misiek_y Zgłoś #1 Napisano 20 Kwietnia 2016 Witam Nie działa mi klimatyzacja w B6 rocznik 2007 nie załącza się kompresor z testu klimatyzacji mam błędy 71i a może to być 71l a drugi 00h co oznaczają te błędy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trabant601s Zgłoś #2 Napisano 26 Maja 2016 Witam wszystkich serdecznie. W moim b6 nie startuje wiatrak. Sprawdzilem chlodziwo i odziwo jest. Chcialbym sprawdzic przekaznik bo go nie slysze po nacisnieciu ECO ale nie moge go znalezc. Jakies podpowiedzi prosze... - - - - - aktualizacja - - - - - Dodam ze sprawdzany byl kompem. Bledow brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #3 Napisano 26 Maja 2016 Witam wszystkich serdecznie. W moim b6 nie startuje wiatrak. Sprawdzilem chlodziwo i odziwo jest. Chcialbym sprawdzic przekaznik bo go nie slysze po nacisnieciu ECO ale nie moge go znalezc. Jakies podpowiedzi prosze... - - - - - aktualizacja - - - - - Dodam ze sprawdzany byl kompem. Bledow brak. Jak posiadasz kompa to zrób test elementów wykonawczych i odpal wentylator.Jeżeli nie zadziała trzeba sprawdzić zasilanie sterownika wentylatorów / wtyczka dość duża w lewym dolnym rogu chłodnicy widoczna po podniesieniu auta/.Jeżeli zasilanie jest to trzeba wymontować wentylatory chłodnicy i sprawdzić silniki czy pracują na krótko.Jeżeli pracują padł sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trabant601s Zgłoś #4 Napisano 27 Maja 2016 (edytowane) Jak posiadasz kompa to zrób test elementów wykonawczych i odpal wentylator.Jeżeli nie zadziała trzeba sprawdzić zasilanie sterownika wentylatorów / wtyczka dość duża w lewym dolnym rogu chłodnicy widoczna po podniesieniu auta/.Jeżeli zasilanie jest to trzeba wymontować wentylatory chłodnicy i sprawdzić silniki czy pracują na krótko.Jeżeli pracują padł sterownik. Dzieki za szybką odpowiedz. Sprawdzalem tak jak mowisz i wentylatory zaczely dzialac tylko podczas testu. czyli z tego co rozumiem przekaznika nie ma tylko jest modul sterujacy? jak go sprawdzic. tak jeszcze mnie naszła taka konkluzja czy aby nie powinno pokazac błedu jakby modul byl trachniety? Edytowane 27 Maja 2016 przez Trabant601s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #5 Napisano 27 Maja 2016 No to skoro podczas testu wentylatory startują to z nimi jest raczej wszystko oki i trzeba szukać przyczyny gdzie indziej. A jak sprawdziłeś obecność czynnika i jego ilość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #6 Napisano 27 Maja 2016 mi sie wentylatory tez nie właczały i nie chcialo chłodzic jak miałem padnięty elektrozawór w spręzarce, po wymianie startują odrazu obecnośc czynnika mozna sprawdzić tylko u klimatologa, sciąga wazy i widzi ile jest a ile powinno byc wg normy, ewentualnie dobija. domowy sposób to wcisniecie wentylka na zaworku do dobijania, jak mocno syczy to znaczy ze cisnienie jest i gaz też jak słabo lub wogole znaczy że gazu brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trabant601s Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2016 ja mam rureczke z manometrem do AC. do tego podłaczam butle i moge dobic gazu. a gdzie jest ten elektro zawor bo moze tez to jet to? czynnik jest na zielonym polu na manometrze, wentylatory chodza ppodczas testu. rurka mniejszego cisnienia lekko zimna a wysokiego ciepla. w ogole jak wlaczam przycisk AC to nic sie nie dzieje tz. nie ma zadnej reakcji silnika ani oporu. - - - - - aktualizacja - - - - - mi sie wentylatory tez nie właczały i nie chcialo chłodzic jak miałem padnięty elektrozawór w spręzarce, po wymianie startują odrazuobecnośc czynnika mozna sprawdzić tylko u klimatologa, sciąga wazy i widzi ile jest a ile powinno byc wg normy, ewentualnie dobija. domowy sposób to wcisniecie wentylka na zaworku do dobijania, jak mocno syczy to znaczy ze cisnienie jest i gaz też jak słabo lub wogole znaczy że gazu brak jak zspawdziles ten elektrozawor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #8 Napisano 28 Maja 2016 jak zspawdziles ten elektrozawor? Żeby go sprawdzić potrzebne jest urządzenie które wygeneruje sygnał PWM i do tego jest potrzebna obserwacja ciśnienia w układzie AC , niskiego i wysokiego czy się zmienia.Wysokie powinno rosnąć niskie powinno utrzymywać 2 bary. Poniżej zawór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #9 Napisano 28 Maja 2016 (edytowane) no własnie jak jest padniety to nie bardzo zaobserwujesz, tzn mi pod maszyną cisnienia praktycznie stały w miejscu. zawory sie zacierają , jest to najczęstsza przyczyna w paskach że czynnik jest a klima nie chłodzi i wentylatory sie nie włączają. ja pierwsze co zrobiłem to prubówką sparawdziłem czy dochodzi do niego napiecie(po sciągnieciu wtyczki), nastepnie bo innej przyczyny nie znalazłem ,wymieniłem ten zawór. sama wymiana to robota na 5 min, trzeba sciągnąc gaz z układu, a później najlepiej od spodu wyjac seger trzymający zawór , wymienic go i ponownie nabić gaz. na alle są dwa rodzaje zaworów, róznią sie końcówką jest dłuzsza i krótsza ale defakto oba sa takie same i oba pasują, gdzies czytałem że te z krótka sa bardziej awaryjne ale czy to prawda... ja ori miałem z krótka a wymienilem na dłuższą, jak narazie drugi sezon pieknie chłodzi a wentylatory włczaja sie odrazu po wcisnieciu ac Edytowane 28 Maja 2016 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trabant601s Zgłoś #10 Napisano 30 Maja 2016 A gdzie mozna kupic ten zawór w necie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trabant601s Zgłoś #11 Napisano 31 Maja 2016 Hej. Mam nowe info na temat mojej klimy. Mianowicie dzis byla zawrotna temperatura 19 stopni na dworze silnik 90 wentylatory zaczely dzialac i klima chlodzic przy wylaczonym A/C. Jak tylko wlacze A/C wentylatory staja. WTF..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary Zgłoś #12 Napisano 19 Czerwca 2016 Witam, podłączę się pod temat nie działającej klimatyzacji i opiszę w czym problem... Kody błędów z VCDS: - 01809 - 00710 - 01274 - 01273 - 00041 A poniżej błędy z panelu: - 71 ' | 00h - 2c6 | 00h - 4f9 | 0Eh - 4fa | 00h - 029 | 00h Nadmuch / klimatyzacja działa jak chce tzn. nieraz się włączy i dmucha a nieraz wcale dmuchawa nie rusza. Poczytałem trochę o błędach wyciągniętych z vcds które mówią o awarii silniczków czy zacinających się klap, ale żeby wszystko na raz padło to nie chce mi się wierzyć. Jak już dmuchawa zacznie dmuchać to po chwili jak by słabła i przestaje działać. Moje podejrzenia padają na zepsuty "opornik rezystor dmuchawy" ale nie mam pewności. Dlatego proszę o wypowiedzenie się kolegów może ktoś miał podobny problem . Lato w aucie bez klimatyzacji to ... straszna sprawa Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #13 Napisano 26 Czerwca 2016 Witam też mam problem z klimatyzacją. Standard to błędy z flagami silniczkow prawy i lewy. Ale te błędy mam cały czas, klimatyzacja chodziła. Ostatnio po uruchomieniu silnika i klimatyzacji było słychać głośno jakby wiertarke,po czym klimatyzacja przestała działać. Gdzie szukać problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #14 Napisano 26 Czerwca 2016 Witam też mam problem z klimatyzacją. Standard to błędy z flagami silniczkow prawy i lewy. Ale te błędy mam cały czas, klimatyzacja chodziła. Ostatnio po uruchomieniu silnika i klimatyzacji było słychać głośno jakby wiertarke,po czym klimatyzacja przestała działać. Gdzie szukać problemu Sprawdź podczas pracy silnika czy centralna śruba w kole pasowym kompresora klimatyzacji kręci się razem z kołem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Knal Zgłoś #15 Napisano 27 Czerwca 2016 A powiedzcie mi dlaczego czasem moze sie rozpinać na chwile i od nowa dzialac klima? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #16 Napisano 27 Czerwca 2016 A powiedzcie mi dlaczego czasem moze sie rozpinać na chwile i od nowa dzialac klima? Dzisiaj mam akurat passata z takim problemem.Błędy zarejestrowane to ; przełącznik ciśnieniowy F129 i silnik klapy spiętrzania V71. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek__ Zgłoś #17 Napisano 2 Grudnia 2016 Witam mam passata B5 no i mam problem z Klima. Mianowicie brak reakcji na guzik AC ani obroty nie drgnęły ani nie słychać żeby co kolwiek się włączyło.patrzyłem w po naciśnięciu w przewodzie tego dzYńdżelka gaz Syczy. Co to może być. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #18 Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Witam mam passata B5 no i mam problem z Klima. Mianowicie brak reakcji na guzik AC ani obroty nie drgnęły ani nie słychać żeby co kolwiek się włączyło.patrzyłem w po naciśnięciu w przewodzie tego dzYńdżelka gaz Syczy. Co to może być. Pozdrawiam klimatyzacja nie włącza się przy niskich temperaturach (poniżej ok. 4 st. C). Może tak się dziać, gdy nasze auto wyposażone jest w zabezpieczenie przed oblodzeniem parownika. Aby to obejść i korzystać w mroźne dni z układu klimatyzacji trzeba zamknąć obieg powietrza i poczekać aż wnętrze nieco się nagrzeje. Wtedy sprężarka powinna ruszyć bez problemu. Ogólnie w autach grupy VAG,klima nie włączy się przy tak niskiej temperaturze.U mnie w B4 jest tak samo. Tutaj post nr 10 dogłębnie opisuje twoje obawy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=29048 Edytowane 2 Grudnia 2016 przez serwomechanizm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek__ Zgłoś #19 Napisano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Czyli zamknąć obieg wewnętrzny nagrzać auto i wtedy spróbować czy ruszy tak? no i mam jeszcze jeden problem. nie wiem jak sprawdzić jaki jest kod silnika czy to afn czy jaki mogę podać nr vin. WVWZZZ3BZXE016439. z góry dziękuje Edytowane 3 Grudnia 2016 przez Cinek__ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #20 Napisano 3 Grudnia 2016 Czyli zamknąć obieg wewnętrzny nagrzać auto i wtedy spróbować czy ruszy tak? no i mam jeszcze jeden problem. nie wiem jak sprawdzić jaki jest kod silnika czy to afn czy jaki mogę podać nr vin. WVWZZZ3BZXE016439. z góry dziękuje Kod silnika:BKC,Kod skrzyni biegów:GQQ.Tak podaje program. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach