Skocz do zawartości
bol

Działanie ACC i FA w B8

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem znaczne ograniczenie działania ACC w deszczu na autostradzie. Często wykrywalo auto przede mną w ostatniej chwili, gdy i tak już sam musiałem zacząć hamować. ACC dobra rzecz ale niestety tylko w dobrych warunkach pogodowych, wtedy działa bez zarzutu. Chyba w instrukcji jest wspomniane żeby ACC nie używać w złych warunkach pogodowych, ale może być niemiła niespodzianka gdy wjeżdżamy w ścianę deszczu i raptem przestaje działać. Do tego nie informuje w żaden sposób, że nie działa. Jest cały czas aktywny ale ma problem z wykrywanie aut. Trzeba być tego świadomym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zwykle informuje podczas dużych opadów śniegu. W deszczu się jeszcze nie poddawał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radar jest za znaczkiem VW więc deszcz nie powinien mu przeszkadzać :hmm

Dla mnie we mgle się kapitalnie jeździ z ACC mało co widać a auto zaczyna hamować zanim się zobaczy światła poprzedzającego auta, dodaje trochę pewności...

Chociaż prawdą jest że oblodzony/zaśnieżony znaczek VW radar wywal komunikat że jest awaria i wtedy nie działa żaden tempomat :)

Należy też pamiętać o ograniczonym zaufaniu, ACC może nie zareagować albo zareagować z opóźnieniem na różne sytuacje o których nawet nie mamy pojęcia, chociażby dojeżdżanie do już stojącego auta na światłach - jeśli ACC nie widziało wcześnie jak ten pojazd się poruszał, to go nie widzi. Tak samo z wjechaniem w ścianę :) wtedy to może FrontAssist się uruchomić żeby mitygować skutki. Nie działa to jednak tak jak w Maździe którą kiedyś się bawiłem chcąc wjechać w szlaban - hamowała sama :)

 

Dodatkowo, ustawianie Kresek w ACC to nie jest dosłownie odległość od poprzedzającego samochodu, ale odstęp czasowy. Tzn jeśli jedziemy szybciej to nawet nie zwiększając "kresek" odległość w metrach od auta poprzedzającego się zwiększa, tak aby zachować ten sam odstęp czasowy :)

 

albo Rozpoznawanie pieszych... ciekawe czy tutaj radar czy kamera też ma coś do gadania :)

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
radar jest za znaczkiem VW

Właśnie o to miałem pytać czy radar do FA i do ACC jest za znaczkiem VW z przodu. Co w takim razie jest na szybie za lusterkiem wsteczny? PS- nie mam kamery z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy o jakiej kamerze mówisz, z przodu może też być w zderzaku kamera od systemu AreaView ale ona tylko służy do tego widoku i nie pełni innych funkcji poza przekazaniem obrazu do DP.

Za lusterkiem wstecznym jest czujnik światła, deszczu i kamera do Lane Assist (współpracuje ona również z innymi systemami np. Pedestrian Assist, Trafic Jam Assist, jednak nie ma ona nic wspólnego z samym ACC, spróbujcie ją zasłonić i włączyć ACC :)

Nie pamiętam w jakim wątku na forum, ale chyba Lane Assist, albo ACC 210, ktoś zamieścił linki/zdjęcia do opisu tej kamery BOSHa oraz radarów ACC, jest tam ładnie wyjaśnione na jakiej zasadzie to wszystko działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zależy o jakiej kamerze mówisz, z przodu może też być w zderzaku kamera od systemu AreaView ale ona tylko służy do tego widoku i nie pełni innych funkcji poza przekazaniem obrazu do DP.

Za lusterkiem wstecznym jest czujnik światła, deszczu i kamera do Lane Assist (współpracuje ona również z innymi systemami np. Pedestrian Assist, Trafic Jam Assist, jednak nie ma ona nic wspólnego z samym ACC, spróbujcie ją zasłonić i włączyć ACC :)

Nie pamiętam w jakim wątku na forum, ale chyba Lane Assist, albo ACC 210, ktoś zamieścił linki/zdjęcia do opisu tej kamery BOSHa oraz radarów ACC, jest tam ładnie wyjaśnione na jakiej zasadzie to wszystko działa

 

Dzięki za wyjaśnienie. Miałem na myśli kamerę do Area View, której nie posiadam a mam tylko kamerę cofania.

A mi raz na niemieckiej autostradzie w deszczu przez chwilę ACC przestał działać i myślałem że właśnie szybę mam za bardzo zalaną od deszczu a to okazuje się że znaczek VW musiał być przez chwilę "nieaktywny":)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy każdy Passat posiada City Emergency Braking, dzięki czemu Front Assist sam hamuje samochód by nie wjechać komuś w d...? :)

Swoją drogą, na filmie jest wersja Comfortline co widać po światłach, więc to raczej jakiś standard.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin a to nie są lampy od Highline ? Tak mi się wydaje...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ale czy to zadział w ten sposób ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na filmie są lampy z naszego Comfortline, ale w UK t maja jeszcze inne nazwy i konfiguracje więc akurat do tego bym nie przywiązywał uwagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na filmie widać, że koleś ma włączony ACC. Co prawda bez podanej prędkości, którą auto ma utrzymywać, ale ewidentnie widać, że ACC jest aktywne.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie zapytam z innej beczki czy jest jakaś rada na to żeby przy załączonym i aktywnym  ACC skrzynia biegów w trybie "S" działa normalnie ?

tzn. chodzi mi o to że jak jadę bez ACC dajmy na to z prędkością 65 km/h to skrzynia trzyma 4 bieg i nie dąży do wrzucania na wyższy bieg przy tych obrotach , jak trzymam dalej tą samą prędkość i załączę ACC to zaraz zmienia na 5 i po chwili na 6  a jak wyłączę ACC (trzymając nadal tą samą prędkość 65 km/h) to zaraz wraca do 4.

mierzi mnie to niesamowicie bo nie toleruję jazdy na niskich obrotach i nigdy nie korzystam w skrzyni z "D" tylko cały czas jeżdżę na "S" (profil jazdy też na SPORT) i przy jeździe bez ACC na '"S" skrzynia fajnie zmienia biegi , jak tylko załączę ACC to  pracuje praktycznie tak jak by była na "D" (dąży cały czas do najszybszej zmiany biegów na wyższe) pomimo że cały czas mam "S" na wyświetlaczu (praktycznie powyżej 65 zapina już "6" gdzie normalnie jechałbym na "4")

 

jest na to jakiś sposób ??

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam przypadkiem ustawienia "sport" dla ACC - gdzieś kiedyś się mi "obiło o oczy" zdjęcie z MFA z ustawieniami Comfort, Sport, Normal. Ale nie wiem co to zmienia :D

Poniżej z Golfa 7 więc w B8 powinno być podobnie.

40857_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, radekrp90 napisał:

Nie ma tam przypadkiem ustawienia "sport" dla ACC - gdzieś kiedyś się mi "obiło o oczy" zdjęcie z MFA z ustawieniami Comfort, Sport, Normal. Ale nie wiem co to zmienia :D

Poniżej z Golfa 7 więc w B8 powinno być podobnie.

 

jest i mam tam ustawione na sport , ale zmiana tych ustawień wpływa tylko na dynamikę przyspieszania ( np. ustawisz prędkość 65 na złączonym ACC zwolnisz do 30 , jak auto wykryję możliwość powrotu to zadanej prędkości to przyspieszy dość dynamicznie ale jak będzie się już zbliżać dajmy na to do tych 65 to pod koniec i tak wrzuca już najwyższe możliwe biegi)

zmiana tych ustawień powoduję tylko zmianę dynamiki przyspieszania przy "powrocie " do zadanej prędkości 

20180406_092349_resized.thumb.jpg.bf2c32b0bdb96025c4a707423667a412.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko w sumie niska prędkość obrotowa przy niskim obciążeniu to nic złego. Jeśli przy przyspieszaniu ACC w trybie Sport redukuje kilka biegów to moim zdaniem jest wszystko ok. Gorzej jeśli by chciało przyspieszać z 1300 obr pod górkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.04.2018 o 11:22, radekrp90 napisał:

Tylko w sumie niska prędkość obrotowa przy niskim obciążeniu to nic złego. Jeśli przy przyspieszaniu ACC w trybie Sport redukuje kilka biegów to moim zdaniem jest wszystko ok. Gorzej jeśli by chciało przyspieszać z 1300 obr pod górkę ;)

wiem, tylko  nie chodzi  mi o to czy to złe czy nie, po prostu chciałbym żeby skrzynia w trybie "S" przy załączonym ACC pracowała tak samo jak bez ACC, jest na to jakiś sposób ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tak raczej działa zawsze na tempomacie - czyt. stałym obciążeniu.

Przyspieszasz - skrzynia powinna zbijać tak aby osiągnąć szybko zadaną prędkość. Osiągasz zadaną prędkość - obciążenie spada i wydaje mi się, że w każdym aucie w trybie S po chwili ze stałym obciążeniem mimo wszystko wbija wyższy bieg (ale nie jeździłem nowszymi DSG jedynie Tip i ostatnie Multitronic).

Jedyny sposób to chyba tylko przeprogramowanie sterownika DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem dziwną sytuację. Po zatrzymaniu się na chwilę wieczorem na parkinu, kiedy ponownie uruchomiłem silnik i wbiłem bieg zaświeciła się na żółto kontrolka ACC i pojawił się komunikat iż skrzynia biegów jest w trybie awaryjnym z możliwością jady. Normalnie podjechałem na miejsce parkingowe. Kiedy po około godzinie wróciłem do auta , nie było żadnych komunikatów. O co kaman ???  

Dodam jeszcze, że tego dnia rano w ASO, do którego pojechałem z komunikatem "awaria systemu start / stop" okazało się, że kuny jakiś przewód mi pogryzły.

Edytowane przez robert1969

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.09.2017 o 08:41, szylton napisał:

radar jest za znaczkiem VW więc deszcz nie powinien mu przeszkadzać :hmm

Dla mnie we mgle się kapitalnie jeździ z ACC mało co widać a auto zaczyna hamować zanim się zobaczy światła poprzedzającego auta, dodaje trochę pewności...

Chociaż prawdą jest że oblodzony/zaśnieżony znaczek VW radar wywal komunikat że jest awaria i wtedy nie działa żaden tempomat :)

Należy też pamiętać o ograniczonym zaufaniu, ACC może nie zareagować albo zareagować z opóźnieniem na różne sytuacje o których nawet nie mamy pojęcia, chociażby dojeżdżanie do już stojącego auta na światłach - jeśli ACC nie widziało wcześnie jak ten pojazd się poruszał, to go nie widzi. Tak samo z wjechaniem w ścianę :) wtedy to może FrontAssist się uruchomić żeby mitygować skutki. Nie działa to jednak tak jak w Maździe którą kiedyś się bawiłem chcąc wjechać w szlaban - hamowała sama :)

 

Dodatkowo, ustawianie Kresek w ACC to nie jest dosłownie odległość od poprzedzającego samochodu, ale odstęp czasowy. Tzn jeśli jedziemy szybciej to nawet nie zwiększając "kresek" odległość w metrach od auta poprzedzającego się zwiększa, tak aby zachować ten sam odstęp czasowy :)

 

 

albo Rozpoznawanie pieszych... ciekawe czy tutaj radar czy kamera też ma coś do gadania :)

 

Czemu ACC nie widzi samochodu już stojącego na swiatłach? Nie widzi tego jako przeszkody i nie zahamuje samochodu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj wracając z pracy i padał śnieg z deszczem  i wyskoczył mi komunikat że radar ma utrudniają widoczność , do tego kontrolki na wyświetlaczu..  to normalne czy coś się z B8 dzieje?

20200228_002336.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności