tam różne parametry, więc wykluczam jakiś błąd przy podłączeniu. Problem jest taki, że haka nie mogę otworzyć ani z przycisku, ani bezpośrednio z VCDS. Problem z parametryzacją modułu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wgraj parametryzacje pod passata B8 powinno pomóc, być może moduł był w innej marce niż VW i dlatego nie chce się otworzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wgraniu parmetryzacji hak działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś zdjęcie, gdzie jest umiejscowiony przycisk haka w B8 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On ‎2020‎-‎11‎-‎26 at 2:06 PM, Pablojablo1 said:

Witam

Czy w swoich oryginalnych hakach obrotowych macie jakieś zaślepki tego otworu w zderzaku aby na czas nieużywania zasłaniać tą dziurę? 

Nie, nie ma takiej zaślepki. Musiałaby być z gumy, bo hak po złożeniu (a dokładnie jego kula), a też jego mechanizm jest równo z wycięciem, przynajmniej u mnie. Trzeba by pewnie samemu zrobić coś takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś podać numery do B8 Variant:

- wiązka hak->moduł,

- wiązka moduł-> skrzynka bezpieczników,

- przycisk otwierania haka,

 

Pozostałe numery udało mi się ustalić po załączanych zdjęciach albo opisach.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- wiązka hak->moduł 

3G5971124 sedan

3G9971124A kombi do 28.05.2018

a do 28.05.2018 ma nr 3G9971124B

- wiązka moduł-> skrzynka bezpieczników - nie istnieje jako część zamienna, jak potrzebujesz taką wiązkę mam nowe do sprzedania, kilka osób z forum ją ma u siebie zamontowaną

przycisk - 3G0959511A

ramka - 5G0868345 81U

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Podczas sprawdzania numerów części znalazłem adnotację:

"BlueMotion nie miały opcji montażu haka"

Wiecie czemu tak było i czy to w ogóle prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności