Skocz do zawartości
pompeusz666

30-bitowy BCM 3AA..Jakie ma możliwości/Opcje

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 21.03.2019 o 11:08, KLICHO napisał:

Jakieś jeszcze pomysły

Aktualne kodowanie?

Dnia 21.03.2019 o 11:08, KLICHO napisał:

co do konfigurowania w VagHelperze

Teoretycznie powinno zadziałać z ledami bez błędów - przynajmniej dla żarówek P21W czyli DRL. Co do H8 czyli przeciwmgłowych-przednich, to nie ma ich na liście wyjść w VCP - patrz wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo raz sie pojawia raz nie wlasnei bledy co do zarowek led halogenowych mino iz to canbus i nie najtansze jakie moga byc. A co do H8 wcale bledami nie sypie wlasnie. Co do kodowania to jakos w poniedzialek bym podeslal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, dzisiaj ja rozpocząłem walkę z kodowaniem mojego BCM`a. Chodzi mi o skasowanie błędów żarówek wynikających z zastosowania LED`ów. Podłączyłem się pod VCP odczytałem wsad z BCM`a, otworzyłem go w vaghelper i tutaj zaczął się problem ponieważ nigdzie nie ma ustawień do świateł przeciwmgłowych oraz podświetlenia tablicy rejstracyjnej. Do świateł pozycyjnych zaznaczyłem opcję disable cold diag., wgrałem przerobiony wsad i błędu już nie ma. Pozostaje jedynie ten z lampami fog oraz tablicy. 

Mój BCM: 3AA937087A

Kodowanie: 0000000000000000001C0088550081E443790088446C85603280C7200041

W załączniku przesyłam też plik odczytany z BCM. Czy ktoś może podpowiedzieć co z tymi lampami FOG i tablicą ? 

W przyszłości chciałbym dołożyć xenony i zastanawiam się nad zakupem interfejsu, lepiej inwestować w VCP czy VAS ? Mam oryginała VCDS ale on nie ogarnia odczytu i zapisu eepromów. 

 

BCM_VW_PASSAT.bcm1

Edytowane przez Styku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konfiguracja BCM'a czytana przez VCP nie obejmuje świateł p.mgłowych i oświetlenia rejestracji.

Z drugiej strony VAGHelper teoretycznie oferuje możliwość wyłączania diagnozy dla tych świateł - po wybraniu auta, a nie wczytaniu pliku bcm1.

obraz.thumb.png.7fe78c42ebac57ee7f2e02f76025159b.png

Jak widać na obrazku ustawienia FF FF FF dla wyjść A25,C25 są zlokalizowane w eepromie pod adresem 1942..1944 (format dziesiętny).

W praktyce można odczytać ten obszar eepromu za pomocą VCP (BCM nie wymaga Security Access) ale u mnie jest tam wartość 64 64 64 - z tego powodu nie jestem pewien czy można traktować to poważnie.

Co do oświetlenia rejestracji to w nowszych BCM wystarczy zmienić kodowanie: bit 3 w bajcie 1 ma być ustawiony na 1

Twoje kodowanie z tym bitem: 0008000000000000001C0088550081E443790088446C85603280C7200041

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A bawił się ktoś z Was może, żeby rozpracować hardware, gdzie jest robiony pomiar prądu i ewentualną korekcję żeby działało z ledami ? Zamierzam kupić jakiś 087R, może uda się w ten sposób. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każde wyjście jest sterowane przez układ scalony wewnątrz którego jest klucz tranzystorowy i pomiar prądu - np taki: VN5E010MH-E

Nie ma żadnych elementów zewnętrznych, którymi można by zmienić czułość tego pomiaru, bo wszystko zaszyte jest w scalaku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekcję elementami pasywnymi można zmieniać tylko dla świateł "dużej mocy", tj.: drogowe, mijania i przeciwmgielne przednie. Ale to dotyczy Bordnetz 3C8.

W BCM musiałbyś szukać rezystora podpiętego do nóżki oznaczanej CS (jeśli to układ jak podał wyżej @nTomek to nóżka 6-ta).

Miernik w rękę i trzeba szukać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 087R do zabawy, rozebrałem i faktycznie w środku są układy VN5E010MH, poszperałem trochę w dokumentacji i w aplikacji tego układu jest zewnętrzny rezystor wykorzystywany do pomiaru prądu, czy fizycznie jest on w sterowniku to jeszcze nie wiem, ale  jak kolega @radekrp90 wspomniał, powinien być podłączony do nóżki CS, w tym układzie to akurat nie 6, a 5 nóżka.  Będę coś działał, póki co czekam na kabelek. 

BCM.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to te wyjścia CS są łączone po klika do jednego R_SENSE więc pomiar prądu działa mulitipleksowo.

Są tam jeszcze układy VND... (Double) i VNQ (Quatro) - czyli podwójnie i poczwórne, które też są łączone w sekcje z rezystorami pomiarowymi. Z tego wynika, że zmiana jednego rezystora wpływa na kilka wyjść na raz.

13 godzin temu, Styku napisał:

Kupiłem 087R do zabawy

To "na bogato". Do zabawy można też wziąć jakąś mniej wypasioną wersję bo PCB jest takie samo w wersjach HW 42x. 

Tu jest info o przeróbce uboższej wersji: Link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnośnie przeróbek.

Zakupiłem BCM 3AA937087R (poprzedni 087B) i brak w kości C pinu 30. Z tego co już wygrzebałem dotyczy on skrzyni DSG. Pytanie czy jest szansa przerobić ten moduł tak aby po wlutowaniu pinu 30 funkcja działała?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, kamillo890 napisał:

brak w kości C pinu 30

oprócz tego pinu brakuje jeszcze kilkunastu innych elementów - to się raczej nie uda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając fora widzę, że w śród nas są magicy jeśli chodzi o przeróbki BCM. Domyślam się, że wlutowanie pinu problemu nie rozwiąże ale może ma ktoś na tyle wiedzy aby podpowiedzieć czego do aktywowania pinu 30 w kości C jeszcze potrzeba. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, kamillo890 napisał:

problemu

Ale właściwie jaki masz problem? Ten pin, w modelach z systemem Start-Stop jest na stałe podłączony do masy. W wersji bez SS był podłączony do czujnika położenia sprzęgła - tak wynika ze schematu.

Chyba masz u siebie Start-Stop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak posiadam system SS. Na chwilę obecną jedyny problem jaki zauważyłem to błąd 00456.

Więc jaką funkcję pełni ten pin? Przeglądam aukcje i nie spotkałem się jeszcze aby eRka miała ten pin 30. 

Na schematach które gdzieś znalazłem w sieci również nie ma tego pinu. 

Z góry dzięki za rozjaśnienie tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, kamillo890 napisał:

błąd 00456

A coś więcej? Jaki masz opis i gdzie on się pojawia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, nTomek napisał:

się pojawia? 

 Address 09: Cent. Elect.       Labels: 3AA-937-087.clb
Control Module Part Number: 3AA 937 087 R    HW: 3AA 937 087 R
  Component and/or Version: BCM PQ47 H++  422 0474
           Software Coding: 0008000000000000009C0280750029F463FD4B88677D8520E480E7240041
            Work Shop Code: WSC 47241 123 104857
                      VCID: 499E916FE0BDE30A2B-801C
1 Fault Found:

00456 - Control Module for Access and Start Control (J518) 
            012 - Electrical Fault in Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 207
                    Mileage: 229259 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.14.01
                    Time: 12:40:38

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 11.85 V
                        ON
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie miałeś kodowanie w poprzednim BCM? 

Coś mi się wydaje, że J518 nie występuje w Passacie B7. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Tomku za pomoc w temacie. 

Twoje sugestie naprowadziły mnie na problem.

Oczywiście wina leżała w  kodowaniu. Wcześniej za za szybko chciałem rozwiązać problem i wydawało mi się, że dany błąd wyskakuje na kodowaniu z modułu B jak i R dlatego na myśl przyszedł mi od razu brakujący pin. 

Na chwile obecną żadnych skutków ubocznych z braku tego pinu nie widzę tak więc jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzisz ?

No właśnie, jakiś czas temu miałem zamonowany moduł N, który też nie ma pinu C30 i nie było z tym żadnego problemu. 

A swoją drogą to ciekawy (naukowo) przypadek. Jesteś w stanie powiedzieć, który bit odpowiadał za ten błąd? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, nTomek napisał:

który bit odpowiadał za ten błąd? 

Dokładnie Bajt 9 bit 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności