Skocz do zawartości
bol

Działanie ACC i FA w B8

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie dlatego w niektórych autach aktywne tempomaty wyłączają się przy małych prędkościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawdopodobnie dlatego w niektórych autach aktywne tempomaty wyłączają się przy małych prędkościach.

 

Nie o to chodzi absolutnie

w Passacie aktywny tempomat dziala od 0 km/h.

Chodzi natomiast o to, co z resztą jest dokładnie opisane w instrukcji, że aktywny tempomat NIE ROZPOZNAJE obiektów nieruchomych.

Gdyby je rozpoznwał - to inaczej w ogóle by wariował i hamował ze względu na latarnie czy budynki.

Więc zasadniczo aktywny tempomat rozpoznaje samochody gdy są one w ruchu, nawet mogą poruszać się z minimalną prędkością, toczyć dojeżdzając do swiateł, ale jednak poruszać.

We wspomnianej sytuacji samochód z przodu zmienił pas a przed nim wyłonił się samochód, który na 99% stał w miejscu. Aktywny tempomat nie uznaje takich obiektów jako auta :) Przeczytajcie dokładnie rozdział w instrukcji dotyczący działania ACC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz rację, dlatego zawsze należy, kontrolować ACC i nie robić jak jacyś jajcarze jeżdżący z pustym fotelem kierowcy, albo czytający gazetę.

Do tego możesz sam ustawić sobie czułość działania ACC w manu trybów Individual (ACC - ECO albo Comfort reaguje na takie sytuacje zdecydowanie spokojniej dając większy bufor.

Co nie zmienia faktu, że ACC nie widzi nieruchomych obiektów. Co prawda FA pewnie by go zobaczył na 10m przed, ale wtedy to byłaby pewnie tylko minimalizacja skutków kolizji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radar raczej ignoruje nieruchome obiekty ale je widzi. Jak stoją samochody na światłach to je rozpoznaje, jednak w tym momencie jestem gotowy do hamowania bo znam zapis z instrukcji. Tutaj działanie mi się nie podoba, pamiętajmy że to składnik traffic jam assistant który ma zapewnić bezstresową jazdę w korkach.

Co jest dość niepokojące w tym momencie że przyspieszenie jest dość gwałtowne, dużo gwałtowniejsze od tego gdy stojąc w miejscu, nie mamy nic przed sobą włączymy tempomat. ACC mam ustawiony na eco więc też powinien spokojniej te ruchy wykonywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak stoją samochody na światłach to je rozpoznaje

 

Z tym rozpoznawaniem stojących jest różnie. U mnie czasem potrafi zatrzymać się za stojącym samochodem i miałem teorie, że dzieje się to wtedy, gdy tamten ma zapalone światła stopu lub pozycyjne, ale znów czasem nie widzi i kropka. Obecnie skłaniam się do twierdzenia, że te stojące, które zobaczył, to były "stojące", czyli z daleka wyglądały dla mnie na zatrzymane, a radar widział, że dotaczają się do skrzyżowania.

 

PS Zastanawiałem się nad tym założeniem projektowym, żeby nie rozpoznawać nieruchomych przeszkód i potrafiłbym wymyślić jakiś naciągany przykład, gdzie takie rozpoznawanie byłoby niepożądane, ale gdybym miał wybór, wolałbym mieć problem z wydumanym przykładem, a mieć pewność, że nie wjadę w stojący samochód, który nagle mi się ukazał, bo jadący przede mną zmienił pas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym rozpoznawaniem stojących jest różnie. U mnie czasem potrafi zatrzymać się za stojącym samochodem i miałem teorie, że dzieje się to wtedy, gdy tamten ma zapalone światła stopu lub pozycyjne, ale znów czasem nie widzi i kropka. Obecnie skłaniam się do twierdzenia, że te stojące, które zobaczył, to były "stojące", czyli z daleka wyglądały dla mnie na zatrzymane, a radar widział, że dotaczają się do skrzyżowania.

 

PS Zastanawiałem się nad tym założeniem projektowym, żeby nie rozpoznawać nieruchomych przeszkód i potrafiłbym wymyślić jakiś naciągany przykład, gdzie takie rozpoznawanie byłoby niepożądane, ale gdybym miał wybór, wolałbym mieć problem z wydumanym przykładem, a mieć pewność, że nie wjadę w stojący samochód, który nagle mi się ukazał, bo jadący przede mną zmienił pas.

 

tak na 99% jestem pewien, ze radar w B8 nie potrafi okreslic kierunku z ktorego przychodzi do niego odbita wiazka - tzn. nie jest radarem kierunkowym bo do tego potrzebna by byla obrotowa antena, itp. dla niego odbicie od znaku drogowego z prawej strony drogi to to samo co samochod stojacy przed nami, na lewym pasie itp. dlatego wg mojej teorii (i tylko mojej i jestem otwarty na wasze spostrzezenia) caly ten system ACC i front assist dziala razem z kamera ktora ma dosyc duzy udzial w 'decyzyjnosci' tego systemu.

zaczalem sie blizej interesowac tematem gdy w sredniej gestosci mgle na obwodnicy dogonilem samochod ktorego to acc nie 'zauwazyl'. samochod ten byl bialy, mial biale (bezbarwne) tylne lampy i...jechal bez wlaczonych swiatel. pojechalem za nim jeszcze chwile i acc wogole go nie zauwazyl. stad moja teoria, ze kamera rozpoznaje obiekty przed nami i identyfikuje je jako samochody (ksztalt, swiatla, etc) a radar mierzy odleglosc do nich i ustala predkosc, itp.

w chwili obecnej przebywam za granica i nie mam jak tego sprawdzic ale po powrocie do domu mam zamiar na probe zakleic kamere od FA i zobaczyc co acc z tym zrobi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak na 99% jestem pewien, ze radar w B8 nie potrafi okreslic kierunku z ktorego przychodzi do niego odbita wiazka - tzn. nie jest radarem kierunkowym bo do tego potrzebna by byla obrotowa antena

 

Mam opis działania radarów Boscha, radar odczytuje informację o odległości, relatywnej prędkości i kącie obiektu.

Te informacje są potrzebne by wykryć samochody na innych pasach. Bardziej potrzebne na zakrętach, jak skręcasz w lewo na autostradzie to samochód nie może zwolnić do prędkości samochodu na prawym pasie który może być na wprost radaru tylko musi obliczyć który jest na naszym pasie, bierze wtedy pod uwagę informację o skręcie kierownicy.

Ma też parametry "wykrywalności" obiektów, bierze pod uwagę ilość odbitych fal i odległość od obiektu by nie widzieć np znaków (znaki są wprost wskazane jako przykład w dokumentacji). Radar wysyła cztery wiązki fal.

Bosch nie przewiduje do kompletu użycia kamery, ale co zrobi już producent samochodu to jego sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bosch dla poprawienia funkcjonalnosci systemu przewiduje dodatkowe radary oraz uzycie kamery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj ACC dwa razy mnie nie miło zaskoczył. Jadę w pełzającym korku na ACC, samochód przede mną zmienia pas i wtedy mój przyspiesza gwałtownie na kolejny tak jakby droga była pusta. Ostre hamowanie z mojej strony. Dwie takie sytuacje w ciągu 10 minut.

 

szkoda ze nie wjechal w kuper. Nauczylbys sie ze ACC uzywa sie na autostradzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szkoda ze nie wjechal w kuper. Nauczylbys sie ze ACC uzywa sie na autostradzie.

 

Dlaczego "ACC uzywa sie na autostradzie" ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szkoda ze nie wjechal w kuper. Nauczylbys sie ze ACC uzywa sie na autostradzie.

 

Szkoda że piszesz głupoty. Ten ACC jest reklamowany jako pracujący w zakresie 0->

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeszcze mozna miec Jam assist i wtedy argument o ACC na autostradzie jest jeszcze bardziej bez sensu. Nawiasem mowiac, to przyspieszanie zdarza sie i w Audi a tam sa 2 radary, kamera i 4 czujki ultra z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda że piszesz głupoty. Ten ACC jest reklamowany jako pracujący w zakresie 0->

 

A nie ma info w instrukcji o uzywaniu wlasnie ACC na drogach szybkiego ruchu lub autostradach? Nie pamietam czy dobrze kojarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było oczywiście, ze traffic jam assist jest do korków na autostradzie ;-) tak jak pełno innych bezsensownych rzeczy. jakby ten korek różnił się czymś od korka na obwodnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie z pierwszej długiej trasy (ponad 1kkm), większość autostradą. Nie wyobrażam już sobie życia bez ACC i FA :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat jest ciekawy i szeroki. Wg mnie warto klarować i tłumaczyć sytuacje w jakich systemy asystujące nie działają, oraz opisywać na jakiej zasadzie (filozofii:-) ) działają, bo sporo osób nie łapie tego (zwłaszcza nie czytając instrukcji)

 

Po roku mam przetestowane systemy, działają bez kłopotu. W opcjach ustawiasz "czułość" ostrzegania FA. Ja mam najczulszą wiec czerwony znaczek i dzwiek pojawia mi się często, kilkakrotnie auto samo zaczęło hamować. Głównie w sytuacji duzej róznicy predkosci do auta przede mną i wtedy gdy ono zaczyna hamować. Zdarza sie tez ze ACC zwalna auto, ale róznica predkosci jest tak znaczna ze przekraczam bezpieczny dystans i dodatkowo uruchamia sie ostrzeżenie o ryzyku kolizji

 

Ograniczenia systemu. System nie rozpoznaje obiektów nieruchomych. Kropka. Niekórzy moga sie mylić ze rozpoznaje, ale tak moze sie wydawać gdy najpierw juz auto zostanie "zauważone" potem zwolni i zatrzyma sie - wtedy system je pamieta i hamuje. Jednak gdy jedziesz a przed soba masz auta stojace na czerwonym od dłuższej chwili tak ze wcześniej ich nie miałeś w zasięgu - system ich nie rozpozna. Podobnie gdy jadąc lewym pasem zjedziesz na prawy a tam stoją auta - gdy sam nie zahamujesz, ACC nie wyhamuje.

 

Rzeczywiście ostrzeżenie FA łatwo wymusić gdy poprzedzające auto zwalnia i skręca w prawo. nasze auto sie zbliża, wiem ze poprzedzające auto zdąży zjechać z pasa ruchu przejechać -> ale z perspektywy radaru bryła samochodu stanęła w miejscu (i choć skręca) to radar widzi bryłę w jednym miejscu. Obliczając różnice prędkości włącza się alarm o ryzyku zderzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pytanie filozoficzne - jadę na ACC, dojeżdżam do auta przede mną z dużą różnicą prędkości, ACC oczywiście zwalnia dość stanowczo ale dodatkowo wyskakuje komunikat o ryzyku kolizji (choinka FA) - jeśli nie zareaguje, ACC dalej będzie zwalniać ale utrzyma auto w ruchu, czy będzie hamowanie awaryjne do zera? : )

 

d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić :wojak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od różnicy prędkości ale w takiej sytuacji działa już zapobieganie wypadkom, a nie acc ;-) jeśli dobrze pamietam wyniki testów zderzeniowych to jak prędkość Passata wynosiła 70, a auta przed nim 20 to zdążył wyhamować. Czy się zatrzyma - raczej nie. Tak się zachowywały auta na filmach z testów FA ale oglądałem to dawno wiec nie mam 100% pewności. W sumie nie powinien bo to zwiększa szanse ze ktoś ci wjedzie w dupę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To pytanie filozoficzne - jadę na ACC, dojeżdżam do auta przede mną z dużą różnicą prędkości, ACC oczywiście zwalnia dość stanowczo ale dodatkowo wyskakuje komunikat o ryzyku kolizji (choinka FA) - jeśli nie zareaguje, ACC dalej będzie zwalniać ale utrzyma auto w ruchu, czy będzie hamowanie awaryjne do zera? : )

 

d

 

sprawdziłem. ACC ustawione, dojezdzajac do wolnego auta przed, zwalania i jednak włącza ostrzegawczą choinkę. Po tym ACC dalej zwalnia (nie uruchamia sie hamowanie awaryjne) - bo jednak ACC dal rade wyhamować. Pewnie gdyby różnica prędkości była większa, w końcu by sie uaktywnił :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności