Skocz do zawartości
bol

Działanie ACC i FA w B8

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie coś ten ACC nie działa dobrze. Jadę 150km/h na ACC, w oddali ciężarówka, jak się później okazało jechała około 90km/h, no i jadę i jadę i jadę, a ACC nie widzi, w końcu zobaczył około 100m od niej, no i rozpoczął hamowanie.... Było już tak blisko że prawie się zlałem w gacie, że się nie zatrzyma... jestem w 100% pewien, że gdyby padało i było mokro to bym zaparkował jej na plecach... Hamowanie było z piskiem kół! Coś chyba jest nie tak, nie powinien zobaczyć jej wcześniej i bardziej delikatnie hamować? Ustawianie odległości nie wiele zmienia w zakresie wykrywania. Jak to u Was działa?

 

 

Niestety, radar ma ograniczony zasięg na którym pracuje. Jeśli różnica w prędkości jest znacząca to może wystąpić podbramkowa sytuacja o której wspominasz. Gdy widzę, że TIR ładuje mi się na lewy to wyłączam ACC i nie czekam na jego reakcje. Zalecam takie zachowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szylton , dokładnie zrobiłem to samo co Ty :) a za mna samochód jechał podobnie , ACC depnął po hamulcach w moim lusterku wstecznym oczy kierowcy wyszły po za ich obrys , zrobiło się nerwowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie coś ten ACC nie działa dobrze. Jadę 150km/h na ACC, w oddali ciężarówka, jak się później okazało jechała około 90km/h, no i jadę i jadę i jadę, a ACC nie widzi, w końcu zobaczył około 100m od niej, no i rozpoczął hamowanie.... Było już tak blisko że prawie się zlałem w gacie, że się nie zatrzyma... jestem w 100% pewien, że gdyby padało i było mokro to bym zaparkował jej na plecach... Hamowanie było z piskiem kół! Coś chyba jest nie tak, nie powinien zobaczyć jej wcześniej i bardziej delikatnie hamować? Ustawianie odległości nie wiele zmienia w zakresie wykrywania. Jak to u Was działa?

 

Gdzies juz o tym kiedys pisalem. Mi ACC 'nie zauwazylo' kiedys na autostradzie w deszczu skody octavii ktora jechala o jakies 50km/h wolniej niz ja. jakos mam taki odruch spogladania na zegary czy auto do ktorego sie zblizam zostalo 'zauwazone' przez acc. 'pozwolilem' autu jechacdalej do momentu w ktorym trzeba bylo zareagowac. gdybym nie zareagowal acc wjechalo by w skode......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji pisze ze kamera w lusterku wewnetrznym jest odpowiedzialna za rozpoznawanie pieszych i jest czescia systemu FA. Co do samego FA to na poczatku tez mialem wrazenie ze nie dziala, ale juz kilka razy przekonalem sie ze czuwa caly czas, dxiala nawet gdy ACC jest wylaczony.

Kilka razy probowalem wymusić podbramkowa sytuacje i FA nie dal o sobie znac. Zadzialal za to w chwilach gdy sie go nie spodziewałem i gdy sytuacja byla naprawde niebezpieczna. Mysle ze algorytm rozpoznawania zmeczenia kierowcy bierze tez w tym udzial. Serwisan VW powiedzial ze ze kamera w srodku obserwuje moje oczy, generalnie nie wydaje mi sie by gdzies byla umieszczona.

 

Raz gdy sie zamyslilem, padal deszcz po zmroku, a oba pobocza drogi byly wylozone czerwono bialymi barierkami oddzielajacymi chodnik od jezdni, nie zauwazylem auta ktore przede mna wrzucilo migacz w lewo i sie zatrzymalo. Zauwazylem je dopiero gdy FA piszczal i wyswietlil czerwony komunikat, odruchowo zdjalem noge z gazu by wcisnac hamulec ale ten byl juz wcisniety, auto hamowalo a pasy dociagnely mnie do fotela. Auto tak szybko wychamowalo ze do poprzedzającego stojącego pojazdu mialem jeszcze jakies 30 m.

 

Podobnie dziala asystent wyjazdu tylem. Ktory piszczy gdy nasza droge jazdy tylem przecina jakis ruchomy obiekt. Jezeli nie zaraaguje potrafi ostro zachamowac i dociagnac pasy.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobnie dziala asystent wyjazdu tylem. Ktory piszczy gdy nasza droge jazdy tylem przecina jakis ruchomy obiekt. Jezeli nie zaraaguje potrafi ostro zachamowac i dociagnac pasy.

 

Po co dociskać pasy podczas hamowania przy cofaniu? Nie szkodzi, ale bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Serwisan VW powiedzial ze ze kamera w srodku obserwuje moje oczy, generalnie nie wydaje mi sie by gdzies byla umieszczona...

Serwisant przysnął na kilka lat. Dawniej były próby z systemami obserwującymi oczy, ale teraz raczej już się tego nie stosuje. Teraz zmęczenie jest określane/szacowane na podstawie nieco innego niż normalnie zachowania kierowcy świadczącego o obniżeniu koncentracji. Czyli jak stabilnie lub nie stabilnie prowadzi auto po pasie, jak często i gwałtownie reaguje kierownicą, o jaki kąt, czy używa kierunkowskazów, itp. Głównych informacji dostarcza układ kierowniczy, może też (ale nie musi) być wspomagany kamerą obserwującą pas drogowy (np. LA).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę:) do tego gdzieś czytałem ze sposób uzywania gazu i hamulca też jest analizowany

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem auto i prawie wbiłem się w tył samochodu przede mną. Pierwsza jazda krótka trasa na krajówce, tempomat ustawiony na 110km/h samochody przede mną zaczęły hamować acc widział to i zwolnił potem zaczął piszczeć, że już za blisko jestem. Nie wiem do jakiej prędkości bo działo się to za szybko. Auto jadące przede mną zatrzymało się całkowicie (acc nic zero reakcji) i ja w dosłownie ostatniej chwili użyłem hamulca do dechy. Zatrzymałem się na centymetry od kolesia przed mną. Jadącemu za mną też niewiele brakowało by mnie popchnął. Auto miało wtedy 15 km przebiegu... Taka przygoda na początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną przygodę do Twojej. Zauważyłem, że w B8 kiepsko działa ten radar, w O3 był dużo czulszy i bardziej bezpiecznie się zachowywał, choć jego wygląd pozostawiał do życzenia. W B8 jest za znaczkiem VW i może to powoduje problemy, bo jest zasłonięty kupą plastiku. W ogóle w B8 jakiś regres nastąpił w stosunku do tańszych braci, bo odległość można tylko sekwencyjnie ustawiać jednym przyciskiem, a w O3 można było zwiększać i zmniejszać suwaczkiem.

Kierownica w B8 jest według mnie jakoś mało funkcjonalna, naćkane tych przycisków tyle, nie wiem czemu nie zrobili tak jak w O3, tam zamiast przycisków są "pokrętła" - wg mnie dużo łatwiejsze w obsłudze i nie trzeba ich szukać po omacku jak się na drogę patrzy. Ale to moje zdanie - może to kwestia przyzwyczajenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest asystent, a nie autonomiczny kierowca. Nie ma co się dziwić, że raz na dziesięć przypadków będzie wymagał reakcji kierowcy. Jeśli ktoś się spodziewał że przy ACC będzie mógł oddać się przeglądaniu netu na komórce, to może być zawiedziony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie sie wydaje, ze to dziala w sytuacjach takich, ze kierowca jest zaskoczony sytuacja na drodze. Jesli podjezdzasz blisko innego pojazdu i liczysz ze zadziala to nie zadziala, bo chyba wie, ze wiesz co robisz. Jak blisko bym nie podjezdzal to pokazuje tylko 2 samochodziki tylko, ze odleglosc za bliska. Ale ostatnio jechalem droga jednopasmowa, bardzo blisko srodka jezdni, a z naprzeciwka autobus, tez bardzo blisko srodka jezdi, no i zadzialalao! sygnal dzwiekowy i czerwony komunikat. Takze wydaje mi sie ze to nie jest takie glupie i moze wiedziec ze oszukujesz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ogóle w B8 jakiś regres nastąpił w stosunku do tańszych braci, bo odległość można tylko sekwencyjnie ustawiać jednym przyciskiem, a w O3 można było zwiększać i zmniejszać suwaczkiem.

To nie jest prawda. Po pierwszym przyciśnięciu przycisku ustawiania odległości nie jest ona zmieniana, wchodzi się tylko w tryb zmiany odległości ACC i pokazuje się aktualnie wybrana odległość. Kolejne przyciśnięcia oczywiście zwiększają odległość (z zapętleniem) ale wtedy do ustawiania odległości można także korzystać z plusa i minusa po bokach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest prawda. Po pierwszym przyciśnięciu przycisku ustawiania odległości nie jest ona zmieniana, wchodzi się tylko w tryb zmiany odległości ACC i pokazuje się aktualnie wybrana odległość. Kolejne przyciśnięcia oczywiście zwiększają odległość (z zapętleniem) ale wtedy do ustawiania odległości można także korzystać z plusa i minusa po bokach.

 

 

Kurde tego nie sprawdziłem ! może i tak jest, sorry za zamieszanie :zip

 

Dzisiaj porównywałem wykrywanie pojazdów poprzedzających pomiędzy O3 i B8 na obwodnicy Wr. i mam prawie pewność, a przynajmniej tak mi się wydaje , że O3 wykrywa jakieś jakieś 50m wcześniej pojazd poprzedzający (znaczy pojawia się ikonka pojazdu dla wyświetlaczu). Co ciekawe w O3 czasem ten pojazd ginie i znów się pojawia, a B8 jak już się pojawi to jest to stabilne wskazanie.

Edytowane przez apko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to wykrywa auto chyba z odległości 150m. Tutaj też podjazd ginie i się pokazuje, o ile wyjdzie z zakresu kontroli odległości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym miałem w Trójmieście bardzo dramatyczną sytuację. Jadąc za śmieciarką na moment spojrzałem na drogowskazy. Niestety w tym czasie śmieciara nagle zahamowała gdyż wtargnął jej na jezdnię pieszy. Nie miałem szans na uniknięcie kolizji, ponieważ w ogóle nie zauważyłem co się nagłego przede mną wydarzyło.

W ułamku sekundy poczułem bardzo mocne dociśnięcie pasa na lewym ramieniu, rozległ się głośny dźwięk, na ekranie pojawiła się doskonale znana wszystkim wielka czerwona ikonka, a samochód sam zahamował zostawiając czarny ślad opon na jezdni! Zatrzymał się kilka centymetrów przed poprzedzajcym pojazdem. Jechałem z prędkością ok. 60km/h. Pierwszy raz w życiu czułem coś takiego na pedałach. Pedał gazu który lekko dociskałem nagle stał się twardy stawiając mi opór. W tym momencie chciałem szybko wcisnąć hamulec, jednak byl on już wciśnięty przez system... To wszystko działo się tak szybko, że do tej pory nie mogę dojść do siebie. Po kilku sekundach silniczek napinający pas odpuścił i mogłem odetchnąć!

Samochód uratował mnie przed skasowaniem całego przodu.

Szok i niedowierzanie!!! Ten system działa naprawdę!! :o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu dzisiejszym miałem w Trójmieście bardzo dramatyczną sytuację. Jadąc za śmieciarką na moment spojrzałem na drogowskazy. Niestety w tym czasie śmieciara nagle zahamowała gdyż wtargnął jej na jezdnię pieszy. Nie miałem szans na uniknięcie kolizji, ponieważ w ogóle nie zauważyłem co się nagłego przede mną wydarzyło.

W ułamku sekundy poczułem bardzo mocne dociśnięcie pasa na lewym ramieniu, rozległ się głośny dźwięk, na ekranie pojawiła się doskonale znana wszystkim wielka czerwona ikonka, a samochód sam zahamował zostawiając czarny ślad opon na jezdni! Zatrzymał się kilka centymetrów przed poprzedzajcym pojazdem. Jechałem z prędkością ok. 60km/h. Pierwszy raz w życiu czułem coś takiego na pedałach. Pedał gazu który lekko dociskałem nagle stał się twardy stawiając mi opór. W tym momencie chciałem szybko wcisnąć hamulec, jednak byl on już wciśnięty przez system... To wszystko działo się tak szybko, że do tej pory nie mogę dojść do siebie. Po kilku sekundach silniczek napinający pas odpuścił i mogłem odetchnąć!

Samochód uratował mnie przed skasowaniem całego przodu.

Szok i niedowierzanie!!! Ten system działa naprawdę!! :o

 

Tak też piszemy - to nie jest jakiś gadżet, lecz coś co ratuje nam dupę w ekstremalnych sytuacjach - jednak nasz tomasz131 ma pewnie na ten temat swoje odręne zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak też piszemy - to nie jest jakiś gadżet, lecz coś co ratuje nam dupę w ekstremalnych sytuacjach - jednak nasz tomasz131 ma pewnie na ten temat swoje odręne zdanie

 

po czesci jest to moze gadzet 'lekcji pokory'. po kazdym skutecznym zadzialaniu systemu nalezy spojrzec w lustro i przyznac sie przed samym soba, ze gdyby nie 'gadzet' doprowadzilbym/nie uniknalbym kolizji/wypadku. nalezy tez wyciagnac wnioski co zrobilo sie zle zeby taka sytuacja sie nie powtorzyla bo czasami mozemy jechac autem bez 'gadzetow'.

jako pierwszy podnosze reke ze nie raz sie zagapilem i tylko jakims szczesciem w pore uniknalem kolizji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj FA zadziałał. Wystarczył moment spojrzenia w wewnętrzne lusterko i zobaczyłem czerwone auto, usłyszałem sygnał i pedał hamulca zapadł się w podłogę.

Poza tym zobaczyłem po raz pierwszy ostrzeżenia o zbyt małym odstępie od poprzedzającego pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ACC dwa razy mnie nie miło zaskoczył. Jadę w pełzającym korku na ACC, samochód przede mną zmienia pas i wtedy mój przyspiesza gwałtownie na kolejny tak jakby droga była pusta. Ostre hamowanie z mojej strony. Dwie takie sytuacje w ciągu 10 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności