Skocz do zawartości
Miszka

Hak holowniczy B8

Rekomendowane odpowiedzi

Montował ktoś hak nieoryginalny - taki prosty, odpinany ręcznie?

Teść montował w B7 i bez żadnego kodowania i kombinacji wszystko działa. Dołożony był tylko uniwersalny moduł haka. Nawet czujniki nie piszczą przy założonym haku - zakład montujący twierdzi, że środkowe czujniki mają martwe pole w obszarze haka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z czujnikami nie objawi się mając zamontowany sam hak, tylko w chwili kiedy będziesz mieć na nim jakąś przyczepę i zaczniesz cofać. 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A, to spoko. Takie coś mi nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

To pytanie skierowane jest do Tych z was drodzy forumowicze, którzy mają fabryczny hak elektryczny.

Na tym filmie:

https://youtu.be/RGKSDzhsPA0?t=318

Kapitan przyczepa zauważa, żeby wykorzystać stabilizator jazdy który występuje w przyczepach kampingowych wymagane są pewne minimalne wymiary haka.

Czy któryś z szanownych użytkowników zacngo grona forumowego byłby łaskaw zmierzyć i podać mi te paramtery właśnie jak odległość główki haka od zderzaka (A), oraz wysokość haka od góry główki do załamania (B)?

A może ktoś z Was miał możliwość ciągania kampingu ze stabilizatorem autem właśnie z fabryczny elektrycznym hakiem? Też bym był ciekaw opinii.

 

Pozdrawiam

 

I jak? Nikt nikt? :(

Udało się uzyskać dane o stabilizatorze. Czy ktos z forum może w jakiś sposób skonfrontowac wymiary na grafice z wymiarami rzeczywistymi?

Screenshot_20200819-133243_Drive.jpg

Edytowane przez Alcest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jako że po montażu nie działa mi hak ori elektryczny, to chciałbym kilka rzeczy wyeliminować. Z pkt. widzenia vcds-a wszystko wygląda czyściutko, żadnych błędów, pokasowałem wszystko ale hak ani drgnie. Na teraz zakładam, że może po prostu sam hak, który kupowałem na allegro nie działa. Był w stanie rozłożonym i jak napisałem zero reakcji. Pytania:

1. Czy można podać mu na wtyk na krótko jakieś 12v z aku czy coś żeby sprawdzić go mechanicznie? jeśli tak, to na które piny?

2. Na których pinach we wtyczce z wiązki tej dochodzącej do haka powinno się pojawiać napięcie po wciśnięciu przycisku? To sprawdzę też w drugą stronę, czy instalacja działa.

3. Czy jeśli kupiłem nowy sterownik, to czy to robi różnicę w kodowaniu? W samym module 69 zmieniłem tylko zdaje się byte1 i włączyłem "Network... partially" czy jakoś tak (z głowy nie pamiętam), ale nie działał ani na takim ani na włączonym.

Jakieś pomysły jeszcze?

z góry dzięki,

Grzesiek

Edytowane przez kenhor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 8/18/2020 at 8:31 AM, Alcest said:

Witam

To pytanie skierowane jest do Tych z was drodzy forumowicze, którzy mają fabryczny hak elektryczny.

Na tym filmie:

https://youtu.be/RGKSDzhsPA0?t=318

Kapitan przyczepa zauważa, żeby wykorzystać stabilizator jazdy który występuje w przyczepach kampingowych wymagane są pewne minimalne wymiary haka.

Czy któryś z szanownych użytkowników zacngo grona forumowego byłby łaskaw zmierzyć i podać mi te paramtery właśnie jak odległość główki haka od zderzaka (A), oraz wysokość haka od góry główki do załamania (B)?

A może ktoś z Was miał możliwość ciągania kampingu ze stabilizatorem autem właśnie z fabryczny elektrycznym hakiem? Też bym był ciekaw opinii.

 

Pozdrawiam

 

I jak? Nikt nikt? :(

Udało się uzyskać dane o stabilizatorze. Czy ktos z forum może w jakiś sposób skonfrontowac wymiary na grafice z wymiarami rzeczywistymi?

Screenshot_20200819-133243_Drive.jpg

odległość od osi kuli do zderzaka to ok. 88mm,

odległość od góry kuli do krawędzi załamania (łuku z gniazdem przyłączeniowym) - 80mm (od góry kuli), 60mm (od osi kuli)

IMG_20200822_125314.jpg

On 8/20/2020 at 4:53 PM, kenhor said:

Panowie, jako że po montażu nie działa mi hak ori elektryczny, to chciałbym kilka rzeczy wyeliminować. Z pkt. widzenia vcds-a wszystko wygląda czyściutko, żadnych błędów, pokasowałem wszystko ale hak ani drgnie. Na teraz zakładam, że może po prostu sam hak, który kupowałem na allegro nie działa. Był w stanie rozłożonym i jak napisałem zero reakcji. Pytania:

1. Czy można podać mu na wtyk na krótko jakieś 12v z aku czy coś żeby sprawdzić go mechanicznie? jeśli tak, to na które piny?

2. Na których pinach we wtyczce z wiązki tej dochodzącej do haka powinno się pojawiać napięcie po wciśnięciu przycisku? To sprawdzę też w drugą stronę, czy instalacja działa.

3. Czy jeśli kupiłem nowy sterownik, to czy to robi różnicę w kodowaniu? W samym module 69 zmieniłem tylko zdaje się byte1 i włączyłem "Network... partially" czy jakoś tak (z głowy nie pamiętam), ale nie działał ani na takim ani na włączonym.

Jakieś pomysły jeszcze?

z góry dzięki,

Grzesiek

Cześć, miałem taką sytuację po montażu. okazało się, że nie było połączenia z canem (zły lut, nie było przejścia)

po poprawieniu wszystko zaczęło działać

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.08.2020 o 12:59, adr01 napisał:

odległość od osi kuli do zderzaka to ok. 88mm,

odległość od góry kuli do krawędzi załamania (łuku z gniazdem przyłączeniowym) - 80mm (od góry kuli), 60mm (od osi kuli)

IMG_20200822_125314.jpg

Baaaardzo dziękuję!! Pomogłeś mi i zaoszczędziłeś sporo dalszych telefonów i poszukiwań! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jachu76 napisał:

Tak, plus przycisk zwalniający.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.08.2020 o 08:31, Alcest napisał:

Kapitan przyczepa zauważa, żeby wykorzystać stabilizator jazdy który występuje w przyczepach kampingowych wymagane są pewne minimalne wymiary haka.

 

Co prawda nie mam przyczepy kempingowej ale mam przyczepę na której mam zaczep ze stabilizatorem WINTERHOFF WS 3000, nigdy się nie zastanawiałem że do takiego zaczepu musi być jakaś specjalna odległość główki haka. Ciągnę tą przyczepę B7 i Q5 i nie miałem żadnych problemów z tym aby zaczep ocierał o zderzak czy był problem przy skręcie. A przejechałem z tą przyczepą  coś ok 20tys km. Jak ktoś planuje dłuższe jazdy z przyczepką to proponuję kupić taki zaczep ze stabilizatorem, to są bardzo dobrze wydane pieniądze. Komfort jazdy z przyczepą w której jest taki stabilizator to jest inna bajka. 

 

W dniu 26.08.2020 o 07:43, jachu76 napisał:

do tego wiązka od kolegi Bimbasz

Dzięki za polecenie, jak ktoś szuka nowej wiązki do haka do dowolnego auta grupy VAG proszę pisać na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dołączam do polecenia wiązki od Bimbasza. Nim ją znalazłem, rozważałem Kufateca jak wcześniej koledzy, ale ostatecznie trafiłem na asortyment Bimbasza i nie żałuję, pełna profeska. Wliczając w to wszelką pomoc.

Mały komentarz do mojego wcześniejszego posta #91, dla innych. Kupując nowy sterownik (nie z rozbiórki) trzeba mu wrzucić soft pod dane auto. Samo kodowanie nie wystarczy. Dlatego też często jak ktoś wystawia nowy sterownik, to robi to na wielu aukcjach podając auto, ja jakoś nie zorientowałem się i kupiłem zupełnie nowy z Helli.

Po wrzuceniu programu przycisk, sterownik itd. zaczęły działać, ale hak nie. Jednak wyszło że hak nie domaga. Żeby go sprawdzić, podałem mu bezpośrednio zasilanie na piny silnika i nie drgnął. Ale słychać było w nim cykanie. Wiem, że haki potrafią się zastać, szczególnie jak są nieużywane, więc kilka razy dostał lekko młotkiem i silnik zaczął chodzić. Wypiąłem go i podpiąłem wtyczkę, i normalnie wszystko działało z przycisku. Także i moduł i soft były ok. Po tym zostawiłem auto i po paru godzinach sprawdziłem i już nie działał znowu. Kilka uderzeń i ruszył, ale nie na długo. I jak podawałem napięcie to silnik tak głośniej pracował. Także niestety się skończył.

Mam takie pytanie z tym związane, bo szukam nowej używki. Jaka jest różnica pomiędzy hakiem 3G9803881B a 3G9803881C? Wiem, że C jest nowszy i wg Etki idzie do aut >05.2018, do tego czasu był B. Ja mam MY2016, więc ogólnie szukam B. Ale wiecie może jaka jest różnica między tymi produkcjami? Czy np. ten 3G9803881C nie podszedłby do starszych aut (2016)? Bo są wiadomo w lepszym stanie dostępne. Tak patrzę jeszcze i widzę, że wiązka się też zmieniła, więc pewnie to jest główna zmiana, coś doszło/zmieniło w instalacji. Ale jakby ktoś miał dokładniejsze informacje, to proszę się podzielić.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.09.2020 o 15:08, kenhor napisał:

Tak, dołączam do polecenia wiązki od Bimbasza. Nim ją znalazłem, rozważałem Kufateca jak wcześniej koledzy, ale ostatecznie trafiłem na asortyment Bimbasza i nie żałuję, pełna profeska. Wliczając w to wszelką pomoc.

Dzięki za polecenie

Co do tego, że niekiedy zdarza się brak wyzwolenia haka przy naciśnięciu przyciski, brak podświetlenia. Powodem może być iż sterownik był w innym aucie, np w skodzie a jest teraz w B8 lub odwrotnie. Miałem teraz klienta który montował hak do Skody Kodiaq, a tam jest też elektryczny jak w B8. Nic nie działało, wszystko podłączone poprawnie. Rozwiązaniem problemu jest wgranie parametryzacji sterownika pod konkretne auto. Jego sterownik 5Q0907383N nie był ze skody. Może z VW, Audi czy Seata. Wgrał parametryzacje pod Skode Kodiaq i od razu wszystko ruszyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używany elektrycznie odblokowywany hak (Oris) z małą wiązką elektryczną, przycisk wysuwania haka i moduł o nr. 5Q0907383J.

Zauważyłem, że ten moduł posiada 3 gniazda, a niektóre inne posiadają 4 gniazda. Czy z tym modułem będzie poprawnie współpracował hak? Czy może muszę zakupić inny moduł np.:

5Q0907383F lub 5Q0907383H

Czy może całkiem o innym numerze?

WP_20200801_17_18_43_Pro.jpg

WP_20200831_19_16_03_Pro.jpg

 

Wtyczki jakie są na przewodzie elektrycznym wychodzącym z haka:

WP_20200831_19_13_20_Pro.jpg

WP_20200831_19_13_32_Pro.jpg

Edytowane przez Bandzior47

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten moduł nie obsługuje elektrycznego haka, musisz mieć moduł z 4 gniazdami, jeden z tych 5Q0907383D, 5Q0907383G, 5Q0907383N

Do tego modułu co masz nie podłączysz przycisku zwalniania haka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, ale wg mojej wiedzy nie obsługują haka elektrycznego , są od Golfa gdzie jest hak na linkę i sygnalizacja diodą LED

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie 2 pytania jeszcze o samą wiązkę od haka:

wiazka_hak.thumb.jpg.dab4e6c5592093c8266e69d610af04fb.jpg

1. Na niebiesko zaznaczyłem część, którą przykręcamy do haka obok okrągłej wtyczki i do niej spinamy trytytką wiązkę do haka. W ten sposób jest dobrze przymocowana. Czy ktoś wie jaki jest numer tej części? W online etce, z której korzystam nie ma, wszystkie inne rzeczy z wiązki mają numer. Czy jest to do nabycia osobno?

2. Na czerwono zaznaczyłem natomiast zaczep, który jest częścią wiązki. Tu pytanie z innej beczki, bo przyglądałem się, do czego jest przeznaczony, tzn. do czego powinien być przyczepiony? Ma spinać wiązkę do czegoś, pewnie jakiegoś trzpienia, żeby nie latała i źle zaginała, ale u mnie w kombi nie bardzo widzę w okolicy do czego, tak żeby pasowało i nie powodowało naciągnięcia wiązki przy odchylaniu haka.  Ma ktoś może jakieś zdjęcia albo informację, do czego jest przymocowany w oryginale?

Wszystko mi śmiga, ale że lubię mieć jak należy, to chciałbym się dowiedzieć co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie był zainstalowany zwykły hak 7 pin z uniwersalnym modułem  więc postanowiłem to zmienić i założyłem wiązkę dedykowaną 13 pin. Po montażu pojechałem do elektryka aby to podłączył jak należy i zakodował. Po paru dniach znalazłem pewien problem. Mianowicie przestał działać lane assist. Komputer nie zgłaszał żadnego problemu, opcja lane assist jest widoczna ale nie można jej odhaczyć po za tym wszystko inne działa jak należy. Po podpięciu do kopma jedyny błąd jaki zgłosił to problem z przednimi czujnikami parkowania. I to jest bardzo niezrozumiałe bo te czujniki działają jak należy. Więc mam pytanie czy może ktoś ma pomysł na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten środkowy ślizg jest taki sam do sedana i kombi?

Oryginalnie w zderzaku tylnym, bez haka jest inny, czy nie ma go wcale?

Gdzie ten ślizg można kupić? Czy tylko w ASO można go zamówić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę dla sedana, żeby było rozróżnienie pomiędzy z i bez haka. Ten podany numer idzie do kombi.

Tak, jest inny oryginalnie i jest to 3G9807663 (podaję dla kombi, bo tam jest inny jak napisałem). Montując hak odchylany (innego nie montowałem) można zostawić ten standardowy, ale trzeba go podszlifować/podciąć. Zupełnie się nie opłaca, bo można oczywiście kupić poza ASO, poszukaj na allegro, dużo tego jest. Wystarczy używka.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności