robert_s Zgłoś #221 Napisano 20 Czerwca 2021 (edytowane) Akurat nawet w najnowszym vcds te bity nie są opisane? Edytowane 20 Czerwca 2021 przez robert_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #222 Napisano 20 Czerwca 2021 Tyle to i ja wiem, ale z jakiegoś powodu masz je zaznaczone Tak czy inaczej, stosując się do porady @Wolfe podpiąłem pin F1 do C34 ale to nic nie zmieniło w zachowaniu BCM/auta. Po włączeniu zapłonu na MFA mam komunikat "Wciśnij sprzęgło" wcisnę tylko je (bez wciskania klucza w drugą pozycję) i auto odpala... W sterownikach dwa nie usuwalne błędy: Address 09: Cent. Elect. Labels: 3AA-937-087.lbl Control Module Part Number: 3AA 937 087 E HW: 3AA 937 087 E Component and/or Version: BCM PQ47 H+ 413 0455 Software Coding: 00080000000000000008000915000B8C067D00887220A1629E8060200000 Work Shop Code: WSC 05311 123 12345 VCID: 3C76B954AFBF43A696-8068 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 242 Mileage: 209733 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.29 Time: 23:27:51 Freeze Frame: Term 15 On Voltage: 12.15 V ON ON ON OFF OFF Sunday,20,June,2021,23:32:15:54500 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64 VCDS Version: 17.8.0.1 Data version: 20170721 DS276.2 www.Ross-Tech.com VIN: License Plate: GATEWAY -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 7N0-907-530-V2.lbl Control Module Part Number: 7N0 907 530 BL HW: 1K0 907 951 Component and/or Version: J533 Gateway H41 1682 Software Coding: 461006 Work Shop Code: WSC 05314 123 12345 VCID: 7BF47A48FA31849EDF-802E 1 Fault Found: 00470 - Company Comfort Databus in Single Wire 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 242 Mileage: 209733 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.29 Time: 23:30:45 Jeśli dobrze rozumiem, jeden z przewodów CAN nie ma gdzieś dostatecznego przejścia... ale co to ma do całości skoro diagnoza działa. EDIT: Znalazłem wczoraj - jeden przewód CAN gdzieś musiał mi się przełamać. Skorzystałem ze skrętki z odzysku i to był chyba błąd. Dziś wymienię wiązkę CAN, ewentualnie może namierzę uszkodzenie. Pytanie jednak czy te błędy (komunikacja z ECU) i problemy (z odpalaniem) wynikają z słabej komunikacji CAN? Diagnoza działa, więc jakaś komunikacja jest. Tak czy inaczej mam chyba cały adapter do zrewidowania. Przy okazji - można do naszych aut podpinać na próbę BCM z Golfów - zintegrowane w nich IMMO nie narobi bałaganu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #223 Napisano 21 Czerwca 2021 17 godzin temu, radekrp90 napisał: Bit1/3 Ledowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej 17 godzin temu, radekrp90 napisał: 26/5 Sterowanie kontrolki DRL w zegarach (jeśli jest tam zainstalowana i aktywna) 17 godzin temu, radekrp90 napisał: 22/5 W BCM do Golf'a (1K0-937-08x-09) jest on opisany jako "Niezależne ogrzewanie zainstalowane". 9 godzin temu, radekrp90 napisał: Przy okazji - można do naszych aut podpinać na próbę BCM z Golfów - zintegrowane w nich IMMO nie narobi bałaganu? IMMO w Golfie jest zdaje się w liczniku, a w BCM są funkcje komfortu co może generować konflikt z naszym modułem 46. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #224 Napisano 21 Czerwca 2021 Racja, sam komfort bez IMMO. Dzięki za opis bitów. Trochę się nie zgadza opis bitu 1/3 z tym co do tej pory znalazłem. Z domu wrzucę mój plik LBL to będzie można uzupełnić jeśli ktoś ma coś jeszcze. Nadal się jednak zastanawiam czy to odpalanie to kwestia CAN czy czegoś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #225 Napisano 21 Czerwca 2021 Godzinę temu, radekrp90 napisał: czy to odpalanie to kwestia CAN czy czegoś innego? Nie wierzę, że auto samo odpala bo CAN-komfort pracuje w trybie 1-wire. A sprawdzałeś w pomiarach BCM (grupa 061) jak wygląda status "S-contact"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #226 Napisano 21 Czerwca 2021 Też tak myślę ale wolałem zapytać. Bloków nie sprawdzałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #227 Napisano 21 Czerwca 2021 9 godzin temu, radekrp90 napisał: Bloków nie sprawdzałem Jak będziesz sprawdzał to patrz na "Terminal 50" bo w sumie to jest zasilanie rozrusznika. Adres 09: Centr.zesp.elektr. (3AA 937 087 N) 20:44:40 zacisk 50 ZAŁ Terminal 50 (Hardware) OFF Terminal 50 (FB) OFF Terminal 50 (CAN-Input ZAS) OFF Terminal 50 (CAN-Output BCM) W czasie rozruchu pozycja (FB) i (CAN-Output BCM) zmienia stan na "ON" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #228 Napisano 21 Czerwca 2021 Jeśli dobrze rozumiem, wszystkie z powyższych bez fizycznego wciśnięcia kluczyka w pozycję drugą nie powinny dać innego stanu jak OFF? Przejrzałem najważniejsze (chyba) punkty adaptera ale innych "błędów" jak zamienione G1/G11 nie znalazłem. Jak jednak ustaliłem to bez znaczenia, bo są one zwarte ze sobą.... chyba że w moim jednak nie są i z jakiegoś powodu mogą one powodować problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #229 Napisano 22 Czerwca 2021 Tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #230 Napisano 22 Czerwca 2021 Poczytałem sobie jeszcze inne wątki, na innych stronach i wynika z nich (nie wiem czy słusznie), że jednak pinów G1 i G11 zwierać nie powinienem. Ja już nie będąc pewnym jak to podłączyłem fizycznie sprawdziłem wczoraj wiązkę przy okazji poprawy połączenia CAN i wykorzystałem tam oryginalny fragment wiązki z BCM, gdzie oba przewody były zwarte. Dziś mam nadzieję ostatnie już testy i będzie można pokleić do końca adapter. Ktoś z was jeździ w ogóle z adapterem na stałe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #231 Napisano 22 Czerwca 2021 2 godziny temu, radekrp90 napisał: fragment wiązki z BCM, gdzie oba przewody były zwarte Bo pewnie BCM pochodzi z auta z systemem Start-Stop. W przypadku braku tego systemu, G1 i G11 nie mają zwory (patrz schemat do B6), więc powinny być podłączone odpowiednio: (Bordnetz->BCM) G1->C14, G11->C31 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #232 Napisano 22 Czerwca 2021 Tak, kodowanie było S&S. Źle poczytałem schematy dla B6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #233 Napisano 22 Czerwca 2021 3 godziny temu, radekrp90 napisał: Ktoś z was jeździ w ogóle z adapterem na stałe? @slawek3213 kiedyś wystawiał w dziale sprzedam przejściówkę do jazdy na stałe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #234 Napisano 22 Czerwca 2021 10 godzin temu, Wolfe napisał: @slawek3213 kiedyś wystawiał w dziale sprzedam przejściówkę do jazdy na stałe To, że wystawiał wiem, pytanie tylko jak to się upycha, bo wydawało mi się, że przemyślałem swój adapter ale jednak ciężko to pomieścić... Na pewno muszę podciąć "szufladę" aby wsunąć BCM w miejsce Bordnetz - mam stary typ obudowy. Do tego muszę poprawić prowadzenie przewodu z magistralą LIN do czujnika deszczu - musi iść od tyłu, a teraz mam od boku i ogranicza mi manewrowość jedną z wtyczek. Nie zmienia to jednak faktu, że mimo tego całość jest wybitnie nieustawna. Co by jednak nie marudzić - rozseparowanie przewodów G1 i G11 zdało rezultat. Light Assist się uruchomiło ale tylko po ustawieniu "Momentary Switch" - da się to obejść? Podczas jazdy nie testowałem. I obroty silnika nie są podbijane, więc alternator LIN można uznać, że będzie działał nareszcie poprawnie. Dziękuję wszystkim za pomoc 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #235 Napisano 23 Czerwca 2021 Witamy w gronie BCmów? nie stety light assist jest manualny i nie da sie zrobić z automatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #236 Napisano 23 Czerwca 2021 Nie musi się sam uruchamiać (choć mógłby, w MB się sam włącza). Mi chodzi o to, że mam starą manetkę (przełączenie na drogowe jest stałe), a do FLA potrzeba manetki z przełącznikiem monostabilnym (tzw. momentary switch). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #237 Napisano 23 Czerwca 2021 11 godzin temu, radekrp90 napisał: To, że wystawiał wiem, pytanie tylko jak to się upycha, Pisał na fb ze jeździ z adapterem, wiec najlepiej z nim się skontrować 3 godziny temu, radekrp90 napisał: FLA potrzeba manetki z przełącznikiem monostabilnym (tzw. momentary switch). Łap DIY jak przerobić swoją https://forum.golf6.pl/vw-instrukcje/przerobka-manetki-na-momentary-switch-t2652.html 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #238 Napisano 23 Czerwca 2021 Manuala znam ale dzięki Mam nawet manetki z MQB albo z Audi gdyby na upartego chciał przerabiać (nie wiem czy coś z nich pasuje, na pewno jako całość do zmiany rezystory) ale to odrębny temat. Pomęczę dziś jeszcze adapter, kilka elementów jeszcze da się tam poprawić ale pewnie dziś i tak go nie zdążę zamontować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #239 Napisano 23 Czerwca 2021 A jednak znalazłem chwilę ale bez powodzenia. za duże mi to wyszło i się nie mieści. Mam jeszcze plan "B" ale chyba skończy się na kupnie kolejnego borda za kilka złotych na wtyczki, bo ten jest zbyt bardzo polepiony. Ewentualnie porozcinam go na pojedyncze wtyczki i wtedy może będzie to bardziej ustawne choć wątpię... Light Assist działa ale bardzo topornie ale o to już zapytam w odpowiednim temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #240 Napisano 23 Czerwca 2021 Musze zapytać kolegi co on ma tam zakodowane bo ma manetki z b6 i light assist mu działa normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach