RafQ77 Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2016 Panowie dziś wymieniałem zacisk hamulcowy z nieszczęsnym silniczkiem i zauważyłem, że rurka przewodu hamulcowego (ta od zacisku do elastycznego łącznika jest sklepana (jakby ktoś przeciągnął kluczem lub czymś uderzył) i tu mam pytanie... Czy to jest element wymienny i jaki to nr części? Szukałem w Alledrogo i wujka Google ale albo nie wiem co wpisac albo sa tylko rurki na przód. Gdyby nie wymiana zacisku pewnie bym o tym nie wiedział a teraz mam wrażenie, że pęknie w każdej chwili. Z góry dzięki za pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2016 Kup miedzianą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RafQ77 Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2016 Kup miedzianą Dla mnie żaden problem tylko kto mi taką zakuje i powygina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2016 (edytowane) Są zakłady gdzie zakuwa się każdy rodzaj przewodu. Poszukaj w swojej okolicy. Myślę, że mi będziesz miał z tym problemu. Edytowane 23 Kwietnia 2016 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2016 U nas w firmie mamy z metra miedziankę i maszynkę z różnymi końcówkami i nakrętkami do zagniatania. Jak czasami się coś ukręci lub urwie. Ludzie też czasami przychodzą sami żeby im dorobić. ALE ja wiem i koledzy też że nie powinno się stosować przewodów miedzianych w systemach abs itd. Nie będę się rozpisywał... wkleję z innego forum... planuję wymianę przewodów hamulcowych w moim stilo i w manualui dt. wymiany tulei znalazłem informację : "Nie należy dorabiać z uniwersalnych rurek miedzianych w samochodach wyposażonych w systemy ABS i dodatkowe typu: EVA (z ASR): wspomaganie przy nagłym hamowaniu oraz HBA (z ESP): automatyczne zwiększenie ciśnienia przy nagłym hamowani (Stilo ma to na wyposażeniu). Producenci zabraniają a inne kraje np. Niemcy respektują to i zabierają dowody przy przeglądach za rurki miedziane. Rurki miedziane są miękkie i rozszerzają się pod wpływem gwałtownych dużych uderzeń ciśnienia gorącego płynu hydraulicznego" "W serwisach VW sprzedają przewód hamulcowy metalowy w rolkach po chyba 5 metrów ,wtedy tylko potrzebne są odpowiednie końcówki i można przewód dorobić w interesujących cię długościach . Musiałbyś tylko zobaczyć czy średnica jest taka sama (chyba tak) . Miedziane jak kupisz ,to i tak trzeba je profilować ." "Powiem Ci tylko że np w Niemczech za przewód miedziany w układzie hamulcowym jest natychmiast zatrzymywany dowód z auta i zakaz dalszej jazdy... Może np to być podczas kontroli TUV...Było pare przypadków rozrywania tych przewodów podczas gwałtownego hamowania... Z tego co wiem w Polsce diagnosta Ci na to nic nie powie...chyba że sie znajdzie jakiś mądry na firmowej stacji. Napewno nowy spełnia wymagania ale miedz jak to miedz utlenia się, prosty przykład znikające instalacje elekt np w tico po paru latach- cienki przewód + woda=korozja był i znikł. Wniosek taki- oryginał wg mnie jest to jeden z nielicznych elementów w aucie na którym się nie oszczędza...." I teraz coś od siebie, jak serwisujemy auta z innych krajów (Dania) (Niemcy) i tam przechodzą przeglądy to rurki muszą być metalowe bo jeden klient się wrócił do nas że była miedziana i wygonili go z przeglądu. U nas w PL jak kto chce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #6 Napisano 24 Kwietnia 2016 Aluminium się utlenia ale miedź? Napewno nie. Co do rurek miedzianych, montujemy takowe na codzień w Norwegii i nie ma żadnych problemów. Wszystkie auta przechodzą przegląd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RafQ77 Zgłoś #7 Napisano 24 Kwietnia 2016 Miedź sobie w takim razie odpuszczę z dwóch powodów. po pierwsze faktycznie wyczytałem że w układach wyposażonych w ABS i ESP nie powinno stosować się miedzianych przewodów hamulcowych. Po drugie o ile samo zakucie "wkrętki" to nie problem to już odpowiednie wygiecie takiej uniwersalnej rurki bez rozciągania ścianki to już inna szkoła. Zostało mi tylko wykonac telefon do serwisu by poznać numer części a póżniej wizyta u dilera skody by ową zakupić taniej.... notabene to zadziwiające, że te same części tylko z innymi oznaczeniami (i to nie zawsze) sa tąnsze w czeskiej marce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #8 Napisano 24 Kwietnia 2016 Witam! Str. lewa nr części 3C0611763A, str. prawa 3C0611764A. Cena wg katalogu sklepu GETEM ze Szczecina ok. 110 pln. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RafQ77 Zgłoś #9 Napisano 24 Kwietnia 2016 Witam! Str. lewa nr części 3C0611763A, str. prawa 3C0611764A. Cena wg katalogu sklepu GETEM ze Szczecina ok. 110 pln. Pozdrawiam Dziękuje Ci dobry człowieku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #10 Napisano 23 Maja 2018 Ano właśnie cena..Mi zgnił ten przewód,był jak podejrzewam z aluminium,bo sypał się z niego biały proszek.Kupiłem zakuty,15cm odcinek za kilka zeta,wygiąłem kombinerkami o gładkich szczękach i działa.IMO nową miedź jest lepsza niż stare aluminium pod warstwą farby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach