Skocz do zawartości
Gość m@karon

Potrzebuję pomocy ekspertów przy zakupie Passata B3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość m@karon

Witam,

wybaczcie że zakładam nowy temat ale chcę kupić paska i chciałbym zaczerpnąć opini ekspertów z tego Forum.

Otóż rozważam pomiędzy Passatem 1,6 TDi z 89 roku za cenę ok 6000 PLN, a Passatem z 91 roku w benzynie z inst. gazową za ok 5500 PLN

 

Zapodaję linki do ofert sprzedawców w/w aut.

 

PASSAT 1,6TDI KOMBI , Volkswagen Passat gaz+benz 1,8 gaz

 

thx :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako ze jestem zwolennikiem diesli to polecam tego 1.6TD [i nie pisac mi wiecej tdi bo udusze :cisza:]. przebieg maly jak na ten silnik i jesli gosciu dbal o niego tak jak pisze to przejezdzisz kolejne 230 tysiecy [jak bedziesz dbal]. jedyne co boli to rocznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie i ile jeździsz. Diesel lepszy na dłuższe trasy i nie tracisz miejsca w bagażniku na gaz. Koszt przejazdu 100 km podobny (diesel 6 litrów * 3,40=21zł; gaz 12litrów*1,90=22,80zł) ale w dieslu częściej wymieniasz olej. Turbodiesel przyspiesza rewelacyjnie, ale powyżej 120 km/h dość hałaśliwy. Naprawy diesla droższe, ale niezawodność większa. Ja wybrałem 1,6 TD i nie żałuję (ale ja dałem 6000 pln., choć biały i zaniedbany (łyse opony, wytarta tapicerka, brak kilku plastików, padający akumulator i kompresor klimy do wymiany) to rocznik niezły, blacha bez korozji a silnik bez wycieków i pali od kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witka zgadzam sie z kolegą Mark73 odnośnie diesla choć sam jeżdże 1.8 B+G 107Km automatem, z 90r sam go sobie sprowadziłem i choć kupiłem go od turków w niemczech i strasznie śmierdziało papierosami( jestem wielkim przeciwnikiem palenia) ale po ok 0.5 roku wywabiłem wszystko to na paska nie narzekam mam w n im praktycznie wszystko oprócz abs co było dostępne w tym roczniku a instalacje gazową założyłem po sprowadzeniu, samochód sprawuje sie całkiem nieźle choć podchodzę pod 250000 km ale z instalacja tj przeróbkami to po pewnym czasie sa zawsze małe kłopoty chyba że założysz bardzo tanią instalacje to będą wiekszę.

Na koniec jak masz możliwość kupienia td nie zajeżdżonego to radził bym Ci jednek ten model Tomek :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Ogladanie kilku zdjęć i czytanie opisu to nie jest faktyczny stan auta. Ten z dieslem ma na pewno przejechane minimum 18 lat x 20 tys = 360 tys. kilometrów, ale nie musi być w złym stanie, zadbany silnik 1,6 TD wytrzymuje bez łaski 500 tys. km. Podejrzane że tak szybko pozbywa się go obecny własciciel, takie passaty w dobrym stanie idą przważnie do rodziny lub znajomych, ale nie zniechecaj się tym co piszę, tylko kupuj rozwaznie z pomocą kogoś kto jest w stanie ocenić stan auta, choć tak do końca wszytkiego nie da się sprawdzić. Podobnie z tym autem na gaz.

Powodzenia w zakupie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to i to jedzie :ok: ale ja jezdziłem 6 lat dieslem przedtem bynzyny fiat-polonez od ponad roku paskiem benzyną i wole benzynkę. Powiem że byłem zapaleńcem diesla ale - mi przeszło. Kożyść z benzynki taka że w trasie zejdzie do 8 - 9 lpg czego w dieslu nie zrobisz góra 5,5 przy tych samych prędkościach. Za to w jezdzie miejskiej diesel nie zaskoczy cie 11 litrami a najwyżej 7. Co do tego konkretnego co podałeś to nie widziałem paska w którym ktoś zmienia przeguby przed 400 tkm w dieslu i 300 tkm w benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam dieselka i pomimo tego że na początku wtopiłem z wyborem (długa historia ) to teraz jestem bardzo zadowolony. Jak będziesz dbał o niego to się odwdzięczy :)

 

Spalanie niskie, pali od kopa, turbo ładnie działa tak więc żyć nie umierać (niestety problemy z blacharką)

 

Ale wracając do tematu z rad jakich bym Ci udzielił przy zakupie diesla:

 

1. kupuj podczas ostrej zimy jak odpali od kopa to można brać (jak nie możliwe to sprawdź kompresje)

2. sprawdź czy działa turbina (bez turba idzie się załamać),

3. nie ma co patrzeć na rzebieg

 

Nie związane z dieslem ale ogólnie z B3

1. oczywiście sprawdź blachę najlepiej przez blacharza ;) (również od spodu)

2. podnieś dywaniki zobacz czy nie ma wody,

3. sprawdź szyber (jak jest )

4. elektryke - szyby, wycieraczki, światła, halogeny itp

 

Szkoda że ja tego nie wiedziałem przed zakupem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kuuudlaty

1.8(ABS) b+g, pełna niezawodnośc, chyba, że gazu zapomnisz zatankować, aktualny przebieg 300k km ;] Zrobił 100k km na gazie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sirus25
Ogladanie kilku zdjęć i czytanie opisu to nie jest faktyczny stan auta. Ten z dieslem ma na pewno przejechane minimum 18 lat x 20 tys = 360 tys. kilometrów, ale nie musi być w złym stanie, zadbany silnik 1,6 TD wytrzymuje bez łaski 500 tys. km. Podejrzane że tak szybko pozbywa się go obecny własciciel, takie passaty w dobrym stanie idą przważnie do rodziny lub znajomych...

 

Zgadzam sie z tym co napisał Yeti w 100%. Sam chyba wybrałbym diesla - ale moje zdanie pewnie nie bedzie obiektywne, bo sam jezdze samochodem na ON. Niestety kupując stary samochód - niezależnie od tego czy wybierzesz benzynke czy diesla- licz sie z tym że jakąś kase bedziesz musiał w wózek zainwestować. Znmam to z autopsji. Kupowałem samochód z osobą, która sie naprawde zna - liczyłem, że dołoże do niego max 1 tyś. zł - stanęło na 2 tyś. - a ponieważ jestem estetą - to kolejne 2 tysiące utopiłbym bez problemu. Pozdrawiam i życze powodzenia przy podejmowaniu decyzji oraz późniejszej satysfakcji z jazdy passkiem.JAcek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks

Przejechałem 350 000 km swoim 1,6 TDI, bo były takie , nie tylko 1.6 TD .

Silnik do tej pory to zegarek. Auto jest z 1991 , i stan ogólny jest dobry .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slowik

Witam.Ja też mam 1.6TD i nie narzekam na liczniku wybiło już 280tys i jest to przebieg oryginalny.Polecam bardzo,chociaż przejechałem się 1,8 i przyspiesza lepiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość m@karon

Dziękuje wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi. Co prawda tamte oferty już nieaktualne ale dzięki temu jutro atakuje paska 1,9 z -=TEJ=- oferty.

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość snoo

Może warto się zastanowić nad 2.0 (8V) + LPG ?

Diesle w B3 są trochę mułowate więc trzeba być cierpliwym ;) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

O to, to, to właśnie.

Ja mam silniczek 2E 8V 2.0l i polecam to rozwiązanie + gaz. Tylko dobrze założony gaz. Ja u siebie włożyłem BLOS-a i miodzio. Nie ma różnicy między jazdą na gazie a na benzynie jeśli chodzi o przyspieszanie czy prędkość maks. Na trasie gazu wciąga 9-9,5 l/100km więc koszt jazdy w zasadzie nawet ekonomiczniejszy niż na ON ale frajdy zdecydowanie więcej. W Kielcach wciąga 12l/100km w cyklu miejskim, za to w Wa-wie już dochodzi nawet do 15l/100km (wiadomo, większe korki).

Poza tym, ten silnik jak jest zadbany (czynności serwisowe w terminie) potrafi się odwdzięczyć długą i bezawaryjną pracą.

Jedyny minus, to wyższa podstawa składki OC :/

A co do paska z oferty - wydaje mi się, że coś z nim nie tak, diesle zazwyczaj są w cenie, a za tego gość chce 4800zł. Ale może źle mi się wydaje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności