Skocz do zawartości
pompeusz666

30-bitowy BCM 3AA..Jakie ma możliwości/Opcje

Rekomendowane odpowiedzi

Sam tego nie widziałem, a już myślę o wadliwym bcm. Jak auto jeździ to nie ma błędów, wszystko działa, wszystko jest w porządku. jak wyłączam zapłon i wyciągam kluczyk silnik gaśnie, ale klimat dalej działa, radio dalej działa, kierunkowskazy działają, można włączyć reflektory... i pojawiają się błędy z braku komunikacji z innymi jednostkami... Odpalam silnik od nowa kasuję błędy i się nie pojawiają , wszystko działa , nie ma błędów do momentu wyłączenia zapłonu . wygląda na to, że bcm cały czas widzi włączony zapłon, niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce...

 

przeniosłem kodowanie z mojego starego bcm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, AlexB7 napisał:

przeniosłem kodowanie z mojego starego bcm

Pokaż to kodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

кодировку покажу.. заметил одну особенность.. сейчас подключил аппарат дома на столе, подключил только питание и кан шину... в измеренных значениях в группе 62 63 65 видно что клемма 15 включена, клемма 75 включена, а клемма 50 выключена... вместо того, чтобы сразу вставить другую блокировку, в которой все 3 клеммы выключены.

Клемму 15 я, конечно, не подключал...

 

000800000000000000980089740029FC23D4658861218760E489A7240041

Edytowane przez AlexB7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz światła z przodu? Xenon? Halogen?

Czy masz taki przycisk po prawej stronie dźwigni zmiany biegów?

obraz.png.05729c3074224c659d2d8451b9f5bf46.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest taki przycisk start-stop.. optyka ksenonowa

 

problem rozwiązany dzięki za pomoc i współczucie.. problem był fizyczny, zniknął styk sygnału wejściowego z zacisku 15. Założyłem zworkę i wszystko zaczęło działać jak należy, teraz jednostka reaguje na zapłon, zacisk 15. dobrze, że była inna jednostka, na której udało mi się wyśledzić dokąd szedł sygnał. wszystko działa teraz

20220514_174151.jpg

 

i witaj ponownie! kto powie ci poprawną wartość 18 bajtów dla passata b7 xenon?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.05.2022 o 15:16, AlexB7 napisał:

wartość 18 bajtów dla passata b7 xenon?

Spróbuj 4B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję... Spojrzałem na listę, pomyślałem, że wypróbuję 4E. jaka jest różnica, wiesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4B -> przód Xenon, tył LED

4E -> przód Xenon, tył żarówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.05.2022 o 20:00, nTomek napisał:

Spróbuj 4B

Próbowałem już różnych opcji, ale nie mogę rozwiązać jednego problemu. gdy przełącznik znajduje się w pozycji świateł postojowych, wymiary świecą zgodnie z oczekiwaniami. ale jak włączysz zapłon to włącza się DRL, a wymiary i oświetlenie wnętrza są wszędzie włączone. oraz przednie moduły LED w pełnej jasności, w trybie DRL. po wyłączeniu zapłonu przedni moduł LED zapala się w połowie jasności, tak jak powinno być ze światłami postojowymi.

 

zdecydowany! po przejrzeniu kanałów adaptacyjnych wszystkich swoich bloków zauważył, że kanał adaptacyjny 46 jest dostępny w bloku R, ten kanał nie jest dostępny w innych blokach. nie ma opisu tego kanału, wartość wynosiła 1, na własne ryzyko i ryzyko zmieniłem wartość na 0. a teraz przy włączonych światłach bocznych DRL się nie włącza!

pozostała jedna różnica. Wyłączyłem DRL podczas włączania skrętu. na starym bloku E w trybie DRL, DRL jest wyłączone po stronie zakrętu, w trybie światła bocznego światło boczne jest również wyłączone po stronie zakrętu. W nowym bloku R DRL wyłącza się, ale światło postojowe nie.

Edytowane przez AlexB7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czytałem ostatnio problem kolegi na forum o bcm 3aa937087r sw0477. To jest problem z dodaniem do passata b7 czy to tylko indywidualny problem. Bo miałem właśnie kupić z tym softem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, peterson8514 napisał:

Witam. Czytałem ostatnio problem kolegi na forum o bcm 3aa937087r sw0477. To jest problem z dodaniem do passata b7 czy to tylko indywidualny problem. Bo miałem właśnie kupić z tym softem. 

Hej! Początkowo tam gdzie wlutowałem zworkę na zdjęciu to był problem fizyczny konkretnie mojego bloku.. potem natknąłem się na problem z technologią oświetlenia, to było już związane z kodowaniem i adaptacjami.. mój blok został usunięty z Passata CC USA , więc stało się bardziej prawdopodobne .. Będą problemy , pisz , postaram się pomóc

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie mogłem znaleźć lepszego tematu do uzyskania pomocy. Opiszę mój problem.

Otóż, w moim CC 2014, prawdopodobnie po wymianie żarówek kierunkowskazów na ledowe, zauważyłem problem świecenia się z tyłu lamp, podczas jazdy na światłach DRL, gdzie jak wiemy lampy te z tyłu swiecic się nie powinny. Co ciekawsze, lampy nie świecą całe, jak w pozycji postojowych bądź mijania/długich. Świeci tylko część zewnętrzna lamp i to również nie cała. Dla lepszego zobrazowania jak to wygląda wrzucam screena.

Co zdążyłem sprawdzić.

- kody błędów, z centralnej elektroniki brak.

- Kable. Wszystko wygląda w porządku i nie, to nie problem wiązki z klapy. Do tej części lamp, kable idą osobno.Są nieruchome i nienarażone na przetarcia przełamania itp.

- kodowanie. Zanim zauważyłem problem, NIC nie było grzebane w kodowaniu, ale dla pewności podpiąłem VCDS i sprawdzałem różne funkcje związane z DRL. Bez skutku. Poza tym wątpię żeby coś się rozkodowało samoistnie. 

 

Ostatnim pomysłem jest omawiany w tym temacie moduł BCM. Czytałem już o podobnych problemach, kierunkowskazy które świeciły bez przerwy, połowa lampy działała druga nie itp.

W swoim CCku mam moduł o numerze 3AA 937 087R. 

Z tego co wiem to naprawa tego modułu jest nieopłacalna, uzywany mi zaproponowano za 200zl. Chciałbym się jednak dowiedzieć jak wygląda kodowanie nowego modułu i czy sam z pomocą VCDS będę w stanie to zrobic. Przeczytałem już trochę na temat tego bajtu 18 itp. Czy rzeczywiście samo skopiowanie starego długiego kodowania i wklejenie do nowego modułu wystarczy ? Czy nie da rady i trzeba ustawiać coś w adaptacjach ręcznie za pomocą VCP czy czego tam. Proszę o odpowiedź, bo widzę że znajdę tu ludzi którzy znają się na temacie i pomogą mi się uporać z problemem jak należy.

 

Ps. Reszta oświetlenia, na postojach czy mijania działa ok. Nie zauważyłem żadnych zmian.

 

 

FB_IMG_1655754548698.jpg

Edytowane przez krzysztof_par

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, krzysztof_par napisał:

prawdopodobnie po wymianie żarówek kierunkowskazów na ledowe, zauważyłem problem świecenia się z tyłu lamp, podczas jazdy na światłach DRL

A jesteś pewien, że wcześniej tego nie miałeś?

2 godziny temu, krzysztof_par napisał:

Czy rzeczywiście samo skopiowanie starego długiego kodowania i wklejenie do nowego modułu wystarczy ?

Jeśli bajt 18. w tym kodowaniu ma wartość inną niż 00 to tak. Jeśli jest 00 to jeszcze może być konieczne skopiowanie ustawień przez VCP, albo wpisanie odpowiednej jego wartości w VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy to było przed wymianą żarówek czy dopiero po, mniej więcej w tamtym czasie to zauważyłem więc... ciężko powiedzieć. 

 

Bajt 18 wygląda tak:

 

Na ten moment jestem umówiony z gościem który zajmuje się kodowaniem bcmów i innych sterowników, zanim kupię jakiś używany może okazać się że ten jest do uratowania/zakodowania/zaadaptowania

47rLHF2.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, krzysztof_par napisał:

problem świecenia się z tyłu lamp, podczas jazdy na światłach DRL, gdzie jak wiemy lampy te z tyłu swiecic się nie powinny.

To coś źle wiesz :bezzebow

Czy auto jest sprowadzone? Jeśli tak to skąd? Wygląda na to, że ma po prostu aktywowany tryb skandynawski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, krzysztof_par napisał:

Bajt 18 wygląda tak

Jest tam wartość 08. Możesz śmiało zmieniać na 04 i to powinno rozwiązać ten "problem".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, mkpol said:

To coś źle wiesz :bezzebow

Czy auto jest sprowadzone? Jeśli tak to skąd? Wygląda na to, że ma po prostu aktywowany tryb skandynawski.

Auto jest krajowe, po kupnie podczas jazdy na światłach do jazdy dziennej z tyłu nic się nie świeciło. Wiem, że w trybie skandynawskim świeci również tył, jednak u mnie na początku NIC z tyłu nie świeciło (podczas jazdy na DRL) i każdy inny którego widziałem miał tak samo :) tryb skandynawski by się zgadzał, gdyby nie to że nie był nigdy aktywowany. Chyba że sam się uaktywnił? 

 

1 hour ago, nTomek said:

Jest tam wartość 08. Możesz śmiało zmieniać na 04 i to powinno rozwiązać ten "problem".

Jestes pewny że to nie pogrzebie do końca świateł, a przy okazji mojej cierpliwości do tego samochodu ? ? Czy w razie jakichś problemów, mogę beż problemu wrócić do wartości 08? Gdzieś czytałem że zmiana kodowania bajtu 18 może spowodować problemy z powrotem do poprzednich ustawień i tylko wizyta w serwisie, bla bla. Nie linczujcie mnie panowie, staram się tylko samemu naprawić to co się da, ale w taki sposób żeby nie rozkodować na amen pół samochodu, tym bardziej że moja znajomość w tym temacie jest bardzo amatorska. Dlatego tyle pytań. 

 

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i porady :) Spróbuję zmienić ta wartość na 04, jednak bardzo mnie zastanawia dlaczego miała by się sama zmienić z fabrycznie ustawionej.

Czy mógłbym jeszcze prosić o instrukcję, jak wprowadzić nową wartość 04 w bajcie 18? 

Edytowane przez krzysztof_par

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, krzysztof_par napisał:

u mnie na początku NIC z tyłu nie świeciło (podczas jazdy na DRL)

to jeszcze sprawdź czy ten tył wygląda tak samo w zależności czy jest czy nie jest zaciągnięty hamulec ręczny.

6 godzin temu, krzysztof_par napisał:

jak wprowadzić nową wartość 04 w bajcie 18? 

możesz zmienić bezpośrednio w małym okienku

7 godzin temu, krzysztof_par napisał:

nie pogrzebie do końca świateł,

jeśli masz dzienne w postaci pasków LED to nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam paski ledowe z przodu. Na ręcznym czy bez, jest to samo, bez zmian. Zobaczę to kodowanie i dam znać :)

Edytowane przez krzysztof_par

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety z prób zmiany 08 na 04 w bajcie 18 nici - nie ma możliwości zmiany w okienku na jakąkolwiek wartość. Binary również jest niemodyfikowalne :/

 

Ps. Resztę bitów da się zmienić, tylko ta 18 jest nieruszalna

Edytowane przez krzysztof_par

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności