Jump to content
pompeusz666

30-bitowy BCM 3AA..Jakie ma możliwości/Opcje

Recommended Posts

Akurat nawet w najnowszym vcds te bity nie są opisane😭

Edited by robert_s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle to i ja wiem, ale z jakiegoś powodu masz je zaznaczone :D

Tak czy inaczej, stosując się do porady @Wolfe podpiąłem pin F1 do C34 ale to nic nie zmieniło w zachowaniu BCM/auta.

Po włączeniu zapłonu na MFA mam komunikat "Wciśnij sprzęgło" -> wcisnę tylko je (bez wciskania klucza w drugą pozycję) i auto odpala...

W sterownikach dwa nie usuwalne błędy:

                Address 09: Cent. Elect.       Labels: 3AA-937-087.lbl
Control Module Part Number: 3AA 937 087 E    HW: 3AA 937 087 E
  Component and/or Version: BCM PQ47 H+   413 0455
           Software Coding: 00080000000000000008000915000B8C067D00887220A1629E8060200000
            Work Shop Code: WSC 05311 123 12345
                      VCID: 3C76B954AFBF43A696-8068
1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 242
                    Mileage: 209733 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.29
                    Time: 23:27:51

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 12.15 V
                        ON
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
Sunday,20,June,2021,23:32:15:54500
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 17.8.0.1
Data version: 20170721 DS276.2
www.Ross-Tech.com


VIN:    License Plate: GATEWAY



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 19: CAN Gateway       Labels: 7N0-907-530-V2.lbl
Control Module Part Number: 7N0 907 530 BL    HW: 1K0 907 951 
  Component and/or Version: J533  Gateway H41 1682
           Software Coding: 461006
            Work Shop Code: WSC 05314 123 12345
                      VCID: 7BF47A48FA31849EDF-802E
1 Fault Found:

00470 - Company Comfort Databus in Single Wire 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 242
                    Mileage: 209733 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.14.29
                    Time: 23:30:45

Jeśli dobrze rozumiem, jeden z przewodów CAN nie ma gdzieś dostatecznego przejścia... ale co to ma do całości skoro diagnoza działa.

EDIT:
Znalazłem wczoraj - jeden przewód CAN gdzieś musiał mi się przełamać. Skorzystałem ze skrętki z odzysku i to był chyba błąd. Dziś wymienię wiązkę CAN, ewentualnie może namierzę uszkodzenie.

Pytanie jednak czy te błędy (komunikacja z ECU) i problemy (z odpalaniem) wynikają z słabej komunikacji CAN? Diagnoza działa, więc jakaś komunikacja jest.

Tak czy inaczej mam chyba cały adapter do zrewidowania.

Przy okazji - można do naszych aut podpinać na próbę BCM z Golfów - zintegrowane w nich IMMO nie narobi bałaganu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, radekrp90 napisał:

Bit1/3

Ledowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej

17 godzin temu, radekrp90 napisał:

26/5

Sterowanie kontrolki DRL w zegarach (jeśli jest tam zainstalowana i aktywna)

17 godzin temu, radekrp90 napisał:

22/5

W BCM do Golf'a (1K0-937-08x-09) jest on opisany jako "Niezależne ogrzewanie zainstalowane".

9 godzin temu, radekrp90 napisał:

Przy okazji - można do naszych aut podpinać na próbę BCM z Golfów - zintegrowane w nich IMMO nie narobi bałaganu?

IMMO w Golfie jest zdaje się w liczniku, a w BCM są funkcje komfortu co może generować konflikt z naszym modułem 46.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja, sam komfort bez IMMO.

Dzięki za opis bitów. Trochę się nie zgadza opis bitu 1/3 z tym co do tej pory znalazłem. Z domu wrzucę mój plik LBL to będzie można uzupełnić jeśli ktoś ma coś jeszcze.

Nadal się jednak zastanawiam czy to odpalanie to kwestia CAN czy czegoś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, radekrp90 napisał:

czy to odpalanie to kwestia CAN czy czegoś innego?

Nie wierzę, że auto samo odpala bo CAN-komfort pracuje w trybie 1-wire. A sprawdzałeś w pomiarach BCM (grupa 061) jak wygląda status "S-contact"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślę ale wolałem zapytać.

Bloków nie sprawdzałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, radekrp90 napisał:

Bloków nie sprawdzałem

Jak będziesz sprawdzał to patrz na "Terminal 50" bo w sumie to jest zasilanie rozrusznika.

                Adres 09: Centr.zesp.elektr.  (3AA 937 087 N)

20:44:40
  zacisk 50 ZAŁ   Terminal 50 (Hardware)
  OFF   Terminal 50 (FB)
  OFF   Terminal 50 (CAN-Input ZAS)
  OFF   Terminal 50 (CAN-Output BCM)

W czasie rozruchu pozycja (FB) i (CAN-Output BCM) zmienia stan na "ON"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli dobrze rozumiem, wszystkie z powyższych bez fizycznego wciśnięcia kluczyka w pozycję drugą nie powinny dać innego stanu jak OFF?

Przejrzałem najważniejsze (chyba) punkty adaptera ale innych "błędów" jak zamienione G1/G11 nie znalazłem. Jak jednak ustaliłem to bez znaczenia, bo są one zwarte ze sobą.... chyba że w moim jednak nie są i z jakiegoś powodu mogą one powodować problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem sobie jeszcze inne wątki, na innych stronach i wynika z nich (nie wiem czy słusznie), że jednak pinów G1 i G11 zwierać nie powinienem.

Ja już nie będąc pewnym jak to podłączyłem fizycznie sprawdziłem wczoraj wiązkę przy okazji poprawy połączenia CAN i wykorzystałem tam oryginalny fragment wiązki z BCM, gdzie oba przewody były zwarte.

Dziś mam nadzieję ostatnie już testy i będzie można pokleić do końca adapter.

 

Ktoś z was jeździ w ogóle z adapterem na stałe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

fragment wiązki z BCM, gdzie oba przewody były zwarte

Bo pewnie BCM pochodzi z auta z systemem Start-Stop. W przypadku braku tego systemu, G1 i G11 nie mają zwory (patrz schemat do B6), więc powinny być podłączone odpowiednio: (Bordnetz->BCM) G1->C14, G11->C31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, kodowanie było S&S.

Źle poczytałem schematy dla B6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, radekrp90 napisał:

Ktoś z was jeździ w ogóle z adapterem na stałe?

@slawek3213 kiedyś wystawiał w dziale sprzedam przejściówkę do jazdy na stałe :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Wolfe napisał:

@slawek3213 kiedyś wystawiał w dziale sprzedam przejściówkę do jazdy na stałe :) 

To, że wystawiał wiem, pytanie tylko jak to się upycha, bo wydawało mi się, że przemyślałem swój adapter ale jednak ciężko to pomieścić...

Na pewno muszę podciąć "szufladę" aby wsunąć BCM w miejsce Bordnetz - mam stary typ obudowy.

Do tego muszę poprawić prowadzenie przewodu z magistralą LIN do czujnika deszczu - musi iść od tyłu, a teraz mam od boku i ogranicza mi manewrowość jedną z wtyczek.

Nie zmienia to jednak faktu, że mimo tego całość jest wybitnie nieustawna.

 

Co by jednak nie marudzić - rozseparowanie przewodów G1 i G11 zdało rezultat.

1624401681137.thumb.jpg.632317d6ff128add8c802c9ad1c28eb0.jpg

Light Assist się uruchomiło ale tylko po ustawieniu "Momentary Switch" - da się to obejść? Podczas jazdy nie testowałem.

I obroty silnika nie są podbijane, więc alternator LIN można uznać, że będzie działał nareszcie poprawnie.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witamy w gronie BCmów🙃 nie stety light assist jest manualny i nie da sie zrobić z automatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musi się sam uruchamiać (choć mógłby, w MB się sam włącza). Mi chodzi o to, że mam starą manetkę (przełączenie na drogowe jest stałe), a do FLA potrzeba manetki z przełącznikiem monostabilnym (tzw. momentary switch).

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, radekrp90 napisał:

To, że wystawiał wiem, pytanie tylko jak to się upycha,

Pisał na fb ze jeździ z adapterem, wiec najlepiej z nim się skontrować ;)

 

3 godziny temu, radekrp90 napisał:

FLA potrzeba manetki z przełącznikiem monostabilnym (tzw. momentary switch).

Łap DIY jak przerobić swoją 

https://forum.golf6.pl/vw-instrukcje/przerobka-manetki-na-momentary-switch-t2652.html

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuala znam ale dzięki ;)

Mam nawet manetki z MQB albo z Audi gdyby na upartego chciał przerabiać (nie wiem czy coś z nich pasuje, na pewno jako całość do zmiany rezystory) ale to odrębny temat.

 

Pomęczę dziś jeszcze adapter, kilka elementów jeszcze da się tam poprawić ale pewnie dziś i tak go nie zdążę zamontować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jednak znalazłem chwilę ale bez powodzenia. za duże mi to wyszło i się nie mieści. Mam jeszcze plan "B" ale chyba skończy się na kupnie kolejnego borda za kilka złotych na wtyczki, bo ten jest zbyt bardzo polepiony.

Ewentualnie porozcinam go na pojedyncze wtyczki i wtedy może będzie to bardziej ustawne choć wątpię...

Light Assist działa ale bardzo topornie ale o to już zapytam w odpowiednim temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musze zapytać kolegi co on ma tam zakodowane bo ma manetki z b6 i light assist mu działa normalnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy