Skocz do zawartości
pompeusz666

30-bitowy BCM 3AA..Jakie ma możliwości/Opcje

Rekomendowane odpowiedzi

Asystet działa. Bardziej chodzi o to, że kiepsko wyłącza światła. Nie sprawdzałem adaptacji (nie wiem czy da się zwiększyć czułość?).

Poza tym i tak póki co BCM jest na półce, bo adapter do modyfikacji (chyba zrobię każda wtyczkę oddzielnie, muszę pociąć to dziś).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak piszą na którymś z forum że jak przeszli kamery w lusterku na kamerę w szybę to że asystent słabiej działał, ja nie mogę nic powiedzieć za dużo bo nie miałem jakieś takiej możliwości wykorzystać go w 100% u nas na DK88 jak wlacze i nie widzi z daleka latarni to działa dość fajnie ale mógłby z 2-3sek szybciej readowac, ale u tak nie mogę narzekać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek to ma kamera na szybę 3aa, ty Robert masz 3q0 i one szybciej reagują, ale tak jak piszesz przy przejściu z lusterka na kamerę 3aa ludzie narzekali na spóźniona reakcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale tego nie nazwę spóźniona reakcją tylko czasami brakiem reakcji. Po kliku mrugnięciach długimi już dałem sobie spokój.

Ogólnie, około 20-30 metrów (około sekunda przed minięciem) ale często wcale nie przełącza.

Zobaczę okienko może szyba jest brudna, ale czy kalibracja cokolwiek zmienia w działaniu Light Assist?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wieczór walki.

Przedzwoniłem całą instalację, poprawiłem kilka punktów które zrobiłem po swojemu ale i tak nadal jest lipa - działa wszystko poza spryskiwaczem szyby przedniej.

Jeśli dobrze patrzę na schemat - T6ap/1 = T52b-2 / T6ap-4 = T52a-43

T6ap/1 i T6ap/4

Niestety oba piny mają stały 12V. Gdzie szukać błędu?

BCM B67.xlsx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak błąd jest w połączeniach, bo powinno być tak:

T6ap/1 -> T52b-1 - zasilanie z bezpiecznika SC40 (w B7)
T6ap/2 -> T52a-43 - sygnał "dodatni"
T6ap/4 -> T52b-2 - sygnał "ujemny"

Pompka spryskiwacza jest sterowania w układzie mostka "H" ponieważ w wersji Variant zmienia się polaryzacja zasilania pompki w zależności: przód/tył.

Porównując schematy B6 i B7, widać różnicę w podłączeniu pompki w wersji Sedan. W B6 "+" pompki podłączony jest wprost do bezpiecznika zasilającego, natomiast w B7 jest on podłączony do wyjścia A43. Powód? Prawdopodobnie unifikacja albo dodatkowa diagnostyka pompki, bo jak wiadomo w tej kwestii BCM bywa markotny i nieraz trzeba odłączać aku na kilka chwil, żeby pompka zaczęła działać po jakiejś awarii.

Zrób połączenie jak powyżej i zmień punkt "+" połączenia pompki zgodnie ze schematem od B7. Potem kasowanie błędów, jeśli są oraz twardy reset zasilania i powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się powyżej machnąłem. Schemat jest tak jak napisałeś (w Excelu jest poprawnie). Odłączyłem aku ale to nic nie dało... Na Bordzie działa, tu nie chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś robić test pompki z VCDS'a? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz wyrzuca błąd.

IMG_20210628_132604.jpg

Edit

@nTomek

Jednak jak zawsze mój błąd - adapter był ok ale nie wpadłem na to, żeby przepinowac wtyczkę T6ap... Przeniosłem pin 4 do pinu 2 (u mnie pusty, bo sedan) i śmiga...

Zostaje tylko błąd komunikacji z ECU ale nie widzę nieprawidłowości w działaniu, więc poczekam.

Dzięki za pomoc!

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.02.2019 o 09:57, nTomek napisał:

Z bajtem 18 nie jest tak jak z innymi. Tu nie mają znaczenia poszczególne bity tylko cała wartość. 

Moduł BCM steruje wszystkie światła na podstawie konfiguracji (nie mylić z kodowaniem) zapisanej w wewnętrznej pamięci eeprom pod adresem 0x0C01. Konfiguracja składa się z 47 bajtów. Można ją odczytywać i zapisywać za pomocą VCP. Można też ją edytować za pomocą programu VAGHelper (w VCP też jest edycja, ale uboższa). 

I teraz związek pomiędzy konfiguracją BCM'a a bajtem 18. 

Bajt 18 wyznacza jaką konfigurację ma użyć moduł. Jeśli jest tam 00 to używa tej z pamięci eeprom. Jeśli wpiszemy tam inną wartość to BCM przekopiuje te 47 bajtów z tablicy konfiguracji zapisanej w pamięci ROM (flash) do pamięci eeprom. Tablica zawiera kilkadziesiąt fabrycznych konfiguracji dopasowanych do różnych schematów świateł. 

Reasumując, bajt 18 to nic innego jak tylko numer konkretnej konfiguracji, które są zaszyte w sofcie BCM'a. 

W uzupełnieniu mam coś takiego

Byte 18.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, BRUNO55 napisał:

W uzupełnieniu mam coś takiego

Ta tabela nie pasuje do BCM'a 3AA, który siedzi w Pasacie B7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

kupiłem kilka dni temu Passata B7 po delikatnym uderzeniu w przód. Auto ze zwykłymi lampami i halogenami w zderzaku razem z DRL. Doprowadzam to do ładu i okazało sie, że wtyczka od jednego światła DRL była oberwana (odizolowane kable na wierzchu). Po naprawieniu tego i podpięciu oczywiście jedno DRL świeci, a to które miało oberwaną wtyczkę nie. Napięcie na przewodach około 0,65V. Nie mam póki co czym podłączyć się i sprawdzić błędy, ale pytanie moje czy jest szansa, że przez błąd jakiś to nie działa i po skasowaniu to ruszy czy raczej szykować się na wymianę BCM'a? Dziwna sprawa, żeby przez zwarcie uszkodziło BCM'a, tym bardziej że sprawdziłem na drugiej lampie specjalnie robiąć zwarcie i moduł odłączył zasilanie od niego, ale po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu napięcie wróciło. Chyba, że długotrwałe zwarcie powoduje uszkodzenie? Co myćlicie?

Drugie pytanie - w jaki sensowny interface, nie za tysiące zaopatrzyć się żeby działał na B7 i na nowszych samochodach? Dodam, że jakieś doświadczenie mam z Vagiem czy VCDS'em, ale na poprzednich modelach, generalnie do B5 FL. Trochę też bawiłem się w Chipowanie EDC15.

Z góry dziękuję za podpowiedzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szukałem na forum podobnego tematu ale nic takiego żeby to rozwiązało moje zagadnienie. Mam passata b7 i chciałem dołożyć doświetlania zakrętów I nie tylko. Doświetlenie zakrętów już  widziałem poradnik napewno skorzystam z niego. Mam obecnie BCM 3AA937087F soft 0464 nawet jest nowy 1465 z bodajże z tamtego roku. Zakupiłem już BCM 3AA937087B soft 0452 i teraz wystarczy przenieść kodowanie z F i to już jest  koniec, czy np będzie trzeba douczać klucze albo coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, peterson8514 napisał:

teraz wystarczy przenieść kodowanie z F i to już jest  koniec, czy np będzie trzeba douczać klucze albo coś innego?

Oprócz kodowania jest jeszcze ukryta w eepromie konfiguracja świateł. Jeśli BCM pochodzi z auta gdzie były LEDY i XENONY to na bank będzie problem z działaniem zwykłych żarówek. Trzeba to zmienić wpisując w bajt 18 odpowiednią wartość, bodajże 50. A co masz tam (bajt 18) teraz? 00?

W Passacie B6/B7 kluczami zajmuje się moduł komfortu a nie BCM.

Co do samej wymiany z F na B, czyli HW 413 na HW 421 to jest krok w tył. Na pewno nie będzie domykania szyb podczas deszczu. Nie wiem jak z obsługą ledowego podświetlenia tablicy? Trzeba było szukać czegoś z HW 422: Q albo R

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wydałem 60z na bcm. Nic trudno na wojnie muszą być ofiary. A jest soft do mojego F z numerem SW1465, on jest chyba z 20r zmieniło się  coś czy tylko poprawki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten soft 1465 był dostępny dużo wcześniej niż w 2020. Co konkretnie wnosi tego nie wiem. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nTomek znalazłem Twój post odnośnie bcm 3aa937087f 421 0464. Obecnie mam taki sam bcm. Może też tak zrobić jak Ty. Domykanie by było według tego co piszesz, ale np: już doświetlanie zakrętów nie bardzo bo brakuje pinów. Skąd wziąć flash do mojego bcm, tylko żeby w razie czego wrócić do starego. 

 

Druga sprawa też z twoim postem. Jak dołożę części z tego co kupiłem B do mojego F to będzie coś z tego i oczywiście ten soft na 1465?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do starego nie wrócisz bo nie ma go skąd wziąć. Możesz jedynie zmienić na 1465 bo ten jest dostępny.

Jeśli chodzi o doświetlanie zakrętów (na halogenach p.mgłowych) to moduł F da się przerobić ale wymaga dołożenia kilku elementów elektronicznych i oczywiście 3 konektorów. Jest to opisane w tamtym temacie. Można oczywiście potraktować moduł B jako dawcę elementów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem. Przez to zakupiłem drugiego F, na wypadek jak by się nie udało. No to doświetlanie byś my mieli, a jak np: z domykaniem szyb po podwyższeniu soft na 1465. Czy to musi być H422, F mam H 421.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, peterson8514 napisał:

z domykaniem szyb po podwyższeniu soft na 1465

Na tym sofcie tego nie testowałem, więc masz okazję to sprawdzić. 

Jeśli nie ruszy to odezwij się do mnie. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności